Výsledky vyhledávání

Nalezeno záznamů: 19  
Váš dotaz: Předmětová hesla = "projekce Československo"
  1. Laurincová, Sylvia

    100 let kuřimského kina / Sylvia Laurincová, Filip Navrátil. -- Kuřim : Společenské a kulturní centrum Kuřim, 2022. -- 43 s. : il., barev. il., plánky, faksim., portréty. -- Brožura doprovázející výstavu "100 let kuřimského kina", která se konala 21.3.2022 - 21.4.2022 ve Společenském a kulturním centru města Kuřimi. Po období návštěv kočovných kinematografů, získala dne 21. 3. 1922 Kuřim první stálou kinolicenci opravňující k filmovým projekcím. V průběhu let se promítalo v hostinci U Vlků, později v kuřimské Sokolovně, Dělnickém domě a nakonec také v Kulturním domě. Historie promítání v Kuřimi je takovou zároveň malou historií vývoje samotného filmového média. -- (Brož.)

    1. 100 let kuřimského kina 2. Kino City (kino : Kuřim, Česko) 3. kina - Československo - Česko 4. kinematografie - Československo 5. technické vybavení - Československo 6. filmoví průkopníci - Československo - země světa 7. projekce mimo kina - Československo 8. projekce - Československo 9. filmová představení - Československo 10. filmoví pracovníci 11. filmové projektory 12. licenční právo - Československo 13. dějiny filmu - země světa - Československo 14. filmová tvorba - Československo 15. formáty kinematografického filmu 16. filmoví tvůrci - Československo 17. regionální kina - Československo 18. Kuřim (Česko) 19. jubilejní publikace 20. brožury

    I. Navrátil, Filip
    II. Společenské a kulturní centrum Kuřim (příspěvková organizace : Kuřim, Česko) III. Název : Sto let kuřimského kina

    (082.2)+(041)+(437.322)+778.5+791.621(437)+791.6-051+347.77.043+778.55+771.531.35+791.62-026.15(437)+791.1(437)+791(091)+791.63-051+791.65+725.824.4
    ABC135
  2. Večeřa, Michal, 1988-

    Filmové materiály Laterny magiky : jak povaha sbírky ovlivňuje způsob jejího zpracování / Michal Večeřa. -- Poznámky - Resumé v německém a anglickém jazyce - Bibliografické odkazy - Bibliografie - Laterna magika vznikla jako nová forma divadelní inscenace, která propojuje na jevišti živou akci s filmovými projekcemi. Již nepoužívané dochované kinematografické pásy patřící Laterně magice převzal od Národního divadla v letech 2010 až 2017 Národní filmový archiv. Michal Večeřa v této své studii vychází z procesu zpracování těchto materiálů, které bylo realizováno v rámci výzkumného projektu "Laterna magika. Historie a současnost, dokumentace, uchování a zpřístupnění". Autor se v této studii zabývá tím, jak specifická povaha materiálů ovlivnila běžně uplatňované postupy při zpracování filmových sbírek. Představení Laterny magiky se skládala jednak z živé performance a jednak z reprodukce zvuku a projekce obrazu. Na rozdíl od kopií a negativů hraných či dokumentárních filmů bylo nutné se zde vyrovnat s problémy plynoucími ze složitějšího principu projekce složené z několika zdrojů. Práci s kinematografickými pásy Laterny magiky komplikoval nedostatek spolehlivých informací o jejich původu a obsahu. Večeřa se v předloženém textu snaží o reflexi technických specifik Laterny magiky, ale nebylo v jeho ambicích analyzovat důkladně veškeré aspekty této problematiky.

