Počet záznamů: 1
Promáčknutý blatník
Název Promáčknutý blatník Aut.údaje technický scénář Václav Hanuš; námět Jan Procházka, Josef Hanuš Autor Hanuš Václav (1910-1991) Další autoři Hanuš Josef (1930-2022) Procházka Jan (1929-1971) Vydání [1. verze] Vyd.údaje Praha : Československý státní film, 1956 listopad Fyzický popis - 7, 70 s. Poznámky Hlavní osoby děje, episody, typy, kompars, atelier, exteriér, trik. - Studio hraných filmů. - Tvůrčí skupina Šebor - Kratochvíl. - Cyklostyl. - Váz., dar Film To byla noc 1957 Předmět.hesla technický scénář. Československo. 1956 Form.deskr. technické scénáře Systemat. 791.63(437), 82-2 Jazyk dok. cze - čeština Země vyd. CS - Československo Druh dok. ATS - Technické scénáře Katal.org. ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu ID NFA (NFA-K)b-00026822 Počet ex. 2, z toho volných 0, prezenčně 2 Databáze xxxs - Scénáře 
kniha
IssueSignatura Přír.číslo Lokace Dislokace CS Info S-722-TS 0001303 FOND HRAD pouze prezenčně S-722-TS-A 0004627 FOND HRAD pouze prezenčně 1. vyd.Issue dataPhysical description- 399 s.: il., plánky, schém., grafyNoteDalší autoři: Tereza Bochinová, Katarína Kunkelová, Veronika Podlipná, Lukáš Skupa, Kateřina Šrámková, Michal Večeřa. - Resumé v anglickém jazyce. - Zkratky. - Bibliografie na s. 372-381. - Bibliografické odkazy. - Filmografický rejstřík. - Jmenný rejstříkContainsÚvod: životy ve filmovém studiu / Pavel Skopal -- Systém produkce animovaného filmu v zestátněné kinematografii: případ filmového studia ve Zlíně/Gottwaldově / Michal Večeřa, Lukáš Skupa -- Formování pole českého animovaného filmu / Pavel Skopal -- Umělecké světy a sociální sítě na Kudlově / Pavel Skopal -- Obytná čtvrť Kolonka a míchání obytných a pracovních prostorů / Tereza Bochinová, Kateřina Šrámková -- Večerníček pro Bratislavu. Vliv zakázkové tvorby na animovanou produkci gottwaldovského studia / Veronika Podlipná, Katarína Kunkelová -- Pan Prokouk a standardní figurka agitace / Tereza BochinováAnnotationPublikaci, která představuje zlínské filmové ateliéry připravil tým filmových historiků z Ústavu filmu a audiovizuální kultury Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně pod vedením Pavla Skopala. Produkce animovaných filmů v kudlovských ateliérech, které v polovině 30. let minulého století založil Jan Antonín Baťa, je součástí příběhu o světovém úspěchu české animace. Kniha odpovídá na řadu otázek, například: jak náročná byla kreslená, loutková nebo plošková animace pro tvůrčí spolupráci? V jakých podmínkách se odehrával pracovní, společenský a rodinný život tvůrců? Jak ovlivnila podmínky v ateliérech éra normalizace nebo třeba poptávka televize po animovaných seriálech pro pořad Večerníček? Knihu uvádí kapitola věnovaná filmovému studiu (které se institucionálně stalo samostatným studiem až v roce 1977), jeho organizačnímu zařazení ve strukturách zestátněné kinematografie a produkční či dramaturgické praxi. Jedna z kapitol představuje formování animovaného filmu jako specifického pole filmové tvorby a vysvětluje míru jeho omezené autonomie ve vztahu k politické moci do poloviny 60. let, kdy se začala natáčet zakázková tvorba pro televizi. Další kapitola využívá ve velké míře rozhovory s pamětníky a rekonstruuje modely spolupráce, konvence používané u různých animačních technik či sítě profesních i osobních vazeb mezi filmaři. Poté navazují specifičtější tematické kapitoly věnované životu filmařů v obytné čtvrti Fabiánka, vlivu rozsáhlé zakázkové tvorby pro televizní pořad Večerníček na animovanou tvorbu ve studiu a produkčním okolnostem vzniku série propagačních filmů s postavičkou pana Prokouka. Publikace je založena na rozsáhlém výzkumu v osmi archivech a několika soukromých sbírkách, stejně jako na desítkách rozhovorů s pamětníky.ISBN978-80-275-2213-2 (brož.)Person keywords
Počet záznamů: 1