Výsledky vyhledávání
SYS 227045 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20201015161251.7 035 $a (NFA-K)b-00206176 100 $a 20180326d2018 m y0czey0103 ba 101 0-
$a eng 102 $a CZ 200 1-
$a Film Labs Should Be Communities $e An Interview with Matthieu Darras, Artistic Director of TorinoFilmLab $f Matthieu Darras $g Radim Procházka 304 $a Rubrika: Film Industry Voices 307 $a Poznámky 307 $a Stručná biografie 330 $a Rozhovor s uměleckým ředitelem společnosti TorinoFilmLab Matthieuem Darrasem se věnuje vzájemné spolupráci mezi filmovými institucemi, organizacemi, fondy a festivaly. Zmíněna je také Darrasova zkušenost se slovenským a českým filmovým průmyslem. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*226974 $1 011 $a 0862-397X $1 200 1 $a Iluminace $v Roč. 29, č. 4 = č. 108 (2017), s. 79-89 600 -1
$3 nfa_un_auth*0099189 $a Darras $b Matthieu $x francouzský filmový kritik, novinář, publicista, manažer a umělecký ředitel MFF Bratislava $y Francie 601 02
$3 nfa_un_auth*0134883 $a TorinoFilmLab 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002241 $a filmoví pracovníci $y Francie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001928 $a filmové laboratoře $x organizace a řízení 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001459 $a filmové archivy a instituce $x organizace a řízení 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001668 $a filmové festivaly 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002283 $a filmový průmysl 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002268 $a programování 608 $3 nfa_un_auth*0067160 $a rozhovory 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 791.6-051(44) $z cze $9 MRF 675 $a 791.53 $z cze $9 MRF 675 $a 930.253:791 $z cze $9 MRF 675 $a 778.588 $z cze $9 MRF 675 $a 791.61 $z cze $9 MRF 675 $a 791.65.079 $z cze $9 MRF 675 $a (047.53) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0099189 $a Darras $b Matthieu $4 460 702 -1
$3 nfa_un_auth*0064622 $a Procházka $b Radim $f 1975- $4 470 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20180326 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rs T85 $x existuji fulltexy SYS 217324 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20201015152021.8 035 $a (NFA-K)b-00196674 100 $a 20170522j2017 m 0czey0103 ba 101 1-
$a eng $c cze 102 $a CZ 200 1-
$a Takový je život $b rn $e <the> conflict between artistic ambition and commercial reality $f Michal Večeřa $g [translation Alexandra Niklíčková] 215 $c il. 307 $a Poznámky 307 $a Archivní prameny 320 $a Bibliografie na s. 33 330 $a Studie z anglického vydání kolektivní monografie Zpět k českému filmu (angl. Czech Cinema Revisited), která vznikla v rámci projektu Digitální restaurování českého filmového dědictví přináší osobitý pohled do oblasti politiky a ekonomiky filmového podnikání v meziválečném období. Autor se zabývá spletitými okolnostmi komerčního neúspěchu filmu Takový je život (film podlehl velké konkurenci zahraničních zvukových filmů, nevydělalo se ani na uhrazení nákladů), provádí rekonstrukci problémové produkce a analyzuje internacionální stylovou povahu filmu. České filmové podnikání na konci 20. let vidí jako ekonomicky nestabilní a realizovat v tomto období umělecky laděný film bylo proto rizikem. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*216956 $1 200 1 $a Czech cinema revisited $f [Lucie Česálková (ed.) $g texts Michal Večeřa ... et al.] $v S. 17-33 $1 205 $a 1st ed. $1 210 $a [Praha] $c National Film Archive $d 2017 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0064718 $a Česálková $b Lucie $f 1983- $4 340 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0107616 $a Večeřa $b Michal $f 1988- $4 070 605 $3 nfa_un_auth*0078233 $a Takový je život $k 1929 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003322 $a digitální restaurování $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002341 $a restaurované filmy $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002262 $a produkce $y Československo $z 1919 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001633 $a ekonomika a film $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002283 $a filmový průmysl $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002126 $a obchodní podnikání a film $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002213 $a politika a film $y Československo 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 608 $3 nfa_un_auth*0068829 $a analýzy 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 658.114+791(437) $9 MRF $z cze 675 $a (048.83) $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a 32+791(437) $z cze $9 MRF 675 $a 791.61(437) $z cze $9 MRF 675 $a 338+791(437) $z cze $9 MRF 675 $a 791.63(437)"1929" $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0107616 $a Večeřa $b Michal $f 1988- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20170522 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rm SYS 213324 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20201015145740.0 035 $a (NFA-K)b-00192559 100 $a 20170112d2016 m y0czey0103 ba 101 0-
