Výsledky vyhledávání
Název The Barrandov studios Podnázev a central European Hollywood Aut.údaje edited by Bernd Herzogenrath Další autoři Herzogenrath Bernd (1964-) Vyd.údaje Amsterdam : Amsterdam University Press, c2023 Fyzický popis - 365 s.: il. Edice Eastern European Screen Cultures Poznámky Bibliografie v textu. - Rejstřík Anotace Kolektivní monografie z edice "Eastern European Screen Cultures" věnovaná jednomu z největších a nejstarších filmových studií v Evropě, Filmovému studiu Barrandov. Jednotlivé příspěvky sledují historii studia od jeho prvopočátků, důležité mezníky v jeho dějinách (př. 2. světová válka), významné filmy a režiséry. ISBN 978-94-6298-945-0 (váz.) Hesla pers. Havel Miloš (1899-1968) Pittermannová Marcela (1933-) Weiss Jiří (1913-2004) Forman Miloš (1932-2018) Chytilová Věra (1929-2014) Herz Juraj (1934-2018) Toman Ludvík (1920-1988) Vorlíček Václav (1930-2019) Hesla korp. Filmové studio Barrandov Film Pražská pětka 1988 Předmět.hesla filmová studia * stavby filmového průmyslu * obchodní podnikání a film * produkce * režiséři * režisérky * zakázaný film * herci * scenáristé * scenáristky * herečky * druhá světová válka a film * fašismus a film * nacionalismus a film * filmové hvězdy * socialistický realismus (umění) ve filmu * stát a film * normalizace, Československo, 1969-1989 * cenzura * gender a film * filmový průmysl * směry v dějinách filmu * filmová dramaturgie * filmoví dramaturgové * filmové dramaturgyně * hraný film * dokumentární film * nová vlna Form.deskr. studie Systemat. (048.8), 791.633-055.2, 791.2-028.85, 321+791, 94(437)"1969/1989", 351.758.1, 316.66-055.1/.3, 791.632-051, 791.632-055.2, 7.036.1(1-664)+791.21, 791.221/228, 791.229, 791.2:792.027-051, 791.2:792.027-055.2, 791.2:792.027, 791.21, 329.17+791, 791.635-05, 791.61, 791.635-051, 791.635-055.2, 791.621.1, 727.98, 791.63, 791.633-051, 94(100)"1939/1945"+791, 329.18+791, 658.114+791 Jazyk dok. eng - angličtina Země vyd. NL - Nizozemsko Druh dok. ASD - Studie Katal.org. ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu ID NFA (NFA-K)b-00249414 Počet ex. 2, z toho volných 1, prezenčně 1 Databáze xxxk - Knihy Signatura Přír.číslo Lokace Dislokace CS Info 43502 0123377 FOND SKLAD pouze prezenčně 43502-A 0123597 FOND SKLAD Název Limity, lesk i rétorika filmových profesionálů Podnázev filmové průmysly nacisty okupovaných zemí Aut.údaje Martin Mišúr Autor Mišúr Martin (1990-) Zdroj.dok. Iluminace, Roč. 34, č. 2 = č. 126 (2022), s. 113-120
Recenz.dok. Film professionals in nazi-occupied Europe : mediation between the national-socialist cultural new order and local structures / Skopal Pavel (1972-); Vande Winkel Roel (1974-) . [Cham] : Palgrave Macmillan : Springer Nature Switzerland AG, c2021. Poznámky Rubrika: Recenze. - Poznámky, bibliografie Anotace Recenze anglicky psané kolektivní monografie Film professionals in nazi-occupied Europe (Filmoví profesionálové v nacisty okupované Evropě), která představuje kulturní prezentaci autorů neanglicky mluvících zemí s přesahem mezinárodního charakteru. Předmět.hesla filmová věda a výzkum * filmová literatura Form.deskr. recenze Systemat. 791.32, 82:791, (0:82-95), (046) Jazyk dok. cze - čeština Země vyd. CZ - Česká republika Druh dok. RR - Recenze Katal.org. ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu ID NFA (NFA-K)b-00244447 Signatura 35029/2022/2 Databáze xcla - ČLÁNKY Info e-dokument je přístupný registrovaným uživatelům Název Financování filmu jako aspekt kulturní politiky [online] Aut.údaje Martin Šrajer Autor Šrajer Martin (1989-) Fyzický popis - 1 online zdroj: 1 barev. il. Zdroj.dok. Revue Filmového přehledu, 20210309
