Výsledky vyhledávání

Nalezeno záznamů: 22  
Váš dotaz: Autor-kód záznamu + druh.dok = "^nfa_un_entry 0003597 xcla^"
  1. Šrajer, Martin, 1989-

    Filmy jako reklamní stojany / Martin Šrajer

    In Cinema. -- , 2020. -- ISSN 1210-132X. -- [Roč. 30], č. 3 = sešit 347 (2020), s. 48-49

    Článek o filmovém product placementu.

    1. filmy - země Společenství nezávislých států 2. reklama a film 3. product placement

    I. Cinema. -- [Roč. 30], č. 3 = sešit 347 (2020), s. 48-49

    791.63(100)+659.1+791+(046)
    ABC135
  2. Křešnička, Jakub

    Hra o product placement / Jakub Křešnička

    In Týden. -- ISSN 1210-9940. -- Roč. 25, č. 22 (20.05.2019), s. 38-41

    Článek se zabývá skrytou reklamou v seriálech a filmech v souvislosti s vlnou nevole, jíž vyvolal kelímek na kávu typu Starbucks v prostředí středověké fantasy Hra o trůny. Tento product placement je potom sledován i v dalších populárních filmech.

    1. Hra o trůny. 2011-. seriál 2. product placement - ekonomické aspekty 3. reklama a film 4. seriály - Spojené státy americké - Velká Británie - 2011-2019 5. články

    I. Týden. -- Roč. 25, č. 22 (20.05.2019), s. 38-41

    659.1+791+7.097-2(73)+(410)"2011/2019"+(046)
    ABC135
  3. Česálková, Lucie, 1983-

    Animation across borders [rn] / Lucie Česálková

    In Animation and advertising Thompson, Kirsten Moana, 1964-. -- Basilej : Springer Natura Switzerland AG, 2019. -- ISBN ISBN 978-3-030-27938-7

    Studie filmové historičky Lucie Česálkové je věnovaná animované reklamě, konkrétně se zaměřuje na Schichtovy tukové závody, největší drogisticko-potravinářský podnik na evropském kontinentě, který se proslavil značkami jako Elida, Ceres, Vitello, Radion, mýdlem s jelenem atd. Centrála sídlila v Ústí, filiálky měl po celé rakouské monarchii i v dalších zemích. Tradici výroby mýdla založil roku 1848 řezník Georg Schicht z Rynoltic. Jeho syn Johann firmu v roce 1882 přestěhoval do Ústí a pozvedl ji mezi nejvýznamnější v rakouské monarchii. Od roku 1906 je firma akciovou společností, kterou o rok později převzali jeho synové. Česálková se ve své stati soustředila intermediální a nadnárodní reklamní strategii Schichtových závodů, které byly v prvních desetiletích 20. století jedním z klíčových průmyslových podniků v Československu, ale jejich trh daleko překročil hranice našeho malého státu. Animace se stala klíčovým nástrojem společnosti, který udržoval jednotný, avšak proměnlivý vizuální design reklamní kampaně napříč různými médii. Schicht spolupracoval s řadou externích poskytovatelů reklamy z Prahy i z Berlína (př. umělců, filmařů), nicméně přesto používal "Spokescharakter" (jinak řečeno mluvenou nebo také obchodní postavu), animovanou bytost nebo objekt používaný k propagaci produktu, služby nebo nápadu. Tyto bytosti nebo předměty měly charaktersitické rysy, které se lišily designem nebo uměleckou metodou, ale přesto zůstaly nezaměnitelné. Schichtova reklama kombinovala animaci s prvky grotesky, odrážela moderní průmyslové principy a reklamní techniky a využívala humor i nadsázku. Autorka seznamuje s některými reklamními filmy, které byly natočeny v letech 1925-1937, např.: Schichtal nebo Radion (čes.-něm., 1925), Proměna strýčka Bobyho (The metamorphosis of uncle Boby, 1930), Strýček Boby podniká cestu aeroplánem (Uncle Boby takes a plane trip, 1930), Bílý jelen (White deer, 1932), Prací přehlídka (A washing parade, 1937) a pod. Na některých reklamních filmech se podílel i animátor, výtvarník, malíř a režisér Karel Dodal.