    In Archivní časopis. -- , 2021. -- ISSN 0004-0398. -- Roč. 71, č. 2 (2021), s. 158-174

    1. Národní filmový archiv 2. Laterna magika. Historie a současnost, dokumentace, uchování a zpřístupnění (2016-2019). NAKI II 3. Laterna magika 4. filmové organizace - Česko 5. filmové archivy a instituce - Česko 6. divadlo a film - Československo 7. sbírky filmové dokumentace - Česko 8. preservace filmů - Česko 9. filmová surovina 10. filmová dokumentace 11. projekce - Československo 12. filmové laboratoře - Česko 13. filmová věda a výzkum - Česko 14. digitalizace dokumentů - Česko 15. digitalizace filmu - Česko 16. digitalizace obrazu - Česko 17. multimédia - Československo 18. digitalizace zvuku - Česko 19. články

    I. Archivní časopis. -- Roč. 71, č. 2 (2021), s. 158-174

    7.025(437.3)+930.253:025.85+771.531.3+930.253+002:791+004.032.6+778.55(437)+792+791(437)+791.32(437.3)+791.53(437.3)+930.253:791(437.3)+(930.253:791):005+778.588+002.2:004+791:004+004.4'273+004.4'277.2+791.077+(046)
    ABC135
  3. Česálková, Lucie, 1983-

    Kino-barons and noble minds [rn] : specifics of film exhibition beyond commercial entertainment / Lucie Česálková. -- [13] s. : il. -- Poznámky - Bibliografie na s. 316-318 - Studie filmové historičky Lucie Česálkové věnovaná specifikům "film exhibition" (předvedení filmu, nezahrnuje produkci ani distribuci) mimo oblast komerční zábavy se zaměřením na předválečné Československo. Ve své analýze uvádí autorka do kontextu společný výskyt různých způsobů distribuce, programování a předvedení filmů, a to v rámci omezeného filmového trhu, kde do hry vstupují instituce, které předtím neměli s filmem nic společného. Tyto instituce, jako např. knihovny, muzea, školy, náboženské organizace, spolky, nebyly motivovány ziskem a byly často relativně konzervativní ve výběru filmů. Stát ovlivňoval složitý vztah mezi "theatrical" a "non-theatrical" prostorem, komerční a nekomerční produkcí, veřejnou a soukromou projekcí v českém prostředí. Po roce 1918 reguloval volný trh, podporoval neziskové organizace, koordinoval národní filmový průmysl vnímaný jako nástroj obchodní a kulturní politiky. Česálková také zdůrazňuje význam výzkumu filmové produkce mimo platformu komerční zábavy z pohledu filmové historie.

    In The Routledge companion to new cinema history Biltereyst, Daniel, 1962-. -- London : Routledge, Taylor & Francis Group, 2020. -- S. 305-318

    1. dějiny filmu - Československo - 1918-1940 2. projekce - Československo 3. projekce mimo kina - Československo 4. stát a film - Československo - 1918-1940 5. filmový trh - Československo 6. vlastnictví - Československo 7. 16mm film - Československo 8. formáty kinematografického filmu - Československo 9. kultura a společnost - Československo 10. společnost a film - Československo 11. filmová představení - Československo 12. zisk 13. programování - Československo 14. sdružení - Československo 15. distribuční problémy - Československo 16. filmová distribuce - Československo 17. filmová distribuce mimo kina - Československo 18. muzea a film - Československo 19. knihovny a film - Československo 20. filmový průmysl - Československo 21. obchodní podnikání a film - Československo 22. kultura a film - Československo 23. studie 24. analýzy

    I. The Routledge companion to new cinema history. -- S. 305-318

    334.012.3(437)+771.531.352(437)+316.72/.75(437)+791.4(437)+771.531.35(437)+338.515(437)+791.65(437)+347.471(437)+791.64(437)+069+791(437)+027+791(437)+(048.83)+(048.8)+339.13:791(437)+321+791(437)+791.61(437)+658.114+791(437)+316.7+791(437)+778.55(437)+791.1(437)+791(091)(437)
    ABC135
  4. Marek, Luboš, 1983-