Překlad Ivan Klimeš: Kinematografie a stát v českých zemích 1895-1945 / Bednařík Petr (1973-) Pavel Skopal : Neplánovaná kinematografie Filmová kultura severního trojúhelníku : filmy, kina a diváci českých zemí, NDR a Polska 1945-1970 / Skopal Pavel (1972-) . Brno : Host, 2014. Petr Szczepanik : Továrna Barrandov Kinematografie zapomnění - Počátky normalizace ve Filmovém studiu Barrandov (1968-1973) Anotace Spletité vztahy mezi tuzemskou kinematografií a státem v době předúnorové detailně prozkoumal Ivan Klimeš (zejm. Kinematografie a stát v českých zemích 1895–1945). O vazbách mezi filmem, politikou a ekonomikou v následujících padesáti letech si lze vytvořit solidní rámcovou představu díky knihám Naplánovaná kinematografie (ed. Pavel Skopal), Filmová kultura severního trojúhelníku (Pavel Skopal), Továrna Barrandov (Petr Szczepanik) nebo Kinematografie zapomnění (Štěpán Hulík). Předmět.hesla filmová literatura. Česko Form.deskr. internetové zdroje, články Systemat. 82:791(437.3), 002.1:004.738.5, (046) Jazyk dok. cze - čeština Země vyd. CZ - Česká republika Druh dok. RP - Články Katal.org. ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu ID NFA (NFA-K)b-00233665 URL Webovská stránka Databáze xcla - ČLÁNKY Info e-dokument je přístupný registrovaným uživatelům Odkazy - PERIODIKA - Souborný záznam periodika Název Film professionals in nazi-occupied Europe Podnázev mediation between the national-socialist cultural new order and local structures Aut.údaje Pavel Skopal, Roel Vande Winkel editors Další autoři Skopal Pavel (1972-) Vande Winkel Roel (1974-) Vyd.údaje [Cham] : Palgrave Macmillan : Springer Nature Switzerland AG, c2021 Fyzický popis - xvii, 274 s.: il., barev. il., tabulky, portréty Poznámky Autoři studií: Pavel Skopal, Roel Vande Winkel, Thomas V. H. Hagen, Tobias Hochscherf, Tereza Czesany Dvořáková, Volker Mohn, Tatiana Manykina, Egbert Barten, Krzystof Trojanowski, Anthony Rescigno. - Palgrave Macmillan je jednou z obchodních značek společnosti Springer Nature Switzerland AG. - Poznámky k autorům. - Poznámky v textu. - Rejstřík. - Bibliografické poznámky v textu Obsahuje Making decisions: occupied film industries from the perspective of "middle men" / Pavel Skopal, Roel Vande Winkel -- "Hero and villain": leif sinding as a mediator of cinema politics in occupied Norway / Thomas V. H. Hagen -- Goebbels' propagandists at work: from training the film elite at home to film policy in occupied Norvay / Thomas V. H. Hagen, Tobias Hochscherf -- Jan Vanderheyden and Edith Kiel: "leading" the Belgian film sector while taking orders from the German propaganda service / Roel Vande Winkel -- How to mediate the Bohemian-Moravian film culture?: role of Sudeten German historical agents in the protection of local culture during occupation / Tereza Czesany Dvořáková, Volker Mohn -- Offers difficult to refuse: Miloš Havel and clientele transactional networks in the Protectorate of Bohemia and Moravia / Pavel Skopal -- In the sound of time: the fate of ukrainian inventor Ivan Nikitin / Tatiana Manykina -- Jan Teunissen, the self-proclaimed "film czar" of the German-occipied Netherlands (1940-1945) / Egbert Barten -- Jan Fethke: the artist's lot in the shadow of the swastika / Krzysztof Trojanowski -- Managing cinemas in German annexed territories: the case of Heinrich Meisenzahl in Moselle / Anthony Rescigno Anotace Kolektivní monografie přinášející analýzu filmového průmyslu a filmové kultury v nacisty okupovaných zemích v letech 1939-1945. Autoři jednotlivých příspěvků přistupují k tématu z pohledu jednotlivců, jako