Search results
SYS 267180 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20230712150247.5 035 $a (NFA-K)b-00247561 100 $a 20221216d2022 m 0czey0103 ba 101 0-
$a slo 102 $a SK 200 1-
$a Ponovembroví slovenskí debutanti a ich vzťah k téme migrácie $b rn $f Jana Dudková 320 $a Bibliografické odkazy 330 $a Studie slovenské teoretičky Jany Dudkové se zaměřuje na čtyři generace slovenských postsocialistických debutujících režisérů a jejich vztah k tématům migrace, emigrace a mezinárodní mobility. Dudková se věnuje problematice negativního postoje tvůrců k cestování a migraci a z toho vyplývající nedůvěry v opouštění vlastní země (př. Martin Šulík: Záhrada, Všetko čo mám rád). 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*263858 $1 200 1 $a Stopy začiatkov $f zodpovedný vydavatel': Peter Dubecký $g editor, zodpovedný redaktor: Martin Kaňuch $v S. 124-136 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Bratislava $c Asociácia slovenských filmových klubov $c Slovenský filmový ústav $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0012655 $a Dubecký $b Peter $f 1957- $4 650 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0015106 $a Kaňuch $b Martin $f 1973- $4 340 $4 651 600 -1
$3 nfa_un_auth*0002946 $a Šulík $b Martin $f 1962- $x slovenský režisér a scenárista $y Československo $y Slovensko 601 12
$3 nfa_un_auth*0150478 $a Česko-slovenská filmologická konference $d 20. $e Krpáčov, Slovensko $f 2021 605 $3 nfa_un_auth*0042325 $a Zahrada $k 1995 605 $3 nfa_un_auth*0041735 $a Všetko čo mám rád $k 1992 $n film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba $y Slovensko $z 1994-2015 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003046 $a filmoví tvůrci $y Slovensko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002348 $a režiséři $y Slovensko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002794 $a režisérky $y Slovensko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002556 $a téma ve filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003427 $a cestování ve filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003083 $a migrace ve filmu 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 791.62-026.15 $z cze $9 MRF 675 $a 791.63-051 $z cze $9 MRF 675 $a 791.633-051 $z cze $9 MRF 675 $a 791.633-055.2 $z cze $9 MRF 675 $a 791.23 $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0061820 $a Dudková $b Jana $f 1977- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20221216 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rm SYS 267179 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20230712150315.7 035 $a (NFA-K)b-00247560 100 $a 20221216d2022 m 0czey0103 ba 101 0-
$a cze 102 $a SK 200 1-
$a Hledání ztraceného hlasu $b rn $f Josef Fulka 320 $a Bibliografické odkazy 330 $a Studie filozofa a překladatele Josefa Fulky, ve které se zamýšlí nad fenoménem hlasu ve filmu, hudbě a literatuře. Fulka upozorňuje na francouzského filmového teoretika a skladatele experimentální hudby Michela Choina, který napsal řadu knih a esejů vysvětlujících své teorie o interakci zvuku a obrazu ve filmu. Fulkova studie se zaměřuje zejména na tzv. spektrální hudbu, konkrétně na skladbu Arsis et Thésis od francouzského skladatele a pianisty Michaëla Levinase, která se snaží nejradikálnějším způsobem zachytit fenomén lidského dechu. V této souvislosti Fulka zmiňuje literární text, který byl jednou z Levinasových inspirací: pasáž z Hledání ztraceného času od francouzského spisovatele Marcela Prousta. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*263858 $1 200 1 $a Stopy začiatkov $f zodpovedný vydavatel': Peter Dubecký $g editor, zodpovedný redaktor: Martin Kaňuch $v S. 115-123 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Bratislava $c Asociácia slovenských filmových klubov $c Slovenský filmový ústav $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0012655 $a Dubecký $b Peter $f 1957- $4 650 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0015106 $a Kaňuch $b Martin $f 1973- $4 340 $4 651 600 -1
$3 nfa_un_auth*0012984 $a Chion $b Michel $f 1947- $x francouzský filmový teoretik, skladatel experimentální hudby $y Francie 601 12
