Počet záznamů: 1
Lucie Vondráčková
- Title
Název Lucie Vondráčková Podnázev překážky můžou v člověku zažehnout vůli nevzdávat se Aut.údaje Eva Vejdělková Autor Vondráčková Lucie (1980-) Další autoři Vejdělková Eva Fyzický popis - 5 barev. il. Zdroj.dok. Právo, Roč. 33, č. 210 (09.09.2023) . 2023. ISSN 1211-2119. Magazín Právo, Č. (09.09.2023), s. 4-8 Anotace Rozhovor s herečkou a zpěvačkou Lucií Vondráčkovou o jejích současných aktivitách a projektech, o nových divadelních a seriálových nabídkách, textařské práci, soukromí i jistém zpomalení dosavadního tempa. Hesla pers. Vondráčková Lucie (1980-) Předmět.hesla herečky. Česko * zpěvačky. Česko * životní osudy a film Form.deskr. rozhovory Systemat. 316.728 +791, 791.635-055.2(437.3), 7.071.2(437.3), (047.53), (046) Jazyk dok. cze - čeština Země vyd. CZ - Česká republika Druh dok. RP - Články Katal.org. ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu ID NFA (NFA-K)b-00248688 Signatura IIp-325/2023 Databáze xcla - ČLÁNKY 
článek
CZ [rn]. Školní film a televizní vysílání pro školyAuthor infoL. ČesálkováAuthorSource documentMezi pionýrským šátkem a mopedem, S. 306-312. Praha: Academia, 2018.NotePoznámky v textuAnnotationStudie teoretičky a historičky filmu a audiovizuálních umění Lucie Česálkové se věnuje roli školních filmů a pořadů televizního vysílání pro školy ve výchově a vzdělávání dětí a mládeže. Konstatuje, že v době komunistické diktatury bylo prosazování těchto formátů velmi obtížné. Situaci kromě jiného komplikovaly spory filmařů a pedagogů o vztahu školního filmu k jiným pomůckám, finanční nároky, odpor učitelů k zacházení s filmovou technikou a pod. V 50. letech se Československý film zaměřil na lepší zásobení škol projekční technikou a usiloval také o rozšíření filmotéky. Většina filmů té doby ale měla spíše charakter populárně-naučný, který našel uplatnění i v běžné distribuci. Práci s filmem doprovázel také "důraz na ideje". Autorka zmiňuje ideologický význam provázanosti témat napříč učebními pomůckami, např. film Němá barikáda byl doprovázen čtení textu Jana Drdy v čítankách. Učitelé naproti tomu volali po didaktičtějších filmech úzce spjatých s osnovami. 60. léta tak znamenala zastaralost školního filmu na rozdíl od rozvíjejícího se televizního vysílání pro školy (TVŠ). Televizní koncepci ovlivnil průzkum, který ukazoval, že nejlépe byly přijaty pořady vybízející k aktivitě žáků. Ráz televizního vysílání zpětně ovlivnil školní film 60. let, který se začal soustřeďovat převážně na svou didaktičnost. Ke stále metodičtějšímu využití filmu ve škole směřovala i vlastní praxe učitelů, kteří se začali přiklánět k zavádění specializovaných, komplexně vybavených učeben. V závěru autorka studie uvádí, že využití školního filmu a pořadů TVŠ v jejich vývoji ovlivňovaly jak vzájemné vztahy těchto dvou formátů, tak komplexní soubor faktorů na rovině vyjednávání státních institucí, školy, kinematografie a televize.
Počet záznamů: 1