Počet záznamů: 1  

Skleněné panenky na stropech kafkovské Prahy

  1. TitleSkleněné panenky na stropech kafkovské Prahy
    Subtitlepopulární žánry v tvorbě Alda Lada
    Author infoJan Švábenický
    Author Švábenický Jan (1981-)
    Physical description- 6 il.
    Source document  Film a doba, Roč. 69, č. 3 (2023), s. 58-64
    NoteRubrika: Texty. - Poznámky, bibliografické odkazy
    AnnotationPortrét italského režiséra a scenáristy Aldo Lada a zkoumání dvou paralelních linií jeho filmové tvorby, v nichž propojoval populární žánry se společenskými tématy sedmdesátých a osmdesátých let 20. století.
    Person keywords Lado Aldo (1934-)
    Film Krátká noc skleněných panenek 1971
    Humanoid 1979
    Keywords filmové žánry * filmy. Itálie. Německo. Jugoslávie. 1971 * filmy. Itálie. 1979 * životní osudy a film * režiséři. Itálie * scenáristé. Itálie * společnost a film * kultura a společnost * společnost ve filmu * vědecko-fantastický film * horor * filmová kultura
    Form. Descr. články, stati
    UDC791.63(450)+(430)+(497.1), 791.63(450), 791.22, 316.728 +791, 791.633-051(450), 791.632-051(450), 791.4, 316.72/.75, 791.23, 791.221.8:82-311.9, 791.221.9, 791, (049), (046)
    Languagecze - Czech
    CountryCZ - Czech Republic
    Doc. KindRP - Articles
    Catal.org.ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
    NFA Control Number(NFA-K)b-00249309
    Call number7464/2023
    Databasexcla - ARTICLES
    článek

    článek

    Title
    Paul Verhoeven a jeho filmy
    Subtitle
    nic víc než kus masa
    Author info
    Zdeněk Hudec; předmluva Zdeněk Holý, lektorovali Jan Bernard a Jiří Flígl
    Author
    Hudec Zdeněk (1971-)
    Další autoři
    Holý Zdeněk (1974-) Bernard Jan (1948-) Flígl Jiří (1981-)
    Issue
    Vyd. 1.
    Issue dataPhysical description
    - 294 s.: il., barev. il.
    Edition
    Filmoví tvůrci sv. 9 (11)
    Note
    Předmluva. - Úvod. - Seznam vyobrazení. - Závěr. - Resumé. - Poznámky. - Filmografie na s. 276-284. - Rejstřík. - Bibliografie na s. 258-275
    Annotation
    Odborná monografie věnovaná dílu nizozemského režiséra, scenáristy a producenta Paula Verhoevena, tvůrce nemilosrdně otevřených společensko-kritických snímků Turecký med nebo Sprej na vlasy i provokativních hollywoodských blockbusterů RoboCop nebo Základní instinkt. Publikace je rozdělena do dvou oddílů, z nichž ten první chronologicky představuje filmovou kariéru Verhoevena od raných školních snímků přelomu 50. a 60. let, přes vrcholnou nizozemskou etapu 70. let a střídavé úspěchy jeho hollywoodské éry 80 a 90. let, až po jeho návrat do Evropy k artověji pojaté produkci. V druhé části knihy se Hudec věnuje vybraným tématům typickým pro Verhoevenovu (nejen) filmovou tvorbu (postava Ježíše Krista a náboženství, sex a násilí, nakládání s realitou a fikcí, vztah k dějinám a politická sdělení). Kniha je bohatě vybavena ilustračním materiálem, který demonstruje autorský výklad.
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.