$a cze 102 $a CZ 200 1-
$a Krátký webový dokument je svébytný umělecký druh $e rozhovor s Charliem Phillipsem $z eng $d Short web documentary is an original artistic form $e <an> interview with Charlie Phillips $g Lucie Česálková 304 $a Rubrika: Hlasy z praxe 307 $a Stručná biografie 330 $a Rozhovor s Charliem Phillipsem, který vybírá dokumenty pro webovou stránku britského listu The Guardian. Rozhovor vznikl u příležitosti letošního Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů v Jihlavě. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*212901 $1 011 $a 0862-397X $1 200 1 $a Iluminace $v Roč. 28, č. 3 = č. 103 (2016), s. 129-132 600 -1
$3 nfa_un_auth*0129987 $a Phillips $b Charlie $f 1980- $x editor a produkční $y Velká Británie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001810 $a internet a film $y Velká Británie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001611 $a dokumentární film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002118 $a novináři a film $y Velká Británie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002566 $a tisk a film 608 $3 nfa_un_auth*0067160 $a rozhovory 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 004.738.5+791(410) $z cze $9 MRF 675 $a 791.229 $z cze $9 MRF 675 $a 070.42+791(410) $z cze $9 MRF 675 $a 070+791 $z cze $9 MRF 675 $a (047.53) $z cze $9 MRF 675 $a (046) $9 MRF $z cze 700 -1
$3 nfa_un_auth*0129987 $a Phillips $b Charlie $f 1980- $4 460 701 -1
$3 nfa_un_auth*0064718 $a Česálková $b Lucie $f 1983- $4 470 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20170112 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rs T85 $x existuji fulltexy SYS 210611 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20201015144113.2 035 $a (NFA-K)b-00189992 100 $a 20161010d2016 m y0czey0103 ba 101 0-
$a cze 102 $a CZ 200 1-
$a (Ne)profesionální experimenty s rodinou $z eng $d (Non)professional experiments with a family $e rodinné filmy (Jaroslava Kučery) jako příklad umělecké praxe $f Kateřina Svatoňová 304 $a Rubrika: Články k tématu 304 $a V anglickém podnázvu Family films (of Jan Kučera) as an example of artistic practice je nesprávně uvedeno jméno kameramana Jaroslava Kučery 307 $a Poznámky 307 $a Citované filmy 307 $a Stručná biografie 307 $a Anotace v angličtině 330 $a Autorka studie si všímá, čím se práce kameramana Jaroslava Kučery s rodinným filmem coby atypickým filmařským produktem odlišuje od méně erudovaných rodinných filmařů po formální stránce, jak balancuje na hranici s filmem profesionálním a experimentálním. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*210426 $1 011 $a 0862-397X $1 200 1 $a Iluminace $v Roč. 28, č. 2 = č. 102 (2016), s. 61-75 517 1-
$a Neprofesionální experimenty s rodinou 600 -1
$3 nfa_un_auth*0016380 $a Kučera $b Jaroslav $f 1929-1991 $x český kameraman $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001833 $a kameramani $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002356 $a rodina ve filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001440 $a amatérský film $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003064 $a rodinný film 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 778.53-051(437) $z cze $9 MRF 675 $a 791.23 $z cze $9 MRF 675 $a 791.077(437) $z cze $9 MRF 675 $a 791.42-027.553 $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a (046) $9 MRF $z cze 700 -1
$3 nfa_un_auth*0075587 $a Svatoňová $b Kateřina $f 1978- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20161010 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rs T85 $x existuji fulltexy SYS 207130 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20201015142143.7 035 $a (NFA-K)b-00186729 100 $a 20160603d2016 m y0czey0103 ba 101 0-
$a eng 102 $a CZ 200 1-
