Search results

Records found: 156  
Your query: Author Sysno/Doc.kind = "^nfa_un_entry 0002384 xxxk^"
  1. Exploring past images in a digital age / Nezih Erdoğan and Ebru Kayaalp. -- Amsterdam University Press. -- 257 s.

    Filmové archivy se rychle šíří po celém světě a s nimi i otázky týkající se digitalizace, uměleckého přivlastňování a akademické reinterpretace filmového materiálu, které vyžadují vědeckou pozornost. Publikace si klade za cíl tuto poptávku naplnit podnětnou sbírkou originálních článků, do níž přispěli renomovaní vědci, archiváři a umělci. Vyzývá čtenáře, aby "zapomněli" na standardní způsoby uvažování o filmových archivech a vyrovnali se s výzvami analýzy a rekontextualizace oblasti, která prochází přechodem od analogového k digitálnímu věku. Kniha nejen vrhá světlo na dosud neprobádané otázky spojené s filmovými archivy, ale také představuje nekonvenční přístupy a alternativní zdroje pro vědecký výzkum a širokou škálu uměleckých možností. -- ISBN 978-94-6372-344-2 (váz.)

    1. filmové archivy a instituce 2. filmové kurátorství 3. preservace filmů 4. filmové sbírky 5. digitalizace 6. digitalizace filmu 7. sborníky 8. studie

    I. Erdoğan, Nezih
    II. Kayaalp, Ebru

    791.53+930.253:791+(930.253:791):005+7.025+930.253:025.85+026.064+004+791:004+(082)+(048.8)
    ABC135
  2. Anger, Jiří, 1990-

    Digitální Kříženecký / Jiří Anger (ed.). -- Vydání první. -- Národní filmový archiv. -- 525 s., obrazová příl.

    Rozsáhlá publikace kolektivu autorů NFA je první ucelenou vědeckou monografií věnovanou filmům (a jejich digitalizaci) českého režiséra a kameramana, průkopníka české kinematografie Jana Kříženeckého. Kniha nabízí pohled na dějiny raného českého filmu a materiální podobu prvotních kinematografických děl. Opírá se o dlouholetý archivní výzkum filmových materiálů v Národním filmovém archivu a dosavadní zkušenosti s jejich prezentací, i o široké rozpětí metodologických přístupů, zejména o teorii archivnictví a digitální restaurování, dějiny filmové techniky, materialistickou teorii filmu a médií, mediální archeologii, filmovou estetiku, či umělecký výzkum. Publikace sestává ze dvou rozsahově stejných částí, první tvoří původní studie, jež z různých pozic rozkrývají materialitu a cirkulaci Kříženeckého filmů; vznik teoretických pasáží se přitom odvíjel také od procesu digitalizace. Ve druhé části je prezentována obsáhlá detailně okomentovaná Edice dokumentů, jež život prvních českých filmů i jejich tvůrce kontextuálně a faktograficky ukotvuje (mapa míst, kde Jan Kříženecký natáčel; časová osa života a díla; dochované hmotné objekty J. Kříženeckého aj.). Monografie obsahuje bohatou obrazovou přílohu, filmografii, bibliografii a rejstříky. -- ISBN 978-80-7004-202-1 (brož.)

    1. Kříženecký, Jan, 1868-1921 2. Národní filmový archiv 3. režiséři - Česko 4. kameramani - Česko 5. technické prostředky filmu 6. kinematografie 7. filmové archivy a instituce - Česko 8. filmové sbírky 9. preservace filmů 10. digitální restaurování 11. restaurované filmy 12. digitalizace filmu 13. digitalizace obrazu 14. filmy - Česko - 1898-1913 15. filmoví průkopníci - Česko 16. filmoví tvůrci - Česko 17. filmoví umělci 18. filmoví pracovníci 19. dějiny filmu - němá éra - Česko - 1898-1913 20. filmová estetika 21. kolektivní monografie 22. filmové obrazové publikace 23. studie

    I. Česálková, Lucie, 1983-
    II. Lopour, Jaroslav, 1990-
    III. Pommeau, Jeanne, 1977-
    IV. Svatoňová, Kateřina, 1978-
    V. Šlingerová, Alena, 1986-
    VI. Trnka, Jan, 1984-

    791.32.01:111.852+778.53-051(437.3)+791.621+791.53(437.3)+930.253:791+026.064+7.025+930.253:025.85+778.5+791:004+004.4'273+791.63(437.3)+791.633-051(437.3)+791.63-051(437.3)+7.071.2+791.6-051+791.11+(084.11)791+(048.8)+(048.8:082)
    ABC135
  3. Grgić, Ana, 1981-

    Early cinema, modernity and visual culture / Ana Grgić. -- Amsterdam University Press. -- 277 s.

