- Lucie Vondráčková
Počet záznamů: 1  

Lucie Vondráčková

  1. NázevLucie Vondráčková
    Podnázevpřekážky můžou v člověku zažehnout vůli nevzdávat se
    Aut.údajeEva Vejdělková
    Autor Vondráčková Lucie (1980-)
    Další autoři Vejdělková Eva
    Fyzický popis- 5 barev. il.
    Zdroj.dok.  Právo, Roč. 33, č. 210 (09.09.2023) . 2023.  ISSN 1211-2119.  Magazín Právo, Č. (09.09.2023), s. 4-8
    AnotaceRozhovor s herečkou a zpěvačkou Lucií Vondráčkovou o jejích současných aktivitách a projektech, o nových divadelních a seriálových nabídkách, textařské práci, soukromí i jistém zpomalení dosavadního tempa.
    Hesla pers. Vondráčková Lucie (1980-)
    Předmět.hesla herečky. Česko * zpěvačky. Česko * životní osudy a film
    Form.deskr. rozhovory
    Systemat.316.728 +791, 791.635-055.2(437.3), 7.071.2(437.3), (047.53), (046)
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Druh dok.RP - Články
    Katal.org.ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
    ID NFA(NFA-K)b-00248688
    SignaturaIIp-325/2023
    Databázexcla - ČLÁNKY
    článek

    článek

    Title
    CZ [rn]. Školní film a televizní vysílání pro školy
    Author info
    L. Česálková
    Author
    Česálková Lucie (1983-)
    Source document
     Mezi pionýrským šátkem a mopedem, S. 306-312
    . Praha: Academia, 2018.
    Note
    Poznámky v textu
    Annotation
    Studie teoretičky a historičky filmu a audiovizuálních umění Lucie Česálkové se věnuje roli školních filmů a pořadů televizního vysílání pro školy ve výchově a vzdělávání dětí a mládeže. Konstatuje, že v době komunistické diktatury bylo prosazování těchto formátů velmi obtížné. Situaci kromě jiného komplikovaly spory filmařů a pedagogů o vztahu školního filmu k jiným pomůckám, finanční nároky, odpor učitelů k zacházení s filmovou technikou a pod. V 50. letech se Československý film zaměřil na lepší zásobení škol projekční technikou a usiloval také o rozšíření filmotéky. Většina filmů té doby ale měla spíše charakter populárně-naučný, který našel uplatnění i v běžné distribuci. Práci s filmem doprovázel také "důraz na ideje". Autorka zmiňuje ideologický význam provázanosti témat napříč učebními pomůckami, např. film Němá barikáda byl doprovázen čtení textu Jana Drdy v čítankách. Učitelé naproti tomu volali po didaktičtějších filmech úzce spjatých s osnovami. 60. léta tak znamenala zastaralost školního filmu na rozdíl od rozvíjejícího se televizního vysílání pro školy (TVŠ). Televizní koncepci ovlivnil průzkum, který ukazoval, že nejlépe byly přijaty pořady vybízející k aktivitě žáků. Ráz televizního vysílání zpětně ovlivnil školní film 60. let, který se začal soustřeďovat převážně na svou didaktičnost. Ke stále metodičtějšímu využití filmu ve škole směřovala i vlastní praxe učitelů, kteří se začali přiklánět k zavádění specializovaných, komplexně vybavených učeben. V závěru autorka studie uvádí, že využití školního filmu a pořadů TVŠ v jejich vývoji ovlivňovaly jak vzájemné vztahy těchto dvou formátů, tak komplexní soubor faktorů na rovině vyjednávání státních institucí, školy, kinematografie a televize.
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.