$3 nfa_un_auth*0150478 $a Česko-slovenská filmologická konference $d 20. $e Krpáčov, Slovensko $f 2021 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001776 $a hudební skladatelé $y Francie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001768 $a hudba a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001742 $a hlas ve filmu 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 608 $3 nfa_un_auth*0068829 $a analýzy 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 791.23 $z cze $9 MRF 675 $a 78-051 $z cze $9 MRF 675 $a 78+791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.32.01 $z cze $9 MRF 675 $a (048.83) $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a 785 $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0136071 $a Fulka $b Josef $f 1976- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20221216 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rm SYS 267178 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20230712150342.8 035 $a (NFA-K)b-00247559 100 $a 20221216d2022 m 0czey0103 ba 101 0-
$a slo 102 $a SK 200 1-
$a Počátek vodníků v Čechách $b rn $e co znamená Hastrman (2018) pro české fantasy? $f Barbora Kaplánková 320 $a Bibliografické odkazy 330 $a Slovenská filmová teoretička Barbara Kaplánková zkoumá význam filmu Hastrman (2018) pro české fantazy. Konstatuje, že v kontextu české kinematografie se termín fantazy příliš neužívá a je zastoupen termíny: pohádkový film, městská (urban) fantazy rodinná komedie, poetický či experimentální film pro odrostlejší publikum. Snímek Hastrman, vzácný příklad fantazy filmu zaměřeného na dospělé, nezapadá do žádné z výše uvedených kategorií a je v médiích označován jako romantický thriller nebo drama. Film se podle Kaplánkové může stát důležitým mezníkem pro rozvoj jiných druhů fantazy než jaké jsme doposud viděli. Cílem tohoto textu je zasadit Hastrmana do kontextu české žánrové pestrosti; poukázat na to, jaké nové prvky přináší a které přebírá a přetváří (a jak je přetváří). Hastrman se tak může stát novým začátkem české fantazy. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*263858 $1 200 1 $a Stopy začiatkov $f zodpovedný vydavatel': Peter Dubecký $g editor, zodpovedný redaktor: Martin Kaňuch $v S. 105-114 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Bratislava $c Asociácia slovenských filmových klubov $c Slovenský filmový ústav $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0012655 $a Dubecký $b Peter $f 1957- $4 650 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0015106 $a Kaňuch $b Martin $f 1973- $4 340 $4 651 601 12
$3 nfa_un_auth*0150478 $a Česko-slovenská filmologická konference $d 20. $e Krpáčov, Slovensko $f 2021 605 $3 nfa_un_auth*0133286 $a Hastrman $k 2018 $n film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001659 $a fantasy film $y Česko $z 2018 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002364 $a romantický film $y Česko $z 2018 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001423 $a filmové adaptace literární předlohy $y Česko $z 2018 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002770 $a filmové žánry 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba $y Česko $z 2018 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 791.62-026.15 $z cze $9 MRF 675 $a 791.32.01 $z cze $9 MRF 675 $a 791.632=025:82 $z cze $9 MRF 675 $a 791.22 $z cze $9 MRF 675 $a 791.221.8 $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0145346 $a Kaplánková $b Barbora $f 1994- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20221216 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rm SYS 267181 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20230712150221.9 035 $a (NFA-K)b-00247562 100 $a 20221216d2022 m 0czey0103 ba 101 0-
$a slo 102 $a SK 200 1-
