Počet záznamů: 1  

Media franchising

  1. Johnson, Derek, 1979-

    Media franchising / Derek Johnson. -- New York University Press. -- 291 s.

    Americký teoretik mediálních a kulturních studií Derek Johnson věnoval svou knihu tématu "mediální franšíza: tvůrčí licence, kulturní průmysl". V úvodu seznamuje se strukturou, sociálními vztahy a kulturní praxí franšízy. Mediální franšízu (multimediální franšízu) vidí jako skupina souvisejících médií, která byla odvozena z původního díla (př. filmy, literaturu, televizní seriály nebo videohry). Duševní vlastnictví díla může být poskytnuto k licencování jinými stranami a společnostmi a může tak být rozšířeno skrze řadu různých odvětví pro účely tzv. merchandisingu. Johnson zkoumá korporátní kulturu, která stojí za produkčními procesy stejně jako spolupráce a tvůrčí snaha spojená s koncipováním, udržováním a sdílením duševního vlastnictví v mediální světě. Autor ukazuje jak kulturní a průmyslová logika franšízy podněcuje mediální průmysl k přehodnocení kreativity, jako příležitosti pro výměnu mezi producenty, držiteli licencí a dokonce i spotřebiteli. Na základě případových studií a rozhovorů s mediálními producenty odhaluje Johnson významné identity, kulturní hierarchie a problémy v rámci spolupráce produkčních sítí. -- ISBN 978-0-8147-4348-5 (brož.)

    1. kultura - kulturní průmysl 2. média - mediální průmysl - mediální koncerny - mediální franšíza 3. masmédia 4. mediální studia a výzkum 5. licenční právo 6. produkce - transnacionální 7. studie

    (048.8)+791.63+347.77.043+659.3+316.774+316.774:37.016+316.774:303+316.7
    ABC135

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.