Detail záznamu

Počet záznamů: 1  

V tratolišti

  1. NázevV tratolišti
    Souběž.n.In pool of blood
    Podnázevdisertační práce
    detektivka a její produkční cykly mezi různými aktéry zestátněné československé kinematografie (1945-1965)
    crime films and its production cycles between various participants of Czechoslovak nationalized cinema (1945-1965)
    Aut.údajeMartin Mišúr
    Autor Mišúr Martin (1990-)
    Vyd.údaje Praha : Univerzita Karlova, Katedra filmových studií, 2021
    Fyzický popis- 321 s.
    PoznámkyÚvod. - Resumé v angličtině. - Závěr. - Seznam použitých zkratek. - Seznam citovaných filmů. - Bibliografie na s. 292-322. - Bibliografické odkazy
    AnotaceVýchodiskem disertační práce je průzkum předpokladů hrané dlouhometrážní detektivky v prostředí zestátněné československé kinematografie. Výzkum zamýšlí hloubkově pokrýt období rámcově mezi lety 1945 až 1965, tedy od okamžiku květnového osvobození a srpnového zestátnění do fáze dílčího utlumení produkčních cyklů a žánrových označení. Od poloviny 60. let se tyto filmy etablovaly a po dobu několika desetiletí úspěšně přečkaly četné kolize produkční i společensko-politické. Klíčovým úkolem práce je objasnit, co především stálo právě za tímto žánrovým vývojem. Metodologicky práce těží ze žánrové teorie, konkrétně pak výzkumu produkčních cyklů, adaptovaném na tuzemské prostředí. Vymezení produkčního cyklu (tematický vzorec v produkčním uplatnění, který je při nepřerušené pravidelnosti realizován po dobu několika let) je přebráno z dosavadních definic badatelů (př. Rick Altman, Steve Neale, Richard Nowell, Peter Stanfield). Pro místně lokalizovaný výzkum je podstatná adaptace výzkumných pozic na tuzemské prostředí (Petr Szczepanik). Martin Mišúr pokládá produkční cyklus za prostor pro trojí analytické tázání: tematické, produkční a časové. Dvě základní výzkumné otázky zní takto: Jak a proč došlo k poválečnému rozmachu české filmové detektivky, i když měla během zkoumaného období oficiálně přinejmenším pejorativní pověst? Jaké aspekty hrály roli při jejím prvotním pokvětnovém postupu, bezprostředně poúnorové transformaci a nápadném rozkvětu od 60. let?
    ISBN(Váz.)
    Předmět.hesla filmová teorie * filmová věda a výzkum * produkce. Československo. 1945-1965 * filmová dramaturgie. Československo * filmový průmysl. Československo. 1945-1965 * filmová tvorba. Česko. 1945-1965 * filmoví tvůrci. Československo * komunismus a film. Československo * cyklus. produkční cyklus * kultura a společnost. Československo * stát a film. Československo. 1945-1965 * detektivní film. Československo * kriminální film. Československo * filmové žánry
    Form.deskr. disertace
    Systemat.791.61, 791.63-051, (043.3), 791-24, 791.22, 791.32.01, 791.32, 791.2:792.027, 791.62-026.15, 329.15+791, 721.23, 316.72/.75, 791.63, 321+791, 791.221.5
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Druh dok.D - Školní práce
    Katal.org.ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
    ID NFA(NFA-K)b-00243746
    Počet ex.1, z toho volných 0, prezenčně 1
    Databázexxxk - Knihy
    SignaturaPřír.čísloLokaceDislokaceCSInfo
    II-84250122538FONDSKLADpouze prezenčně
    V tratolišti

Počet záznamů: 1