$a Generácia FTF ?#! $b rn $e niekoľko poznámok k štúdiu dejín súčasného slovenského filmu $f Katarína Mišíková 320 $a Bibliografické odkazy 330 $a Stať slovenské filmové historičky a teoretičky Kataríny Mišíkové uveřejněná ve sborníku příspěvků z česko-slovenské filmologické konference „Stopy začiatkov“ (21.-24.10.2021, Krpáčov). Autorka svůj příspěvek koncipuje jako úvod do diskuse o jednom z hlavních témat slovenské filmové historiografie; kterým je periodizace na generačním principu, se specifickým zaměřením na generační vzorce v samostatné slovenské filmové tvorbě. Mišíková si klade otázku, jaká je platnost stávající generační periodizace (od Emila Lehuty a Andreje Obucha po Pavla Branka) ve vztahu k výzkumu současného slovenského filmu. Autorka se zamýšlí, zda existují nějaké společné generační charakteristiky dnešních filmařů. Zabývá se též problémem vhodných metodologických nástrojů pro výzkum soudobých dějin kinematografie. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*263858 $1 200 1 $a Stopy začiatkov $f zodpovedný vydavatel': Peter Dubecký $g editor, zodpovedný redaktor: Martin Kaňuch $v S. 137-147 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Bratislava $c Asociácia slovenských filmových klubov $c Slovenský filmový ústav $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0012655 $a Dubecký $b Peter $f 1957- $4 650 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0015106 $a Kaňuch $b Martin $f 1973- $4 340 $4 651 601 02
$3 nfa_un_auth*0064719 $a VŠMU $b Filmová a televizní fakulta 601 12
$3 nfa_un_auth*0150478 $a Česko-slovenská filmologická konference $d 20. $e Krpáčov, Slovensko $f 2021 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie $y Slovensko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba $y Slovensko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003046 $a filmoví tvůrci $x generace 90 $y Slovensko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002710 $a filmové vzdělávání $y Slovensko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002348 $a režiséři $y Slovensko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002387 $a scenáristika $y Slovensko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002386 $a scenáristé $y Slovensko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002807 $a scenáristky $y Slovensko 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 791.32.01 $z cze $9 MRF 675 $a 791.62-026.15 $z cze $9 MRF 675 $a 791.63-051 $z cze $9 MRF 675 $a 791.51 $z cze $9 MRF 675 $a 791.633-051 $z cze $9 MRF 675 $a 791.632 $z cze $9 MRF 675 $a 791.632-051 $z cze $9 MRF 675 $a 791.632-055.2 $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0097967 $a Mišíková $b Katarína $f 1979- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20221216 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rm SYS 267154 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20230712150532.4 035 $a (NFA-K)b-00247535 100 $a 20221216d2022 m 0czey0103 ba 101 0-
$a slo 102 $a SK 200 1-
$a Začiatok konca modernej kinematografie na Slovensku v rokoch 1968-1969 $b rn $f Zuzana Nemčíková 320 $a Bibliografické odkazy 330 $a Studie věnovaná krizovému období 1968-1969 ve slovenské kinematografii. Autorka se zaměřuje na triptych Juraje Jakubiska "Zbehovia a pútnici", film, který byl zavřen do trezoru dříve, než mohl být promítnut. Podle Nemčíkové signalizoval tento zákaz začátek konce moderní kinematografie na Slovensku. Na druhé straně, ale snímek představuje počátky Jakubiskova magického realismu. Nemčíková poskytuje komparativní analýzu literárního díla a jeho filmové adaptace (literární text Vojenský zbeh a filmová povídka Zbehovia). 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*263858 $1 200 1 $a Stopy začiatkov $f zodpovedný vydavatel': Peter Dubecký $g editor, zodpovedný redaktor: Martin Kaňuch $v S. 55-64 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Bratislava $c Asociácia slovenských filmových klubov $c Slovenský filmový ústav $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0012655 $a Dubecký $b Peter $f 1957- $4 650 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0015106 $a Kaňuch $b Martin $f 1973- $4 340 $4 651 600 -1
$3 nfa_un_auth*0005108 $a Jakubisko $b Juraj $f 1938-2023 $x slovenský režisér a scenárista působící v Česku $y Československo $y Česko 601 12