    Studie o rané balkánské kinematografii založená na archivním výzkumu, kdy Ana Grgić studovala historické filmové záběry a dobový tisk. Na konci 19. století se na Balkáně nástupem pohyblivého obrazu postupně proměnil život ve městech a film sehrál důležitou roli při vytváření národních a regionálních kultur. Autorka se věnuje rané kinematografii v tomto regionu z nadnárodní a mezikulturní perspektivy; zkoumá, jak unikátní geopolitická poloha Balkánu a jeho multikulturní identita ovlivňovaly vizuální kulturu a vývoj rané kinematografie až do 1. světové války. Grgić se věnuje vztahu mezi novým médiem a regionální vizuální kulturou a tím vytváří nové souvislosti mezi artefakty pohyblivého obrazu a tištěnými médii, sociokulturním kontextem a kulturními reakcemi na nové vizuální médium v balkánském regionu. -- ISBN 978 94 6372-830 0 (váz.)

    1. filmová věda a výzkum - balkánské země 2. filmoví průkopníci - balkánské země 3. dějiny filmu - němá éra - balkánské země - 1895-1900 4. dějiny filmu - balkánské země - 1896-1914 5. dějiny filmu - němá éra - balkánské země 6. směry v dějinách filmu - balkánské země 7. kultura - balkánské země 8. kultura a film - balkánské země 9. kultura a společnost - balkánské země 10. identita ve filmu - balkánské země 11. nacionalismus a film - balkánské země 12. multikulturalismus a film - balkánské země 13. umění 14. vnímání 15. vliv filmu 16. tisk a film - balkánské země 17. projekce mimo kina - balkánské země 18. kina - balkánské země 19. cestovní kina - balkánské země 20. divadlo a film - balkánské země 21. filmový týdeník - balkánské země 22. hraný film - balkánské země 23. dokumentární film - balkánské země 24. filmoví tvůrci - balkánské země 25. filmové archivy a instituce 26. filmové sbírky 27. diváctví - balkánské země 28. historické události a film - balkánské země 29. studie

    791.1(497.1)"1896/1914"+791(091)(497.1)"1896/1914"+(048.8)+791.11"1895-1900"(497.1)+791.11(497.1)+791.21+316.7+316.7+791+316.72/.75+791.23+329.17+791+316.72/.75+791+72/76+7.073:791+791.43+070+791+778.55+791.65(497.1)+791.65:629+792+791(497.1)+791.229.4+791.221/228+791.229+791.63-051(497.1)+791.53+930.253:791+026.064+791.32:791.65.073+94-021.143+791+791.32(497.1)
    ABC135
  4. Kapitoly z konzervace a restaurování plastů. 2 / Petra Vávrová (ed.). -- Vyd. 1. -- Technické muzeum v Brně. -- 74 s.

    Kolektivní monografie přináší příspěvky ze dvou konferencí pořádaných na Vysoké škole chemicko-technologické v Praze ve spolupráci s Odborem ochrany knihovních fondů v Národní knihovně ČR a Metodickým centrem konzervace při Technickém muzeu v Brně s názvem "Péče o moderní materiály v muzeích, galeriích, knihovnách a archivech". Publikace přináší řadu informací, které dokumentují široké použití plastů ve všech paměťových institucích. Jedna z kapitol je věnována specifickým přístupům uchovávání kinematografických filmů. -- ISBN 978-80-87896-95-2 (brož.)

    1. filmové archivy a instituce 2. filmové sbírky 3. filmová surovina 4. preservace filmů 5. kolektivní monografie 6. sborníky 7. studie

    I. Vávrová, Petra

    791.53+930.253:791+026.064+771.531.3+7.025+930.253:025.85+(048.8:082)+(082)+(066)+(048.8)+678.5+676.019+02+026/027
    ABC135
  5. Národní filmový archiv

    Dokumentace digitálního restaurování filmu Až přijde kocour (Vojtěch Jasný, 1963) [rukopis] / Národní filmový archiv. -- Národní filmový archiv. -- 71 s.

