Search results

Records found: 23  
Your query: Author Sysno/Doc.kind = "^nfa_un_auth 0012655 xcla^"
  1. SYS267180
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20230712150247.5
    035
      
    $a (NFA-K)b-00247561
    100
      
    $a 20221216d2022 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a slo
    102
      
    $a SK
    200
    1-
    $a Ponovembroví slovenskí debutanti a ich vzťah k téme migrácie $b rn $f Jana Dudková
    320
      
    $a Bibliografické odkazy
    330
      
    $a Studie slovenské teoretičky Jany Dudkové se zaměřuje na čtyři generace slovenských postsocialistických debutujících režisérů a jejich vztah k tématům migrace, emigrace a mezinárodní mobility. Dudková se věnuje problematice negativního postoje tvůrců k cestování a migraci a z toho vyplývající nedůvěry v opouštění vlastní země (př. Martin Šulík: Záhrada, Všetko čo mám rád).
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*263858 $1 200 1 $a Stopy začiatkov $f zodpovedný vydavatel': Peter Dubecký $g editor, zodpovedný redaktor: Martin Kaňuch $v S. 124-136 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Bratislava $c Asociácia slovenských filmových klubov $c Slovenský filmový ústav $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0012655 $a Dubecký $b Peter $f 1957- $4 650 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0015106 $a Kaňuch $b Martin $f 1973- $4 340 $4 651
    600
    -1
    $3 nfa_un_auth*0002946 $a Šulík $b Martin $f 1962- $x slovenský režisér a scenárista $y Československo $y Slovensko
    601
    12
    $3 nfa_un_auth*0150478 $a Česko-slovenská filmologická konference $d 20. $e Krpáčov, Slovensko $f 2021
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0042325 $a Zahrada $k 1995
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0041735 $a Všetko čo mám rád $k 1992 $n film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba $y Slovensko $z 1994-2015
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003046 $a filmoví tvůrci $y Slovensko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002348 $a režiséři $y Slovensko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002794 $a režisérky $y Slovensko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002556 $a téma ve filmu
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003427 $a cestování ve filmu
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003083 $a migrace ve filmu
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 791.62-026.15 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.63-051 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.633-051 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.633-055.2 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.23 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0061820 $a Dudková $b Jana $f 1977- $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20221216 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
  2. SYS267179
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20230712150315.7
    035
      
    $a (NFA-K)b-00247560
    100
      
    $a 20221216d2022 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a cze
    102
      
    $a SK
    200
    1-
    $a Hledání ztraceného hlasu $b rn $f Josef Fulka
    320
      
    $a Bibliografické odkazy
    330
      
    $a Studie filozofa a překladatele Josefa Fulky, ve které se zamýšlí nad fenoménem hlasu ve filmu, hudbě a literatuře. Fulka upozorňuje na francouzského filmového teoretika a skladatele experimentální hudby Michela Choina, který napsal řadu knih a esejů vysvětlujících své teorie o interakci zvuku a obrazu ve filmu. Fulkova studie se zaměřuje zejména na tzv. spektrální hudbu, konkrétně na skladbu Arsis et Thésis od francouzského skladatele a pianisty Michaëla Levinase, která se snaží nejradikálnějším způsobem zachytit fenomén lidského dechu. V této souvislosti Fulka zmiňuje literární text, který byl jednou z Levinasových inspirací: pasáž z Hledání ztraceného času od francouzského spisovatele Marcela Prousta.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*263858 $1 200 1 $a Stopy začiatkov $f zodpovedný vydavatel': Peter Dubecký $g editor, zodpovedný redaktor: Martin Kaňuch $v S. 115-123 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Bratislava $c Asociácia slovenských filmových klubov $c Slovenský filmový ústav $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0012655 $a Dubecký $b Peter $f 1957- $4 650 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0015106 $a Kaňuch $b Martin $f 1973- $4 340 $4 651
    600
    -1
    $3 nfa_un_auth*0012984 $a Chion $b Michel $f 1947- $x francouzský filmový teoretik, skladatel experimentální hudby $y Francie
    601
    12
    $3 nfa_un_auth*0150478 $a Česko-slovenská filmologická konference $d 20. $e Krpáčov, Slovensko $f 2021
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001776 $a hudební skladatelé $y Francie
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001768 $a hudba a film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001742 $a hlas ve filmu
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0068829 $a analýzy
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 791.23 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 78-051 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 78+791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.32.01 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.83) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 785 $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0136071 $a Fulka $b Josef $f 1976- $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20221216 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
  3. SYS267178
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20230712150342.8
    035
      