$3 nfa_un_auth*0150478 $a Česko-slovenská filmologická konference $d 20. $e Krpáčov, Slovensko $f 2021 605 $3 nfa_un_auth*0042896 $a Zbehovia a pútnici $k 1968 $n povídkový film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001420 $a filmové adaptace $y Československo $z 1968 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001423 $a filmové adaptace literární předlohy 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001955 $a literatura a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003092 $a zakázaný film $y Československo $y Slovensko(Československo) $z 1968 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002236 $a povídkový film $y Československo $y Slovensko(Československo) $z 1968 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002592 $a typ postavy ve filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002289 $a předloha 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001618 $a filmové drama $y Československo $y Slovensko(Československo) 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003091 $a srpen, 1968 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002213 $a politika a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003440 $a magický realismus ve filmu 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 608 $3 nfa_un_auth*0068829 $a analýzy 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a (048.83) $z cze $9 MRF 675 $a 791-5 $z cze $9 MRF 675 $a 94(437)"1968" $z cze $9 MRF 675 $a 791.23 $z cze $9 MRF 675 $a 32+791 $z cze $9 MRF 675 $a 82+791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.2-028.85 $z cze $9 MRF 675 $a 791.22 $z cze $9 MRF 675 $a 791.632=025:82 $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0145632 $a Nemčíková $b Zuzana $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20221216 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rm SYS 267148 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20230712150556.5 035 $a (NFA-K)b-00247529 100 $a 20221216d2022 m 0czey0103 ba 101 0-
$a slo 102 $a SK 200 1-
$a Začiatky filmovej propagandy v Československu $b rn $e americký chrúst $f Martin Ciel 320 $a Bibliografické odkazy 330 $a Studie slovenského filmového teoretika Martina Ciela se věnuje počátkům filmové propagandy v Československu. Seznamuje s procesem sovětizace po 2. světové válce a stalinskou propagandou. Podrobněji se zabývá dezinformačním filmovým příspěvkem sloužícím propagandě "Mraky ze západu" (filmový týdeník Týždeň vo filme, č. 28, 1950), který se snažil občany přesvědčit, že mandelinku bramborovou (amerického brouka) do Československa uměle dopravovali "západní imperialisté", jejichž cílem bylo okrást lid o úrodu, a tím sabotovat socialistické zřízení. Její výskyt byl označován za zlou setbu imperialistů. Pro tuto propagandu byl samozřejmě využit i film. Československý státní film dostal nařízeno dokončit výrobu 150 kopií normálních filmů o mandelince s novým úvodem, dále zhotovit třicet kusů úzkých filmů a také připravit filmový týdeník, který by v kinech běžel v 300 kopiích. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*263858 $1 200 1 $a Stopy začiatkov $f zodpovedný vydavatel': Peter Dubecký $g editor, zodpovedný redaktor: Martin Kaňuch $v S. 47-54 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Bratislava $c Asociácia slovenských filmových klubov $c Slovenský filmový ústav $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0012655 $a Dubecký $b Peter $f 1957- $4 650 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0015106 $a Kaňuch $b Martin $f 1973- $4 340 $4 651 601 12
$3 nfa_un_auth*0150478 $a Česko-slovenská filmologická konference $d 20. $e Krpáčov, Slovensko $f 2021 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002276 $a propaganda a film $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002277 $a propaganda ve filmu $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001879 $a komunismus a film $y Československo $z 1950 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001791 $a ideologie a film $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002213 $a politika a film $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002278 $a propagandistický film $y Československo $z 1950 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002591 $a filmový týdeník $y Slovensko(Československo) $z 1950 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 32.019.5+791 $z cze $9 MRF 675 $a 329.15+791 $z cze $9 MRF 675 $a 316.75+791 $z cze $9 MRF 675 $a 32+791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.23 $z cze $9 MRF 675 $a 791.229.4 $z cze $9 MRF 675 $a 791.231 $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0006114 $a Ciel $b Martin $f 1963- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20221216 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rm SYS 267134 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20230712150616.9 035 $a (NFA-K)b-00247515 100 $a 20221216d2022 m 0czey0103 ba 101 0-
