Výsledky vyhledávání
SYS 222789 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20210107120840.1 035 $a (NFA-K)b-00202011 100 $a 20180201j2016 m 0czey0103 ba 101 0-
$a cze 102 $a CZ 200 1-
$a Krize a experiment $b rn $f Alexandra Moralesová 307 $a Filmografie 307 $a Poznámky 320 $a Bibliografie na s. 83 330 $a Studie Alexandry Moralesové "Krize a experiment" sleduje vývoj argentinského experimentálního filmu a podmínky tvorby filmařů od 60. let 20. století až po první desetiletí 21. století. Autorka konstatuje, že v argentinském filmu se poprvé o experimentu hovoří ve spojitosti s nonkonformní uměleckou scénou přelomu 60. a 70. let, přičemž 70. léta byla obdobím poznamenaným režimem vojenské diktatury. Rok 2001 potom představuje zlom, v němž propukla ekonomická, politická a sociální krize. Oba momenty prostoupily oblast života společnosti i jejího umění a lze je nahlížet jako krizové. Moralesová porovnává širší společenské a kulturní podmínky a tvůrčí a produkční strategie filmařů 70. let s podmínkami a strategiemi filmařů tvořících po roce 2001 v Buenos Aires. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*218921 $1 200 1 $a Buenos Aires experiment $f Georgy Bagdasarov ... [et al. $g překlady španělských textů Dana Moralesová ... et al.] $v S. 67-84 $1 205 $a Vyd. 1. $1 210 $a Praha $c Akademie muzických umění v Praze (Nakladatelství AMU) $d 2016 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0131336 $a Bagdasarov $b George $f 1978- $4 070 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001652 $a experimentální film $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002348 $a režiséři $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002453 $a společnost a film $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002213 $a politika a film $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002609 $a underground film $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001411 $a 8mm film $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003405 $a nezávislí režiséři $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002109 $a nezávislý film $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001484 $a avantgardní film $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003046 $a filmoví tvůrci $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002422 $a směry v dějinách filmu $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003049 $a filmoví umělci $y Argentina 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 32+791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.4 $z cze $9 MRF 675 $a 791.633-051(82) $z cze $9 MRF 675 $a 791.633-051(82) $z cze $9 MRF 675 $a 791-027.575(82) $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a 791.21(82) $z cze $9 MRF 675 $a 7.03:791.23(82) $z cze $9 MRF 675 $a 791.63-051(82) $z cze $9 MRF 675 $a 7.071.2(82) $z cze $9 MRF 675 $a 771.531.352(82) $z cze $9 MRF 675 $a 791.23(82) $z cze $9 MRF 675 $a 791.22-028.77(82) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0131342 $a Morales $b Alexandra $f 1989- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20180201 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rm SYS 222807 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20201015154924.1 035 $a (NFA-K)b-00202029 100 $a 20180201j2016 m 0czey0103 ba 101 1-
$a cze $c spa 102 $a CZ 200 1-
$a Argentinský experimentální film a jeho nezávislé praktiky $b rn $f Mariela Cantúová a Paulo Pécora $g [přeložila Dana Moralesová] 307 $a Filmografie 307 $a Poznámky 320 $a Bibliografie na s. 97-98 330 $a Studie seznamuje s nezávislými argentinskými filmaři, které spojuje především vyjádření určité opozice vůči současné kinematografii, kdy diváci filmy spíše "konzumují" ve velkých kinosálech s občerstvením. Autoři se nesnaží ve své práci definovat to, co je nebo není experimentální film, ale zaměřují se na ty postupy a strategie filmové tvorby, které využívají různé techniky práce s fotochemickými materiály. Cantú a Pécora také zmiňují řadu argentinských tvůrců, pro které experimentování s filmovým materiálem je hlavním tvůrčím postupem, např.: Claudio Caldini, Narcisa Hirsch, Jorge Honik, Rubén Guzmán, aj. