Počet záznamů: 1  

Vězení z bankovek

  1. NázevVězení z bankovek
    Podnázevhongkongský film po předání Číně
    Aut.údajeAntonín Tesař
    Autor Tesař Antonín (1983-)
    Fyzický popis- 1 il.
    Zdroj.dok.  A2, Roč. 11, č. 4 (18.02.2015), s. 8
    PoznámkyRubrika: Film
    AnotaceČlánek mapuje situaci hongkongského filmového průmyslu po r. 1997, kdy byl Hongkong připojen k Číně a zdejší filmový průmysl se tak ocitl ve stavu ekonomické závislosti na čínském trhu. Autor uvádí nejen politické aspekty napětí mezi hongkongským filmovým průmyslem a pevninskou Čínou, ale i další vlivy, které měly za následek snížení hongkongské produkce z 100-160 titulů ročně v letech 1970-1995 na asi 50 titulů v současnosti. Na závěr uvádí autor analýzu současné filmové produkce.
    Předmět.hesla film. Hongkong. 1997-2013 * produkce. Hongkong. 1997-2013 * politické systémy a film. Čína. 1997-2013 * produkce. Čína. 2009-2013 * politické systémy a film. Hongkong * politika a film. Hongkong * financování. Hongkong * státní podpora. Hongkong * cenzura. Hongkong
    Geografické heslo Hongkong (Čína), Čína
    Form.deskr. analýzy
    Systemat.321+791(510)"1997/2013", 791.63(510)"2009-2013", 791(512.317)"1997/2013", 791.63(512.317)"1997/2013", 321+791(512.317), 336(512.317), 06.047.84(512.317), 351.758.1(512.317), 32+791(512.317), (048.83), (046), (512.317), (510)
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Druh dok.RP - Články
    Katal.org.ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
    ID NFA(NFA-K)b-00174152
    SignaturaIII-445/2015
    Databázexcla - ČLÁNKY
    článek

    článek

    Název
    Hvězdy, akce, efekty a forma
    Podnázev
    hongkongský akční film jako atrakce
    Aut.údaje
    Jiří Flígl
    Autor
    Flígl Jiří (1981-)
    Fyzický popis
    - 2 il.
    Zdroj.dok.
     Cinepur, Roč. 16 [i.e.17], č. 59 (2008), s. 0034-0036
    Poznámky
    Rubrika: Téma. - Hlavičkový název: Téma - Kinematografie atrakcí
    Anotace
    Autor znovuobjevuje hongkongské akční filmy 80. a 90. let 20. století coby unikátní příklad toho, že v nějaké národní kinematografii může modus atrakcí dominovat po určitou dobu celé produkci. Uvádí různé prostředky atrakce hongkongské kinematografie, např.: gradace napětí, extrémní úhly kamery, optické deformace, kaskadérské choreograficky vytříbené scény, precizní střih atd. Příkladem jsou akční a bojové filmy Jackieho Chana. Srovnání s atrakcí v současných hongkongských filmech.
    Hesla pers.
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.