    Materiál vypracovaný Národním filmovým archivem v Praze dokumentuje proces digitalizace fantazijní filmové komedie režiséra Vojtěcha Jasného "Až přijde kocour" z roku 1963. V úvodu najdeme základní informace: o filmu (výrobní, distribuční a filmografické údaje; informace o filmových i nefilmových materiálech); o průzkumu materiálové podstaty díla (průzkum a oprava filmových materiálů) a nemateriálové podstaty díla (historický průzkum vzniku a uvádění filmu); o vyhodnocení výzkumu a rozhodnutí o restaurované verzi; o průběhu digitálního restaurování (výběr filmových materiálů k digitalizaci, výběr referenčních materiálů); o technickém restaurování a rekonstrukci (digitální restaurování obrazu a zvuku); o výsledku restaurování, distribuce a archivace (výroba distribučních masterů, archivace výstupů). Dokumentace restaurování je doplněna patnácti přílohami. -- (pdf)

    1. Národní filmový archiv 2. Až přijde kocour. 1963. film 3. digitalizace obrazu 4. komedie - Československo - 1963 5. digitalizace - Česko 6. digitalizace filmu - Česko 7. digitalizace zvuku 8. digitální restaurování - Česko 9. digitální technika 10. filmová surovina 11. barevná korekce 12. synchronizace obrazu a zvuku 13. filmová distribuce 14. filmová dokumentace 15. filmová věda a výzkum 16. technické vybavení 17. laboratorní práce 18. preservace filmů 19. restaurované filmy - Česko 20. filmové archivy a instituce - Česko 21. filmové sbírky - Česko

    791.221.2(437)+004.4'273+004+791:004(437.3)+004.4'277.2+791.623+778.534.48+002:791+791.64+771.531.3+791.32+791.621+778.58+621.3.037.37+7.025+930.253:025.85+791.53+930.253:791+026.064
    ABC135
  6. Meden, Jurij, 1977-

    Scratches and glitches / Jurij Meden. -- Österreichisches Filmmuseum. -- 109 s.

    Rychlý sled změn drasticky přetvořil doménu zachování a vystavování filmového dědictví v 21. století. Filmová produkce, výstava, restaurování a reflexe jsou dnes převážně digitální záležitostí. Zásady kurátorství se střetly s myšlenkou přístupu. Streamování se stalo ústředním způsobem prožívání pohyblivých obrazů a soukromý prostor převyšoval veřejný prostor jako primární místo těchto zážitků. "Scratches and Glitches" je sbírka esejů, které se pokoušejí pochopit tyto probíhající změny v širším kontextu kulturních dějin a zaměřují se na odpovědnost filmových archivů a muzeí jako strážců filmového dědictví. -- ISBN 978-3-901644-87-0 (brož.)

    1. filmové archivy a instituce 2. filmové kurátorství 3. filmové sbírky 4. preservace filmů 5. média 6. filmová muzea 7. filmové výstavy 8. digitalizace obrazu 9. digitalizace 10. počítače a film 11. digitální restaurování 12. eseje 13. sborníky

    I. Loebenstein, Michael, 1974-

    004.38+791+069+061.43+316.774+004.4'273+004+791.53+930.253:791+(930.253:791):005+026.064+7.025+930.253:025.85+(0:82-4)+(081)
    ABC135
  7. Pimentel, Joana, 1953-2018

    A coleção colonial da cinemateca / Joana Pimentel. -- 1. ed. -- Cinemateca Portuguesa - Museu do cinema. -- 334 s.

    Bilingvní (portugalsko-anglická) publikace zahrnuje texty portugalské filmové archivářky a kurátorky Joany Pimentel (1953-2018), které se věnují budování a obsahu kolekce „koloniálních“ filmů ve fondu Cinemateca Portuguesa. V úvodu knihy ředitel této lisabonské Cinematéky Manuel Costa vyzdvihuje význam práce Joany Pimentel v oblasti filmového dědictví Portugalska. Součástí knihy je i rozsáhlý rozhovor a bohatá obrazová příloha. -- ISBN 978-972-619-291-6 (brož.)

