Number of the records: 1  

Svobodová, Olga

  1. NFA Control Number(NFA-K)a-00011007
    NameSvobodová Olga
    Professiona archiv autora
    Catal.org.ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
    References (2) - ARTICLES
    (1) - Books Petišková Ladislava (1943-)
    IssueVyd. 1.
    Issue data Brno : Janáčkova akademie múzických umění, 2022
    Physical description- 363 s., [55] s. příl., [19] s. barev. obr. příl.: il., barev. il., portréty, faksim., noty
    NoteÚvod. - Poznámky v textu. - Chronologie divadelních aktivit spjatých s Devětsilem. - Řád divadla Dada. - Stanovy Uměleckého svazu Devětsil. - Resumé v anglickém jazyce. - Bibliografické poznámky. - Bibliografie na s. 315-327. - Rejstřík
    Contains alsoAvantgarda a film / Andrea Jochmanová
    AnnotationAutorkami publikace "Osvobozené divadlo. Na vlnách Devětsilu" jsou teatroložky Andrea Jochmanová a Ladislava Petišková. Výsledkem jejich spolupráce je soubor studií, pokrývající jednu z nejvýznamnějších událostí domácího divadelního umění: zrození a formování Osvobozeného divadla v letech 1925–1929. Tato scéna se rozvíjela s podporou předních osobností Uměleckého svazu Devětsil až do vyčerpání svého programu a ekonomických možností. Zakladatelské individuality Osvobozeného divadla – Jiří Frejka, Jindřich Honzl a Emil František Burian – souběžně vyzrávají v přední tvůrce domácího divadelního umění. Příchod komiků Jiřího Voskovce a Jana Wericha přinesl koncem 20. let změnu v orientaci Osvobozeného divadla. Divácký úspěch jejich autorských produkcí vedl ke zlidovění avantgardního programu na bázi populárního soukromého divadla vedeného Voskovcem a Werichem. Souhrn znalostí, které kniha přináší, poukazuje především na sounáležitost českého avantgardního divadla s experimentálními trendy evropské scény. Usiluje také o pohled do společenství umělců, režisérů, herců, tanečníků, výtvarníků a skladatelů, kteří podporovali avantgardní směry. Z analýzy a kontextu jejich tvůrčích výsledků vyplývá také originalita jejich původních myšlenek a postupů, kterými Osvobozené divadlo iniciovalo proměnu domácího myšlení o divadelním umění. Konkrétní příklady z praxe režisérů Jiřího Frejky, Jindřicha Honzla a Emila Františka Buriana a jejich souputníků prozrazují, v čem jejich počiny předstihly svou dobu a proč neztratily svou platnost. Jedna ze studií Andrey Jochmanové je zaměřena na vztah avantgardy a filmu.
    ISBN978-80-7460-191-0 (váz.)
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.