Název | Essential Deren
|
---|
Podnázev | collected writings on film
|
---|
Aut.údaje | by Maya Deren; edited with a preface by Bruce R. McPherson
|
---|
Autor |
Deren Maya (1917-1961)
|
---|
Další autoři |
McPherson Bruce Rice (1951-)
|
---|
Vydání | 1st ed.
|
---|
Vyd.údaje | Kingston : McPherson & Company, c2005
|
---|
Fyzický popis | - 261 s.
|
---|
Edice | Documentext
|
---|
Poznámky | Předmluva. - Výběrová bibliografie na s. 257-258. - Bibliografické odkazy
|
---|
Obsahuje též | An Anagram of Ideas on Art, Form and Film / Maya Deren
|
---|
Anotace | Sborník "Essential Deren: collected writings on film" zahrnuje všechny její eseje o: vlastních filmech, filmové teorii, vztahu filmu k tanci, různých technických aspektech filmové tvorby, rozdílu mezi amatérskou a profesionální filmovou tvorbou. Zahrnuta je zde i její filmově-teoretická práce z roku 1946 s názvem "filmově-teoretický esej An Anagram of Ideas on Art,filmově-teoretický esej An Anagram of Ideas on Art, Form and Film, v němž formuluje podstatu své poetiky. Skladba Mayina vlastního estetického kánonu, v němž poetika díla (vertikála) dominuje nad dějem (horizontálou), je často přirovnávána k tezím strukturalistického lingvisty Romana Jakobsona. Ideální umělecké (tedy i filmové) dílo je pro ni výsledkem kolektivně uskutečňovaného rituálu, nikoli fetišizovanou ikonou mající svůj základ v individuální psychologii tvůrce. D, v němž formuluje podstatu své poetiky. Skladba Mayina vlastního estetického kánonu, v němž poetika díla (vertikála) dominuje nad dějem (horizontálou), je často přirovnávána k tezím strukturalistického lingvisty Romana Jakobsona. Ideální umělecké (tedy i filmové) dílo je pro ni výsledkem kolektivně uskutečňovaného rituálu, nikoli fetišizovanou ikonou mající svůj základ v individuální psychologii tvůrce. D" (Anagram myšlenek o umění, formě a filmu), v níž formuluje podstatu své poetiky (poetika díla dominuje nad dějem). Svazek dále zahrnuje stati pro časopisy, přednášky, poznámky k programu a manifesty.
|
---|
ISBN | (brož.)
|
---|
Hesla pers. | Deren Maya (1917-1961)
|
---|
Film | Meshes of the Afternoon 1943
|
---|
| Witch's Cradle 1944
|
---|
| A Study in choreography for Camera 1945
|
---|
| Ritual in Transfigured Time 1946
|
---|
| Meditation on Violence 1948
|
---|
| The Very Eye of Night 1958
|
---|
Předmět.hesla | filmová tvorba. Spojené státy americké. 1943-1959 * filmová teorie * amatérský film * filmová estetika * poetický film * experimentální film. Spojené státy americké * poezie a film * avantgardní film. Spojené státy americké * směry v dějinách filmu. Spojené státy americké * umění a film * režisérky. Spojené státy americké * střih * 16mm film * krátký film. Spojené státy americké * fotografie a film * tanec a film * choreografie * básnířky. Spojené státy americké * fotografky. Spojené státy americké * filmové teoretičky. Spojené státy americké * psychologie a film
|
---|
Form.deskr. | sborníky, studie, eseje, stati
|
---|
Systemat. | (081), (048.8), (0:82-4), 821.111(73)-4, (049), 791.22-028.77, 792.8+791, 792.027.5, 791.623.1, 771.531.352, 791-22, 77+791, 159.9+791, 791.077, 791.22, 82-1+791, 82-1-055.2, 77-055.2, 791.633-055.2, 791.3-055.2, 791.62-026.15, 791.32.01, 791.32.01:111.852, 791.21, 72/79+791
|
---|
Jazyk dok. | eng - angličtina
|
---|
Země vyd. | US - Spojené státy americké
|
---|
Druh dok. | ASB - Sborníky
|
---|
Katal.org. | ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
|
---|
ID NFA | (NFA-K)b-00243050
|
---|
Počet ex. | 1, z toho volných 0, prezenčně 1
|
---|
Databáze | xxxk - Knihy
|
---|