    Podkarpatoruské kinosály v prvních letech Československa [rn] / Luboš Marek. -- il. -- Poznámky - Příspěvek ze sborníku Rok 1919 a Československo. Postavenie a premeny periférií nového štátu v procese jeho konštituovania, který byl vydán Prešovskou univerzitou v Prešove. Podle mezinárodních dohod se v roce 1919 stala Podkarpatská Rus součástí tehdejšího Československa. Země to byla spíše chudá, proto obyvatelstvo nevyhledávalo zábavu a obohacení v kinosálech příliš často. Navzdory tomuto faktu můžeme předpokládat, že na počátku 20. století několik kinosálů pravidelně promítalo němé filmy. Historik a archivář Luboš Marek si ve své studii klade za cíl především představit podkarpatoruské kinosály na počátku existence první republiky, přestože pramenná základna je bohužel velmi torzovitá. Téma nelze výlučně zařadit do oblasti kulturních dějin, neboť toto odvětví výrazným způsobem ovlivňovala a formulovala státní správa, která omezovala samotné provozy kin nejen na Podkarpatské Rusi, ale i v celém Československu. Tato praxe se týkala kromě filmového oboru i celé řady další kulturních aktivit.se v něm věnuje roli vznikající sítě kinosálů v roce 1918. Charakterizuje opatření vymezující jejich provoz, kombinaci pevných kin a tzv. kočovných biografů. Vymezuje strategie majitelů, ale také úřední dozor zaměřující se na prodej vstupenek na projekce zakázané mládeži nebo na promítání necenzurovaných snímků.

    In Rok 1919 a Československo Švorc, Peter, 1957-. -- Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2020. -- S. 318-326

    1. kina - Československo - Ukrajina - 1919 2. budovy kin - Československo - Ukrajina - 1919 3. projekce - Československo - Ukrajina - 1919 4. projekce mimo kina - Československo - Ukrajina - 1919 5. cenzura - Československo - 1919 6. stát a film - Československo - 1919 7. licenční právo - Československo - 1919 8. studie

    I. Rok 1919 a Československo. -- S. 318-326

    791.65(437.7)"1919"+791.65-026.26(437.7)"1919"+351.758.1(437.7)"1919"+336.22(437.7)"1919"+351.72(437.7)"1919"+321+791(437.7)"1919"+778.55(437.7)"1919"+347.77.043(437.7)"1919"+725.824(437.7)"1919"+(048.8)
    ABC135
  5. Hála, Tomáš, 1975-

    Křižník Potěmkin a jeho plavba českými kiny v letech 1926-1930 (1939) [rn] / Tomáš Hála. -- il., dokumenty, tabulky. -- Poznámky - Studie z kolektivní monografie Film a dějiny 7 : propaganda se věnuje "projekční" historii sovětského velkofilmu Křižník Potěmkin v československých kinech v letech 1926-1930. V úvodu autor rozkrývá nástup sovětské kinematografie na plátna našich kin, který probíhal velmi pozvolně z důvodu obav z bolševizace a také kvůli nízkému komerčnímu potenciálu. Dále Tomáš Hála seznamuje s problémy, které předcházely premiéře tohoto filmu u nás, ohlasy divácké obce a tisku, a také samozřejmě s cenzurními zásahy. Autor se v závěru stručně zmiňuje o dalších pokusech o projekci filmu v letech 1932-1939. Text je doplněn rovněž dokumenty např.: policejním hlášením o chování diváků při promítání filmu, vyjádřením cenzurního sboru), upoutávkou na představení v kině Hvězda (1926) z Českého filmového zpravodaje, vyjádřením ředitele Elektafilmu, aj.

    In Film a dějiny 7 Kopal, Petr, 1975-. -- Praha : Václav Žák - Casablanca, 2018. -- S. 85-103

    1. Křižník Potěmkin. 1925. film 2. projekce - Československo - 1926-1930 3. produkce - Sovětský svaz - 1925 4. filmová distribuce - Československo - 1926-1930 5. filmová představení - Československo - 1926-1930 6. premiéry - Československo - 1926 7. cenzura - Československo 8. filmová kritika - Československo 9. tisk a film - Československo 10. distribuční problémy - Československo 11. studie

    I. Film a dějiny 7. -- S. 85-103

    791.63+791.65(437)+791.65.091.5(437)+791.32.072.3(437)+070+791(437)+351.758.1+791.64(437)+778.55(437)
    ABC135
  6. Pinkas, Jaroslav, 1975-

    Obrazy průmyslového města [rn] : filmová propaganda v Baťových službách / Jaroslav Pinkas. -- il. -- Poznámky - Autor se zaměřuje na několik propagačních snímků ze zlínské filmové produkce 30.-40. let 20. století, které měly propagovat rozvoj města Zlína a firmy Baťa a zároveň modernizační tendence používané a prosazované touto firmou a provádí jejich analýzu. Jsou to filmy: Baťa 40 let (1934), Svátek práce ve Zlíně 1936 (1936), Tvář Zlína (1937), Pojďte s námi (1938), Zlín (1941).

