Počet záznamů: 1  

Vom Neorealismus zu den neuen Wellen

  1. Vom Neorealismus zu den neuen Wellen : filmische Erneuerungsbewegungen 1945-1968 / Thomas Christen (Hg.) / mit Beiträgen von Thomas Christen ... [et al]. -- Marburg : Schüren, c2016. -- 515 s. : il. -- (Einführung in die Filmgeschichte ; 2). -- Další autoři: Barbara Flückiger, Wolfgang Fuhrmann, Patricia Pfeifer, Simon Spiegel - Předmluva - Rejstřík - Bibliografické poznámky - Bibliografie v textu - Filmografie v textu - Obsahuje též: Von etwas anderem. Die Filme des Prager Frühlings / Thomas Christen - Kolektivní monografie zahrnuje studie analyzující různé fáze obnovy a nové trendy ve filmu po 2. světové válce. Nejdůležitějšími směry na konci 40. let byly film noir, italský neorealismus a neúspěšný "Trümmerfilm" (filmy natáčené na troskách válkou rozbořených měst). Na konci 40. a v 50. letech nastal konkurenční boj mezi filmy hollywoodské produkce a rozvíjející se televizí a na konci 50. let došlo k dalším významným "obnovovacím" procesům ve filmové tvorbě v západní i východní Evropě, Severní a Latinské Americe, které byly shrnuty pod názvem nové vlna. Kromě generační výměny mezi filmaři je zde kladen důraz na další tematický a formální vývoj filmového jazyka, který někdy proniká i do experimentálního filmu. V západní Evropě se jedná o: francouzskou novou vlnu, britské Free Cinema a britskou novou vlnu a v Německu se mladá nastupující generace radikálně ve formě Oberhausenského manifestu rozloučila s kinematografií svých otců tzv. Papas Kino (filmy nenáročné, s opakujícími se motivy, zasazené do německé zromantizované krajiny). Nová vlna zasáhla také kinematografii východní Evropy včetně Československa. Spaghetti Western a úspěšný seriál James Bond otevírají v 60. lpřinášejí nové pohledy na mainstreamovou kinematografii. V knize najdeme i různé pohledy do zámoří: "New American Cinema", japonské Nuberu bagu a brazilské kino nôvo. Osmnáct kapitol završují filmové ukázky, podrobné bibliografie a filmografie. Jedna ze studií se věnuje československé filmové tvorbě v období Pražského jara (př. Perličky na dně, Sedmikrásky, Zabitá neděle, Lásky jedné plavovlásky, Démanty noci) a významným tvůrcům tohoto období (př. Věra Chytilová, Miloš Forman, Jan Němec, Evald Schorm, Juraj Jakubisko). -- ISBN 978-3-89472-497-9 (brož.)

    1. dějiny filmu - země světa - 1945-1968 2. směry v dějinách filmu - země světa 3. film noir 4. filmová tvorba - země světa - Československo 5. produkce - země světa - Československo 6. socialismus a film 7. televize a film 8. fašismus a film 9. politika a film 10. cinema nôvo 11. spaghetti western - Itálie 12. cenzura 13. dokumentární film 14. hraný dokument - Československo 15. Pražské jaro, 1968 16. nová vlna 17. Free Cinema 18. nezávislý film 19. neorealismus 20. expresionismus (umění) a film 21. psychologie a film 22. cinéma vérité 23. nonfikční film 24. autorská teorie 25. autorský film 26. James Bond ve filmu 27. bondovka 28. cinema direct 29. psychoanalýza a film 30. existencialismus a film 31. Cinerama 32. režiséři 33. filmoví tvůrci 34. umění a film 35. kolektivní monografie 36. studie 37. filmografie

    I. Christen, Thomas, 1954-

    (048.8:082)+(048.8)+016:791.2+791.22+351.758.1+791.223.1+791-027.575+329.18+791+7.036.7+791+791.229+791.3+791.2+791-5+791.221.5+159.9+791+159.964.2+791+141.32+791+778.534.1+791.633-051+791.63-051+72/79+791+791.62-026.15+791.63+316.323.7:791+621.397+791+32+791+94(437)"1968"+791.221.51+791.21+791.1(100)"1945/1968"+791(091)(100)"1945/1968"+791.21(100)"1945/1968"
    ABC135

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.