Výsledky vyhledávání

Nalezeno záznamů: 31  
Váš dotaz: Nakladatel = "Berghahn Books"
  1. Projections. -- Berghahn Journals. -- ISSN 1934-9688

    1. periodika filmová

    791+(051)
    ABC135
  2. Projections. -- Berghahn Journals. -- ISSN 1934-9688

    1. periodika filmová

    791+(051)
    ABC135
  3. Vojvoda, Richard

    Stories between tears and laughter / Richard Vojvoda. -- 1st publ. -- Berghahn. -- 162 s.

    Knižně vydaná doktorská práce obhájená autorem na University of East Anglia (School of Film, Television and Media Studies) zkoumá diskurzy o povaze a roli české národní kinematografie zhruba v prvních dvou desetiletích po pádu komunismu v roce 1989. Středem zájmu jsou filmy, které byla v tomto období natočeny a promítány v českých médiích. Richard Vojvoda věnuje pozornost zejména informacím o kvalitě filmů ještě před jejich uvedením v kinech a to v různých materiálech v písemné podobě jako je třeba denní tisk nebo i odborné publikace. Česká kinematografie, podobně jako mnoho dalších národních kinematografií bývalého východního bloku, čelila po pádu komunistického režimu několika výzvám, včetně nedostatku finanční podpory ze strany státu, klesajícího počtu diváků a přílivu hollywoodských filmů. Tato práce se zabývá různými způsoby, jakými filmoví kritici, ale i samotné filmy reagují na různá pojetí hodnot v měnících se podmínkách postkomunistického prostředí. Nedávné akademické práce věnující se kinematografiím střední a východní Evropy připomínají, že pozornost věnovaná těmto kinematografiím před transformací byla spíše ovlivněna zájmem Západu o radikální "artovou kinematografii". V současné době vzrůstá zájem o zkoumání různých populárních forem v těchto kinematografiích. Prostřednictvím studia filmů a pomocných materiálů, které doprovází uvedení filmu, jako jsou propagační články a recenze, tato práce zkoumá měnící se postoje k populárnímu a různé významy, které termín „populární“ nabývá při diskusích o místě české kinematografie v globalizovaném světě. -- ISBN 978-1-80539-249-1 (váz.)

    1. Kolja. 1996 2. Pelíšky. 1999 3. Pouta. 2010. film 4. Občanský průkaz. 2010 5. Kameňák. 2003. film 6. Kameňák 2. 2004 7. Kameňák 3. 2004 8. dějiny filmu - Československo - Česko - 1990-2010 9. filmová tvorba - 1990-2010 10. filmoví tvůrci 11. produkce - 1990-2010 12. masová kultura a film 13. rodinný film 14. komunismus ve filmu 15. rodina ve filmu 16. identita ve filmu 17. filmová kultura 18. komedie 19. hořká komedie 20. filmové drama 21. psychologický film 22. filmová teorie 23. filmové adaptace literární předlohy 24. filmová kritika 25. tisk a film 26. studie

    (048.8)+791.22+791.632=025:82+791.221.2+791.42-027.553+791.23+791+791.32.072.3+070+791+791.32.01+791.62-026.15+791.63-051+791.63+7.011.26+791+791.1+791(091)
    ABC135
  4. Cinema and the environment in eastern Europa / edited by Masha Shpolberg and Lukas Brasiskis. -- 1st publ. -- Berghahn. -- ix, 311 s.

    Kolektivní monografie věnovaná problematice vztahu filmu a životního prostředí ve východní Evropě. Následkem anexe východní Evropy k sovětské sféře po 2. světové válce se dramaticky změnilo všeobecné chápání přírodního prostředí. Publikace "Cinema and the Environment in Eastern Europe" s ekologicky kritickým přístupem otevírá nové obzory v dokumentaci toho, jak filmaři stále více vnímali kinematografii jako nástroj ke kritice sociálních a environmentálních škod způsobených rozsáhlými projekty socialistických režimů a nově se formujících kapitalistických vlivů. Noví i zavedení vědci z Evropy, Spojených států a Austrálie se zamýšlí nad tím, jak kulturní sféra hrála a stále může hrát roli v předefinování našeho vztahu k přírodě. -- ISBN 978-1-80539-105-0 (váz.)