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*218921 $1 200 1 $a Buenos Aires experiment $f Georgy Bagdasarov ... [et al. $g překlady španělských textů Dana Moralesová ... et al.] $v S. 85-98 $1 205 $a Vyd. 1. $1 210 $a Praha $c Akademie muzických umění v Praze (Nakladatelství AMU) $d 2016 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0131336 $a Bagdasarov $b George $f 1978- $4 070 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001652 $a experimentální film $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002348 $a režiséři $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002453 $a společnost a film $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002213 $a politika a film $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002609 $a underground film $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001411 $a 8mm film $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003405 $a nezávislí režiséři $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002109 $a nezávislý film $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001484 $a avantgardní film $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003046 $a filmoví tvůrci $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002422 $a směry v dějinách filmu $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003049 $a filmoví umělci $y Argentina 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 32+791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.4 $z cze $9 MRF 675 $a 791.633-051(82) $z cze $9 MRF 675 $a 791.633-051(82) $z cze $9 MRF 675 $a 791-027.575(82) $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a 791.21(82) $z cze $9 MRF 675 $a 7.03:791.23(82) $z cze $9 MRF 675 $a 791.63-051(82) $z cze $9 MRF 675 $a 7.071.2(82) $z cze $9 MRF 675 $a 771.531.352(82) $z cze $9 MRF 675 $a 791.23(82) $z cze $9 MRF 675 $a 791.22-028.77(82) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0133009 $a Cantú $b Mariela $f 1981- $4 070 701 -1
$3 nfa_un_auth*0133010 $a Pécora $b Paulo $f 1970- $4 070 702 -1
$3 nfa_un_auth*0132990 $a Moralesová $b Dana $f 1967- $4 730 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20180201 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rm SYS 222843 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20201015154935.7 035 $a (NFA-K)b-00202065 100 $a 20180201j2016 m 0czey0103 ba 101 0-
$a cze 102 $a CZ 200 1-
$a Archeologie a narace v expozici $b rn $e Andrés Denegri - byli jsme očekáváni $f Alexandra Moralesová 307 $a Filmografie 307 $a Poznámky 320 $a Bibliografie na s. 122 330 $a Studie Alexandry Moralesové představuje mnohostrannou osobnost argentinského nezávislého filmaře, režiséra a producenta Andrése Denegri, jeho filmy i jiné projekty. Uvádí, že se Denegri spíše než filmu do kinosálu věnuje filmu skrze médium instalace v galerijním prostoru a tyto jeho projekty se v některých hlediscích blíží nové filmové historii a konkrétně s ní spjaté mediální archeologii. Moralesová prezentuje vybrané aktivity Denegriho: kurátorskou činnost, založení Bienále pohyblivého obrazu (Bienal de la Imagen en Movimiento), vedení výzkumného centra (CONTINENTE), spolupráce s Mezinárodním festivalem krátkých filmů v Oberhausenu, pedagogickou činnost. Zásadní část stati (10 s.) je věnována samostatné výstavě Andrése Denegri "Cine de Exposición", která se konala na přelomu roku 2013/2014 v Buenos Aires, kde prezentoval 8 instalací. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*218921 $1 200 1 $a Buenos Aires experiment $f Georgy Bagdasarov ... [et al. $g překlady španělských textů Dana Moralesová ... et al.] $v S. 109-122 $1 205 $a Vyd. 1. $1 210 $a Praha $c Akademie muzických umění v Praze (Nakladatelství AMU) $d 2016 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0131336 $a Bagdasarov $b George $f 1978- $4 070 600 -1
$3 nfa_un_auth*0132985 $a Denegri $b Andrés $f 1975- $x argentinský nezávislý filmař, režisér, producent $y Argentina 601 12
$3 nfa_un_auth*0133025 $a Cine de Exposición $b výstava $e Buenos Aires, Argentina $f 1993-1994 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001652 $a experimentální film $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002348 $a režiséři $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002701 $a filmové výstavy $y Argentina $z 2013-2014 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001470 $a audiovizuální prostředky 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002453 $a společnost a film $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002213 $a politika a film $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002609 $a underground film $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001411 $a 8mm film $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003405 $a nezávislí režiséři $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002109 $a nezávislý film $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001484 $a avantgardní film $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003046 $a filmoví tvůrci $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002422 $a směry v dějinách filmu $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003049 $a filmoví umělci $y Argentina 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 061.43 $z cze $9 MRF 675 $a 32+791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.4 $z cze $9 MRF 675 $a 791.633-051(82) $z