Výsledky vyhledávání

Nalezeno záznamů: 13  
Váš dotaz: Předmětová hesla = "kolorizace"
  1. Museo del Cine Pablo Ducrós Hicken (filmový archiv a muzeum : Buenos Aires, Argentina)

    Nitrato argentino / Carolina Cappa (ed.). -- 1. vyd. -- Museo del Cine. -- 231 s.

    Kniha seznamující s ranou argentinskou vydaná "Museo del Cine Pablo Ducrós" v Buenos Aires, je založena na práci muzejního týmu badatelů a archivářů a vychází z rozsáhlých sbírek archivu. Publikace byla koncipována ve dvou rovinách: archivářské a interpretační. Jedná se na jedné straně o katalog nitrátních filmů uložených v Museo del Cine v Buenos Aires (tato sbírka je první svého druhu v Argentině a možná i v Latinské Americe). Na druhé straně je průvodcem celou muzejní sbírkou. Zahrnuje velké množství ilustrací, reprodukce barevných obrázků získaných z původních dokumentů a texty řady odborníků. -- ISBN 978-987-86-1922-4 (brož.)

    1. Museo del Cine Pablo Ducrós Hicken (filmový archiv a muzeum : Buenos Aires, Argentina) 2. filmové archivy a instituce - Argentina 3. sbírky - Argentina 4. filmové sbírky - Argentina 5. filmová dokumentace - Argentina 6. nitrát - Argentina 7. kinematografie - Argentina 8. technické prostředky filmu - Argentina 9. archiváři - Argentina 10. filmová tvorba - Argentina - 1896-1939 11. dějiny filmu - němá éra - Argentina - 1895-1900 12. dějiny filmu - němá éra - Argentina - 1903-1939 13. preservace filmů - Argentina 14. filmová muzea - Argentina 15. kolorizace - Argentina 16. obrazové publikace 17. filmové obrazové publikace 18. studie 19. katalogy

    I. Cappa, Carolina, 1982-
    II. Félix-Didier, Paula

    (048.8)+778.5(82)+791.621(82)+930.25-051(82)+(084.11)+(083.81)+(084.11)791+930.25(82)+791.62-026.15(82)+791.53(82)+930.253:791(82)+069.5(82)+026.064(82)+002:791(82)+661.728.86(82)+791.11"1895-1900"+791.11(82)+771.531.3(82)+7.025(82)+930.253:025.85(82)+069(82)
    ABC135
  2. Pommeau, Jeanne, 1977-

    Světově jedinečná metoda virážování se dělá v Praze / Jeanne Pommeau

    In Lidové noviny. -- ISSN 0862-5921. -- Roč. 29, č. 229 (30.09.2016)
    Národní filmový archiv - pevný bod české kinematografie. -- Č. (30.09.2016), s. [4]

    Rozhovor s restaurátorkou NFA Jeanne Pommeau o speciálním postupu, jak docílit autenticity barevného obrazu při restaurování němých filmů - o metodě virážování.

    1. Pommeau, Jeanne, 1977- 2. Národní filmový archiv 3. filmové archivy a instituce - Česko 4. filmoví pracovníci 5. kolorizace 6. restaurované filmy 7. filmové sbírky 8. filmové kurátorství 9. filmové kurátorky 10. rozhovory

    I. Lidové noviny. -- Roč. 29, č. 229 (30.09.2016)
    II. Národní filmový archiv - pevný bod české kinematografie. -- Č. (30.09.2016), s. [4]

    791.53(437.3)+930.253:791+791.6-051+7.025+930.253:025.85+026.064+(930.253:791):005+930.253:791-055.2+930.253:791-051+(047.53)+(046)
    ABC135
  3. Urgošíková, Blažena, 1935-

    Zápas s časem / Blažena Urgošíková

    In Zprávy památkové péče. -- Praha : Národní památkový ústav, 2016. -- ISSN 1210-5538. -- Roč. 76, č. 1 (2016), s. 91-97

    Studie se věnuje způsobům restaurování vzácných filmových materiálů z prvních desetiletí kinematografie včetně zachování jejich barevných hodnot. Autorka navazuje na články publikované ve Zprávách památkové péče v letech 2005, 2008 a 2010.

    1. Národní filmový archiv 2. filmové archivy a instituce - Česko - Československo 3. preservace filmů 4. restaurované filmy 5. archiváři 6. kolorizace 7. články 8. studie

    I. Zprávy památkové péče. -- Roč. 76, č. 1 (2016), s. 91-97

    791.53(437.3)+791.53(437)+930.253:791+7.025+930.253:025.85+930.25-051+(048.8)+(046)
    ABC135
  4. Urgošíková, Blažena, 1935-

    Kinematografie / Blažena Urgošíková

    In Zprávy památkové péče. -- Praha : Národní památkový ústav, 2016. -- ISSN 1210-5538. -- Roč. 68, č. 6 (2008), s. 455-462

    Článek představuje restaurátorskou činnost Národního filmového archivu (NFA) v širším záběru a na konkrétních příkladech. Věnuje se historii NFA, terminologii a metodologii restaurátorské práce, uvádí její postupy na příkladu filmu Milenky starého kriminálníka z roku 1927. Autorka navazuje na článek ve Zprávách památkové péče číslo 6 z roku 2005.

