Výsledky vyhledávání

Nalezeno záznamů: 2  
Váš dotaz: Autor-kód záznamu + druh.dok = "^nfa_un_auth 0149729 xcla^"
  1. NázevUžhorodské kinosály jako místo pro sledování filmů na Podkarpatské Rusi [rn]
    Aut.údajeLuboš Marek
    Autor Marek Luboš (1983-)
    Fyzický popis- [5] s. obr. příl.
    Zdroj.dok.  Republika ve změnách trvání, S. 229-252
    PoznámkyBibliografické odkazy
    AnotaceStudie zaměřující se na rozvíjející se roli kinematografické sítě na Podkarpatské Rusi a konkrétně na město Užhorod, které se stalo součástí Československé republiky v roce 1919. Luboš Marek se zabývá okolnostmi fungování prvního stálého kina, ale zejména stavbou nové funkcionalistické budovy městského kina, která byla zahájena v roce 1932 a probíhala podle plánů maďarského architekta Ľudovíta Oelschlägera. V textu je představeno i kino Urania, které bylo vybudováno místní ukrajinským vlasteneckým sdružením Prosvita. Autor studie klade zvláštní důraz na právní problematiku v oblasti podnikání ve filmovém průmyslu.
    Předmět.hesla kina. Československo. 1919-1938 * budovy kin. dějiny. Československo * dějiny filmu. Československo. 1919-1938 * projekce. dějiny. Československo. (437.7) * obchodní podnikání a film * právo a film * legislativa * licenční právo
    Form.deskr. studie
    Systemat.791.65, 791.1(437.7), 791(091)(437.7), 725.824, 778.55, 658.114+791, 34:791, 347.77.043, (048.8)
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Druh dok.RN - Rozpis sborníku a neperiodické literatury
    Katal.org.ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
    ID NFA(NFA-K)b-00245793
    Signatura43406
    Databázexcla - ČLÁNKY
    článek

    článek

  2. NázevFilmová cenzurní praxe římskokatolické církve [rn]
    Podnázevkonkrétní podoby pochopení a uchopení moderního média v prostředí českých katolíků první poloviny 20. století
    Aut.údajePetr Hasan
    Autor Hasan Petr (1985-)
    Fyzický popis- [2] s. obr. příl.
    Zdroj.dok.  Republika ve změnách trvání, S. 183-225
    PoznámkyBibliografické odkazy
    AnotacePetr Hasan věnuje svou studii vztahu katolické církve a filmu v první polovině 20. století. Sleduje negativní i pozitivní reakce církve na toto moderní médium. Za prvního papeže, který film pojal jako zásadní fenomén a mocné masmédium považuje Pia XI. Vlastní encykliky se film dočkal v roce 1936 (Vigilanti Cura) a papež Pius XI. v ní vyložil důvody, kvůli kterým by se měli katolíci o kinematografii zajímat; konstatoval zde také, že film je "darem" pro lidstvo, ale člověk jej mnohdy používá zvráceným způsobem. Proto je nutná nejen vnitřní proměna lidí, kteří v kinematografii působí, ale také vybudování restriktivního aparátu. V další části textu autor studie zachycuje institucionální vývoj české katolické filmové cenzury (př. Filmové sdružení československé, Poradní sbor pro věci filmu při Katolické sekci); seznamuje s některými jednotlivci, kteří hráli v tomto procesu významnou roli (ředitel kina Avion Ludvík Šafránek, jezuita Karel Závadský); s klasifikací filmů (Směrnice pro kritiku filmů v katolickém tisku v Československu) a jejím uplatňováním v praxi.
    Hesla pers. Šafránek Ludvík (1897-1944)
    Předmět.hesla náboženství a film. Československo. 1922-1945 * katolicismus a film. Československo * kategorizace filmů. Československo * cenzura. Československo * vliv filmu
    Form.deskr. studie
    Systemat.791.43, 2-1+791, 272+791, 791-2, 351.758.1, (048.8)
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Druh dok.RN - Rozpis sborníku a neperiodické literatury
    Katal.org.ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
    ID NFA(NFA-K)b-00245796
    Signatura43406
    Databázexcla - ČLÁNKY
    článek

    článek



  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.