Počet záznamů: 1  

Gaming the iron curtain

  1. SYS248322
    LBL
      
    00000nam^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20201015180240.5
    010
      
    $a 978-0-262-03884-3 $b váz.
    035
      
    $a (NFA-K)b-00227057
    100
      
    $a 20200717f2018 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a eng
    102
      
    $a US $a GB
    200
    1-
    $a Gaming the iron curtain $e how teenagers and amateurs in communist Czechoslovakia claimed the medium of computer games $f Jaroslav Švelch
    210
      
    $a Cambridge $a London $c <The> MIT Press $d c2018
    215
      
    $a xxi, 351 s. $c il., tabulky
    307
      
    $a Předmluva
    307
      
    $a Úvod
    307
      
    $a Důležitá data
    307
      
    $a Slovníček
    307
      
    $a Poznámky
    320
      
    $a Bibliografie na s. 315-343
    320
      
    $a Rejstřík
    330
      
    $a Mediální teoretik a historik počítačových her Jaroslav Švelch seznamuje s dějinami počítačových her v Československu v 80. letech minulého století, kdy u nás vznikla jedinečná herní scéna, jejíž analýza může obohatit studium počítačových her i populární kultury. Místní programátoři totiž patřili k prvním na světě, kdo hry soustavně používali k vyprávění osobních příběhů i k politickému aktivismu. Na příbězích amatérských programátorů autor mapuje počátky hraní a tvorby her pro osmibitové mikropočítače na československém území. Vychází při tom z přesvědčení, že počítačoví amatéři jsou prototypem aktivního publika a svébytnou fanouškovskou komunitou. Kniha kombinuje prvky historiografie s kulturálními a mediálními studii. První část knihy se zabývá obecně kontextem počítačového hobby. Sleduje marné pokusy o výrobu domácích modelů mikropočítačů a debaty o (ne)dostupnosti počítačové techniky. Přináší příběhy vytrvalých nadšenců, kteří své počítače dováželi či pašovali ze Západu a ukazuje, jakým způsobem tyto západní stroje zapadly do československých domácností. Švelch také popisuje způsoby, jimiž lokální komunity využívaly existujících infrastruktur organizací, jako byly Svazarm nebo Pionýr, a pátrá po cestách, jimiž se západní software dostával k místním uživatelům. Závěrečné dvě kapitoly pak dokumentují domácí herní tvorbu, jež kreativně přetvářela západní vzory a postupně se posouvala k osobité původní tvorbě.
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003646 $a normalizace, Československo, 1969-1989
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003073 $a média $y Československo
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003194 $a kultura $y Československo
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003195 $a kultura a společnost $y Československo
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003214 $a počítačové hry $y Československo
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    675
      
    $a 316.7(437)
    675
      
    $a 316.72/.75(437) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 94(437)"1969/1989" $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 316.774 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 004.92 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 004.4 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 94(437)"1918-1992" $z cze
    675
      
    $a 793 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 794:004.9(437) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 316.75(437) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0077297 $a Švelch $b Jaroslav $f 1981- $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20200717 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135
    T85
      
    $x existuji fulltexy

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.