    1. Schicht, Georg, 1820-1887 2. Schicht, Johann, 1855-1907 3. Schicht, Heinrich, 1880-1959 4. Georg Schicht (firma na výrobu mýdla : Liberec, Česko,firma na výrobu mýdla : Ústí nad Labem, Česko) 5. reklama a film - Československo 6. product placement - Československo 7. reklamní film - Československo 8. krátký film - Československo 9. filmoví tvůrci - Československo - Evropa 10. filmoví průkopníci - Československo 11. obchodní podnikání a film - Československo - Evropa 12. humor ve filmu 13. groteska 14. animace 15. animovaný film 16. studie

    I. Animation and advertising

    791-22(437)+791.63-051(437)+(048.8)+791.23+791.221.21+330.526.33+658.114-051+351.824.1+658.114+791+659.1+791+791:659.1+778.534.6+791.228
    ABC135
  4. Pinďáková, Eliška, 1994-

    Možnosti financování českého celovečerního hraného filmu z pohledu tvůrců / Eliška Pinďáková

    In Iluminace. -- ISSN 0862-397X. -- Roč. 29, č. 2 = č. 106 (2017), s. 65-83

    Zhodnocení možností financování českého celovečerního hraného filmu z pohledu tvůrců. Přehled daných možností a stručný popis, analýza rozhovorů s tvůrci, kteří odpovídali na otázky ohledně výběru producenta, výše rozpočtu projektu, zkušeností s konkrétními zdroji.

    1. Česká televize 2. TV Nova (Praha, Česko) 3. Prima TV (Praha ,Česko) 4. HBO (Praha, Česko) 5. Státní fond kinematografie (Praha, Česko) 6. MEDIA 7. filmoví tvůrci 8. financování - Česko 9. produkce - Česko 10. ekonomika a film 11. televize a film 12. product placement 13. filmoví distributoři 14. články

    I. Iluminace. -- Roč. 29, č. 2 = č. 106 (2017), s. 65-83

    791.63-051+336(437.3)+791.63(437.3)+338+791+621.397+791+659.1+791+791.64-051+(046)
    ABC135
  5. Hrubý, Tomáš, 1986-

    Komerční film na vymření / Tomáš Hrubý

    In Iluminace. -- ISSN 0862-397X. -- Roč. 27, č. 2 = č. 98 (2015), s. 83-86

    Autor rozebírá ve svém příspěvku způsob státní podpory filmové produkce v České republice. Rozlišuje produkci artovou, na kterou stát přispívá, a komerční, u které se předpokládá, že je finančně soběstačná. Uvádí důvody, které by měly vést k přerozdělení státní finanční podpory více směrem ke komerčním filmům.

    1. Státní fond kinematografie (Praha, Česko) 2. stát a film 3. státní podpora 4. financování 5. sponzorství 6. produkce 7. product placement 8. komerčně úspěšný film 9. tržby 10. obchodní podnikání a film 11. analýzy

    I. Iluminace. -- Roč. 27, č. 2 = č. 98 (2015), s. 83-86

    321+791+06.047.84+336+338.246.027+791.63+659.1+791+338.515:791.2+005.337+658.114+791+(048.83)+(046)
    ABC135
  6. Kaláb, Ondřej

    Slovníček pojmů: Anglicismy. 4. část, Business / Ondřej Kaláb

    In Cinema. -- ISSN 1210-132X. -- [Roč. 22], č. 6 = sešit 254 (2012), s. 84-85

    Pokračování série článků, které se zabývají základními filmografickým pojmy, je věnována opět anglicismům, tentokrát z oblasti obchodu a reklamy. Jsou to výrazy: merchandising, product placement a product dis-placement.