byli například manažeři ve filmovém průmyslu a další důležití činitelé, kteří ovlivňovali filmovou politiku jednotlivých zemí. Na tyto autority je nahlíženo z historického hlediska, s přihlédnutím k jejich profesní kariéře před okupací a v některých konkrétních případech i po ní. Případové studie zahrnuté do této knihy pokrývají území Belgie, Československa, Francie, Nizozemska, Norska, Polska a Sovětského svazu. ISBN 978-3-030-61633-5 (váz.) Hesla pers. Sinding Leif (1895-1985) Vanderheyden Jan (1890-1961) Kiel Edith (1904-1993) Havel Miloš (1899-1968) Nikitin Ivan Ivanovič (1896-1969) Teunissen Jan (1898-1975) Meisenzahl Heinrich (1897-) Müller Scheld Wilhelm (1895-1970) Fethke Jan (1903-1980) Předmět.hesla fašismus a film. Belgie. Československo. Francie. Nizozemsko. Polsko. Sovětský svaz. 1939-1945 * filmový průmysl. Belgie. Československo. Francie. Nizozemsko. Polsko. Sovětský svaz. 1939-1945 * kolaborace a film * vedoucí pracovníci * filmová kultura. Belgie. Československo. Francie. Nizozemsko. Norsko. Polsko. Sovětský svaz * filmoví pracovníci * novináři * novináři a film * filmoví producenti * filmoví tvůrci * režiséři * scenáristé * druhá světová válka a film * propaganda a film * politika a film * dějiny filmu. Belgie. Československo. Francie. Nizozemsko. Norsko. Polsko. Sovětský svaz. 1939-1945 * filmová tvorba * produkce * životní osudy a film Form.deskr. kolektivní monografie, biografie, studie Systemat. 327.88+791, (092), 929, (048.8), 070.42, 070.42+791, 791.631-051, 316.728 +791, 791.1, 791(091), 791.62-026.15, 32+791, 791.63, 32.019.5+791, 791.6-051, 791.63-051, 791.633-051, 791.632-051, 005.742-057.17, 791.61, 791, 94(100)"1939/1945"+791, 329.18+791, (048.8:082) Jazyk dok. eng - angličtina Země vyd. CH - Švýcarsko Druh dok. ADF - Dějiny filmové Katal.org. ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu ID NFA (NFA-K)b-00236608 Počet ex. 1, z toho volných 0, prezenčně 1 Databáze xxxk - Knihy Odkazy (4) - ČLÁNKY Signatura Přír.číslo Lokace Dislokace CS Info 43018 0121565 FOND SKLAD pouze prezenčně Název How to mediate the Bohemian-Moravian film culture? [rn] Podnázev role of Sudeten German historical agents in the protection of local culture during occupation Aut.údaje Tereza Czesany Dvořáková, Volker Mohn Autor Czesany Dvořáková Tereza (1977-) Další autoři Mohn Volker (1979-) Fyzický popis - il., portréty Zdroj.dok. Film professionals in nazi-occupied Europe, S. 119-145
Poznámky Bibliografické poznámky Anotace Tato studie se věnuje dvěma osobnostem působícím za 2. světové války na Úřadu říšského protektora, Wilhelmu Söhnelovi a Antonu Zanklovi, kteří formovali německou filmovou politiku v protektorátu Čechy a Morava a kteří přicházeli do kontaktu s českými herci, režiséry a dalšími filmovými pracovníky. Oba karierní nacisté důsledně a občas bezohledně sledovali zájmy německé kulturní politiky, oba byli osobně i rodinně úzce spjati s českomoravskou regionální kulturou, kterou hájili v rámci svých možností. Byli dobře propojeni v českých i německých kruzích a pěstovali intenzivní a dokonce přátelské vztahy s určitými českými kulturními aktéry. Proto mohli působit jako propojovací činitel mezi říšskými a českými zájmy. Hesla pers. Söhnel Wilhelm (1909-1982) Zankl Anton (1903-) Předmět.hesla druhá světová válka a film. Československo. Protektorát Čechy a Morava. 