    In Film a dějiny 7 Kopal, Petr, 1975-. -- Praha : Václav Žák - Casablanca, 2018. -- S. 104-143

    1. Křižník Potěmkin. 1925. film 2. projekce - Československo - 1926-1930 3. produkce - Sovětský svaz - 1925 4. filmová distribuce - Československo - 1926-1930 5. filmová představení - Československo - 1926-1930 6. premiéry - Československo - 1926 7. cenzura - Československo 8. filmová kritika - Československo 9. tisk a film - Československo 10. distribuční problémy - Československo 11. studie

    I. Film a dějiny 7. -- S. 104-143

    791.63+791.65(437)+791.65.091.5(437)+791.32.072.3(437)+070+791(437)+351.758.1+791.64(437)+778.55(437)
    ABC135
  7. Marek, Luboš, 1983-

    Kinosály v revolučním roce 1918 [rn] / Luboš Marek. -- Poznámky - Příspěvek ze sborníku Československo 1918-1938/2018, který byl vydán z podnětu Filozofických fakult Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a Západočeské univerzity v Plzni v rámci oslav 100. výročí vzniku Československa. Archivář a historik Luboš Marek se v něm věnuje roli vznikající sítě kinosálů v roce 1918. Charakterizuje opatření vymezující jejich provoz, kombinaci pevných kin a tzv. kočovných biografů. Vymezuje strategie majitelů, ale také úřední dozor zaměřující se na prodej vstupenek na projekce zakázané mládeži nebo na promítání necenzurovaných snímků.

    In Československo 1918-1938/2018 Bílek, Petr A., 1962-. -- České Budějovice : Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2018. -- S. 107-118

    1. kina - Československo - 1918 2. budovy kin - Československo - 1918 3. projekce - Československo - 1918 4. projekce mimo kina - Československo - 1918 5. putovní kina - Československo - 1918 6. cenzura - Československo - 1918 7. daně - Československo - 1918 8. stát a film - Československo - 1918 9. licenční právo - Československo - 1918 10. studie

    I. Československo 1918-1938/2018. -- S. 107-118

    791.65(430)"1918"+791.65-026.26(430)"1918"+351.758.1(430)"1918"+336.22(430)"1918"+351.72(430)"1918"+321+791(430)"1918"+778.55(430)"1918"+347.77.043(430)"1918"+725.824(430)"1918"+(048.8)
    ABC135
  8. Trnka, Jan, 1984-

    V žáru lamp a rachotu strojů [rn] : diskurz a profesní identita kinooperatéra, 1930-1946 ; Jan Trnka. -- Archivní zdroje - Prameny - Literatura - Studie z kolektivní monografie Filmové Brno, která vychází z výsledků stejnojmenného dlouhodobého akademického projektu Masarykovy univerzity. Autor se snaží podchytit soubor faktorů, které formovaly identitu kinooperatéra v období nástupu zvuku. Seznamuje se zastaralou legislativou (Ministerské nařízení č. 191 z roku 1912), způsoby vzdělávání, praxí, zaváděním závazných pracovních norem, bezpečností práce, postavením kinooperatéra (později promítače) ve společnosti, způsoby zacházení s promítací technikou a filmovými kopiemi, s různými formami vlastnictví kin, s odborovými organizacemi a svazy (př. Klub československých kinooperatérů), s Českomoravským filmovým ústředím a jeho technickým oddělením, s odbornými periodiky (př. Filmový kurýr) a jejich úlohou na poli vzdělávání a výchova promítačů, atp.