    1. Národní filmový archiv 2. Milenky starého kriminálníka. 1927 3. filmové archivy a instituce - Česko 4. preservace filmů 5. restaurované filmy 6. kolorizace 7. články

    I. Zprávy památkové péče. -- Roč. 68, č. 6 (2008), s. 455-462

    791.53(437.3)+930.253:791+7.025+930.253:025.85+(046)
    ABC135
  5. Winston, Brian, 1941-

    Duchové v obraze [rn] / Brian Winston

    In Živý film Jícha, Marek, 1959-. -- Praha : Lepton studio, 2016. -- S. 77-88

    Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci programu NAKI. Britský historik a scenárista dokumentárních filmů Brian Winston se ve svém příspěvku věnuje reálnosti uměleckého zobrazení ve výtvarném umění, fotografii, analogovém a zejména digitálně restaurovaném filmu. Zabývá se otázkou kolorování filmů; problémem zachování původního diváckého zážitku, vzhledu filmu; legislativou ve sféře duševního vlastnictví a autorských práv a z ní vyplývající přítomností filmového tvůrce v procesu restaurování.

    1. digitalizace filmu 2. digitalizace 3. digitální restaurování 4. umělecké prostředky filmu 5. technický vývoj 6. autorství 7. legislativa 8. kolorizace 9. preservace filmů 10. stati 11. studie

    I. Živý film. -- S. 77-88

    34:791+347.78+771.531.3+791.636:778.53+791.636+778.53-051+(048.8)+791:004+7.025+930.253:025.85+004+(049)
    ABC135
  6. Fantasia of color in early cinema / Tom Gunning ... [at al.]. -- Amsterdam University Press. -- 286 s.

    Fantasia of Colour in Early Cinema je objevnou společnou prací archivářů a filmových historiků, ve které dokazují, že první barevné filmy se objevily už v první dekádě dvacátého století. Autoři této knihy plné barevných reprodukcí z filmů pořízených před 1. světovou válkou čerpali z archivů "EYE Filmmuseum" v Amsterodamu. Doprovodné eseje se zabývají historií raného filmu a technických procesů, které filmaři používali k zachycení těchto obrazů a také technikami uchovávání těchto filmů. Najdeme zde téměř 300 barevných snímků. -- ISBN 978-90-8964-657-6 (váz.)

    1. dějiny filmu - země světa - 1898-1915 2. dějiny filmu - němá éra - 1895-1900 3. kinematografie - země světa - 1895-1900 4. technické vybavení 5. technické vybavení 6. kolorizace 7. filmoví průkopníci 8. barevný film - země světa - 1898-1915 9. technické prostředky filmu 10. technický vývoj 11. barva 12. obrazové publikace 13. filmové obrazové publikace 14. studie

    I. Gunning, Tom, 1949-
    II. Scorsese, Martin, 1942-
    III. EYE Film Institute Netherlands (Amsterdam, Nizozemsko)

    7.017.4+791.1(100)"1898/1915"+791(091)(100)"1898/1915"+778.5(100)"1898/1915"+791.63-051+791.621+791.11"1895-1900"+(084.11)+(084.11)791+(048.8)
    ABC135
  7. Yumibe, Joshua, 1974-

    Moving color / Joshua Yumibe. -- Rutgers University Press. -- vii, 192 s., [14] s. barev. obr. příl.

    Studie o vývoji aplikovaných barevných technik ve filmu od 90. let do 20. let 20. století. Autor uvádí do souvislosti vývoj barevných procesů s vývojem filmu. V 19. století byly vyvinuty nové a dostupnější barvy, pigmenty a procesy barvení, které byly využity ve výrobě spotřebního zboží (látky, tapety, porcelánové glazury apod.). Yumibe sleduje první průzkumy fyziologických a psychologických účinků barev na lidské oko. Nové syntetické anilinové barvy a jejich aplikace filmovými koloristy vycházely z teorie barev a vidění. Autor ve své knize zkoumá, jak byla barva aplikována v raném filmu a věnuje se vývoji jednotlivých technik: ruční kolorování, kolorování přes patrony, virážování a tónování. -- ISBN 978-0-8135-5297-2 (brož.)

    1. dějiny filmu - němá éra - 1890-1929 2. kinematografie 3. technické prostředky filmu 4. vnímání 5. filmová teorie 6. filmová estetika 7. psychologie a film 8. psychologický vliv filmu 9. barevné systémy 10. barevný film 11. kolorizace 12. filmová věda a výzkum 13. barva 14. studie

    I. Cherchi Usai, Paolo, 1957-

    778.5+7.073:791+791.32.01+791.32.01:111.852+159.9+791+316.6:791+791.621+791.32+7.017.4+791.11+(048.8)
    ABC135
  8. Film preservation / Frederic P. Miller, Agnes F. Vandome, John Mc Brewster (ed.). -- Alphasript Publishing. -- 129 s.