    $a (NFA-K)b-00247559
    100
      
    $a 20221216d2022 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a slo
    102
      
    $a SK
    200
    1-
    $a Počátek vodníků v Čechách $b rn $e co znamená Hastrman (2018) pro české fantasy? $f Barbora Kaplánková
    320
      
    $a Bibliografické odkazy
    330
      
    $a Slovenská filmová teoretička Barbara Kaplánková zkoumá význam filmu Hastrman (2018) pro české fantazy. Konstatuje, že v kontextu české kinematografie se termín fantazy příliš neužívá a je zastoupen termíny: pohádkový film, městská (urban) fantazy rodinná komedie, poetický či experimentální film pro odrostlejší publikum. Snímek Hastrman, vzácný příklad fantazy filmu zaměřeného na dospělé, nezapadá do žádné z výše uvedených kategorií a je v médiích označován jako romantický thriller nebo drama. Film se podle Kaplánkové může stát důležitým mezníkem pro rozvoj jiných druhů fantazy než jaké jsme doposud viděli. Cílem tohoto textu je zasadit Hastrmana do kontextu české žánrové pestrosti; poukázat na to, jaké nové prvky přináší a které přebírá a přetváří (a jak je přetváří). Hastrman se tak může stát novým začátkem české fantazy.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*263858 $1 200 1 $a Stopy začiatkov $f zodpovedný vydavatel': Peter Dubecký $g editor, zodpovedný redaktor: Martin Kaňuch $v S. 105-114 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Bratislava $c Asociácia slovenských filmových klubov $c Slovenský filmový ústav $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0012655 $a Dubecký $b Peter $f 1957- $4 650 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0015106 $a Kaňuch $b Martin $f 1973- $4 340 $4 651
    601
    12
    $3 nfa_un_auth*0150478 $a Česko-slovenská filmologická konference $d 20. $e Krpáčov, Slovensko $f 2021
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0133286 $a Hastrman $k 2018 $n film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001659 $a fantasy film $y Česko $z 2018
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie $y Česko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002364 $a romantický film $y Česko $z 2018
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001423 $a filmové adaptace literární předlohy $y Česko $z 2018
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002770 $a filmové žánry
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba $y Česko $z 2018
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 791.62-026.15 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.32.01 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.632=025:82 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.22 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.221.8 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0145346 $a Kaplánková $b Barbora $f 1994- $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20221216 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
  4. SYS267181
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20230712150221.9
    035
      
    $a (NFA-K)b-00247562
    100
      
    $a 20221216d2022 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a slo
    102
      
    $a SK
    200
    1-
    $a Generácia FTF ?#! $b rn $e niekoľko poznámok k štúdiu dejín súčasného slovenského filmu $f Katarína Mišíková
    320
      
    $a Bibliografické odkazy
    330
      
    $a Stať slovenské filmové historičky a teoretičky Kataríny Mišíkové uveřejněná ve sborníku příspěvků z česko-slovenské filmologické konference „Stopy začiatkov“ (21.-24.10.2021, Krpáčov). Autorka svůj příspěvek koncipuje jako úvod do diskuse o jednom z hlavních témat slovenské filmové historiografie; kterým je periodizace na generačním principu, se specifickým zaměřením na generační vzorce v samostatné slovenské filmové tvorbě. Mišíková si klade otázku, jaká je platnost stávající generační periodizace (od Emila Lehuty a Andreje Obucha po Pavla Branka) ve vztahu k výzkumu současného slovenského filmu. Autorka se zamýšlí, zda existují nějaké společné generační charakteristiky dnešních filmařů. Zabývá se též problémem vhodných metodologických nástrojů pro výzkum soudobých dějin kinematografie.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*263858 $1 200 1 $a Stopy začiatkov $f zodpovedný vydavatel': Peter Dubecký $g editor, zodpovedný redaktor: Martin Kaňuch $v S. 137-147 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Bratislava $c Asociácia slovenských filmových klubov $c Slovenský filmový ústav $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0012655 $a Dubecký $b Peter $f 1957- $4 650 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0015106 $a Kaňuch $b Martin $f 1973- $4 340 $4 651
    601
    02
    $3 nfa_un_auth*0064719 $a VŠMU $b Filmová a televizní fakulta
    601
    12
    $3 nfa_un_auth*0150478 $a Česko-slovenská filmologická konference $d 20. $e Krpáčov, Slovensko $f 2021
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie $y Slovensko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba $y Slovensko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003046 $a filmoví tvůrci $x generace 90 $y Slovensko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002710 $a filmové vzdělávání $y Slovensko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002348 $a režiséři $y Slovensko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002387 $a scenáristika $y Slovensko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002386 $a scenáristé $y Slovensko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002807 $a scenáristky $y Slovensko
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 791.32.01 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.62-026.15 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.63-051 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.51 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.633-051 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.632 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.632-051 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.632-055.2 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0097967 $a Mišíková $b Katarína $f 1979- $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20221216 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
  5. SYS267154
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20230712150532.4
    035
      
