Počet záznamů: 1  

Osvobozené divadlo

  1. NázevOsvobozené divadlo
    Podnázevna vlnách Devětsilu
    Aut.údajeAndrea Jochmanová, Ladislava Petišková
    Autor Jochmanová Andrea (1977-)
    Další autoři Petišková Ladislava (1943-)
    VydáníVyd. 1.
    Vyd.údaje Brno : Janáčkova akademie múzických umění, 2022
    Fyzický popis- 363 s., [55] s. příl., [19] s. barev. obr. příl.: il., barev. il., portréty, faksim., noty
    PoznámkyÚvod. - Poznámky v textu. - Chronologie divadelních aktivit spjatých s Devětsilem. - Řád divadla Dada. - Stanovy Uměleckého svazu Devětsil. - Resumé v anglickém jazyce. - Bibliografické poznámky. - Bibliografie na s. 315-327. - Rejstřík
    Obsahuje téžAvantgarda a film / Andrea Jochmanová
    AnotaceAutorkami publikace "Osvobozené divadlo. Na vlnách Devětsilu" jsou teatroložky Andrea Jochmanová a Ladislava Petišková. Výsledkem jejich spolupráce je soubor studií, pokrývající jednu z nejvýznamnějších událostí domácího divadelního umění: zrození a formování Osvobozeného divadla v letech 1925–1929. Tato scéna se rozvíjela s podporou předních osobností Uměleckého svazu Devětsil až do vyčerpání svého programu a ekonomických možností. Zakladatelské individuality Osvobozeného divadla – Jiří Frejka, Jindřich Honzl a Emil František Burian – souběžně vyzrávají v přední tvůrce domácího divadelního umění. Příchod komiků Jiřího Voskovce a Jana Wericha přinesl koncem 20. let změnu v orientaci Osvobozeného divadla. Divácký úspěch jejich autorských produkcí vedl ke zlidovění avantgardního programu na bázi populárního soukromého divadla vedeného Voskovcem a Werichem. Souhrn znalostí, které kniha přináší, poukazuje především na sounáležitost českého avantgardního divadla s experimentálními trendy evropské scény. Usiluje také o pohled do společenství umělců, režisérů, herců, tanečníků, výtvarníků a skladatelů, kteří podporovali avantgardní směry. Z analýzy a kontextu jejich tvůrčích výsledků vyplývá také originalita jejich původních myšlenek a postupů, kterými Osvobozené divadlo iniciovalo proměnu domácího myšlení o divadelním umění. Konkrétní příklady z praxe režisérů Jiřího Frejky, Jindřicha Honzla a Emila Františka Buriana a jejich souputníků prozrazují, v čem jejich počiny předstihly svou dobu a proč neztratily svou platnost. Jedna ze studií Andrey Jochmanové je zaměřena na vztah avantgardy a filmu.
    ISBN978-80-7460-191-0 (váz.)
    Hesla pers. Frejka Jiří (1904-1952) Holzbachová Mira (1901-1982) Honzl Jindřich (1894-1953) Burian Emil František (1904-1959) Voskovec Jiří (1905-1981) Werich Jan (1905-1980)
    Hesla korp. Devětsil
    Osvobozené divadlo
    Divadlo Dada
    Moderní studio
    Předmět.hesla divadla. Československo. 1925-1929 * avantgardní film * herci. Československo * režiséři. Československo * scénografie. Československo * směry v dějinách filmu * výtvarní umělci. Československo * umění * umělecké směry a film. Československo
    Form.deskr. studie
    Systemat.7.037+791, 72/76, 72/76.071.1, (048.8), 791.634, 792.05, 791.635-051, 792.01, 792.027, 792(091), 792.08, 792.027.2, 792.027.2-051, 82-1, 792.2, 792.054, 791.633-051, 791.21
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Druh dok.ADS - Dějiny specializované
    Katal.org.ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
    ID NFA(NFA-K)b-00242656
    Počet ex.1, z toho volných 0, prezenčně 1
    Databázexxxk - Knihy
    Odkazy (1) - ČLÁNKY
    SignaturaPřír.čísloLokaceDislokaceCSInfo
    432940122419FONDSKLADpouze prezenčně
    Osvobozené divadlo

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.