Search results

Records found: 3  
Your query: Author Sysno/Doc.kind = "^nfa_un_auth 0132747 xcla^"
  1. Slavík, Jiří, 1987-

    Zvuk a hudba ve filmu Spalovač mrtvol [rn] / Jiří Slavík

    In Spalovač mrtvol Mohyla, Karel, 1991-. -- Praha : Casablanca, 2021. -- S. 120-141

    Studie z kolektivní monografie, která rozšiřuje odbornou recepci filmu Juraje Herze Spalovač mrtvol. Jiří Slavík rozebírá funkci zvukových prostředků, mimo jiné i hudby Zdeňka Lišky, ve vztahu k ostatním stylistickým, ale i narativním prvkům filmu, přičemž metodologicky vychází z teorie audiovizuality francouzského teoretika Michela Chiona.

    1. Spalovač mrtvol. 1968. film 2. hudba a film - Československo 3. hudba ve filmu 4. zvuk ve filmu 5. filmová tvorba - Československo - 1968 6. filmová teorie 7. řeč ve filmu 8. zvukové efekty 9. studie 10. analýzy

    I. Spalovač mrtvol. -- S. 120-141

    (048.8)+(048.83)+78+791(437)+791.23+791.62-026.15(437)+791.3+791.32.01+778.534.4
    ABC135
  2. Slavík, Jiří, 1987-

    Chytřejší než-- / Jiří Slavík

    In Film a doba. -- ISSN 0015-1068. -- Roč. 63, č. 4 (2017), s. 104-105

    Recenze sborníku Distanční montáž Artavazda Pelešjana, který vydalo NAMU pod editorským dohledem Martina Čiháka.

    1. filmová literatura 2. recenze

    I. Film a doba. -- Roč. 63, č. 4 (2017), s. 104-105

    82:791+(0:82-95)+(046)
    ABC135
  3. Slavík, Jiří, 1987-

    Banální nacismus [rn] / Jiří Slavík

    In Iluzívne a antiiluzívne vo filme Michalovič, Peter, 1960-. -- Bratislava : Asociácia slovenských filmových klubov, 2018. -- S. 233-241

    Tato studie se zabývá komplikovanou produkcí a historií recepce kompilačního dokumentárního filmu Swastika, ve které byly použity do té doby neznámé archivní záznamy. Film se skládá z několika celků tematizujících působení nacistické strany a ideologie v německé společnosti a paralelně také osobnost vůdce strany Adolfa Hitlera a jeho blízkých. Spíše než chronologickým sledem zaznamenaných událostí se autoři řídili kritériem vizuální atraktivity a pokusili se proniknout pod ideologickou vrstvu archivních záběrů blíže k podstatě myšlení jednotlivců a náladám ve společnosti. Jiří Slavík analyzuje důvody problematického přijetí, či spíše nepřijetí, tohoto filmu. Měl neúspěšnou premiéru na MFF v Cannes v roce 1973.

    1. Swastika. 1973. film 2. fašismus a film 3. nacisté ve filmu 4. druhá světová válka a film 5. druhá světová válka, 1939-1945 ve filmu 6. dokumentární film - Velká Británie 7. filmová recepce 8. ideologie a film 9. ideologie ve filmu 10. vnímání 11. studie 12. analýzy

    I. Iluzívne a antiiluzívne vo filme. -- S. 233-241

    791.229(410)+316.75+791+791.23+329.18+791+791-5+94(100)"1939/1945"+791+791.65.073+7.073:791+94(100)"1939/1945":791.23+(048.83)
    ABC135


  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.