Počet záznamů: 1
Jiří Bartoška, Kryštof Mucha
- Název
Název Jiří Bartoška, Kryštof Mucha Aut.údaje Jiří Bartoška, Kryštof Mucha; text Gabriela Marešová, Ondřej Novotný Autor Bartoška Jiří (1947-2025) Další autoři Mucha Kryštof (1975-) Marešová Gabriela Novotný Ondřej Fyzický popis - 5 barev. il. Zdroj.dok. Hospodářské noviny, Roč. 65, č. 238 (10.12.2021) . 2021. ISSN 0862-9587. Proč Ne, Č. (prosinec 2021), s. 32-48 Poznámky Rubrika: Rozhovor PročNe Anotace Velký příběh dvou mužů, kteří vybudovali v Česku filmový festival světové úrovně. Jejich vzpomínky na motivaci k vybudování festivalu, na filmy, hosty, přelomová setkání i zážitky. Hesla pers. Bartoška Jiří (1947-2025) Mucha Kryštof (1975-) Hesla akce Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary (Česko: historie) Předmět.hesla filmové festivaly. Česko. 1994-2021 * filmové ceny * festivalové filmy * festivaloví hosté * filmoví producenti. Česko * filmoví pracovníci. Česko Form.deskr. rozhovory Systemat. 791.631-051(437.3), 791.6-051(437.3), 06.05:791, 791.63:791.65.079, 791.65.079, 791.65.079(437.3), (047.53), (046) Jazyk dok. cze - čeština Země vyd. CZ - Česká republika Druh dok. RP - Články Katal.org. ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu ID NFA (NFA-K)b-00238397 Signatura IIp-4774/2021 Databáze xcla - ČLÁNKY Info e-dokument je přístupný registrovaným uživatelům 
článek
Mezi tvůrčím konceptem a nahodilostí [rn]Podnázevstopy věcnosti v českém filmu na přelomu dvacátých a třicátých letAut.údajeJiří HornířekAutorFyzický popis- il.Zdroj.dok.Nové realismy, S. 372-391. V Liberci: Národní památkový ústav, 2019.PoznámkyPoznámky. - FilmografieAnotaceStudie českého filmového historika Jiřího Horníčka se zabývá otázkou průniku formálních prvků a témat charakterizujících umělecký směr nová věcnost do děl české meziválečné kinematografie. Autor uvádí příklady filmů, které se různým způsobem vztahují k tomuto směru. Části textu zabývající se vizuální a tematickou stránkou jednotlivých děl doplňují pasáže věnující se produkčnímu pozadí jejich vzniku. Horníček vyzdvihuje důležitost putovní expozice Film und Foto (1929), jejíž organizátoři usilovali o šíření a propagaci myšlenek umělecké avantgardy, a věnuje se průkopnickému dílu tuzemské avantgardy (Bezúčelná procházka). Dále autor časově a teritoriálně vymezuje směr nová věcnost do Německa poloviny 20. let a uvádí příklady filmů: Ulice (1923), Brlohy berlínské (1925). Toto období bylo příznivé pro navazování mezinárodní spolupráce, zejména s Německem (C. a k polní maršálek, Aféra plukovníka Redla, Takový je život). V závěru se Horníček věnuje dalšímu filmu tohoto období: Ze soboty na neděli (Gustav Machatý) a konstatuje, že směr nová věcnost nepředstavoval v československé meziválečné kinematografii takový fenomén jako v Německu, kde rozsáhlý distribuční trh více motivoval tvůrce.FilmPředmět.hesladějiny filmu. Československo. 1920-1934 * směry v dějinách filmu. Československo * umělecké směry a film. Československo * avantgardní film. Československo * filmová tvorba. Československo. Německo * filmoví tvůrci. Československo. Německo * režiséři. Československo * sdružení. Československo * společnost a film. Československo * profesní svazy. Československo * výstavy. Německo. 1929 * filmové výstavy. Německo. 1929Form.deskr.Systemat.(048.8), 791.4(437), 331.105.5(437), 347.471(437), 791.633-051(437), 061.4(430)"1929", 061.43(430)"1929", 791.62-026.15, 791.63-051, 791.1(437), 791(091), 7.037+791, 791.21Jazyk dok.cze - češtinaZemě vyd.CZ - Česká republikaDruh dok.RN - Rozpis sborníku a neperiodické literaturyKatal.org.ABC135 - Knihovna Národního filmového archivuID NFA(NFA-K)b-00230642
Počet záznamů: 1