SYS | | 258431 |
LBL | | 00000nam^^22^^^^^^^^450 |
005 | | 20240205161527.7 |
010 | | $a 978-1-291-98130-8 $b váz. |
035 | | $a (NFA-K)b-00238820 |
100 | | $a 20220112h2014 m 0czey0103 ba |
101 | 0- | $a eng |
102 | | $a US |
200 | 1- | $a <A> light affliction $e <a> history of film preservation and restauration $f by Michael Binder |
205 | | $a 1st publ. |
210 | | $a [Morrisville $c Lulu Press] $d 2014 |
215 | | $a ix, 319 s. $c portréty |
307 | | $a Zkratky |
307 | | $a Odkazy |
307 | | $a Biografické poznámky |
320 | | $a Bibliografie na s. 309-319 |
320 | | $a Rejstřík |
330 | | $a Filmový nadšenec, povoláním webový vývojář, Michael Binder věnoval svou knihu dějinám uchovávání a restaurování filmů. Od prvních pokusů o uchování filmů až po moderní dobu digitální techniky sleduje příběh lidí, kterým záleží na tom, aby byly filmové "poklady" uchovány i pro budoucí generace. První čtyři desetiletí po vynálezu filmu se téměř nikdo nesnažil uchovat miliony stop celuloidu, které protekly kamerami a promítačkami celého světa. Namísto toho byly kombinací náhod, zanedbání a úmyslného zničení navždy ztraceny tisíce filmů. Ve 30. letech 20. století pak začaly první společné pokusy o uchování filmů průkopníci jako Iris Barry v newyorském Muzeu moderního umění, Ernest Lindgren v Britském filmovém institutu a Henri Langlois ve Francouzské filmové akademii. K dalším hrdinům příběhu o uchovávání filmů patří Kevin Brownlow, který pečlivě poskládal dohromady film Abela Gance Napoleón. Robert A. Harris se ujal filmu Lawrence z Arábie a Martin Scorsese vedl kampaň, jejímž cílem bylo přimět společnost Kodak k výrobě filmového pásu méně náchylného k poškození. Snímek Metropolis zachránil argentinský sběratel a chybějící sekvence z filmů King Kong a Star is Born se zachovaly v soukromých rukou dlouho poté, co jejich tvůrci záběry vyřadili. Rozmach videofilmů v 80. letech přiměl filmová studia k zavedení programů na ochranu filmů a v digitálním věku se objevily nové metody výroby, projekce a uchovávání filmů. |
600 | -1 | $3 nfa_un_auth*0068505 $a Barry $b Iris $f 1895-1969 $x filmová kritička, publicistka, překladatelka $y Velká Británie $y Spojené státy americké |
600 | -1 | $3 nfa_un_auth*0147112 $a Card $b James $f 1915-2000 $x americký archivář, filmový historik, konzervátor $y Spojené státy americké |
600 | -1 | $3 nfa_un_auth*0128297 $a Langlois $b Henri $f 1914-1977 $x francouzský archivář, sběratel a kinofil $y Francie |
600 | -1 | $3 nfa_un_auth*0013602 $a Brownlow $b Kevin $f 1938- $x anglický scenárista, režisér, producent, redaktor a publicista $y Velká Británie |
600 | -1 | $3 nfa_un_auth*0002786 $a Scorsese $b Martin $f 1942- $x americký režisér, scenárista, střihač a producent $y Spojené státy americké |
600 | -1 | $3 nfa_un_auth*0064465 $a Lindgren $b Ernest $f 1910-1973 $x anglický filmový historik a teoretik, archivář $y Velká Británie |
601 | 02 | $3 nfa_un_auth*0061570 $a FIAF |
601 | 02 | $3 nfa_un_auth*0052907 $a <The> American Film Institute |
601 | 02 | $3 nfa_un_auth*0075284 $a <La> Cinémathèque française $c filmotéka : Paříž, Francie |
601 | 02 | $3 nfa_un_auth*0052334 $a George Eastman House $c muzeum fotografie : Rochester, New York |
605 | | $3 nfa_un_auth*0044451 $a Drak přichází $k 1973 $n film |
605 | | $3 nfa_un_auth*0147113 $a <An> affaire to Remeber $k 1957 $n film |
605 | | $3 nfa_un_auth*0041794 $a Lawrence z Arábie $k 1962 $n film |
605 | | $3 nfa_un_auth*0060442 $a Napoleon $k 1927 $n film |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002254 $a preservace filmů |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003335 $a dějiny filmu $x němá éra $z 1895-1900 |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001459 $a filmové archivy a instituce |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002171 $a filmové časopisy |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001927 $a laboratorní práce |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001574 $a dějiny filmu $x němá éra |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003154 $a dějiny filmu $x zvuková éra |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002341 $a restaurované filmy |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002662 $a video a film |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003324 $a technika a film |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003750 $a filmoví kurátoři |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003751 $a filmové kurátorky |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001740 $a filmoví historici |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002384 $a filmové sbírky |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002762 $a zvláštní efekty |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002260 $a filmoví producenti |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003046 $a filmoví tvůrci |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001590 $a DVD a film |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001591 $a filmy na DVD |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002171 $a filmové časopisy |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001956 $a filmová literatura |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001687 $a filmová surovina |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001769 $a filmová hudba |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003589 $a digitalizace obrazu |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003322 $a digitální restaurování |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001592 $a digitální technika |
608 | | $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie |
675 | | $a (048.8) $z cze $9 MRF |
675 | | $a 82:791 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 771.531.3 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.631-051 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.63-051 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 070.48:791 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 778.58 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 930.253:791-051 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 930.253:791-055.2 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.3-051 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 026.064 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 62+791 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 004.085.4 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791:004.085.4 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.636:78 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 778.534.6 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 004.4'273 $v MRF $z cze |
675 | | $a 621.3.037.37 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.53 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 930.253:791 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.11"1895-1900" $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.11 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.12 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 7.025 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 930.253:025.85 $z cze $9 MRF |
700 | -1 | $3 nfa_un_auth*0147109 $a Binder $b Michael $f 1970- $4 070 |
801 | -0 | $a CZ $b ABC135 $c 20220112 $g AACR2R $9 2 |
910 | | $a ABC135 |
T85 | | $x existuji fulltexy |