cze $9 MRF 675 $a 791.633-051(82) $z cze $9 MRF 675 $a 791-027.575(82) $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a 791.21(82) $z cze $9 MRF 675 $a 7.03:791.23(82) $z cze $9 MRF 675 $a 791.63-051(82) $z cze $9 MRF 675 $a 7.071.2(82) $z cze $9 MRF 675 $a 771.531.352(82) $z cze $9 MRF 675 $a 791.23(82) $z cze $9 MRF 675 $a 791.22-028.77(82) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0131342 $a Morales $b Alexandra $f 1989- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20180201 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rm SYS 216392 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20201015151515.7 010 $a 978-1-78320-007-8 $b brož. 035 $a (NFA-K)b-00195762 100 $a 20170427h2014 m 0czey0103 ba 101 0-
$a eng 102 $a GB $a US 200 1-
$a Directory of world cinema $h Vol. 23 $i Argentina $f edited by Beatriz Urraca and Gary M Kramer 205 $a 1st publ. 210 $a Bristol $a Chicago $c Intellect $d 2014 215 $a 282 s. $c il. (některé barev.), portréty, noty 307 $a Úvod, výňatky, poznámky v textu, filmografie, o editorech a autorech příspěvků 320 $a Bibliografie v textu 330 $a Kolektivní monografie přináší komplexní pohled na argentinskou kinematografii, její tvůrce, specifické aspekty, produkční a distribuční zázemí a festivalovou prezentaci. Prostřednictvím kritik klíčových filmových děl i delších esejů o stěžejních režisérech a režisérkách (Fernando Solanas, Leonardo Favio, María Luisa Bemberg, Marcela Piñeyro, Véronica Chen) jsou představeny ve společensko-historickém, sociálně-politickém, kulturně-hospodářském kontextu typické žánry, aspekty a tematické okruhy hraného a dokumentárního filmu. Na závěr je připojen test. 600 -1
$3 nfa_un_auth*0010038 $a Solanas $b Fernando $f 1936- $x argentinský režisér $y Argentina 600 -1
$3 nfa_un_auth*0131489 $a Favio $b Leonardo $f 1938-2012 $x argentinský filmový režisér a herec $y Argentina 600 -1
$3 nfa_un_auth*0131487 $a Bemberg $b María Luisa $f 1922-1995 $x argentinská filmová režisérka, scenáristka a herečka $y Argentina 600 -1
$3 nfa_un_auth*0108788 $a Piñeyro $b Marcelo $f 1953- $x argentinský režisér $y Argentina 600 -1
$3 nfa_un_auth*0123331 $a Chen $b Verónica $f 1969- $x argentinská režisérka $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002262 $a produkce $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001572 $a dějiny filmu $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002283 $a filmový průmysl $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002770 $a filmové žánry $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002348 $a režiséři $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002794 $a režisérky $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002068 $a národní kultura a film $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003395 $a národy ve filmu $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003098 $a národní kultura ve filmu $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002527 $a tanec a film $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002433 $a sociální otázky ve filmu $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002434 $a sociální skupiny ve filmu $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002404 $a sex ve filmu $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003661 $a totalita a film $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001611 $a dokumentární film $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001668 $a filmové festivaly $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001652 $a experimentální film $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002356 $a rodina ve filmu $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002213 $a politika a film $y Argentina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002211 $a politické systémy a film $y Argentina 608 $3 nfa_un_auth*0101814 $a kolektivní monografie 675 $a 791.1(82) $z cze $9 MRF 675 $a 791(091) $z cze $9 MRF 675 $a 791.63(82) $z cze $9 MRF 675 $a 791.62-026.15(82) $z cze $9 MRF 675 $a 791.61(82) $z cze $9 MRF 675 $a 791.22(82) $z cze $9 MRF 675 $a 791.633-051(82) $z cze $9 MRF 675 $a 791.633-055.2(82) $z cze $9 MRF 675 $a (316.7:316.347)+791(82) $v MRF $z cze 675 $a 792.8+791(82) $z cze $9 MRF 675 $a 791-5(82) $z cze $9 MRF 675 $a 321.64+791(82) $z cze $9 MRF 675 $a 791.65.079(82) $z cze $9 MRF 675 $a 791.229(82) $z cze $9 MRF 675 $a 791.22-028.77(82) $z cze $9 MRF 675 $a 791.23(82) $z cze $9 MRF 675 $a 32+791(82) $z cze $9 MRF 675 $a 321+791(82) $z cze $9 MRF 675 $a (048.8:082) $z cze $9 MRF 702 -1
$3 nfa_un_auth*0131485 $a Urraca $b Beatriz $4 340 702 -1
$3 nfa_un_auth*0131486 $a Kramer $b Gary M $4 340 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20170427 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy