- Rozpačité poctění otce nové vlny
Počet záznamů: 1  

Rozpačité poctění otce nové vlny

  1. NázevRozpačité poctění otce nové vlny
    Aut.údajeMatěj Nytra
    Autor Nytra Matěj (1988-)
    Fyzický popis- 1 il.
    Zdroj.dok.  Cinepur, Roč. 19 [i.e.21], č. 81 (2012), s. 40  ISSN 1210-678x.
    Recenz.dok.  Ladislav Helge : cesta za občanským filmem: kapitoly z dějin československé kinematografie po roce 1945  /   Bilík Petr (1974-) . Brno : Host, 2011.
    PoznámkyRubrika: Kniha
    AnotaceRecenze publikace Ladislav Helge: cesta za občanským filmem: kapitoly z dějin československé kinematografie po roce 1945.
    Předmět.hesla filmová literatura
    Form.deskr. recenze
    Systemat.82:791, (046), (0:82-95)
    Jazyk dok.cze - čeština
    Země vyd.CZ - Česká republika
    Druh dok.RR - Recenze
    Katal.org.ABC135 - Knihovna Národního filmového archivu
    ID NFA(NFA-K)b-00146092
    SignaturaII-6619/2012
    Databázexcla - ČLÁNKY
    článek

    článek

    Název
    Obraz ženy v českém filmu v letech 1948-1956
    Podnázev
    bakalářská práce
    Aut.údaje
    Kateřina Zemančíková
    Autor
    Zemančíková Kateřina
    Vyd.údajeFyzický popis
    - 96 s.
    Poznámky
    Úvod. - Závěr. - Přehled filmů. - Bibliografie
    Anotace
    Kateřina Zemančíková ve své bakalářské práci ukazuje, jak český film v první polovině 50. let minulého století vnímal a konstruoval ženu, jakým způsobem ji zobrazoval, jakým způsobem onu konstrukci ženy využil ke svým propagandistickým účelům, a nakolik reflektoval a naplnil komunistickou ideologií proklamovanou "emancipaci" žen. Ve své práci vychází autorka z filmů, které vznikly v rozmezí let 1948-1956, tedy v letech nejtužšího stalinismu, kdy zestátněná kinematografie byla pod nejostřejším dohledem Komunistické strany Československa a plnila její ideové požadavky. Na základě analýzy vybraných filmů ověřuje Zemančíková hlavní hypotézu své práce: film (stejně jako socialismus) sice hlásal emancipaci žen, ale zůstalo jen u proklamací. V úvodu bakalářské práce se autorka věnuje politicko-kulturní situaci v první polovině 50. let a vlivem socialistického realismu na tehdejší kinematografii. Dále se soustřeďuje na teoretické kořeny ženské otázky a osvětluje metodologická východiska a v poslední části práce analyzuje filmy. Jednak na základě typologie ženských postav, jakými prostředky jsou charakterizovány, jaké vlastnosti jsou jim připisovány a kým.
    ISBN
    (krouž. vaz.)
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.