    1. Konec srpna v hotelu Ozón. 1966. film 2. Czułe miejsca. 1981. film 3. Turínský kůň. 2011. film 4. Piráti od Černého moře. 2013. film 5. Okraina. 1998. film 6. Přes kosti mrtvých. 2017. film 7. Bílý bůh. 2014. film 8. ekologie a film - Evropa východní - Evropa - bývalé socialistické země - Německá demokratická republika - Československo 9. fotografie - životní prostředí - Československo - Německá demokratická republika 10. životní prostředí ve filmu 11. ekologický film 12. experimentální film 13. transnacionální film 14. transnacionalismus a film 15. politika a film 16. studená válka a film - Sovětský svaz 17. socialismus a film - Evropa východní 18. apokalypsa ve filmu 19. dokumentární film - Sovětský svaz 20. propaganda a film - Sovětský svaz 21. zvířata ve filmu - etické a morální aspekty 22. katastrofa ve filmu 23. etika a film 24. kontroverzní otázky ve filmu 25. filmová tvorba - Evropa - 1945-2020 26. kolektivní monografie 27. studie

    I. Shpolberg, Masha, 1988-
    II. Brasiskis, Lukas, 1982-

    316.323.7:791+791.62-026.15+(048.8:082)+(048.8)+791.22-028.77+17+791+32.019.5+791+791.229+327.54:791+32+791+791.23+791+791:574+77+502+791.62+574+791.62
    ABC135
  5. Projections. -- Berghahn Journals. -- ISSN 1934-9688

    1. periodika filmová

    791+(051)
    ABC135
  6. Projections. -- Berghahn Journals. -- ISSN 1934-9688

    1. periodika filmová

    791+(051)
    ABC135
  7. Projections. -- Berghahn Journals. -- ISSN 1934-9688

    1. periodika filmová

    791+(051)
    ABC135
  8. Projections. -- Berghahn Journals. -- ISSN 1934-9688

    1. periodika filmová

    791+(051)
    ABC135
  9. Screening nature / edited by Anat Pick and Guinevere Narraway. -- 1st paperback ed. -- Berghahn. -- 295 s.

    Životní prostředí a ekologie jsou témata, která se v posledních letech dostávají do popředí zájmu v akademickém světě a společnosti obecně. "Screening Nature: cinema beyond the human" je první komplexní práce, která sdružuje širokou škálu problémů v oblasti kinematografie a životního prostředí a která by se dalo označit jako "posthuman cinema". Tato kolektivní monografie demonstruje šíři a hloubku ekokritických přístupů k filmu. Pokud jde o šíři, kolekce pokrývá více žánrů a způsobů produkce, zahrnuje rozmanitou směs metodických přístupů a představuje globální výběr. Publikace obsahuje klíčové texty, které zdůrazňují ústřední roli přírody a "nonhuman animals" vzhledem ke kinematografii, filmovému jazyku apod. Kniha zahrnuje rozhovor s nezávislým americkým filmařem Jamesem Benningem. -- ISBN 978-1-80073-941-3 (brož.)

    1. Benning, James, 1942- 2. Weerasethakul, Apichatpong, 1970- 3. The Swimmer. 1968. film 4. Ten Skies. 2004. film 5. 13 Lakes. 2004. film 6. ekologie a film 7. filmová teorie 8. životní prostředí ve filmu 9. filmová estetika 10. experimentální film 11. voda ve filmu 12. příroda ve filmu 13. antropologie a film 14. dokumentární film 15. filmová řeč 16. média 17. mediální studia a výzkum 18. kolektivní monografie 19. studie 20. studie

    I. Pick, Anat, 1955-
    II. Narraway, Guinevere

    791.3+316.774+316.774:37.016+316.774:303+791.229+(048.8:082)+(048.8)+572+791+791.22-028.77+791.32.01:111.852+791.23+791.32.01+502+791.62+574+791.62
    ABC135
  10. Projections. -- Berghahn Journals. -- ISSN 1934-9688

    1. periodika filmová

    791+(051)
    ABC135

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.