    1. Pimentel, Joana, 1953-2018 2. Cinemateca Portuguesa (filmový archiv : Lisabon, Portugalsko) 3. filmové archivy a instituce - Portugalsko 4. filmové kurátorství - Portugalsko 5. filmové sbírky - Portugalsko 6. filmotéky - Portugalsko 7. preservace filmů - Portugalsko 8. dějiny filmu - Portoriko 9. směry v dějinách filmu - Portugalsko 10. filmová tvorba - Portugalsko 11. filmová věda a výzkum - Portugalsko 12. archivářky - Portugalsko 13. filmové kurátorky - Portugalsko 14. produkce - Portugalsko 15. kolonialismus a film - Portugalsko - 1908-1935 16. sborníky 17. studie 18. rozhovory

    791.1(439)+791(091)(439)+791.21(439)+930.25-055.2(439)+930.253:791-055.2(439)+(081)+(066)+(048.8)+(047.53)+7.025+930.253:025.85+325:791+791.53(439)+930.253:791+(930.253:791):005+026.064+791.62-026.15+791.32(439)+791.63(439)
    ABC135
  8. Česko. Ministerstvo kultury

    Studijní texty ke služebnímu oboru Media, audiovize, regulace vysílání [rukopis] / Ministerstvo kultury ČR. -- Ministerstvo kultury ČR. -- 103 s.

    Aktualizovaná verze studijních textů ke služebnímu oboru (12. oboru státní služby) Media, audiovize, regulace vysílání, která je metodickou pomůckou pro složení zvláštní části úřednické zkoušky pro tento obor (platnost od 1. 7. 2019 - pro obory státní služby podle nařízení vlády č. 1/2019 Sb.). Metodická příručka má dvacet kapitol, ve kterých se seznámíme např. s evropskou audiovizuální politikou; Státním fondem kinematografie (jeho vznikem, vývojem, strukturou, finančními zdroji a zejména činností). Další kapitola je věnována péči o filmové dědictví v České republice; respektive Národnímu filmovému archivu, který tuto funkci primárně zajišťuje, a také FAMU. Najdeme zde také informace o duálním systému vysílání v České republice; o právním zakotvení médií veřejné služby (Český rozhlas, Česká televize, Česká tisková kancelář), jejich financování atd.; o principech tiskového práva u nás; o základních povinnostech provozovatelů vysílání; o regulaci reklamy na speciální komodity (potraviny, léčivé přípravky, alkohol, tabák); o mediální gramotnosti; o udělení licence k rozhlasovému a televiznímu vysílání a evidenci audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání; o základních důvodech pro zánik, neprodloužení a odnětí oprávnění k vysílání apod. -- (pdf)

    1. Státní fond kinematografie (Praha, Česko) 2. Národní filmový archiv 3. Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta 4. média - Česko 5. audiovizuální prostředky - Česko 6. legislativa - Česko - 2019 7. stát a film - Česko 8. státní podpora - Česko 9. financování - Česko 10. ekonomika a film - Česko 11. reklama a film - Česko 12. licenční právo - Česko 13. masmédia - Česko 14. filmové sbírky - Česko 15. filmové archivy a instituce - Česko 16. digitalizace filmu - Česko 17. metodické příručky

    (072)+336(437.3)+338+791(437.3)+34:791(437.3)+321+791(437.3)+659.1+791(437.3)+06.047.84(437.3)+347.77.043(437.3)+316.774(437.3)+659.3(437.3)+026.064(437.3)+791:004(437.3)+791.53(437.3)+930.253:791(437.3)
    ABC135
  9. Národní filmový archiv

    Výroční zpráva Národního filmového archivu za rok 2018 [rukopis] / Národní filmový archiv. -- Národní filmový archiv. -- 41 s.

    Výroční zpráva Národního filmového archivu za rok 2018 ve svém úvodu informuje o jeho sídle (+kontakty), zřizovateli (+sídlo, kontakty), akreditaci a o jeho právních a metodických podkladech a pod. Jednotlivé oddíly dokumentu potom podávají zprávu, jak NFA plní své poslání: pečovat o filmové dědictví, zprostředkovávat veřejnosti jeho poznávání a napomáhat rozvoji českého audiovizuálního průmyslu a filmové kultury. Postupně se seznámíme s personálními podmínkami archivu; s celkovým množstvím uložených archiválií; jejich výběrem, zpracováním a využíváním; stavem archiválií; se zabezpečením, konzervací a restaurováním archiválií; se zpřístupňováním filmového dědictví a odbornými a prezentačními aktivitami NFA. Aktivitami odbornými a presentačními rozumíme: výzkumné projekty; ediční činnost NFA; publikační a konferenční aktivity pracovníků NFA; pedagogické aktivity pracovníků NFA; NFA a šíření filmové kultury v tuzemsku i v zahraničí; mediální spolupráci; spolupráci NFA na výstavách. Poslední oddíl zprávy je věnován informační základně odborné filmové literatury - Knihovně NFA. Dostáváme zde přehled o akvizici; složení knihovního fondu a sbírek; zpracováním fondu; výpůjčním protokolem a službami; rešeršní, bibliografickou a informační činností; organizací, správou a ochranou fondu; informačním systémem knihovny a jeho správou; programy, projekty a koncepcí knihovny. -- (PDF)