    $a (NFA-K)b-00247535
    100
      
    $a 20221216d2022 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a slo
    102
      
    $a SK
    200
    1-
    $a Začiatok konca modernej kinematografie na Slovensku v rokoch 1968-1969 $b rn $f Zuzana Nemčíková
    320
      
    $a Bibliografické odkazy
    330
      
    $a Studie věnovaná krizovému období 1968-1969 ve slovenské kinematografii. Autorka se zaměřuje na triptych Juraje Jakubiska "Zbehovia a pútnici", film, který byl zavřen do trezoru dříve, než mohl být promítnut. Podle Nemčíkové signalizoval tento zákaz začátek konce moderní kinematografie na Slovensku. Na druhé straně, ale snímek představuje počátky Jakubiskova magického realismu. Nemčíková poskytuje komparativní analýzu literárního díla a jeho filmové adaptace (literární text Vojenský zbeh a filmová povídka Zbehovia).
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*263858 $1 200 1 $a Stopy začiatkov $f zodpovedný vydavatel': Peter Dubecký $g editor, zodpovedný redaktor: Martin Kaňuch $v S. 55-64 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Bratislava $c Asociácia slovenských filmových klubov $c Slovenský filmový ústav $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0012655 $a Dubecký $b Peter $f 1957- $4 650 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0015106 $a Kaňuch $b Martin $f 1973- $4 340 $4 651
    600
    -1
    $3 nfa_un_auth*0005108 $a Jakubisko $b Juraj $f 1938-2023 $x slovenský režisér a scenárista působící v Česku $y Československo $y Česko
    601
    12
    $3 nfa_un_auth*0150478 $a Česko-slovenská filmologická konference $d 20. $e Krpáčov, Slovensko $f 2021
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0042896 $a Zbehovia a pútnici $k 1968 $n povídkový film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001420 $a filmové adaptace $y Československo $z 1968
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001423 $a filmové adaptace literární předlohy
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001955 $a literatura a film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003092 $a zakázaný film $y Československo $y Slovensko(Československo) $z 1968
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002236 $a povídkový film $y Československo $y Slovensko(Československo) $z 1968
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002592 $a typ postavy ve filmu
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002289 $a předloha
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001618 $a filmové drama $y Československo $y Slovensko(Československo)
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003091 $a srpen, 1968
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002213 $a politika a film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003440 $a magický realismus ve filmu
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0068829 $a analýzy
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a (048.83) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791-5 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 94(437)"1968" $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.23 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 32+791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 82+791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.2-028.85 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.22 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.632=025:82 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0145632 $a Nemčíková $b Zuzana $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20221216 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
  6. SYS267148
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20230712150556.5
    035
      
    $a (NFA-K)b-00247529
    100
      
    $a 20221216d2022 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a slo
    102
      
    $a SK
    200
    1-
    $a Začiatky filmovej propagandy v Československu $b rn $e americký chrúst $f Martin Ciel
    320
      