    In Filmové Brno Česálková, Lucie, 1983-. -- Praha : Národní filmový archiv, 2016. -- S. 139-160

    1. promítači - Československo - 1930-1946 2. projekce - Československo 3. kina - Československo - 1930-1946 4. právo a film - Československo 5. licenční právo - Československo 6. práce - Československo - 1930-1946 7. legislativa - Československo 8. dějiny filmu - zvuková éra 9. dějiny filmu - éra přechodu ke zvukovému filmu 10. technické vybavení - Československo - 1930-1946 11. filmové projektory 12. stát a film - Československo 13. bezpečnostní předpisy - Československo 14. studie 15. stati

    I. Filmové Brno. -- S. 139-160

    791.12+791.11/.12+331.45(437)+347.77.043(437)+791.621+321+791(437)+34:791(437)+791.65(437)+778.55(437)+778.55-051(437)+(048.8)+(049)
    ABC135
  9. Česálková, Lucie, 1983-

    Sousedská kina [rn] : socio-kulturní rozměr provozu brněnských sokoloven ve 20. a 30. letech 20. století ; Lucie Česálková. -- il., portréty. -- Archivní zdroje - Prameny - Literatura - Studie z kolektivní monografie Filmové Brno, která vychází z výsledků stejnojmenného dlouhodobého akademického projektu Masarykovy univerzity. Autorka zaměřuje svou pozornost na brněnská kina, která neměla pravidelný provoz a snaží se odhalit význam "kina" v širších socio-kulturních souvislostech fungování prostor, v nichž se promítaly filmy. Konstatuje, že od začátku 20. let dostávaly při udělování kinematografické licence přednost spolky. Česálková se ve své studii také podrobněji věnuje třem spolkovým kinům v Brně-Židenicích: Sokol, Vesmír a Slavia. Dále seznamuje se sokolskými kiny (př. Bio Sokol Řečkovice), která fungovala v sokolovnách působících v té době jako multifunkční společenské haly. Autorka v závěru konstatuje, že se jednalo o "kina" okrajových čtvrtí, která byla malými lokálními institucemi, vyznačovala se vysokou mírou společenské solidarity ke svým návštěvníkům a publikem sestávajícím se z komunit vymezených primárně teritoriálně, případně pak členstvím v organizacích zajišťujících provoz kina.

    In Filmové Brno Česálková, Lucie, 1983-. -- Praha : Národní filmový archiv, 2016. -- S. 161-179

    1. kina - sociologické aspekty - Československo 2. společnost a film - Československo 3. filmoví diváci - Československo 4. projekce - Československo 5. studie 6. stati

    I. Filmové Brno. -- S. 161-179

    791.65.073+778.55+791.4+791.65(437)+316.7(437)+379.822(437)+(048.8)+(049)
    ABC135
  10. Čvančara, František, 1936-

    Sejdeme se v Denveru, aneb, Ze Žižkova do země javorového listu / František Čvančara. -- Vyd, 1. -- Praha : Toužimský & Moravec, 2014. -- 329 s. : il. (některé barev.), portréty, faksim. -- Poznámky v textu - Rejstřík jmenný - Memoáry potomka známých pražských kinematografistů a bývalého politického vězně 50. let, který od roku 1968 žije v Kanadě. Popisuje napínavé, zábavné i smutné příhody, okolnosti a atmosféru doby. Vzpomíná na mnoho významných přátel z oblasti kinematografie, hudby a kultury i jména některých spoluvězňů. -- ISBN 978-80-7264-145-1 (váz.)

    1. Čvančara, František, 1903-1962 2. Čvančara, Ferdinand, 1898-1965 3. Čvančara, Miroslav, 1934- 4. Čvančara, Jaroslav, 1948- 5. kina - Československo - Česko 6. domácí kina - Československo - Česko 7. filmová distribuce - Československo - Česko 8. projekce - Československo - Česko 9. promítači - Československo - Česko 10. filmoví pracovníci - Československo - Česko 11. archiváři - Československo - Česko 12. filmové archivy a instituce - Československo - Česko 13. ideologie a film - Československo 14. politika a film - Československo 15. vzpomínky 16. autobiografické vzpomínky

    791.65(437)(437.3)+725.824.4(437)(437.3)+791.64(437)(437.3)+778.55(437)(437.3)+778.55-051(437)(437.3)+791.6-051(437)(437.3)+930.25-051(437)(437.3)+791.53(437)(437.3)+930.253:791(437)(437.3)+316.75+791(437)+32+791(437)+(0:82-94)+929
    ABC135

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.