Počet záznamů: 1  

Will Smith

  1. NázevWill Smith
    Podnázevportrét
    Aut.údajeMartin Šrajer
    Autor Šrajer Martin (1989-)
    Fyzický popis- 12 barev. il.
    Zdroj.dok.  Cinema, [Roč. 28], č. 9 = sešit 329 (2018), s. 54-55  ISSN 1210-132X.
    PoznámkyRubrika: Bonus
    AnotacePortrét amerického herce Willa Smitha. Nejznámnější snímky: Mizerové, Den nezávislosti, Muži v černém, Nepřítel státu, Wild Wild West, Ali, Já, robot, Hitch: Lék pro moderního muže, Já, legenda, Hancock, Sebevražedný oddíl.
    Hesla pers. Smith Will (1968-)
    Předmět.hesla filmy * herci * zpívající herci * umělecká kariéra * životní osudy a film
    Form.deskr. medailony
    Systemat.791.63, 791.635-051, 791.63:316.74, 316.728 +791, (0:82-94), (046)
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Druh dok.RP - Články
    Katal.org.ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
    ID NFA(NFA-K)b-00208027
    SignaturaII-6460/2018
    Databázexcla - ČLÁNKY
    článek

    článek

    Název
    Mezi tvůrčím konceptem a nahodilostí [rn]
    Podnázev
    stopy věcnosti v českém filmu na přelomu dvacátých a třicátých let
    Aut.údaje
    Jiří Hornířek
    Autor
    Horníček Jiří (1966-)
    Fyzický popis
    - il.
    Zdroj.dok.
     Nové realismy, S. 372-391
    . V Liberci: Národní památkový ústav, 2019.
    Poznámky
    Poznámky. - Filmografie
    Anotace
    Studie českého filmového historika Jiřího Horníčka se zabývá otázkou průniku formálních prvků a témat charakterizujících umělecký směr nová věcnost do děl české meziválečné kinematografie. Autor uvádí příklady filmů, které se různým způsobem vztahují k tomuto směru. Části textu zabývající se vizuální a tematickou stránkou jednotlivých děl doplňují pasáže věnující se produkčnímu pozadí jejich vzniku. Horníček vyzdvihuje důležitost putovní expozice Film und Foto (1929), jejíž organizátoři usilovali o šíření a propagaci myšlenek umělecké avantgardy, a věnuje se průkopnickému dílu tuzemské avantgardy (Bezúčelná procházka). Dále autor časově a teritoriálně vymezuje směr nová věcnost do Německa poloviny 20. let a uvádí příklady filmů: Ulice (1923), Brlohy berlínské (1925). Toto období bylo příznivé pro navazování mezinárodní spolupráce, zejména s Německem (C. a k polní maršálek, Aféra plukovníka Redla, Takový je život). V závěru se Horníček věnuje dalšímu filmu tohoto období: Ze soboty na neděli (Gustav Machatý) a konstatuje, že směr nová věcnost nepředstavoval v československé meziválečné kinematografii takový fenomén jako v Německu, kde rozsáhlý distribuční trh více motivoval tvůrce.
    FilmPředmět.hesla
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.