- Jiří Bartoška, Kryštof Mucha
Počet záznamů: 1  

Jiří Bartoška, Kryštof Mucha

  1. NázevJiří Bartoška, Kryštof Mucha
    Aut.údajeJiří Bartoška, Kryštof Mucha; text Gabriela Marešová, Ondřej Novotný
    Autor Bartoška Jiří (1947-2025)
    Další autoři Mucha Kryštof (1975-) Marešová Gabriela Novotný Ondřej
    Fyzický popis- 5 barev. il.
    Zdroj.dok.  Hospodářské noviny, Roč. 65, č. 238 (10.12.2021) . 2021.  ISSN 0862-9587.  Proč Ne, Č. (prosinec 2021), s. 32-48
    PoznámkyRubrika: Rozhovor PročNe
    AnotaceVelký příběh dvou mužů, kteří vybudovali v Česku filmový festival světové úrovně. Jejich vzpomínky na motivaci k vybudování festivalu, na filmy, hosty, přelomová setkání i zážitky.
    Hesla pers. Bartoška Jiří (1947-2025) Mucha Kryštof (1975-)
    Hesla akce Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary (Česko: historie)
    Předmět.hesla filmové festivaly. Česko. 1994-2021 * filmové ceny * festivalové filmy * festivaloví hosté * filmoví producenti. Česko * filmoví pracovníci. Česko
    Form.deskr. rozhovory
    Systemat.791.631-051(437.3), 791.6-051(437.3), 06.05:791, 791.63:791.65.079, 791.65.079, 791.65.079(437.3), (047.53), (046)
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Druh dok.RP - Články
    Katal.org.ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
    ID NFA(NFA-K)b-00238397
    SignaturaIIp-4774/2021
    Databázexcla - ČLÁNKY
    Infoe-dokument je přístupný registrovaným uživatelům
    článek

    článek

    Název
    Mezi tvůrčím konceptem a nahodilostí [rn]
    Podnázev
    stopy věcnosti v českém filmu na přelomu dvacátých a třicátých let
    Aut.údaje
    Jiří Hornířek
    Autor
    Horníček Jiří (1966-)
    Fyzický popis
    - il.
    Zdroj.dok.
     Nové realismy, S. 372-391
    . V Liberci: Národní památkový ústav, 2019.
    Poznámky
    Poznámky. - Filmografie
    Anotace
    Studie českého filmového historika Jiřího Horníčka se zabývá otázkou průniku formálních prvků a témat charakterizujících umělecký směr nová věcnost do děl české meziválečné kinematografie. Autor uvádí příklady filmů, které se různým způsobem vztahují k tomuto směru. Části textu zabývající se vizuální a tematickou stránkou jednotlivých děl doplňují pasáže věnující se produkčnímu pozadí jejich vzniku. Horníček vyzdvihuje důležitost putovní expozice Film und Foto (1929), jejíž organizátoři usilovali o šíření a propagaci myšlenek umělecké avantgardy, a věnuje se průkopnickému dílu tuzemské avantgardy (Bezúčelná procházka). Dále autor časově a teritoriálně vymezuje směr nová věcnost do Německa poloviny 20. let a uvádí příklady filmů: Ulice (1923), Brlohy berlínské (1925). Toto období bylo příznivé pro navazování mezinárodní spolupráce, zejména s Německem (C. a k polní maršálek, Aféra plukovníka Redla, Takový je život). V závěru se Horníček věnuje dalšímu filmu tohoto období: Ze soboty na neděli (Gustav Machatý) a konstatuje, že směr nová věcnost nepředstavoval v československé meziválečné kinematografii takový fenomén jako v Německu, kde rozsáhlý distribuční trh více motivoval tvůrce.
    FilmPředmět.heslaForm.deskr.Systemat.
    (048.8), 791.4(437), 331.105.5(437), 347.471(437), 791.633-051(437), 061.4(430)"1929", 061.43(430)"1929", 791.62-026.15, 791.63-051, 791.1(437), 791(091), 7.037+791, 791.21
    Jazyk dok.
    cze - čeština
    Země vyd.
    CZ - Česká republika
    Druh dok.
    RN - Rozpis sborníku a neperiodické literatury
    Katal.org.
    ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
    ID NFA
    (NFA-K)b-00230642
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.