Výsledky vyhledávání
SYS 236129 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20201015165925.4 010 $a 978-80-89550-39-5 $b brož. 035 $a (NFA-K)b-00215077 100 $a 20190701h2017 m 0czey0103 ba 101 0-
$a slo 102 $a SK 200 1-
$a Cenzúra a dokumentárny film po roku 1989 $f Martin Palúch 205 $a 1. vyd. 210 $a Bratislava $c Občanské združenie Vlna $c Drewo a srd $c Ústav divadelnej a filmové vedy SAV $d 2017 215 $a 164 s. $c il., portréty 225 2-
$a Filmodrom 307 $a Úvod 307 $a Literatura 307 $a Poznámky 307 $a Použité fotografie 330 $a Kniha Cenzúra a dokumentárny film po roku 1989 filmového vědce a pedagoga Martina Palúcha nejprve v krátkém přehledu rekapituluje mechanismy fungování cenzury řízené státem, které se v případě filmové tvorby uplatňovaly v období První republiky (1918-1938), během války (1939-1945) a v bývalém Československu (1948-1989). Zbytky těchto forem (cenzury) se později plynule objevily i v demokratické Slovenské republice, a to zejména ve formě politicky, nábožensky nebo osobně motivovaného tlaku na původní tvorbu a její autory ze strany přestavitelů vládnoucích stran, zájmových skupin, atp. Pomocí interpretačních nástrojů na analýzu těchto fenomenů konfrontuje autor situaci na Slovensku se srovnatelnou situací v USA po roce 1968, kdy do výroby a distribuce filmů aktivně zasahovaly zejména organizace MPAA Motion Picture Association of America a sdružení CARA. Autor se snaží najít odpověď na otázku: Když je cenzura na Slovensku podle zákona z roku 1990 nepřípustná, proč se v souvislosti s dokumentární tvorbou termíny cenzura a trezorový film opakovaně objevují ve veřejném, mediálním a odborném diskurzu? 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001525 $a cenzura $y Československo $y Slovensko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001611 $a dokumentární film $y Československo $y Slovensko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002465 $a stát a film $y Československo $y Slovensko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002469 $a státní regulace $y Československo $y Slovensko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002049 $a náboženství a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002213 $a politika a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba $y Československo $z 1918-1989 675 $a 791.62-026.15(437) $z cze $9 MRF 675 $a 321+791 $z cze $9 MRF 675 $a 2-1+791 $z cze $9 MRF 675 $a 32+791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.229(437)(437.6) $z cze $9 MRF 675 $a 351.758.1(437)(437.6) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0093079 $a Palúch $b Martin $f 1977- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20190701 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy SYS 068496 LBL 02283nam^^2200529^^^450^ 005 20201015022904.7 010 $b Brož. 035 $a (NFA-K)b-00050977 100 $a 20040513h1989¦¦¦¦m 0czey0103 ba 101 0-
$a slo 102 $a CS 200 1-
$a Vojna v umení - umenie vo vojne $e (zborník referátov zo seminára) 210 $a Bratislava $c Umenovedný ústav Slovenskej akadémie vied $d 1989 215 $a 166 s. 307 $a Edičná poznámka 327 0-
$a Jan Bernard / Náčrt vývoja spracovania vojnovej témy v českej kinematografii 1945-1986 330 $a Sborník referátů ze semináře Slovenské uměnovědné společnosti při SAV a Uměnovědného ústavu SAV, který se konal v roce 1989 v Bratislavě. Celý je věnovaný problematice války a jejího odrazu ve slovenské a české kinematografii jako i v kultuře obecně. Důraz je kladen na slovenský válečný film po roce 1945. 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001883 $a konference $y Slovensko(Československo) $z 1989 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002635 $a válka ve filmu $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002626 $a druhá světová válka, 1939-1945 ve filmu $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002619 $a válečný film $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001736 $a historické události ve filmu $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001690 $a filmy o válečných konfliktech a občanských válkách $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001462 $a armáda ve filmu $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001731 $a filmové herectví $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001769 $a filmová hudba $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001572 $a dějiny filmu $y Československo $z 1938-1986 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 608 $3 nfa_un_auth*0067230 $a sborníky 675 $a 791.1(437) $z cze $9 u4 675 $a 791(091)(437) $z cze $9 n 675 $a 061.3(437) $z cze $9 n 675 $a 791.222(437) 675 $a 791.23(437) 675 $a 791.635(437) $z cze $9 u4 675 $a 791.636:78(437) $z cze $9 u4 675 $a (048.8) 675 $a (082) 675 $z cze 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20040513 $g AACR2 $9 2 910 $a ABC135 SYS 190999 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20201015125457.6 010 $b Brož. 035 $a (NFA-K)b-00171019 100 $a 20140108h1984 m 0czey0103 ba 101 0-
$a slo 102 $a CS 200 1-
$a Vývoj teórií dokumentárneho filmu $e autoreferát dizertácie na získanie vedeckej hodnosti kandidáta vied o umení $f Slavomír Magál 210 $a Bratislava $c Vedecké kolégium SAV pre jazykovedu a vedy o literatúre a umení $d 1984 215 $a [20] s. 307 $a Resumé v ruském jazyce 330 $a Shrnutí Slavomíra Magála k jeho dizertační práci na téma Vývoj teorií dokumentárního filmu, jejímž cílem bylo zkoumání zrodu, vývoje a působení teoretických impulzů pro dokumentární film od počátků kinematografie do současnosti 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001611 $a dokumentární film $x analýza $x teorie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001611 $a dokumentární film $x klasifikace 608 $3 nfa_un_auth*0067256 $a referáty 608 $3 nfa_un_auth*0067289 $a disertace 675 $a (043.3) $z cze $9 MRF 675 $a 791.229 $z cze $9 MRF 675 $a (047) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0118399 $a Magál $b Slavomír $f 1949- $4 070 712 02
$3 nfa_un_auth*0090001 $a Slovenská akadémia vied $b Historický ústav 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20140108 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 SYS 202990 LBL 02824nam^^2200613^^^450 005 20210113105423.6 010 $b Brož. 035 $a (NFA-K)b-00182809 100 $a 20060502h1982 m 0czey0103 ba 101 0-
$a slo 102 $a CS 200 1-
$a Literatúra a film $e k problematike filmových adaptácií prózy $f Jelena Paštéková 205 $a Vyd. 1. 210 $a Bratislava $c Slovenská akadémia vied $d 1982 215 $a 28 s. 307 $a Ruské resumé 320 $a Výběr z použité literatury 330 $a Disertační práce na téma literatura a film určuje typologickou klasifikaci podoby vztahů mezi literaturou a filmem. 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001955 $a literatura a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001954 $a literární přepis filmového díla 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001423 $a filmové adaptace literární předlohy 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002066 $a narace ve filmu 608 $3 nfa_un_auth*0067289 $a disertace 675 $a 791.3 $z cze $9 MRF 675 $a 82=025:791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.632=025:82 $z cze $9 MRF 675 $a 82+791 $z cze $9 MRF 675 $a (043.3) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0006126 $a Paštéková $b Jelena $f 1951- $4 070 $4 305 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20060502 $g AACR2 $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy SYS 088425 LBL 01646nbm^^2200469^^^450 005 20201015040740.7 010 $b Váz. 035 $a (NFA-K)b-00070253 100 $a 20060503f1976 m 0czey0103 ba 101 0-
$a slo 102 $a CS 200 1-
$a Úvod do teórie filmovej hudby $b rukopis $f Juraj Lexmann 210 $a Bratislava $c Umenovedný ústav SAV $d [1976] 215 $a 531 l. 307 $a Strojopisná kopie, rkp. poznámky a škrty v textu 330 $a Práce z oblasti filmové teorie se zabývá zákonitostmi hudby ve filmu a vytváří teoretický systém vycházející z problematiky hudební teorie a estetiky. 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001769 $a filmová hudba 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001776 $a hudební skladatelé 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001646 $a filmová estetika 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001772 $a hudba ve filmu 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 675 $a 791.636:78 $z cze $9 MRF 675 $a 78-051 $z cze $9 MRF 675 $a 791.32.01 $z cze $9 MRF 675 $a 791.32.01:111.852 $z cze $9 MRF 675 $a 791.23 $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0013171 $a Lexmann $b Juraj $f 1941- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20060503 $g AACR2 $9 2 910 $a ABC135