Výsledky vyhledávání

Nalezeno záznamů: 7  
Váš dotaz: = ("Studio" A "uměleckého" A "filmu") A Druh dokumentu = "rn"
  1. Weigl, Petr, 1939-2018

    O některých základních a nepominutelných hlediscích při šíření děl uměleckého filmu [rn] / Petr Weigl

    In Živý film Jícha, Marek, 1959-. -- Praha : Lepton studio, 2016. -- S. 17-19

    Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci programu NAKI. Režisér Petr Weigl ve svém příspěvku vychází z předpokladu, že společnost bude zachovávat především ty filmy, které můžeme považovat za filmové umění. Připomíná také, že hodnocení uměleckého díla je vždy subjektivní a aby bylo vůbec možno jej za umění považovat, musí být ve své působnosti nadčasové. Nutné je také respektovat talent tvůrce (tvůrců) jako základní východisko výsledku díla. Weigl konstatuje, že vývoj technologií v souvislosti s možnostmi digitalizace přináší záruky delšího uchování filmů a nové možnosti jejich přepisu. Věnuje se také problematice postupů při digitalizaci filmových materiálů. Zdůrazňuje, že je třeba rozlišit, co je úprava díla vylepšováním a co je odpovědným dorovnáním technické konvence dobové účinnosti do konvence současné a jako východisko vidí zachování původního záměru.

    1. digitalizace filmu - Česko 2. digitalizace 3. digitální restaurování 4. preservace filmů 5. stati

    I. Živý film. -- S. 17-19

    791:004+7.025+930.253:025.85+004+(049)
    ABC135
  2. Michalovič, Peter, 1960-

    Existuje originál kinematografického díla? [rn] / Peter Michalovič, Vlastimil Zuska

    In Živý film Jícha, Marek, 1959-. -- Praha : Lepton studio, 2016. -- S. 20-26

    Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci programu NAKI. Slovenský filozof, estetik, filmový teoretik a historik Peter Michalovič se ve svém příspěvku věnuje problematice originality uměleckého díla obecně a různým pohledům na tuto otázku (I. Kant, Walter Benjamin, Noël Carroll, Jan Mukařovský, aj.). Ústředním tématem stati je však originalita kinematografického díla, zejména v souvislosti s novými formami technické reprodukovatelnosti mezi které dnes patří digitalizace. Michalovič uvádí její klady i zápory. Za pozitivum pokládá schopnost vyčištění starších kopií do digitální podoby, přičemž pozizivitu vyčištění má podporovat spolupráce režiséra nebo kameramana. V závěru autor konstatuje, že digitalizace nic nemění na faktu, že originální filmové umění je případem vícefázového autografického uměleckého druhu, jehož instance se mohou nekonečně množit, ale pokud do nich nezasáhneme, nemůžeme vytvořit plagiát.

    1. digitalizace filmu - Česko 2. digitalizace 3. umění a film 4. filmová teorie 5. digitální restaurování 6. kopírování filmů 7. preservace filmů 8. stati 9. studie

    I. Zuska, Vlastimil, 1951-
    II. Živý film. -- S. 20-26

    791.32.01+72/79+791+7.01+778.588+(048.8)+791:004+7.025+930.253:025.85+004+(049)
    ABC135
  3. Winston, Brian, 1941-

    Duchové v obraze [rn] / Brian Winston

    In Živý film Jícha, Marek, 1959-. -- Praha : Lepton studio, 2016. -- S. 77-88

    Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci programu NAKI. Britský historik a scenárista dokumentárních filmů Brian Winston se ve svém příspěvku věnuje reálnosti uměleckého zobrazení ve výtvarném umění, fotografii, analogovém a zejména digitálně restaurovaném filmu. Zabývá se otázkou kolorování filmů; problémem zachování původního diváckého zážitku, vzhledu filmu; legislativou ve sféře duševního vlastnictví a autorských práv a z ní vyplývající přítomností filmového tvůrce v procesu restaurování.

