SYS | | 264542 |
LBL | | 00000naa^^22^^^^^^^^450 |
005 | | 20230127112526.7 |
035 | | $a (NFA-K)b-00244922 |
100 | | $a 20230123d2022 m 0czey0103 ba |
101 | 0- | $a cze |
102 | | $a CZ |
200 | 1- | $a Elektroakustická hudba a český film $b rn $f Jonáš Kucharský |
307 | | $a Poznámky |
320 | | $a Bibliografické poznámky |
330 | | $a Studie z kolektivní monografie "Ukryto v pásech: vybrané kapitoly z české elektroakustické hudební tvorby do roku 1989" je zaměřena na jednu z oblastí, kde se může uplatnit (nebo sloužit jako inspirace) elektroakustická hudba, a tou je film. Kurátor hudby a zvuku Jonáš Kucharský sleduje vývoj zvukové složky filmu od jeho počátků; zabývá se organizací výroby filmového zvuku v českých zemích (Barrandovská studia); věnuje pozornost elektroakustice před vznikem Studia elektronického a experimentálního zvuku. Dále seznamuje s průkopníky elektronického zvuku (Zdeněk Liška); uvažuje o míře vlivu jednotlivých filmařských profesí na výslednou podobu zvuku a uvádí příklady filmů, které využívaly možnosti elektronického zvuku (př. Holubice, Ďáblova past, Markéta Lazarová, Údolí včel).Uvádí filmové žánry, kde je prostor pro různé zvukové experimenty (animovaný, krátký film); představuje Filmový symfonický orchestr (FISYO) a Studio elektronického experimentálního zvuku, u kterého upozorňuje na nedostatek v podobě chybějící filmografie ozvučených snímků. Kucharský vyzdvihuje zvláštní postavení studií, která byla zaměřena přímo na výrobu zvukových efektů a ruchů (dabingové studio). |
463 | -1 | $1 001 nfa_un_cat*264455 $1 200 1 $a Ukryto v pásech $f Petr Ferenc (ed.) $v S. 133-143 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Praha $c Národní muzeum $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0072551 $a Ferenc $b Petr $4 340 |
600 | -1 | $3 nfa_un_auth*0003919 $a Liška $b Zdeněk $f 1922-1983 $x český skladatel filmové hudby $y Československo |
601 | 02 | $3 nfa_un_auth*0089760 $a Filmové studio Barrandov $c Praha, Česko |
601 | 02 | $3 nfa_un_auth*0091325 $a Filmový symfonický orchestr |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001768 $a hudba a film |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie $y Česko |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba $y Československo |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001688 $a filmová věda a výzkum $y Česko |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001769 $a filmová hudba $y Československo |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002763 $a zvuk ve filmu |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003225 $a zvuková stopa |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003224 $a zvukové efekty |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002768 $a zvukové systémy |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001435 $a akustika |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002339 $a reprodukce zvuku |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001448 $a animovaný film $x zvuk $y Československo |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002763 $a zvuk ve filmu $x experimentální $y Československo |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001565 $a dabing $x dabingové studio $y Československo |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001574 $a dějiny filmu $x němá éra |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003154 $a dějiny filmu $x zvuková éra |
608 | | $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie |
615 | | $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 |
675 | | $a (048.8) $z cze $9 MRF |
675 | | $a 778.534.48 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 778.534.6 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.228 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.32.01 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.62-026.15 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.32 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.11 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.12 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.636:78 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 534.86 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 681.84 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 778.534.4 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 78+791 $z cze $9 MRF |
700 | -1 | $3 nfa_un_auth*0143350 $a Kucharský $b Jonáš $f 1991- $4 070 |
801 | -0 | $a CZ $b ABC135 $c 20230123 $g AACR2R $9 2 |
910 | | $a ABC135 $t rm |