$a If not for their artistic merit then their capacity connect people $e Czechoslovak communists, late Cold War cultural policy, and youth-oriented American films $f Jindřiška Bláhová, Richard Nowell 215 $c 7 il. 304 $a Rubrika: Themed articles 307 $a Poznámky 307 $a Citované filmy 307 $a Stručné biografie 307 $a Anotace 330 $a Autoři ve své eseji zkoumají Československý film v pozdním období Studené války a jeho politiku importu amerických filmů pro mládež, šlo například o snímky: Rebel bez příčiny, Horečka sobotní noci nebo Hříšný tanec. Na základě analýzy pramenů autoři tvrdí, že výběr Ústřední půjčovny filmů je orámován čtyřmi historickými souvislostmi odrážející změny v kulturní politice československé komunistické strany: obviňování rodičů za studentské nepokoje, démonizování amerického kapitalismu a demokracie, podkopávání podvratných lokálních subkultur a návrhy na liberalizaci kulturní sféry. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*196510 $1 011 $a 0862-397X $1 200 1 $a Iluminace $v Roč. 27, č. 1 = č. 97 (2015), s. 43-61 601 02
$3 nfa_un_auth*0081836 $a Československý film 601 01
$3 nfa_un_auth*0071760 $a Ústřední půjčovna filmů 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002019 $a film pro mládež 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002022 $a vliv filmu na mládež 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001879 $a komunismus a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001616 $a dovoz filmů $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003291 $a studená válka a film $y Československo $z 1967-1989 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002276 $a propaganda a film 608 $3 nfa_un_auth*0068829 $a analýzy 608 $3 nfa_un_auth*0067213 $a články 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 791.42-053.6 $z cze $9 MRF 675 $a 791.43-053.6 $z cze $9 MRF 675 $a 791-5 $z cze $9 MRF 675 $a 329.15+791 $z cze $9 MRF 675 $a 339.562:791 $z cze $9 MRF 675 $a 327.54:791"1967/1989" $z cze $9 MRF 675 $a 32.019.5+791 $z cze $9 MRF 675 $a (048.83) $z cze $9 MRF 675 $a (046) $9 MRF $z cze 700 -1
$3 nfa_un_auth*0062465 $a Bláhová $b Jindřiška $f 1979- $4 070 701 -1
$3 nfa_un_auth*0103794 $a Nowell $b Richard $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20160603 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rs T85 $x existuji fulltexy SYS 196910 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20201015132525.8 035 $a (NFA-K)b-00176843 100 $a 20150601d2015 m y0czey0103 ba 101 0-
$a cze 102 $a CZ 200 1-
$a Filmový umělecký sbor (1946-1948) $z eng $d Film Artistic Comittee (1946-1948) $f Jiří Kutil 304 $a Rubrika: Ad fontes 307 $a Poznámky 330 $a Historie vzniku a činnost Filmového uměleckého sboru (FIUS) v letech 1946-1948. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*196510 $1 011 $a 0862-397X $1 200 1 $a Iluminace $v Roč. 27, č. 1 = č. 97 (2015), s. 93-94 601 02
$3 nfa_un_auth*0123884 $a Filmový umělecký sbor $c Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002150 $a filmové organizace $y Československo $z 1946-1948 608 $3 nfa_un_auth*0067213 $a články 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 791.53(437)"1946/1948" $z cze $9 MRF 675 $a (046) $9 MRF $z cze 700 -1
$3 nfa_un_auth*0122217 $a Kutil $b Jiří $4 070 $f 1987- 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20150601 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rs T85 $x existuji fulltexy SYS 109417 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20201015055137.2 035 $a (NFA-K)b-00090813 100 $a 20080125d2007 m y0czey0103 ba 101 0-
$a cze 102 $a CZ 200 1-
$a Tartuská škola $z eng $d Tartu School: From Modelling Systems to Artistic Texts $e od modelujících systémů k uměleckým textům $f Peter Michalovič, Vlastimil Zuska $g resumé přeložil Vlastimil Zuska 304 $a Rubrika: Články k tématu 307 $a Citované filmy 307 $a Poznámka o autorech 307 $a Resumé v angličtině 330 $a Tartuská škola představuje významnou etapu ve vývoji strukturně-sémiotických výzkumů. Autoři se věnují především jejímu zakladateli Juriji Michajloviči Lotmanovi a u vybraných problémů citují jeho spolupracovníky. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*109269 $1 011 $a 0862-397X $1 200 1 $a Iluminace $v Roč. 19, č. 3 = č. 67 (2007), s. 5-32 600 -1
$3 nfa_un_auth*0007240 $a Lotman $b Jurij $f 1922-1993 $x ruský literární vědec, strukturalista a sémiotik kultury $y Sovětský svaz $y Rusko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002398 $a filmová sémiotika 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003429 $a filmová řeč 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001823 $a jazyk a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001688 $a filmová věda a výzkum 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003040 $a filmoví vědci $y Sovětský svaz 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003450 $a metodologie filmové vědy 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 791.32.01:003.2/.6 $z cze $9 MRF 675 $a 791.3 $z cze $9 MRF 675 $a 791.32.01 $z cze $9 MRF 675 $a 81+791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.3-051(47+57) $z cze $9 MRF 675 $a 791.32 $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a (046) $9 MRF $z cze 700 -1
