Počet záznamů: 1  

Výjimečnost jako konstanta autorství Paula Thomase Andersona

  1. Bergl, Jan

    Výjimečnost jako konstanta autorství Paula Thomase Andersona / Jan Bergl

    In Film a doba. -- , 2022. -- ISSN 0015-1068. -- Roč. 68, č. 2 (2022), s. 4-11

    Filmová tvorba amerického režiséra a scenáristy Paula Thomase Andersona, komentář k jeho autorskému stylu, individualistické tvorbě, nekomerčnímu pojetí. Kombinuje rozličné filmové postupy a prvky, opakující se motivy i témata. Rozbor jeho debutujícího snímku Gambler (1996) z období tzv. nezávislého filmu, a snímků Hříšné noci (1999) a Magnolia (1999). Zlom v Andersonově tvorbě nastal s filmy Až na krev (2008), Mistr (2013) a Nit z přízraků (2018). Poslední Andersonův celovečerní snímek Lékořicová pizza (2021) navazuje na předchozí tvorbu.

    1. Anderson, Paul Thomas, 1970- 2. Hříšné boogie. 1997. film 3. Magnolia. 1999 4. Až na krev. 2007. film 5. Mistr. 2012. film 6. Nit z přízraků. 2017. film 7. Lékořicová Pizza. 2021. film 8. Gambler. 1996. film 9. filmy - Spojené státy americké - 1996-2021 10. režiséři - Spojené státy americké 11. scenáristé - Spojené státy americké 12. autorský film 13. nezávislý film 14. postavy ve filmu 15. téma ve filmu 16. kultovní film 17. články

    I. Film a doba. -- Roč. 68, č. 2 (2022), s. 4-11

    791.63(73)+791.633-051(73)+791.2+791-027.575+791-5+791.23+791.43+791.632-051(73)+(046)
    ABC135
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.