Počet záznamů: 1  

Zrození kinematografického času

  1. SYS255155
    LBL
      
    00000nam^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20210804131944.5
    010
      
    $a 978-80-246-3847-8 $b brož. $d Kč 360,00
    035
      
    $a (NFA-K)b-00235544
    100
      
    $a 20210721h2021 m 0czey0103 ba
    101
    1-
    $a cze $c eng
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a Zrození kinematografického času $e modernita, nahodilost, archiv $f Mary Ann Doaneová $g přeložil Miroslav Petříček
    205
      
    $a 1. čes. vyd.
    210
      
    $a Praha $c Univerzita Karlova $d 2021
    215
      
    $a 310 s. $c il.
    225
    2-
    $a Myšlení současnosti $f řídí Miroslav Petříček
    320
      
    $a Bibliografie na s. 278-292
    320
      
    $a Bibliografické odkazy
    320
      
    $a Rejstřík
    330
      
    $a Až do 19. století byl čas obvykle vnímán jako kontinuální proud, živel, jehož plynutí prakticky nedokážeme ovlivnit. Nástup kapitalistické modernity spojený s jeho racionalizací a vynález fotografie, která jej dokázala zastavit, však radikálně proměnily způsob, jakým se k času vztahujeme. Mary Ann Doane, profesorka Kalifornské univerzity v Berkeley v knize Zrození kinematografického času zkoumá, jak se nahodilost zmrzlého okamžiku zachyceného fotografickým aparátem vzpírá vzrůstajícím požadavkům na standardizaci a racionalizaci života v kapitalistické společnosti. Jediná fotografie však nedokáže zachytit pohyb, teprve film jako souslednost po sobě následujících snímků znovu ustavuje ireverzibilní tok času. Jaká je ale povaha času, pokud jej chápeme zároveň jako proud i jako diskontinuální, kvantovanou veličinu? A co se odehrává v prostoru mezi jednotlivými snímky? Mary Ann Doaneová nám přesvědčivým způsobem představuje klíčovou roli, kterou kinematografický čas sehrál při zrodu modernity.
    454
    -1
    $1 200 1 $a <The> Emergence of Cinematic Time $e Modernity, Contingency, the Archive $f Mary Ann Doane $1 700 1 $3 nfa_un_auth*0077407 $a Doane $b Mary Ann $f 1952- $4 070 $1 210 $a [Cambridge] $c Harvard University Press $d 2002
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001688 $a filmová věda a výzkum
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001702 $a fotografie
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003193 $a umění
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002608 $a umění a film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001693 $a filozofie a film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001703 $a fotografie a film
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    675
      
    $a 77 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 77+791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 72/76 $v MRF $z cze
    675
      
    $a 72/79+791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.32 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.32.01 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 1+791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 115 $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0077407 $a Doane $b Mary Ann $f 1952- $4 070
    702
    -1
    $3 nfa_un_auth*0008898 $a Petříček $b Miroslav $f 1951- $4 730
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20210721 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135
    T85
      
    $x existuji fulltexy

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.