Počet záznamů: 1
Hlas ve filmu
SYS 251022 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20210119131726.4 010 $a 978-80-7331-209-1 $b brož. 035 $a (NFA-K)b-00231410 100 $a 20201207h2020 m 0czey0103 ba 101 1-
$a cze $c fre 102 $a CZ 200 1-
$a Hlas ve filmu $f Michel Chion $g z francouzského originálu .. přeložil Josef Fulka 210 $a Praha $c Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze $d 2020 215 $a 180 s. $c il. 307 $a Předmluva k českému vydání 320 $a Bibliografie na s. 175-176 320 $a Rejstřík filmů 327 0-
$a O "voiceoveru" / Pascal Bonitzer $a O voice-off, -in, -out, -through / Serge Daney 330 $a Čím na nás ve filmech tak silně působí hlas, o kterém nevíme, odkud pochází, jehož původce nevidíme? Proč nás tak děsí hlas matky Normana Batese v Psychu a silně prožíváme všudypřítomnou moc počítače Hala ve Vesmírné Odysee? V Nakladatelství AMU právě poprvé v češtině vychází klasické dílo filmového teoretika Michela Chiona věnované analýze lidského hlasu ve filmu. Chionova kniha otevřela v oblasti filmových studií novou oblast: jestliže filmová teorie nahlíží svůj předmět zpravidla z hlediska vizuality a obrazu, Chion situuje výchozí bod svých analýz nikoli do obrazového, ale do zvukového aspektu filmu. Na základě toho se pokouší uvažovat o hlasu ve filmu nejen jako o pouhém doprovodu obrazu, nýbrž jako o samostatném výrazovém prostředku. Z tohoto hlediska Chion velmi originálně analyzuje například Langovu Závěť doktora Mabuse nebo právě Hitchcockovo Psycho. Druhý aspekt Chionovy knihy představuje aplikace psychoanalytické problematiky na otázku „filmového“ hlasu. Z těchto dvou teoretických východisek Chion skládá originální a neotřelou interpretaci zvukového filmu, která však v mnoha ohledech přesahuje problematiku čistě technickou a uvádí filmovou teorii do kontaktu s dalšími obory: s psychoanalýzou, gender studies, literární teorií nebo muzikologií. Svazek zahrnuje dvě stati napsané redaktory Cahiers du cinéma v 70. letech. Do češtiny knihu přeložil filozof a překladatel z francouzštiny Josef Fulka a Michel Chion doplnil pro české vydání novou předmluvu. 454 -1
$1 200 1 $a <La> voix au cinéma $f Michel Chion $1 700 1 $3 nfa_un_auth*0012984 $a Chion $b Michel $f 1947- $4 070 $1 210 $a Paris $c Cahiers du Cinéma $d 1993 605 $3 nfa_un_auth*0103683 $a Doktor Mabuse, dobrodruh [1. epocha] $k 1922 $n film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003152 $a němý film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001763 $a hraný film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002763 $a zvuk ve filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003303 $a mluvený komentář 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002374 $a řeč ve filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002677 $a vnímání 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003343 $a filmová recepce 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002307 $a psychologický vliv filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002339 $a reprodukce zvuku 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001769 $a filmová hudba 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001771 $a hudba pro němý film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003225 $a zvuková stopa 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a 791.11 $z cze $9 MRF 675 $a 791.221/228 $z cze $9 MRF 675 $a 778.53.099:78 $z cze $9 MRF 675 $a 791.636:78 $z cze $9 MRF 675 $a 7.073:791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.65.073 $z cze $9 MRF 675 $a 316.6:791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.3 $z cze $9 MRF 675 $a 681.84 $z cze $9 MRF 675 $a 778.534.4 $z cze $9 MRF 675 $a 791.32.01 $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0012984 $a Chion $b Michel $f 1947- $4 070 702 -1
$3 nfa_un_auth*0136071 $a Fulka $b Josef $f 1976- $4 730 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20201207 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy
Počet záznamů: 1