1930-1945 * filmová kultura. Protektorát Čechy a Morava * filmoví pracovníci. Protektorát Čechy a Morava * herci. Protektorát Čechy a Morava * herečky. Protektorát Čechy a Morava * filmový průmysl. Československo. Protektorát Čechy a Morava * produkční filmové společnosti a studia. Protektorát Čechy a Morava * fašismus a film. Protektorát Čechy a Morava * filmové organizace. Československo * stát a film * cenzura. Protektorát Čechy a Morava * politika a film * propaganda a film. Protektorát Čechy a Morava Form.deskr. studie, biografie Systemat. (092), 929, (048.8), 791.53, 321+791, 791.6-051, 791.635-051, 791.635-055.2, 791.61, 32.019.5+791, 791, 329.18+791, 351.758.1, 32+791, 94(100)"1939/1945"+791 Jazyk dok. eng - angličtina Jazyk orig. cze - čeština, ger - němčina Země vyd. CH - Švýcarsko Druh dok. RN - Rozpis sborníku a neperiodické literatury Katal.org. ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu ID NFA (NFA-K)b-00236660 Signatura 43018 Databáze xcla - ČLÁNKY Název Making decisions [rn] Podnázev occupied film industries from the perspective of "middle man" Aut.údaje Pavel Skopal, Roel Vande Winkel Autor Skopal Pavel (1972-) Další autoři Vande Winkel Roel (1974-) Zdroj.dok. Film professionals in nazi-occupied Europe, S. 1-17
Poznámky Bibliografické poznámky Anotace Opanování rozsáhlých území okupovaných Němci v průběhu 2. světové války umožnilo německému filmovému průmyslu ovládnout podstatnou část evropského trhu. Dosavadní studie věnující se této problematice poskytovaly spíše obecný popis tehdejší infrastruktury kinematografie a filmové politiky. Chybí zde vhled do dynamiky konkrétních změn, ke kterým za války došlo. Protiváhou k této tendenci je analýza strategie a postupů využívaných jednotlivci, kteří vykonávali funkci prostředníka v jednání mezi filmovým aparátem "Třetí říše" a filmovým průmyslem dané okupované oblasti. Po osvobození proběhla řada vyšetřování a soudních procesů, ze kterých zůstaly dokumenty jako možné zdroje pro další výzkum zaměřený na jednotlivé osoby hrající významnou roli ve filmovém sektoru ovládaném Německem (př. filmoví manažeři, pracovníci filmových studií). Předmět.hesla fašismus a film. Evropa. 1939-1945 * ideologie a film * druhá světová válka a film. Evropa * propaganda a film. Evropa. 1939-1945 * cenzura * produkční filmové společnosti a studia. Německo * filmové organizace. Evropa. 1939-1945 * filmový průmysl * filmová věda a výzkum * management kultury Form.deskr. studie Systemat. 791.53(4), 791.61, 329.18+791, 316.75+791, 32.019.5+791, 351.758.1, 791.32, 94(100)"1939/1945"+791, 304.2/.4, (048.8) Jazyk dok. eng - angličtina Jazyk orig. cze - čeština Země vyd. CH - Švýcarsko Druh dok. RN - Rozpis sborníku a neperiodické literatury Katal.org. ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu ID NFA (NFA-K)b-00236682 Signatura 43018 Databáze xcla - ČLÁNKY Název Offers difficult to refuse [rn] Podnázev Miloš Havel and clientele transactional networks in the Protectorate of Bohemia and Moravia Aut.údaje Pavel Skopal Autor Skopal Pavel (1972-) Fyzický popis - il., portréty Zdroj.dok. Film professionals in nazi-occupied Europe, S. 147-169
Poznámky Bibliografické poznámky Anotace V době okupace se Miloš Havel nacházel na vrcholu svých podnikatelských aktivit. Společnost A-B, jež přečkala krize ve 20. a 30. letech, se podařilo stabilizovat a její ateliéry na Barrandově byly základnou pro výrobu českých filmů. Z Miloše Havla se tak stala výrazná osobnost české kinematografie se značným vlivem na dění v tomto oboru. Havlovy podnikatelské plány a další možný vzestup znemožnila německá okupace a touha nacistů plně ovládnout český filmový průmysl. Miloš Havel dlouho odolával tlakům a vydírání nacistů, ale nakonec byl nucen svůj nadpoloviční podíl ve společnosti prodat. Nové německé vedení ateliérů výrazně navýšilo základní kapitál, došlo k rozšíření ateliérů a transformaci