Počet záznamů: 1  

Antiiluzivnost jako základní umělecký princip ve filmu Jana Švankmajera Don Šajn

  1. Ptáček, Luboš, 1965-

    Antiiluzivnost jako základní umělecký princip ve filmu Jana Švankmajera Don Šajn [rn] / Luboš Ptáček. -- Resumé v angličtině - Poznámky - Filmový teoretik Luboš Ptáček ve své studii podrobně prozkoumal raný Švankmajerův film Don Šajn (1969), který zasazuje loutky (a herce v kostýmu loutky) do reálného prostředí. Autor analyzuje filmové, animační i divadelní prostředky, které porušují realistické konvence a záměrně navozují antiiluzivnost. Ptáček současně hledá příhodné kontexty napříč celou Švankmajerovou tvorbou.

    In Iluzívne a antiiluzívne vo filme Michalovič, Peter, 1960-. -- Bratislava : Asociácia slovenských filmových klubov, 2018. -- S. 69-84

    1. Švankmajer, Jan, 1934- 2. Don Šajn. 1970. film 3. filmová teorie 4. filmová estetika 5. filmová sémiotika 6. filmová recepce 7. animované postavy ve filmu 8. design loutek 9. kombinovaný film (animovaný a hraný) 10. divadlo a film - Československo 11. animace 12. narace ve filmu 13. animovaný film - Československo 14. loutkový film - Československo - 1970 15. loutkové postavy ve filmu 16. surrealismus (film) 17. filmová řeč 18. vnímání 19. studie 20. analýzy

    I. Iluzívne a antiiluzívne vo filme. -- S. 69-84

    688.723+791.634+792+79(437)+778.534.6+(048.83)+791.228(437)+778.534.6(437)+791-5+791-57+791.21+791.65.073+791.32.01:003.2/.6+791.3+7.073:791+791.32.01:111.852+791.32.01+(048.8)
    ABC135
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.