Search results

  1. Ferrando, Nick, 1981-

    FFMPEG / by Nick Ferrando. -- Wondermark. -- vii, 286 s.

    Základní praktická příručka seznamující s FFMPEG (Fast-Forward-Moving-Picture-Experts-Group), kolekcí svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku (audia) a obrazu (videa). Zahrnuje slovník a mnoho pracovních vzorců s vysvětlením syntaxe FFMPEG krok za krokem. Autor popisuje a vysvětluje také několik nástrojů, které pracují společně s FFMPEG, jako jsou ImageMagick, Bento4, GhostScript, WebP Tools a další. Publikace obsahuje také speciální průvodce krok za krokem pro různé možnosti instalace FFMPEG pro platformy MacOS X, Ubuntu a Windows. -- ISBN 978-8831487177 (váz.)

    1. digitální média a film 2. počítače a film 3. multimédia 4. digitalizace obrazu 5. digitální střih 6. digitální formáty 7. audiovizuální prostředky 8. příručky 9. metodické příručky

    004.4'273+621.38+791+(035)+(072)+004.38+791+004.032.6+791.64-028.23+004.738.5+004.4+004.032.6
    ABC135
  2. Rubin, Michael, 1963-

    Nonlinear / by Michael Rubin. -- 3rd ed. -- Triad Publishing Company. -- xix, 299 s.

    Příručka seznamuje s vývojem nelineárních střihových programů po nástupu digitálních technologií v polovině 80. let a přináší praktické nácviky základních metod a postupů používaných při střihovém zpracovaní audiovizuálních materiálů na počítači. -- ISBN 0-937404-84-5 (brož.)

    1. digitální střih 2. střih 3. video a film 4. digitální technika 5. technický vývoj 6. příručky

    791.623.1+621.3.037.37+(035)
    ABC135
  3. Kaláb, Ondřej

    Výroba filmu VI. Postprodukce / Ondřej Kaláb

    In Cinema. -- ISSN 1210-132X. -- [Roč. 23], č. 4 = sešit 264 (2013), s. 62-63

    V šesté části série článků o výrobě filmů se autor věnuje postprodukci, která zahrnuje více činností: střih obrazu, zvukovou mixáž, doplnění ruchů, postsynchrony, hudební složku a práce v laboratořích (např. optické a zvláštní efekty).

    1. postprodukce 2. střih 3. digitální střih 4. konečný střih 5. střihová montáž 6. střihy do filmu 7. zvukový střih 8. zvuková mixáž 9. synchronizace obrazu a zvuku 10. postsynchron 11. zvukové efekty 12. filmová hudba 13. laboratorní práce 14. optické efekty 15. zvláštní efekty 16. kopírovací masky 17. formáty kinematografického filmu 18. obrazová montáž 19. ukázkové projekce 20. články

    I. Cinema. -- [Roč. 23], č. 4 = sešit 264 (2013), s. 62-63

    791.623+791.623.1+778.534.48+778.534.4+791.636:78+778.58+778.534+778.534.6+771.531.35+778.534.7+791.65:070+(046)
    ABC135
  4. Miklica, Tomáš

    Od střihače po laboratoř / text: Tomáš Miklica

    In Svět filmu. -- ISSN 1804-3739. -- Č. říjen (2012), s. 40

    Pokračovaní článků ze série o filmových profesích je věnováno základním profesím postprodukce: střihu filmu (střihači, asistenti střihu a technici střihu) a následně jeho vyvolání v laboratořích.

    1. profese a film 2. postprodukce 3. filmoví pracovníci 4. střihači 5. střihačky 6. střih 7. konečný střih 8. digitální střih 9. zvukový střih 10. laboratorní práce 11. filmové laboratoře 12. vyvolávání filmů 13. články

    I. Svět filmu. -- Č. říjen (2012), s. 40

    331.542+791+791.623+791.6-051+791.623.1-051+791.623.1-055.2+791.623.1+778.534.48+778.588+778.58+(046)
    ABC135
  5. Miklica, Tomáš

    Střih / text: Tomáš Miklica

    In Svět filmu. -- ISSN 1804-3739. -- Č. červenec (2011), s. 39

    Podrobná informace o významu a historii filmového střihu od jeho počátků v roce 1903.