    $a Bibliografické odkazy
    330
      
    $a Studie slovenského filmového teoretika Martina Ciela se věnuje počátkům filmové propagandy v Československu. Seznamuje s procesem sovětizace po 2. světové válce a stalinskou propagandou. Podrobněji se zabývá dezinformačním filmovým příspěvkem sloužícím propagandě "Mraky ze západu" (filmový týdeník Týždeň vo filme, č. 28, 1950), který se snažil občany přesvědčit, že mandelinku bramborovou (amerického brouka) do Československa uměle dopravovali "západní imperialisté", jejichž cílem bylo okrást lid o úrodu, a tím sabotovat socialistické zřízení. Její výskyt byl označován za zlou setbu imperialistů. Pro tuto propagandu byl samozřejmě využit i film. Československý státní film dostal nařízeno dokončit výrobu 150 kopií normálních filmů o mandelince s novým úvodem, dále zhotovit třicet kusů úzkých filmů a také připravit filmový týdeník, který by v kinech běžel v 300 kopiích.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*263858 $1 200 1 $a Stopy začiatkov $f zodpovedný vydavatel': Peter Dubecký $g editor, zodpovedný redaktor: Martin Kaňuch $v S. 47-54 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Bratislava $c Asociácia slovenských filmových klubov $c Slovenský filmový ústav $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0012655 $a Dubecký $b Peter $f 1957- $4 650 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0015106 $a Kaňuch $b Martin $f 1973- $4 340 $4 651
    601
    12
    $3 nfa_un_auth*0150478 $a Česko-slovenská filmologická konference $d 20. $e Krpáčov, Slovensko $f 2021
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002276 $a propaganda a film $y Československo
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002277 $a propaganda ve filmu $y Československo
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001879 $a komunismus a film $y Československo $z 1950
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001791 $a ideologie a film $y Československo
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002213 $a politika a film $y Československo
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002278 $a propagandistický film $y Československo $z 1950
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002591 $a filmový týdeník $y Slovensko(Československo) $z 1950
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 32.019.5+791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 329.15+791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 316.75+791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 32+791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.23 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.229.4 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.231 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0006114 $a Ciel $b Martin $f 1963- $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20221216 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
  7. SYS267134
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20230712150616.9
    035
      
    $a (NFA-K)b-00247515
    100
      
    $a 20221216d2022 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a slo
    102
      
    $a SK
    200
    1-
    $a Pofebruárový reštart slovenského filmu $b rn $f Petra Hanáková
    307
      
    $a Poznámky
    320
      
    $a Bibliografické odkazy
    330
      
    $a Studie slovenské filmové historičky, kritičky a kurátorky Petry Hanákové pojednává o "restartu" slovenského filmu po 2. světové válce, který nastal v důsledku politických změn po převzetí moci komunisty v únoru 1948. Autorka vychází ze studia archivních pramenů (např. dokumentů Ústřední dramaturgie slovenského filmu); zmiňuje důležité postavy a události tohoto období (např. na pozici hlavního dramaturga nově nastupuje komunista Ján Kalina (1913-1981); věnuje se kádrové problematice (např. pozici režiséra Paľa Bielika ve slovenském filmu v tomto období) i nedostatku literárních zdrojů.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*263858 $1 200 1 $a Stopy začiatkov $f zodpovedný vydavatel': Peter Dubecký $g editor, zodpovedný redaktor: Martin Kaňuch $v S. 35-46 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Bratislava $c Asociácia slovenských filmových klubov $c Slovenský filmový ústav $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0012655 $a Dubecký $b Peter $f 1957- $4 650 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0015106 $a Kaňuch $b Martin $f 1973- $4 340 $4 651
    600
    -1
    $3 nfa_un_auth*0100684 $a Kalina $b Ján $f 1913-1981 $x slovenský spisovatel, scenárista, humorista, překladatel $y Československo
    600
    -1
    $3 nfa_un_auth*0016245 $a Bielik $b Paľo $f 1910-1983 $x slovenský scenárista, režisér a herec $y Československo
    601
    12
    $3 nfa_un_auth*0150478 $a Česko-slovenská filmologická konference $d 20. $e Krpáčov, Slovensko $f 2021
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003602 $a Únor, 1948
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002427 $a socialismus a film $y Československo $y Slovensko(Československo)
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001879 $a komunismus a film $y Československo $y Slovensko(Československo)
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001955 $a literatura a film $y Slovensko(Československo)
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002348 $a režiséři $y Slovensko(Československo)
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba $y Slovensko(Československo)
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003046 $a filmoví tvůrci $y Slovensko(Československo)
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002648 $a vedoucí pracovníci
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002150 $a filmové organizace $y Slovensko(Československo)
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002213 $a politika a film $y Československo $y Slovensko(Československo)
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001791 $a ideologie a film $y Československo $y Slovensko(Československo)
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 791.53 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 32+791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 316.75+791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 82+791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.62-026.15 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.63-051 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 005.742-057.17 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 316.323.7:791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.633-051 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 329.15+791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 94(437)"1948"
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0082528 $a Hanáková $b Petra $f 1974- $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20221216 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
  8. SYS267175
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20230712150413.2
    035
      