    1. digitalizace filmu 2. digitalizace 3. digitální restaurování 4. umělecké prostředky filmu 5. technický vývoj 6. autorství 7. legislativa 8. kolorizace 9. preservace filmů 10. stati 11. studie

    I. Živý film. -- S. 77-88

    34:791+347.78+771.531.3+791.636:778.53+791.636+778.53-051+(048.8)+791:004+7.025+930.253:025.85+004+(049)
    ABC135
  4. Myslík, Jiří, 1943-

    Možnosti objektivního posuzování optimalizované shody restaurované digitální kopie (DRA) s filmovou referenční kopií [rn] / Jiří Myslík, Josef Pecák, Karel Fliegel, Petr Páta

    In Živý film Jícha, Marek, 1959-. -- Praha : Lepton studio, 2016. -- S. 218-230

    Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci Programu národní kulturní identity (NAKI). Autoři se ve svém příspěvku věnují problematice shody mezi filmovou a digitální kopií, statistickému určení pozorovatelných diferencí v kvalitě obrazu, postupům softwarového zpracování statistických hodnocení, základním krokům při optimalizaci zrakového vjemu digitálně restaurovaného obrazu.

    1. digitální restaurování 2. digitalizace 3. digitalizace filmu 4. projekce 5. kvalita obrazu 6. počítače a film 7. vnímání 8. stati 9. studie

    I. Pecák, Josef, 1941-
    II. Fliegel, Karel
    III. Páta, Petr, 1973-
    IV. Živý film. -- S. 218-230

    791:004+7.073:791+791.43.073+004.38+791+778.585:791.3+778.55+004+(048.8)
    ABC135
  5. Hosman, Václav, 1942-

    Vliv promítače na audiovizuální dílo a jeho úloha při předvedení [rn] / Václav Hosman

    In Živý film Jícha, Marek, 1959-. -- Praha : Lepton studio, 2016. -- S. 236-241

    Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci Programu národní kulturní identity (NAKI). Servisní a kontrolní technik promítacích technologií Václav Hosman ve svém příspěvku seznamuje se vším, co musí dobrý promítač udělat pro perfektní představení a co naopak může pokazit. Vyzdvihuje podíl techniky na předvedení uměleckého díla a promítače vidí jak hlavní osobu v této technické části. Hosman popisuje povinnosti a pracovní náplň promítače od počátků kinematografie až po dnešní dobu digitálních technologií.

    1. projekce 2. promítači 3. technické prostředky filmu 4. digitální projekce 5. filmová surovina 6. filmové projektory 7. celuloidový acetátový film 8. nitrát 9. technické vybavení 10. stati 11. studie

    I. Živý film. -- S. 236-241

    661.728.86+771.531.3+(0.034.2)791.65+(0.034.2)778.2+791.621+778.55-051+778.55
    ABC135
  6. Myslík, Jiří, 1943-

    Iluze prostoru ve 2D kinematografii z pohledu kameramana a diváka [rn] / Jiří Myslík

    In Živý film Jícha, Marek, 1959-. -- Praha : Lepton studio, 2016. -- S. 242-248

    Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci Programu národní kulturní identity (NAKI). Kameraman Jiří Myslík se ve svém příspěvku věnuje tvůrčím prostředkům, kterými je vytvářen obraz reality před objektivem kamery a pozorovacím podmínkám ovlivňujícím zrakový vjem, tedy iluzi prostoru u diváka.

    1. technika kamery 2. umělecké prostředky filmu 3. filmová recepce 4. vnímání 5. filmoví diváci 6. stati 7. studie

    I. Živý film. -- S. 242-248

    778.53+791.65.073+7.073:791+791.636
    ABC135
  7. Jícha, Marek, 1959-

    Umělecký film je živým uměním! [rn] / Marek Jícha, Petr Weigl, Jaromír Šofr, Ivo Mathé

    In Živý film Jícha, Marek, 1959-. -- Praha : Lepton studio, 2016. -- S. 353-356

    Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci Programu národní kulturní identity (NAKI). Autoři vidí důvod digitalizace filmových děl v zachování jejich umělecké hodnoty a účinnosti. Vyvrací možnost, že by se určitým filmovým dílem dokládaly technické možnosti dobové filmové výpovědi. Uvádí, že digitalizaci filmu formou jeho digitálního restaurování je nutno chápat jako odborné přizpůsobování minulých technických prezentačních a reprodukčních možností těm současným, tzn. aby současné technické a technologické možnosti byly využity ke kvalitnímu přenosu sdělení filmového díla a zachování jeho uměleckého účinku v původní podobě. Jícha, Weigl, Šofr a Mathé zmiňují různé názory na digitalizaci z řad filmařů a filmových archivářů.

    1. digitální restaurování 2. restaurované filmy 3. digitalizace filmu 4. digitalizace 5. stati 6. studie

    I. Weigl, Petr, 1939-2018
    II. Šofr, Jaromír, 1939-
    III. Mathé, Ivo, 1951-
    IV. Živý film. -- S. 353-356

    (049)+791:004+004+(048.8)
    ABC135


  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.