$3 nfa_un_auth*0007294 $a Michalovič $b Peter $f 1960- $4 070 701 -1
$3 nfa_un_auth*0013727 $a Zuska $b Vlastimil $f 1951- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20080125 $g AACR2 $9 2 910 $a ABC135 $t rs SYS 004153 LBL 01410naa^^220034950^45 005 20201014221942.0 035 $a (NFA-K)b-00004153 100 $a 20010829a1994 m 0czey0103 ba 101 0-
$a cze 102 $a CZ 200 1-
$a Umělecký film, protiumělecký pyl $d Artistic film, anti-artistic trash $e filmaři Luisi Buñuelovi $f Salvador Dalí $z eng 304 $a Rubrika: Články 330 $a V této úvaze S. Dalí poukazuje na umělecký a pseudoumělecký film a konfrontuje tvorbu Fritze Langa na jedné straně a jak říká, nejlepší pokusy uměleckého filmu jsou díla Mana Raye a Fernanda Légera, na straně druhé. 463 -1
$1 011 $a 0862-397X $1 200 1 $a Iluminace $v Roč. 6, č. 4(16) (1994), s. 22-24 $1 210 $a Praha 600 -1
$3 nfa_un_auth*0002741 $a Dalí $b Salvador $f 1904-1989 $x španělský malíř $y Španělsko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001572 $a dějiny filmu $x Němá éra 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002606 $a umělecký film $y Spojené státy americké $y Francie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001572 $a dějiny filmu $y Francie $z 20.stol., 10.-20.léta 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001572 $a dějiny filmu $y Spojené státy americké $z 20.stol., 10.-20.léta 608 $3 nfa_un_auth*0067216 $a úvahy 608 $3 nfa_un_auth*0068829 $a analýzy 675 $a 791.1 $z cze $9 MRF 675 $a 791(091) $z cze $9 MRF 675 $a (0:82-4) $z cze $9 MRF 675 $a (048.83) $z cze $9 MRF 675 $a 791.44 $z cze $9 n 700 -1
$3 nfa_un_auth*0002741 $a Dalí $b Salvador $f 1904-1989 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20010829 $g AACR2 $9 2 910 $a ABC135 SYS 000839 LBL 01563naa^^220031350^450 005 20201014215922.8 035 $a (NFA-K)b-00000840 100 $a 20010829a1993 m 0czey0103 ba 101 0-
$a cze 102 $a CS 200 1-
$a Nový Laokoon $d <A> New Laocoon: Artistic Composites and the Talking Film $e spojení uměleckých prostředků, zkoumané na příkladu zvukového filmu $f Rudolf Arnheim $z eng 304 $a Rubrika: Články 305 $a Překlad německé studie pořízené podle orig. verze vyd. v knize: Rudolf Arnheim, Kritiken und Aufsätze zum Film. Hrsg. von H.H. Diederichs, Fischer Verlag 1979. 307 $a Citace 330 $a Podnět k výzkumné studii dal autorovi pocit znovu se opakující nelibosti z mluveného zvukového filmu, kde se jen něco předvádí, film o diváka bojuje, místo aby si získával jeho přízeň. V obsáhlé analýze na vzorku filmu zkoumá zvláštnosti různých uměleckých prostředků a jejich hierarchii v uměleckém díle, možné výhody a omezení filmového dialogu, kontrast s němým filmem aj. 463 -1
$1 011 $a 0862-397X $1 200 1 $a Iluminace $v Roč. 5, č. 4(12) (1993), s. 87-107 $1 210 $a Praha 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002604 $a umělecké prostředky filmu 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 608 $3 nfa_un_auth*0068829 $a analýzy 608 $3 nfa_un_auth*0067219 $a výzkumné zprávy 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a (048.83) $z cze $9 MRF 675 $a (047.31) $z cze $9 MRF 675 $a 791 $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0006200 $a Arnheim $b Rudolf $f 1904-2007 $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20010829 $g AACR2 $9 2 910 $a ABC135 SYS 000021 LBL 01071naa^^220027750^45 005 20201014215338.4 035 $a (NFA-K)b-00000022 100 $a 20010829a1990 m 0czey0103 ba 101 0-
$a cze 102 $a CS 200 1-
$a Estetická versus umělecká hodnota $d Aesthetic vs. Artistic Values : Determining the Difference with Respect to a Film Work of Art $e Určení rozdílu s přihlédnutím k filmovému dílu $f Vlastimil Zuska 215 $c Summary 304 $a Rubrika: Články 330 $a Studie se zabývá otázkou vztahu estetické a umělecké hodnoty díla, navazuje na studie ze 60. let. 463 -1
$1 011 $a 0862-397X $1 200 1 $a Iluminace $v Roč. 2, č. 1 (1990), s. 1-18 $1 210 $a Praha 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001646 $a filmová estetika 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002677 $a vnímání 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a 791.43/.45 $z cze $9 n 700 -1
$3 nfa_un_auth*0013727 $a Zuska $b Vlastimil $f 1951- 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20010829 $g AACR2 $9 2 910 $a ABC135