    $a (NFA-K)b-00247556
    100
      
    $a 20221216d2022 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a slo
    102
      
    $a SK
    200
    1-
    $a Zbojník LokalFilmis $b rn $e prvý a "prvý" slovenský dlhometrážny animovaný film $f Juraj Malíček
    320
      
    $a Bibliografické odkazy
    320
      
    $a Bibliografie
    330
      
    $a Srovnávací studie teoretika popkultury, publicisty a estetika Juraje Malíčka poskytuje paralelní interpretaci dvou slovenských dlouhometrážních animovaných filmů, Zbojník Jurko a LokalFilmis. Snímek Zbojník Jurko, byť byl natočen v éře společného Československa, je považován za trvalou součást slovenské kinematografie. Malíček proto považuje tvrzení autorů LokalFilmis, že jejich film je prvním slovenským dlouhometrážním animovaným filmem, za kontroverzní. Prověřuje hypotézu, že tímto tvrzením se pokoušejí přivést diváka ke kontextovému "čtení" právě v jeho vztahu k filmu Zbojník Jurko. Malíček oba snímky srovnává a dochází k závěru, že jsou to zcela autonomní dva filmy bez kontextuálního provázání.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*263858 $1 200 1 $a Stopy začiatkov $f zodpovedný vydavatel': Peter Dubecký $g editor, zodpovedný redaktor: Martin Kaňuch $v S. 98-103 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Bratislava $c Asociácia slovenských filmových klubov $c Slovenský filmový ústav $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0012655 $a Dubecký $b Peter $f 1957- $4 650 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0015106 $a Kaňuch $b Martin $f 1973- $4 340 $4 651
    600
    -1
    $3 nfa_un_auth*0108845 $a Kroner $b Jakub $f 1987- $x slovenský režisér a scenárista $y Slovensko
    600
    -1
    $3 nfa_un_auth*0005453 $a Kubal $b Viktor $f 1923-1997 $x slovenský režisér animovaných filmů a výtvarník $y Československo $y Slovensko
    601
    12
    $3 nfa_un_auth*0150478 $a Česko-slovenská filmologická konference $d 20. $e Krpáčov, Slovensko $f 2021
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0061243 $a Zbojník Jurko $k 1976 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0150455 $a LokalFilmis $k 2015 $n film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001448 $a animovaný film $y Slovensko(Československo) $y Slovensko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001605 $a dlouhometrážní film $y Slovensko(Československo) $y Slovensko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001869 $a komedie $y Slovensko $z 2015
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 778.534.6 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.228 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.221.2 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791-21 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0123219 $a Malíček $b Juraj $f 1974- $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20221216 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
  9. SYS267163
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20230712150435.5
    035
      
    $a (NFA-K)b-00247544
    100
      
    $a 20221216d2022 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a slo
    102
      
    $a SK
    200
    1-
    $a Hugo a jeho veľký objav Štefánika $b rn $f Martin Boszorád
    320
      