společnosti A-B na společnost Prag-Film. Studie Pavla Skopala zachycuje způsob a metody, pomocí nichž se Havel pokoušel v daném období zachovat svoji síť, kapitál, předválečné zdroje a zajistit, aby vše fungovalo i za velmi nejistých podmínek. Hesla pers. Havel Miloš (1899-1968) Hesla korp. Filmové studio Barrandov Předmět.hesla filmoví producenti. Československo * filmoví magnáti. Československo * filmová studia. Protektorát Čechy a Morava. Československo * obchodní podnikání a film. Československo. Protektorát Čechy a Morava * podíly ze zisku * filmový průmysl. Československo. Protektorát Čechy a Morava * ekonomika a film. Československo * fašismus a film. Protektorát Čechy a Morava * sponzorství * druhá světová válka a film. Protektorát Čechy a Morava * zisk * vývoz filmů * filmová distribuce * produkce. Československo. Protektorát Čechy a Morava * filmové organizace * filmová věda a výzkum * produkční filmové společnosti a studia. Československo. Protektorát Čechy a Morava Form.deskr. studie Systemat. 791.63, 791.32, 338.246.027, 658.114+791, 331.24, 329.18+791, 94(100)"1939/1945"+791, 791.61, 338+791, 338.515, 339.564:791, 791.64, 791.621.1, 791.53, 791.631-051, 791.61-051 Jazyk dok. eng - angličtina Jazyk orig. cze - čeština Země vyd. CH - Švýcarsko Druh dok. RN - Rozpis sborníku a neperiodické literatury Katal.org. ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu ID NFA (NFA-K)b-00236685 Signatura 43018 Databáze xcla - ČLÁNKY Název Klubisté sobě Souběž.n. Club members for themselves Podnázev funkcionáři Filmového klubu v Uherském Brodě v letech 1976-1989 Film club functionaries in Uherský Brod, 1976–1989 Aut.údaje Barbora Podškubková; Pavel Skopal Autor Podškubková Barbora Další autoři Skopal Pavel (1972-) Zdroj.dok. Iluminace, Roč. 32, č. 3 = č. 119 (2020), s. 41-59
Poznámky Rubrika: Články. - Poznámky, citovaná díla, anotace v angličtině, klíčová slova Anotace Studie zkoumá vznik a vývoj distribučních kanálů filmové produkce v Československu, jimiž byly mimo jiné filmové kluby. Sleduje vývoj Filmového klubu v Uherském Brodě od roku 1976 do roku 1989 a zabývá se motivy chování a rozhodování konkrétních funkcionářů a způsoby jejich komunikace při získávání filmů. Využívá také osobní archiv funkcionářů a rozhovory se členy výboru. Hesla korp. Filmový klub Předmět.hesla filmové kluby. Československo * normalizace, Československo, 1969-1989 * distribuční problémy * filmová distribuce * filmová kultura * kultura a film * společnost a film Form.deskr. studie Systemat. (048.8), 791:061.231(437), 94(437)"1969/1989", 791, 316.7+791, 791.4, 791.64, (046) Jazyk dok. cze - čeština Země vyd. CZ - Česká republika Druh dok. RP - Články Katal.org. ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu ID NFA (NFA-K)b-00232204 Signatura 35029/2020/3 Databáze xcla - ČLÁNKY Info e-dokument je přístupný registrovaným uživatelům Název Mariages à l'européenne Podnázev les coproductions cinématographiques intra-européennes depuis 1945 Aut.údaje sous la direction de Paola Palma et Valérie Pozner Další autoři Palma Paola Pozner Valérie Vyd.