$a slo 102 $a SK 200 1-
$a Pofebruárový reštart slovenského filmu $b rn $f Petra Hanáková 307 $a Poznámky 320 $a Bibliografické odkazy 330 $a Studie slovenské filmové historičky, kritičky a kurátorky Petry Hanákové pojednává o "restartu" slovenského filmu po 2. světové válce, který nastal v důsledku politických změn po převzetí moci komunisty v únoru 1948. Autorka vychází ze studia archivních pramenů (např. dokumentů Ústřední dramaturgie slovenského filmu); zmiňuje důležité postavy a události tohoto období (např. na pozici hlavního dramaturga nově nastupuje komunista Ján Kalina (1913-1981); věnuje se kádrové problematice (např. pozici režiséra Paľa Bielika ve slovenském filmu v tomto období) i nedostatku literárních zdrojů. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*263858 $1 200 1 $a Stopy začiatkov $f zodpovedný vydavatel': Peter Dubecký $g editor, zodpovedný redaktor: Martin Kaňuch $v S. 35-46 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Bratislava $c Asociácia slovenských filmových klubov $c Slovenský filmový ústav $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0012655 $a Dubecký $b Peter $f 1957- $4 650 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0015106 $a Kaňuch $b Martin $f 1973- $4 340 $4 651 600 -1
$3 nfa_un_auth*0100684 $a Kalina $b Ján $f 1913-1981 $x slovenský spisovatel, scenárista, humorista, překladatel $y Československo 600 -1
$3 nfa_un_auth*0016245 $a Bielik $b Paľo $f 1910-1983 $x slovenský scenárista, režisér a herec $y Československo 601 12
$3 nfa_un_auth*0150478 $a Česko-slovenská filmologická konference $d 20. $e Krpáčov, Slovensko $f 2021 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003602 $a Únor, 1948 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002427 $a socialismus a film $y Československo $y Slovensko(Československo) 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001879 $a komunismus a film $y Československo $y Slovensko(Československo) 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001955 $a literatura a film $y Slovensko(Československo) 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002348 $a režiséři $y Slovensko(Československo) 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba $y Slovensko(Československo) 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003046 $a filmoví tvůrci $y Slovensko(Československo) 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002648 $a vedoucí pracovníci 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002150 $a filmové organizace $y Slovensko(Československo) 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002213 $a politika a film $y Československo $y Slovensko(Československo) 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001791 $a ideologie a film $y Československo $y Slovensko(Československo) 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 791.53 $z cze $9 MRF 675 $a 32+791 $z cze $9 MRF 675 $a 316.75+791 $z cze $9 MRF 675 $a 82+791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.62-026.15 $z cze $9 MRF 675 $a 791.63-051 $z cze $9 MRF 675 $a 005.742-057.17 $z cze $9 MRF 675 $a 316.323.7:791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.633-051 $z cze $9 MRF 675 $a 329.15+791 $z cze $9 MRF 675 $a 94(437)"1948" 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0082528 $a Hanáková $b Petra $f 1974- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20221216 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rm SYS 267175 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20230712150413.2 035 $a (NFA-K)b-00247556 100 $a 20221216d2022 m 0czey0103 ba 101 0-
$a slo 102 $a SK 200 1-