    $a Bibliografické odkazy
    330
      
    $a Studie slovenského filmového teoretika Martina Boszoráda, ve které se zamýšlí nad snímkem režiséra, výtvarníka a animátora Noro Držiaka z roku 2019 Cesta do nemožna. Uvádí, že Držiakův režijní výstup není jen filmem o životě Milana Rastislava Štefánika, ale je i historickým snímkem pojatým jako pocta počátkům kinematografie. Snímek vznikl ke 100. výročí Štefánikovy smrti a Držiak si "vypůjčil" název čtyřiadvaceti minutového němého snímku Georgese Mélièse z roku 1904 (Le voyage á travers lʹimpossible). Netradiční, inovátorsky zpracovaný životopis kombinuje hraný film s nápaditě stylizovanými animovanými pasážemi, výtvarně působivými dobovými dekoracemi a výmluvnými odkazy na zmíněné Mélièsovo dílo. Balancuje tak mezi životopisným historickým dramatem, milostnou romancí, groteskou a dobrodružným příběhem. Boszorád také upozorňuje na společné rysy filmu Cesta do nemožna se snímkem Martina Scorsese Hugo a jeho velký objev (2011).
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*263858 $1 200 1 $a Stopy začiatkov $f zodpovedný vydavatel': Peter Dubecký $g editor, zodpovedný redaktor: Martin Kaňuch $v S. 90-97 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Bratislava $c Asociácia slovenských filmových klubov $c Slovenský filmový ústav $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0012655 $a Dubecký $b Peter $f 1957- $4 650 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0015106 $a Kaňuch $b Martin $f 1973- $4 340 $4 651
    600
    -1
    $3 nfa_un_auth*0099023 $a Štefánik $b Milan Rastislav $f 1880-1919 $x slovenský politik, generál francouzské armády a také astronom $y Slovensko
    601
    12
    $3 nfa_un_auth*0150478 $a Česko-slovenská filmologická konference $d 20. $e Krpáčov, Slovensko $f 2021
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0145653 $a Cesta do nemožna $k 2019 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0110181 $a Hugo a jeho velký objev $k 2011 $n film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001646 $a filmová estetika
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001737 $a historický film $y Slovensko $y Česko $z 2019
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001448 $a animovaný film $y Slovensko $y Česko $z 2019
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002782 $a životopisný film $y Slovensko $y Česko $z 2019
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001868 $a kombinovaný film (animovaný a hraný) $y Slovensko $y Česko $z 2019
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002580 $a trikový film $y Slovensko $y Česko $z 2019
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 791.32.01:111.852 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.227.1 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.228 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 778.534.6 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.224 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.32.01 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0145539 $a Boszorád $b Martin $f 1985- $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20221216 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
  10. SYS267160
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20230712150506.3
    035
      
    $a (NFA-K)b-00247541
    100
      
    $a 20221216d2022 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a slo
    102
      
    $a SK
    200
    1-
    $a Prvý film svojho druhu $b rn $e forma, dobová reflexia, využitie $f Martin Palúch
    320
      
    $a Bibliografické odkazy
    330
      
    $a Studie slovenského filmového teoretika Martina Palúcha se podrobně zabývá vývojovými, produkčními a distribučními aspekty souvisejícími s okolnostmi vzniku střihového filmu „Nikdy viac“ (Never more). Historicky jde o první slovenský celovečerní střihový film, který se vědomě zříká inscenačních postupů a rekonstrukcí, přičemž klade důraz zejména na sestřih původních autentických zpravodajských materiálů. Ty kombinuje s reportážemi ze soudních procesů s příslušníky Pohotovostních oddílů Hlinkovy gardy, které se za účasti veřejnosti konaly v dubnu roku 1958 v Bratislavě a Banské Bystrici. Představitelé komunistického režimu s podporou médií usilovali přes konstrukci obrazu studu zúčtovat s pozůstatky „klerofašismu“, které přetrvávaly v lidově demokratické společnosti ještě z dob Slovenské republiky (1939 – 1945). Politicky motivovaný snímek měl během studené války demonstrovat odhodlání reprezentantů moci zakročit proti jakémukoli vnitřnímu i vnějšímu nepříteli lidově demokratického zřízení.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*263858 $1 200 1 $a Stopy začiatkov $f zodpovedný vydavatel': Peter Dubecký $g editor, zodpovedný redaktor: Martin Kaňuch $v S. 78-89 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Bratislava $c Asociácia slovenských filmových klubov $c Slovenský filmový ústav $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0012655 $a Dubecký $b Peter $f 1957- $4 650 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0015106 $a Kaňuch $b Martin $f 1973- $4 340 $4 651
    600
    -1
    $3 nfa_un_auth*0015806 $a Kováč $b Ctibor $f 1919-1992 $x slovenský režisér a scenárista $y Československo
    601
    12
    $3 nfa_un_auth*0150478 $a Česko-slovenská filmologická konference $d 20. $e Krpáčov, Slovensko $f 2021
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0063746 $a Nikdy viac $k 1958 $n film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003081 $a střihový dokument $y Československo $y Slovensko(Československo) $z 1958
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001879 $a komunismus a film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002276 $a propaganda a film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002277 $a propaganda ve filmu
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002440 $a soudní procesy
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002337 $a filmová reportáž
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002213 $a politika a film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001791 $a ideologie a film
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 343.1 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.229.4 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 32+791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 316.75+791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.229 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 329.15+791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 32.019.5+791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.23 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0093079 $a Palúch $b Martin $f 1977- $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20221216 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.