údaje Paris : Association française de recherche sur l'histoire du cinéma, 2019 Fyzický popis - 314 s.: il. Poznámky Úvod. - Poznámky v textu. - Autoři textů. - Resumé k jednotlivým studiím Obsahuje též Des histoires tchèques pour les enfants allemands. Les coproduction germano-tchècoslovaques pour la jeunesse dans les années 1970 et 1980 / Pavel Skopal -- Les coproductions cinématographiques franco-tchécoslovaques entre 1958 et 1970 comme moyen de relance des relations bilatérales / David Čeněk Anotace Kolektivní monografie věnující se jednomu z důležitých a dosud neprobádaných témat v historii evropské kinematografie po roce 1945. V nové politické, ekonomické i diplomatické situaci po 2. světové válce se musel filmový průmysl v Evropě vyrovnat se silnou hollywoodskou konkurencí, s napětím mezi Východem a Západem, s potřebou integrovat technické inovace (barva, velké formáty), jakož i s nutností internacionalizace filmové produkce, distribuce a využití filmu. Jedním ze způsobů řešení je uzavírání oficiálních (tj. mezivládních - koprodukčních dohod). Po průkopnické iniciativě z roku 1946 mezi Francií a Itálií se tento model postupně šířil po celé Evropě a v různých formách je platný do současnosti. Jednotlivé příspěvky se věnují různým koprodukcím v rámci poválečné Evropy, např.: francouzsko-sovětské koprodukci (1950-1970), italsko-sovětské koprodukci (1950-1970) atp. Autory dvou příspěvků jsou čeští filmoví teoretici Pavel Skopal a David Čeněk. Skopal se věnuje německo-československé koprodukci filmů pro mládež v 70. a 80. letech seznamujících s naší historií a David Čeněk spolupráci frankofonní a československé kinematografie v letech 1958 až 1970 jako prostředku k oživení bilaterálních vztahů. ISBN 978-2-37029-020-5 (brož.) Předmět.hesla koprodukce. Evropa * mezinárodní spolupráce. Evropa * politika a film. Evropa. 1945-2016 * stát a film. Evropa * produkce. Evropa * mezinárodní produkce. Evropa * filmová tvorba. Evropa * filmoví tvůrci. Evropa Form.deskr. kolektivní monografie, studie Systemat. 791.63(4)"1945/2016", 316.4.063.34(4), 32+791(4), 791.63(4), 791.62-026.15(4), 791.63-051(4), 791.63(100), 321+791(4), (048.8:082), (048.8) Jazyk dok. fre - francouzština Země vyd. FR - Francie Druh dok. AKM - Kolektivní monografie Katal.org. ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu ID NFA (NFA-K)b-00219229 Počet ex. 1, z toho volných 0, prezenčně 1 Databáze xxxk - Knihy Signatura Přír.číslo Lokace Dislokace CS Info 42600 0119542 FOND SKLAD pouze prezenčně Název Filmová kritika a diváci - za hranice diskurzivní změny [rn] Aut.údaje Pavel Skopal Autor Skopal Pavel (1972-) Fyzický popis - il., faksimile Zdroj.dok. Král Šumavy, S. 56-65
Poznámky Bibliografické odkazy Anotace P. Skopal popisuje vývoj filmové produkce, filmové kritiky i diváka v 50. a 60. letech 20. století. Film Král Šumavy (1959), vznikl právě v tomto období zvratů v kulturní politice. V 60. letech není již divák pojímán jako pasivní příjemce výchovy a ideologického vzdělávání, ale jako "konzument", který má své specifické zájmy a vkus. V 60. letech tak došlo ke zpochybnění přístupu k filmu jako nástroji politické a sociální indokrinace a začal se obnovovat sociologický přístup k filmovému publiku - divák (filmový konzument) se chce bavit. Král Šumavy je počátkem nového diváckého trendu. Je totiž spojen s poptávkou po prožitku napětí, který se v polovině 50. let snažily neúspěšně suplovat špionážní filmy. Napětí v Králi Šumavy je ale stále vázáno na přítomnost ideových i uměleckých hodnot. Čistě zábavní hodnota filmového žánru byla uznána až později - jako příklad uvádí P. Skopal zahraniční snímek Rio Brave (1958), na který si však diváci v českých kinech museli počkat do r. 1967. Film Král Šumavy 1959 Předmět.hesla politika a film * filmová kritika * filmoví diváci Form.deskr. stati, studie Systemat. 32+791, 791.32.072.3, 791.65.073, (049), (048.8) Jazyk dok. cze - čeština Země vyd. CZ - Česká republika Druh dok. RN - Rozpis sborníku a neperiodické literatury Katal.org. ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu ID NFA (NFA-K)b-00219904 Signatura 42546 Databáze xcla - ČLÁNKY