Počet záznamů: 1
Towards a film theory from below
SYS 276683 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20241129130144.1 010 $b váz. 035 $a (NFA-K)b-00257054 100 $a 20241030h2024 m 0czey0103 ba 101 0-
$a eng 102 $a US $a GB $a IN $a AU 200 1-
$a Towards a film theory from below $e archival film and the aesthetic of the crack-up $f Jiří Anger 210 $a New York $a London $a Oxford $a New Delhi $a Sydney $c Bloomsbury Academic $d 2024 215 $a x, 216 s. $c il., barev. il. 225 2-
$a Thinking media $v vol. 21 $f series editors: Bernd Herzogenrath, Patricia Pisters 307 $a Přehled ilustrací 307 $a Úvod 307 $a Filmografie 320 $a Bibliografie na s. 181-202 320 $a Rejstřík 330 $a Filmový teoretik Jiří Anger se ve své knize pohybuje na pomezí filmové teorie, filozofie médií, archivní praxe a audiovizuálního výzkumu. Zaměřuje se na vztah mezi figurací a materialitou v raných filmech, na experimentální filmovou techniku "found footage" a na videoeseje. Anger se zamýšlí nad otázkami: zda by se mohla filmová teorie vytvářet "zdola" - z perspektivy pohyblivých obrazů, jejich různorodých detailů a podob, jakkoli okrajové či náhodné mohou být; zda by bylo možné nahlížet na poškrábaná místa a skvrny na archivních záběrech z estetického hlediska? Autor ve své knize zúročuje unikátní příležitost, jež se mu naskytla v souvislosti s projektem digitalizace filmů pionýra české kinematografie, Jana Kříženeckého, Národním filmovým archivem. Anger vychází z těchto digitalizátů, všímá si jednotlivých poškození a přistupuje k nim jako k určitým trhlinám v čase, které mu dovolují nahlédnout vztah figurace a materiality filmového média perspektivou digitální éry. Zásahy technologií do obsahu přitom nevnímá jako rušivé elementy, ale coby tvořivé deformace, které vytvářejí svébytné tvary uvnitř obrazu. Přístup k daným filmům skrze tyto "praskliny" podle Angera "umožní pochopit, do jaké míry nahodilé či nenápadné materiální otisky mohou ovlivnit estetické účinky a historické aspekty archivních záběrů v digitální éře". 600 -1
$3 nfa_un_auth*0001478 $a Kříženecký $b Jan $f 1868-1921 $x český režisér a kameraman, průkopník české kinematografie $y Rakousko-Uhersko $y Československo 601 02
$3 nfa_un_auth*0052309 $a Národní filmový archiv 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001693 $a filozofie a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001459 $a filmové archivy a instituce 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003590 $a digitální archivy 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003589 $a digitalizace obrazu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003085 $a kinematografie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001646 $a filmová estetika 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001688 $a filmová věda a výzkum 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002384 $a filmové sbírky 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002254 $a preservace filmů 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003152 $a němý film $z 1898-1911 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003322 $a digitální restaurování 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001687 $a filmová surovina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001674 $a filmy $x fyzické poškození $x deformace 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002538 $a technický vývoj 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003324 $a technika a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001635 $a elektronická média a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001592 $a digitální technika 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 675 $a 62+791 $z cze $9 MRF 675 $a 778.55 $z cze $9 MRF 675 $a 621.38+791 $z cze $9 MRF 675 $a 621.3.037.37 $z cze $9 MRF 675 $a 791.63 $z cze $9 MRF 675 $a 771.531.3 $z cze $9 MRF 675 $a 791.11 $z cze $9 MRF 675 $a 7.025 $z cze $9 MRF 675 $a 930.253:025.85 $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a 791.32.01:111.852 $z cze $9 MRF 675 $a 026.064 $z cze $9 MRF 675 $a 778.5 $z cze $9 MRF 675 $a 791.32.01 $z cze $9 MRF 675 $a 791.53 $z cze $9 MRF 675 $a 930.253:791 $z cze $9 MRF 675 $a 930.25:004.08 675 $a 004.4'273 $v MRF $z cze 675 $a 1+791 $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0125058 $b Jiří $f 1990- $a Anger $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20241030 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy
Počet záznamů: 1