    Sborník textů extrahovaných z Wikipedie, věnovaných problematice uchovávání a restaurování filmů; různým metodám a technikám, které se v procesu "film preservation" využívají a nechybí ani historické ohlédnutí. Hnutí za uchování filmů nebo restaurování filmů je pokračující projekt mezi filmovými historiky, archiváři, muzei a neziskovými organizacemi na záchranu chátrajících filmových fondů a zachování pohyblivých obrazů, které obsahují. V nejširším slova smyslu dnes konzervace zajišťuje, že film bude i nadále existovat, co nejblíže své původní podobě. Po mnoho let byl termín uchování synonymem pouze duplikace a cílem uchování bylo vytvořit trvanlivou kopii bez výrazné ztráty kvality. Dnes uchovávání filmů zahrnuje manipulaci, duplikaci, způsoby skladování a zpřístupnění. V dnešní době je tak úkolem archivářů nejen film chránit, ale také sdílet jej s veřejností. -- ISBN 978-613-0-29821-0 (brož.)

    1. preservace filmů 2. digitální kinematografie 3. restaurované filmy 4. ztracený film 5. filmová surovina 6. střih 7. technické vybavení 8. technický vývoj 9. technika a film 10. digitalizace 11. vybavení a zařízení knihoven a archivů 12. kolorizace 13. média 14. mediální studia a výzkum 15. digitální média a film 16. laboratorní práce 17. postprodukce 18. formáty kinematografického filmu 19. depozitáře 20. filmové kurátorství 21. filmová teorie 22. filmové archivy a instituce 23. muzea a film 24. sborníky 25. stati 26. příručky

    I. Miller, Frederic P.
    II. Vandome, Agnes F.
    III. John, Mc Brewster

    (082)+(035)+(049)+791.53+930.253:791+791.32.01+069+791+7.025+930.253:025.85+791.621+62+791+316.774+316.774:37.016+316.774:303+791.623+771.531.35+778.58+021.61+022.9+(930.253:791):005+004+791.623.1+771.531.3+771.429+791-021.163
    ABC135
  9. Questions of colour in cinema / Wendy Everett (ed.). -- Peter Lang. -- 242 s.

    Kolektivní monografie věnovaná problematice barev ve filmu. Éra němého filmu byla dlouho považována za ryze černobílou a teprve nedávno vědci tento předpoklad vyvrátili. Barva je jedním z mála zbývajících nezmapovaných teritorií filmové vědy a její ústřední postavení ve stavbě a recepci filmových příběhů bylo uznáno teprve nedávno. V současnosti se téma barvy dostává do popředí filmových studií. Tato publikace zkoumá posun technologií, teorie a praxe v oblasti barev ve filmu. Autoři zkoumají historické, technické a estetické dimenze barev. -- ISBN 978-3-03911-353-8 (brož.). -- ISSN 1661-0261

    1. barva 2. němý film 3. černobílý film 4. barevná korekce 5. barevné systémy 6. kolorizace 7. barevný film 8. filmová estetika 9. digitální technika 10. počítače a film 11. filmová teorie 12. filmová věda a výzkum 13. pixilace 14. kolektivní monografie 15. studie

    I. Everett, Wendy, 1945-

    791.11+621.3.037.37+004.38+791+(048.8:082)+(048.8)+7.017.4+791.623+791.32.01:111.852+791.32.01+791.32+778.534.6
    ABC135
  10. Slide, Anthony, 1944-

    Nitrate won't wait / by Anthony Slide. -- McFarland Classics. -- x, 228 s.

    Monografie přináší podrobný historický nástin soupeření hlavních amerických institucí v preservaci filmových materiálů, mezi nimiž figurují zejména International Museum v George Eastman House, American Film Institute, Museum of Modern Art, UCLA Film and Television Archive a Library of Congress. -- ISBN 0-7864-0836-7 (brož.)

    1. International Museum of Photography at George Eastman House (Rochester, New York) 2. The American Film Institute 3. The Museum of Modern Art 4. The UCLA Film & Television Archive (filmový a televizní archiv : Los Angeles, Kalifornie) 5. Library of Congress (Washington, Spojené státy americké) 6. FIAF 7. preservace filmů - demografický vývoj - Spojené státy americké 8. filmové archivy a instituce - Spojené státy americké - země světa 9. filmová muzea - Spojené státy americké 10. nitrát - Spojené státy americké 11. filmová surovina - Spojené státy americké 12. celuloidový acetátový film - Spojené státy americké 13. kolorizace - Spojené státy americké 14. restaurované filmy 15. monografie

    7.025(73)+930.253:025.85(73)+791.53(73)(100)+930.253:791(73)(100)+069(73)+661.728.86(73)+771.531.3(73)+(048.8)
    ABC135

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.