    1. střih - dějiny - země světa - 1903-2010 2. střihy do filmu 3. střihová montáž 4. digitální střih 5. konečný střih 6. director’s cut 7. články

    I. Svět filmu. -- Č. červenec (2011), s. 39

    791.623.1+(046)
    ABC135
  6. Olsenius, Richard, 1946-

    Digitální video / Richard Olsenius. -- Vyd. 1. -- Knižní klub. -- 159 s.

    Příručka s mnoha radami, jak se naučit zacházet s jakoukoli digitální kamerou – od videorežimu digitálního fotoaparátu po nejmodernější videokamery s vysokým rozlišením a všechno mezi tím. Kniha přináší i řadu užitečných tipů na zpracování natočeného materiálu. -- ISBN 978-80-242-2449-7 (brož.)

    1. technika kamery 2. technické vybavení 3. technické prostředky filmu 4. digitální formáty 5. digitální střih 6. digitální technika 7. digitální videokamery 8. digitální záznam zvuku 9. kamera 10. příručky 11. učebnice

    I. Olsenius, Richard, 1946-. The ultimate field guide to digital video

    778.53+791.621+621.38+791+621.3.037.37+778.534.4+791.636:778.53+(035)+(075)
    ABC135
  7. Klíčování na dvorku

    In Premiere. -- ISSN 1212-8899. -- Roč. 10, č. 4 (duben 2009), s. 95

    Stručná charakteristika a postup při tzv. klíčování (tj. úprava natočeného záběru ve střihovém programu počítače). Přehled potřebného technického vybavení (kamera, pozadí, hardware) při formátech DV, HDV a AVCHD. Výčet a srovnání cen a technické úrovně jednotlivých aplikací.

    1. technické prostředky filmu 2. počítače a film 3. počítačová animace 4. digitální animace 5. digitální média a film 6. digitální střih 7. digitální technika 8. digitální televize 9. DVD a film 10. digitální formáty 11. články

    I. Premiere. -- Roč. 10, č. 4 (duben 2009), s. 95

    791.621+004.38+791+778.534.6:004.92+778.534.6:004.928+621.3.037.37+654.191:004.08+004.085.4+621.38+791+(046)
    ABC135
  8. Prokopová, Alena, 1963-

    "Opravdovost" a digitální Hollywood / Alena Prokopová

    In Film a doba. -- ISSN 0015-1068. -- Roč. 54, č. 1 (2008), s. 10-17

    Autentizující prvky a digitální degradace technické kvality v tvorbě Quentina Tarantina a Roberta Rodrigueze a jejich společný projekt (Grindhouse: Auto zabiják a Planeta teror) jako reakce na situaci, kterou na sklonku sedmdesátých let nastolily první pokusy s počítačovými technologiemi a jež v současnosti vede k radikální proměně vztahu diváka a jeho filmové podívané. Digitální éra je úzce spjatá s konkrétními tvůrci, kteří uváděli moderní technologie do praxe a provokovali její vývoj svými požadavky na týmy specialistů. Počítačové triky CGI (Computer-generated Imaginery) tvoří v poslední době dominantní formu zvláštních efektů a vytlačují metody stop-motion animace a optických efektů. Příklady různých typů zvláštních efektů a jejich použití v konkrétních filmových titulech.

    1. digitalizace obrazu 2. digitálně animovaný film 3. digitální animace 4. digitalizace zvuku 5. digitální média a film 6. digitální formáty 7. zvláštní efekty 8. optické efekty 9. motion capture 10. digitální technika 11. digitální střih 12. počítačem generovaný obraz 13. počítačová animace 14. počítačový animovaný film 15. počítačová grafika a film 16. digitální restaurování 17. studie

    I. Film a doba. -- Roč. 54, č. 1 (2008), s. 10-17

    004.4'273+778.534.6:004.928+004.4'277.2+778.534+621.38+791+621.3.037.37+778.534.6:004.92+778.534.6+004.928+791+(048.8)+(046)
    ABC135


  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.