SYS | | 259360 |
LBL | | 00000nam^^22^^^^^^^^450 |
005 | | 20220303111439.2 |
010 | | $a 978 94 6372-830 0 $b váz. |
035 | | $a (NFA-K)b-00239734 |
100 | | $a 20220302f2022 m 0czey0103 ba |
101 | 0- | $a eng |
102 | | $a NL |
200 | 1- | $a Early cinema, modernity and visual culture $e <the> imaginary of the Balkans $f Ana Grgić |
210 | | $a Amsterdam $c Amsterdam University Press $d c2022 |
215 | | $a 277 s. $c il., mapy |
225 | 2- | $a Eastern European screen cultures |
307 | | $a Poznámky |
307 | | $a Předmluva |
307 | | $a Úvod |
320 | | $a Bibliografie na s. 243-263 |
320 | | $a Bibliografické odkazy |
320 | | $a Bibliografie v textu |
320 | | $a Rejstřík |
327 | 0- | $a Travelling down / travelling through / Dina Iordanova |
330 | | $a Studie o rané balkánské kinematografii založená na archivním výzkumu, kdy Ana Grgić studovala historické filmové záběry a dobový tisk. Na konci 19. století se na Balkáně nástupem pohyblivého obrazu postupně proměnil život ve městech a film sehrál důležitou roli při vytváření národních a regionálních kultur. Autorka se věnuje rané kinematografii v tomto regionu z nadnárodní a mezikulturní perspektivy; zkoumá, jak unikátní geopolitická poloha Balkánu a jeho multikulturní identita ovlivňovaly vizuální kulturu a vývoj rané kinematografie až do 1. světové války. Grgić se věnuje vztahu mezi novým médiem a regionální vizuální kulturou a tím vytváří nové souvislosti mezi artefakty pohyblivého obrazu a tištěnými médii, sociokulturním kontextem a kulturními reakcemi na nové vizuální médium v balkánském regionu. |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001688 $a filmová věda a výzkum $y balkánské země |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003115 $a filmoví průkopníci $y balkánské země |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003335 $a dějiny filmu $x němá éra $y balkánské země $z 1895-1900 |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001572 $a dějiny filmu $y balkánské země $z 1896-1914 |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001574 $a dějiny filmu $x němá éra $y balkánské země |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002422 $a směry v dějinách filmu $y balkánské země |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003194 $a kultura $y balkánské země |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003099 $a kultura a film $y balkánské země |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003195 $a kultura a společnost $y balkánské země |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003402 $a identita ve filmu $y balkánské země |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003104 $a nacionalismus a film $y balkánské země |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003102 $a multikulturalismus a film $y balkánské země |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003193 $a umění |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002677 $a vnímání |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003344 $a vliv filmu |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002566 $a tisk a film $y balkánské země |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003680 $a projekce mimo kina $y balkánské země |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001849 $a kina $y balkánské země |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001528 $a cestovní kina $y balkánské země |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001600 $a divadlo a film $y balkánské země |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002591 $a filmový týdeník $y balkánské země |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001763 $a hraný film $y balkánské země |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001611 $a dokumentární film $y balkánské země |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003046 $a filmoví tvůrci $y balkánské země |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001459 $a filmové archivy a instituce |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002384 $a filmové sbírky |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003430 $a diváctví $y balkánské země |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001735 $a historické události a film $y balkánské země |
608 | | $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie |
675 | | $a 791.1(497.1)"1896/1914" $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791(091)(497.1)"1896/1914" $z cze $9 MRF |
675 | | $a (048.8) $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.11"1895-1900"(497.1) $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.11(497.1) $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.21 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 316.7 |
675 | | $a 316.7+791 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 316.72/.75 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.23 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 329.17+791 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 316.72/.75+791 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 72/76 $v MRF $z cze |
675 | | $a 7.073:791 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.43 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 070+791 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 778.55 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.65(497.1) $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.65:629 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 792+791(497.1) $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.229.4 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.221/228 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.229 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.63-051(497.1) $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.53 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 930.253:791 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 026.064 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.32:791.65.073 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 94-021.143+791 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.32(497.1) $z cze $9 MRF |
700 | -1 | $3 nfa_un_auth*0147433 $a Grgić $b Ana $f 1981- $4 070 |
801 | -0 | $a CZ $b ABC135 $c 20220302 $g AACR2R $9 2 |
910 | | $a ABC135 |
T85 | | $x existuji fulltexy |