Počet záznamů: 1
Mezi tvůrčím konceptem a nahodilostí
SYS 250250 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20201019154618.5 035 $a (NFA-K)b-00230642 100 $a 20201019d m 0czey0103 ba 101 $a cze 102 $a CZ 200 1-
$a Mezi tvůrčím konceptem a nahodilostí $b rn $e stopy věcnosti v českém filmu na přelomu dvacátých a třicátých let $f Jiří Hornířek 215 $c il. 307 $a Poznámky 307 $a Filmografie 330 $a Studie českého filmového historika Jiřího Horníčka se zabývá otázkou průniku formálních prvků a témat charakterizujících umělecký směr nová věcnost do děl české meziválečné kinematografie. Autor uvádí příklady filmů, které se různým způsobem vztahují k tomuto směru. Části textu zabývající se vizuální a tematickou stránkou jednotlivých děl doplňují pasáže věnující se produkčnímu pozadí jejich vzniku. Horníček vyzdvihuje důležitost putovní expozice Film und Foto (1929), jejíž organizátoři usilovali o šíření a propagaci myšlenek umělecké avantgardy, a věnuje se průkopnickému dílu tuzemské avantgardy (Bezúčelná procházka). Dále autor časově a teritoriálně vymezuje směr nová věcnost do Německa poloviny 20. let a uvádí příklady filmů: Ulice (1923), Brlohy berlínské (1925). Toto období bylo příznivé pro navazování mezinárodní spolupráce, zejména s Německem (C. a k polní maršálek, Aféra plukovníka Redla, Takový je život). V závěru se Horníček věnuje dalšímu filmu tohoto období: Ze soboty na neděli (Gustav Machatý) a konstatuje, že směr nová věcnost nepředstavoval v československé meziválečné kinematografii takový fenomén jako v Německu, kde rozsáhlý distribuční trh více motivoval tvůrce. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*249932 $1 200 1 $a Nové realismy $f Ivo Habán ed. $g překlad z angličtiny Michala Marková $g překlad z němčiny Nikola Mizerová, Tomáš Hausner $g překlad z francouzštiny Jean-Gaspard Páleníček $g překlad resumé do němčiny Anna Ohlídal $v S. 372-391 $1 205 $a Vyd. 1. $1 210 $a V Liberci $c Národní památkový ústav $d 2019 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0144058 $a Habán $b Ivo $f 1977- $4 340 $4 070 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0144059 $a Marková $b Michala $f 1974- $4 730 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0144060 $a Páleníček $b Jean-Gaspard $f 1978- $4 730 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0144061 $a Mizerová $b Nikola $f 1978- $4 730 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0144062 $a Hausner $b Tomáš $4 730 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0144063 $a Ohlídal $b Anna $4 730 605 $3 nfa_un_auth*0144065 $a Bezúčelná procházka $k 1930 $n film 605 $3 nfa_un_auth*0078233 $a Takový je život $k 1929 605 $3 nfa_un_auth*0045196 $a Ze soboty na neděli $k 1931 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001572 $a dějiny filmu $y Československo $z 1920-1934 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002422 $a směry v dějinách filmu $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003533 $a umělecké směry a film $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001484 $a avantgardní film $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba $y Československo $y Německo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003046 $a filmoví tvůrci $y Československo $y Německo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002348 $a režiséři $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003169 $a sdružení $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002453 $a společnost a film $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003059 $a profesní svazy $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003063 $a výstavy $y Německo $z 1929 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002701 $a filmové výstavy $y Německo $z 1929 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a 791.4(437) $z cze $9 MRF 675 $a 331.105.5(437) $z cze $9 MRF 675 $a 347.471(437) $z cze $9 MRF 675 $a 791.633-051(437) $z cze $9 MRF 675 $a 061.4(430)"1929" $z cze $9 MRF 675 $a 061.43(430)"1929" $z cze $9 MRF 675 $a 791.62-026.15 $z cze $9 MRF 675 $a 791.63-051 $z cze $9 MRF 675 $a 791.1(437) $z cze $9 MRF 675 $a 791(091) $z cze $9 MRF 675 $a 7.037+791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.21 $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0007797 $a Horníček $b Jiří $f 1966- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20201019 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rm
Počet záznamů: 1