    1. filmová terminologie 2. obchodní podnikání a film 3. filmová propagace 4. merchandising 5. product placement 6. reklama a film 7. televizní reklama a film 8. podprahová reklama 9. články

    I. Cinema. -- [Roč. 22], č. 6 = sešit 254 (2012), s. 84-85

    81'373.46:791+658.114+791+791.641+791:658.62+659.1+791+659.1:654.198+(046)
    ABC135
  7. Dobiášová, Vlaďka

    Móda hvězd černobílých filmů / text: Vlaďka Dobiášová

    In Film a video. -- Roč. 1, č. 8 (říjen 2011), s. 19

    Portrét herečky Evy Gerové-Šanovcové, zajímavosti o oblékání českých prvorepublikových filmových a divadelních hvězd, ovlivňování módy zahraničními hereckými hvězdami i jejich účasti na reklamách.

    1. Gerová, Eva, 1920-2013 2. móda a film 3. móda ve filmu 4. kostýmy 5. reklama a film 6. product placement 7. herečky - Československo 8. články

    I. Film a video. -- Roč. 1, č. 8 (říjen 2011), s. 19

    391+791+391:791.23+791.634:687.16+791.635-055.2(437)+659.1+791+(046)
    ABC135
  8. Horák, Oto

    Kouzlo pančovaného vína / Oto Horák

    In Cinepur. -- ISSN 1210-678x. -- Roč. 18 [i.e.20], č. 78 (2011), s. [81]-83

    Autor rozebírá trilogii Václava Vorlíčka Bouřlivé víno, Zralé víno a Mladé víno a poukazuje na překvapivou shodu v postupech těchto normalizačních komunálně satirických komedií a současných oddechových reklamních komedií (Bobule).

    1. Bouřlivé víno. 1976. film 2. Zralé víno. 1981. film 3. Mladé víno. 1986. film 4. Bobule. 2008 5. normalizační film 6. ideologie a film - Československo - 1976-1986 7. ideologie ve filmu - Československo - 1976-1986 8. satira - Československo - 1976-1986 9. satira ve filmu 10. socialismus ve filmu 11. kapitalismus ve filmu 12. komedie - Československo - 1976-1986 13. product placement 14. reklama a film 15. reklamní film 16. propaganda a film 17. propaganda ve filmu 18. produkce - Československo - 1976-1986 19. filmy - Československo - 2088 20. studie

    I. Cinepur. -- Roč. 18 [i.e.20], č. 78 (2011), s. [81]-83

    316.75+791(437)+791.221.26(437)+791.221.2(437)+659.1+791+791:659.1+32.019.5+791+791.23+791.63(437)+791.63(437.3)+(048.8)+(046)
    ABC135
  9. Kyša, Leoš

    Ten Kozel ale šmakuje, pane Svěrák / Leoš Kyša

    In Hospodářské noviny. -- ISSN 0862-9587. -- Roč. 54, č. 45 (05.03.2010)
    Magazín Víkend. -- Č. 9 (05.03.2010), s. 21-25

    Product placement v českých filmech.

    1. product placement - Česko 2. články

    I. Hospodářské noviny. -- Roč. 54, č. 45 (05.03.2010)
    II. Magazín Víkend. -- Č. 9 (05.03.2010), s. 21-25

    659.1+791(437.3)+(046)
    ABC135
  10. Šafránek, Šimon, 1977-

    Přízraky v kině / Šimon Šafránek. -- barev. il.

    In Instinkt. -- ISSN 1213-774X. -- Roč. 8, č. 37 (17.09.2009), s. 20-25

    České filmy, jejich financování a product placement.

    1. financování - Česko 2. státní podpora - Česko 3. product placement - Česko 4. články

    I. Instinkt. -- Roč. 8, č. 37 (17.09.2009), s. 20-25

    336+06.047.84+659.1+791+(046)
    ABC135

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.