Počet záznamů: 1  

Georges Méliès a materialita moderní magie

  1. Solomon, Matthew, 1973-

    Georges Méliès a materialita moderní magie [rn] / Matthew Solomon

    In Mizení Svatoňová, Kateřina, 1978-. -- Praha : Univerzita Karlova, Nakladatelství Karolinum, 2017. -- S. 220-237

    Na konci 19. století učinila moderní magie z náhlého zmizení speciální číslo. Mizející dáma, poprvé předvedená v roce 1886, byla svého času největší senzací jevištní magie. O pouhých deset let později poskytl vynález kinematografu kouzelníkům jako byl Georges Méliès magický aparát, který šlo využít ke ztvárnění ještě více ohromujících zmizení. Tento příspěvek se zaměřuje na řadu Mélièsových divadelních a filmových iluzionistických čísel, přičemž zkoumá specifické materiály, jež zmizení v moderní magii – jak na scéně tak na plátně – umožnily. Za použití dobových kouzelnických návodů a časopisů spolu se záznamy z období druhé průmyslové revoluce zasadí tato práce Mélièsovy inovativní iluze jak do kontextu nových technik dějin magie, tak do kontextu nových materiálů a chemických látek průmyslového kapitalismu s akcentem na to, jak moderní magie spoléhala na manipulaci s nově dostupnými materiály jako byly celulóza, chemická pojiva a tažený ocelový drát.

    1. Méliès, Georges, 1861-1938 2. filmoví průkopníci - Francie 3. trikový film - Francie 4. dějiny filmu - němá éra - Francie - 1895-1900 5. celuloidový acetátový film 6. prehistorie filmu 7. filmová surovina 8. střih 9. kinematografie 10. technické prostředky filmu 11. zvláštní efekty 12. studie

    I. Mizení. -- S. 220-237

    791.11"1895-1900"(44)+791.63-051(44)+778.534.6(44)+791.623.1+778.5+791.621+778.534.6+771.531.3+791.1"-1895"+(048.8)
    ABC135
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.