Počet záznamů: 1
Od záznamu akce k video-performance
SYS 271189 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20240304112008.3 035 $a (NFA-K)b-00251560 100 $a 20230531d2022 m 0czey0103 ba 101 2-
$a cze 102 $a CZ 200 1-
$a Od záznamu akce k video-performance $b rn $e mezi životem a dokumentací $f Sylva Poláková 215 $c il., barev. il. 307 $a Poznámky 330 $a Studie filmové teoretičky a publicistky Sylvy Polákové z kolektivní monografie "Mapování pohyblivého obrazu", která se věnuje komplexnímu zhodnocení a zmapování české poválečná experimentální filmová tvorba nacházející se na pomezí kinematografie a výtvarného umění. pohyblivého obrazu. Jednotlivé příspěvky svou pozornost obrací právě k tvůrcům, tvůrkyním a dílům nezapadajícím ani do filmového, ani do výtvarného kánonu. Na jednu z konkrétních podob propojení uměleckého provozu a kinematografie se zaměřuje právě Poláková. Představuje specifika záznamů uměleckých performancí počínaje happeningy Vladimíra Boudníka a Křižovnické školy čistého humoru bez vtipu. Od 90. let pohyblivý obraz ve spojení s performancí začal s větší intenzitou pronikat do portfolia nastupující generace umělců a umělkyň. Pro rozvoj akčního umění byla podle autorky klíčová umělecká performativní scéna v Ostravě, reprezentovaná například umělcem a pedagogem Jiřím Surůvkou. K dalšímu posunu došlo s nástupem digitálních technologií umožňujících simulovat jakékoli médium. "Témata a umělecké intence" podle Polákové dnes mohou "prorůstat téměř libovolně galeriemi, divadelními scénami nebo kinosály a s nebývalou samozřejmostí i veřejným a soukromým prostředím". Jako příklady umělců vytvářejících díla na pomezí skutečnosti a fikce zmiňuje například Leu Petříkovou nebo Vladimíra Turnera, bývalého člena skupiny Ztohoven, která v roce 2007 nabourala vysílání České televize a simulovala výbuch atomové bomby. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*266580 $1 200 1 $a Mapování pohyblivého obrazu $f Martin Mazanec, Sylva Poláková (eds.) $g autoři: Martin Blažíček ... [et al.] $g odpovědná redaktorka: Helena Černohorská $g korektury: Soňa Weigertová $v S. 87-112 $1 205 $a Vyd. 1. $1 210 $a V Praze $c Národní filmový archiv $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0070668 $a Mazanec $b Martin $f 1981- $4 340 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0071932 $a Poláková $b Sylva $f 1981- $4 340 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0060963 $a Blažíček $b Martin $f 1976- $4 070 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0132019 $a Černohorská $b Helena $f 1987- $4 651 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0064739 $a Weigertová $b Soňa $f 1964- $4 270 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002663 $a videoart 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003193 $a umění $x živé umění $y Československo $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002608 $a umění a film $x performance $x akční umění $y Československo $y Česko 606 0-
$a kultura $3 nfa_un_entry*0003194 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002704 $x umění $a využití filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003099 $a kultura a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003195 $a kultura a společnost 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001652 $a experimentální film $y Československo $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002662 $a video a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001470 $a audiovizuální prostředky 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003774 $a mediální studia a výzkum 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003759 $a výtvarní umělci 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001703 $a fotografie a film 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 77+791 $z cze $9 MRF 675 $a 72/76.071.1 $v MRF_2003 675 $a 316.774:37.016 $z cze $9 MRF 675 $a 7.012.23 $z cze $9 MRF 675 $a 7.038.55 $z cze $9 MRF 675 $a 7.06 $z cze $9 MRF 675 $a 7.094 $z cze $9 MRF 675 $a 316.774:303 $z cze $9 MRF 675 $a 7.038.53 675 $a 72/76 $z cze $v MRF 675 $a 72/79+791 $z cze $9 MRF 675 $a 316.7 675 $a 316.7+791 $z cze $9 MRF 675 $a 316.72/.75 $z cze $9 MRF 675 $a 791.22-028.77 $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0071932 $a Poláková $b Sylva $f 1981- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20230531 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rm
Počet záznamů: 1