$a Zbojník LokalFilmis $b rn $e prvý a "prvý" slovenský dlhometrážny animovaný film $f Juraj Malíček 320 $a Bibliografické odkazy 320 $a Bibliografie 330 $a Srovnávací studie teoretika popkultury, publicisty a estetika Juraje Malíčka poskytuje paralelní interpretaci dvou slovenských dlouhometrážních animovaných filmů, Zbojník Jurko a LokalFilmis. Snímek Zbojník Jurko, byť byl natočen v éře společného Československa, je považován za trvalou součást slovenské kinematografie. Malíček proto považuje tvrzení autorů LokalFilmis, že jejich film je prvním slovenským dlouhometrážním animovaným filmem, za kontroverzní. Prověřuje hypotézu, že tímto tvrzením se pokoušejí přivést diváka ke kontextovému "čtení" právě v jeho vztahu k filmu Zbojník Jurko. Malíček oba snímky srovnává a dochází k závěru, že jsou to zcela autonomní dva filmy bez kontextuálního provázání. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*263858 $1 200 1 $a Stopy začiatkov $f zodpovedný vydavatel': Peter Dubecký $g editor, zodpovedný redaktor: Martin Kaňuch $v S. 98-103 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Bratislava $c Asociácia slovenských filmových klubov $c Slovenský filmový ústav $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0012655 $a Dubecký $b Peter $f 1957- $4 650 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0015106 $a Kaňuch $b Martin $f 1973- $4 340 $4 651 600 -1
$3 nfa_un_auth*0108845 $a Kroner $b Jakub $f 1987- $x slovenský režisér a scenárista $y Slovensko 600 -1
$3 nfa_un_auth*0005453 $a Kubal $b Viktor $f 1923-1997 $x slovenský režisér animovaných filmů a výtvarník $y Československo $y Slovensko 601 12
$3 nfa_un_auth*0150478 $a Česko-slovenská filmologická konference $d 20. $e Krpáčov, Slovensko $f 2021 605 $3 nfa_un_auth*0061243 $a Zbojník Jurko $k 1976 $n film 605 $3 nfa_un_auth*0150455 $a LokalFilmis $k 2015 $n film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001448 $a animovaný film $y Slovensko(Československo) $y Slovensko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001605 $a dlouhometrážní film $y Slovensko(Československo) $y Slovensko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001869 $a komedie $y Slovensko $z 2015 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 778.534.6 $z cze $9 MRF 675 $a 791.228 $z cze $9 MRF 675 $a 791.221.2 $z cze $9 MRF 675 $a 791-21 $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0123219 $a Malíček $b Juraj $f 1974- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20221216 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rm SYS 267163 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20230712150435.5 035 $a (NFA-K)b-00247544 100 $a 20221216d2022 m 0czey0103 ba 101 0-
$a slo 102 $a SK 200 1-
$a Hugo a jeho veľký objav Štefánika $b rn $f Martin Boszorád 320 $a Bibliografické odkazy 330 $a Studie slovenského filmového teoretika Martina Boszoráda, ve které se zamýšlí nad snímkem režiséra, výtvarníka a animátora Noro Držiaka z roku 2019 Cesta do nemožna. Uvádí, že Držiakův režijní výstup není jen filmem o životě Milana Rastislava Štefánika, ale je i historickým snímkem pojatým jako pocta počátkům kinematografie. Snímek vznikl ke 100. výročí Štefánikovy smrti a Držiak si "vypůjčil" název čtyřiadvaceti minutového němého snímku Georgese Mélièse z roku 1904 (Le voyage á travers lʹimpossible). Netradiční, inovátorsky zpracovaný životopis kombinuje hraný film s nápaditě stylizovanými animovanými pasážemi, výtvarně působivými dobovými dekoracemi a výmluvnými odkazy na zmíněné Mélièsovo dílo. Balancuje tak mezi životopisným historickým dramatem, milostnou romancí, groteskou a dobrodružným příběhem. Boszorád také upozorňuje na společné rysy filmu Cesta do nemožna se snímkem Martina Scorsese Hugo a jeho velký objev (2011). 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*263858 $1 200 1 $a Stopy začiatkov $f zodpovedný vydavatel': Peter Dubecký $g editor, zodpovedný redaktor: Martin Kaňuch $v S. 90-97 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Bratislava $c Asociácia slovenských filmových klubov $c Slovenský filmový ústav $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0012655 $a Dubecký $b Peter $f 1957- $4 650 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0015106 $a Kaňuch $b Martin $f 1973- $4 340 $4 651 600 -1
$3 nfa_un_auth*0099023 $a Štefánik $b Milan Rastislav $f 1880-1919 $x slovenský politik, generál francouzské armády a také astronom $y Slovensko 601 12