    1. filmové archivy a instituce - Česko - 2018 2. filmové sbírky - Česko - 2018 3. preservace filmů - Česko - 2018 4. výstavy - země světa - 2018 5. filmové výstavy - země světa - 2018 6. konference - země světa - 2018 7. mezinárodní spolupráce - země světa - 2018 8. filmové organizace - Česko - 2018 9. filmové knihovny - Česko - 2018 10. katalogizace a klasifikace filmů - Česko - 2018 11. audiovizuální prostředky 12. stát a film - Česko - 2018 13. produkce - Československo - Česko 14. preservace filmů - Česko - 2018 15. preservace plakátů - Česko - 2018 16. preservace zvuku 17. sbírky - Československo - Česko - 2018 18. sbírky filmové dokumentace - Česko - 2018 19. sbírky filmových fotografií 20. televize a film 21. masmédia 22. sbírky pozůstalostí 23. filmová literatura - Česko 24. filmové časopisy - Česko 25. výroční zprávy 26. zprávy

    061.4+061.43+061.3+316.4.063.34+621.397+791+659.3+82:791+070.48:791+(047.1)+(047)+7.025(437.3)+7.025.4(37.3)+778.534.4:7.025+069.5(437)(437.3)+930.253+930.253:791(437.3)"2018"+026.064(437.3)"2018"+7.025(437.3)"2018"+930.253:025.85+791.53(437.3)"2018"+026:791+025.3:791+025.4:791+(437)+321+791(437.3)"2018"
    ABC135
  10. Museo del Cine Pablo Ducrós Hicken (filmový archiv a muzeum : Buenos Aires, Argentina)

    Nitrato argentino / Carolina Cappa (ed.). -- 1. vyd. -- Museo del Cine. -- 231 s.

    Kniha seznamující s ranou argentinskou vydaná "Museo del Cine Pablo Ducrós" v Buenos Aires, je založena na práci muzejního týmu badatelů a archivářů a vychází z rozsáhlých sbírek archivu. Publikace byla koncipována ve dvou rovinách: archivářské a interpretační. Jedná se na jedné straně o katalog nitrátních filmů uložených v Museo del Cine v Buenos Aires (tato sbírka je první svého druhu v Argentině a možná i v Latinské Americe). Na druhé straně je průvodcem celou muzejní sbírkou. Zahrnuje velké množství ilustrací, reprodukce barevných obrázků získaných z původních dokumentů a texty řady odborníků. -- ISBN 978-987-86-1922-4 (brož.)

    1. Museo del Cine Pablo Ducrós Hicken (filmový archiv a muzeum : Buenos Aires, Argentina) 2. filmové archivy a instituce - Argentina 3. sbírky - Argentina 4. filmové sbírky - Argentina 5. filmová dokumentace - Argentina 6. nitrát - Argentina 7. kinematografie - Argentina 8. technické prostředky filmu - Argentina 9. archiváři - Argentina 10. filmová tvorba - Argentina - 1896-1939 11. dějiny filmu - němá éra - Argentina - 1895-1900 12. dějiny filmu - němá éra - Argentina - 1903-1939 13. preservace filmů - Argentina 14. filmová muzea - Argentina 15. kolorizace - Argentina 16. obrazové publikace 17. filmové obrazové publikace 18. studie 19. katalogy

    I. Cappa, Carolina, 1982-
    II. Félix-Didier, Paula

    (048.8)+778.5(82)+791.621(82)+930.25-051(82)+(084.11)+(083.81)+(084.11)791+930.25(82)+791.62-026.15(82)+791.53(82)+930.253:791(82)+069.5(82)+026.064(82)+002:791(82)+661.728.86(82)+791.11"1895-1900"+791.11(82)+771.531.3(82)+7.025(82)+930.253:025.85(82)+069(82)
    ABC135

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.