$3 nfa_un_auth*0150478 $a Česko-slovenská filmologická konference $d 20. $e Krpáčov, Slovensko $f 2021 605 $3 nfa_un_auth*0145653 $a Cesta do nemožna $k 2019 $n film 605 $3 nfa_un_auth*0110181 $a Hugo a jeho velký objev $k 2011 $n film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001646 $a filmová estetika 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001737 $a historický film $y Slovensko $y Česko $z 2019 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001448 $a animovaný film $y Slovensko $y Česko $z 2019 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002782 $a životopisný film $y Slovensko $y Česko $z 2019 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001868 $a kombinovaný film (animovaný a hraný) $y Slovensko $y Česko $z 2019 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002580 $a trikový film $y Slovensko $y Česko $z 2019 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 791.32.01:111.852 $z cze $9 MRF 675 $a 791.227.1 $z cze $9 MRF 675 $a 791.228 $z cze $9 MRF 675 $a 778.534.6 $z cze $9 MRF 675 $a 791.224 $z cze $9 MRF 675 $a 791.32.01 $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0145539 $a Boszorád $b Martin $f 1985- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20221216 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rm SYS 267160 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20230712150506.3 035 $a (NFA-K)b-00247541 100 $a 20221216d2022 m 0czey0103 ba 101 0-
$a slo 102 $a SK 200 1-
$a Prvý film svojho druhu $b rn $e forma, dobová reflexia, využitie $f Martin Palúch 320 $a Bibliografické odkazy 330 $a Studie slovenského filmového teoretika Martina Palúcha se podrobně zabývá vývojovými, produkčními a distribučními aspekty souvisejícími s okolnostmi vzniku střihového filmu „Nikdy viac“ (Never more). Historicky jde o první slovenský celovečerní střihový film, který se vědomě zříká inscenačních postupů a rekonstrukcí, přičemž klade důraz zejména na sestřih původních autentických zpravodajských materiálů. Ty kombinuje s reportážemi ze soudních procesů s příslušníky Pohotovostních oddílů Hlinkovy gardy, které se za účasti veřejnosti konaly v dubnu roku 1958 v Bratislavě a Banské Bystrici. Představitelé komunistického režimu s podporou médií usilovali přes konstrukci obrazu studu zúčtovat s pozůstatky „klerofašismu“, které přetrvávaly v lidově demokratické společnosti ještě z dob Slovenské republiky (1939 – 1945). Politicky motivovaný snímek měl během studené války demonstrovat odhodlání reprezentantů moci zakročit proti jakémukoli vnitřnímu i vnějšímu nepříteli lidově demokratického zřízení. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*263858 $1 200 1 $a Stopy začiatkov $f zodpovedný vydavatel': Peter Dubecký $g editor, zodpovedný redaktor: Martin Kaňuch $v S. 78-89 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Bratislava $c Asociácia slovenských filmových klubov $c Slovenský filmový ústav $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0012655 $a Dubecký $b Peter $f 1957- $4 650 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0015106 $a Kaňuch $b Martin $f 1973- $4 340 $4 651 600 -1
$3 nfa_un_auth*0015806 $a Kováč $b Ctibor $f 1919-1992 $x slovenský režisér a scenárista $y Československo 601 12
$3 nfa_un_auth*0150478 $a Česko-slovenská filmologická konference $d 20. $e Krpáčov, Slovensko $f 2021 605 $3 nfa_un_auth*0063746 $a Nikdy viac $k 1958 $n film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003081 $a střihový dokument $y Československo $y Slovensko(Československo) $z 1958 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001879 $a komunismus a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002276 $a propaganda a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002277 $a propaganda ve filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002440 $a soudní procesy 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002337 $a filmová reportáž 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002213 $a politika a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001791 $a ideologie a film 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 343.1 $z cze $9 MRF 675 $a 791.229.4 $z cze $9 MRF 675 $a 32+791 $z cze $9 MRF 675 $a 316.75+791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.229 $z cze $9 MRF 675 $a 329.15+791 $z cze $9 MRF 675 $a 32.019.5+791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.23 $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0093079 $a Palúch $b Martin $f 1977- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20221216 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rm