Search results
SYS 265627 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20230814112927.4 010 $a 979-10-320-0423-4 $b brož. 035 $a (NFA-K)b-00246008 100 $a 20230322h2023 m 0czey0103 ba 101 0-
$a fre 102 $a FR 200 1-
$a <Le> cinéma argentique au XXI siècle $e obsolescence et réinvention $f Monise Nicodemos 210 $a Aix-en-Provence $c Presses Universitaires de Provence $d 2023 215 $a 291 s. $c il., barev. il. 225 2-
$a Arts $f dirigée par Jean-Luc Lioult 307 $a Úvod 320 $a Bibliografie na s. 283-293 320 $a Bibliografické odkazy 330 $a Od 90. let 20. století se díky rozšíření digitalizace klasický film konfrontován s problémy zastarávání. Tato studie si klade za cíl prozkoumat „eventuální“ proces zastarávání a nové možnosti uplatnění klasického filmu. 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001687 $a filmová surovina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001572 $a dějiny filmu $x filmové materiály 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003324 $a technika a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002534 $a technické prostředky filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001414 $a 35mm film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001413 $a 16mm film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003770 $a 8mm film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003020 $a formáty kinematografického filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003709 $a digitalizace filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003209 $a digitální formáty 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003703 $a digitální kinematografie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001927 $a laboratorní práce 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002608 $a umění a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002662 $a video a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001459 $a filmové archivy a instituce 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a 72/79+791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.53 $z cze $9 MRF 675 $a 930.253:791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.1 $z cze $9 MRF 675 $a 791(091) $z cze $9 MRF 675 $a 771.531.352 $z cze $9 MRF 675 $a 62+791 $z cze $9 MRF 675 $a 771.531.351 $z cze $9 MRF 675 $a 791:004 $z cze $9 MRF 675 $a 621.38+791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.32.01 $z cze $9 MRF 675 $a 778.58 $z cze $9 MRF 675 $a 771.531.35 $z cze $9 MRF 675 $a 544.52 $z cze $9 MRF 675 $a 791.621 $z cze $9 MRF 675 $a 539.1.073.7 $z cze $9 MRF 675 $a 771.531.3 $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0149822 $a Nicodemos $b Monise $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20230322 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy SYS 254096 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20210601104016.0 010 $a 978-3-936774-13-9 $b brož. 011 $a 1610-048 035 $a (NFA-K)b-00234484 100 $a 20210525f2020 m 0czey0103 ba 101 0-
$a ger 102 $a DE 200 1-
$a Heimkino auf Ozaphan $e Mediengeschichte eines vergessenen Filmmaterials $f Ralf Forster, Jeanpaul Goergen 210 $a Berlín $c CineGraph Babelsberg $d c2021 215 $a 168 s. $c il., barev. il. 307 $a Předmluva 320 $a Bibliografie na s. 154-165 330 $a Mediální historie téměř zapomenutého filmového materiálu Ozaphan (obchodní značka pro 16mm film maximální délky 140 m), který byl vyvinut zejména pro domácí kina, a to už ve 30. letech minulého století. Důležitou roli zde hrála nehořlavá fólie vyrobená z celofánu, kterou Agfa a Kalle AG vyráběly od roku 1932. Na tomto materiálu vznikaly krátké, levné komerční filmy s poučnými i zábavnými tématy (výňatky z kulturních, pohádkových a kreslených filmů apod.) a od roku 1939 také válečné propagandistické filmy (spolupráce s firmou UFA). V Německé spolkové republice byly filmy pro děti nabízeny až do poloviny 60. let. Na základě specifických vlastností filmového materiálu zkoumají Ralf Forster a Jeanpaul Goergen mediální historii filmu Ozaphan od jeho počátků až po 60. léta 20. století. 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001687 $a filmová surovina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003363 $a domácí kina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002616 $a úzký film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001413 $a 16mm film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002269 $a projekce 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003680 $a projekce mimo kina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001927 $a laboratorní práce 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002283 $a filmový průmysl $y Německo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003020 $a formáty kinematografického filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003364 $a domácí projekce 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 675 $a 778.55 $z cze $9 MRF 675 $a 778.58 $z cze $9 MRF 675 $a 791.61 $z cze $9 MRF 675 $a 771.531.352 $z cze $9 MRF 675 $a 771.531.35 $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a 725.824.4 $z cze $9 MRF 675 $a 791.65 $z cze $9 MRF 675 $a 771.531.3 $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0093597 $a Forster $b Ralf $f 1966- $4 070 701 -1
$3 nfa_un_auth*0141662 $a Goergen $b Jeanpaul $f 1951- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20210525 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy SYS 256918 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20211022160702.2 010 $b pdf 035 $a (NFA-K)b-00237307 100 $a 20211021d2021 m 0czey0103 ba 101 2-
$a cze $a eng 102 $a CZ 200 1-
$a Dokumentace digitálního restaurování filmu Až přijde kocour (Vojtěch Jasný, 1963) $b rukopis $f Národní filmový archiv 210 $a Praha $c Národní filmový archiv $d 2021 215 $a 71 s. $c barev. il., tabulky 307 $a Soupis filmových materiálů ze sbírky Národního filmového archivu 307 $a Laboratorní standard (kopie z Filmoteky Narodowe) 307 $a Titulek o ocenění filmu v Cannes (kopie z Gosfilmofondu) 307 $a Protokol o stavu filmových materiálů: originální negativ (694) 307 $a Protokol o stavu filmových materiálů: intermediát pozitiv (8183) 307 $a Protokol o stavu filmových materiálů: intermediát negativ (693) 307 $a Protokol o opravě kopie z Filmarchiv Austria 307 $a Film Repair Report (z L’Immagine Ritrovata) 307 $a General restoration intentions 307 $a Digital restoration form (z L’Immagine Ritrovata) 307 $a Instrukce pro promítače 307 $a Seznam výstupů v digitální podobě 307 $a Nastavení přepisovacího zařízení Sondor OMA/E, COSP-Xi2 307 $a Restaurování zvuku: seznam digitálních intervencí 307 $a Nastavení ekvalizace 320 $a Bibliografické odkazy 330 $a Materiál vypracovaný Národním filmovým archivem v Praze dokumentuje proces digitalizace fantazijní filmové komedie režiséra Vojtěcha Jasného "Až přijde kocour" z roku 1963. V úvodu najdeme základní informace: o filmu (výrobní, distribuční a filmografické údaje; informace o filmových i nefilmových materiálech); o průzkumu materiálové podstaty díla (průzkum a oprava filmových materiálů) a nemateriálové podstaty díla (historický průzkum vzniku a uvádění filmu); o vyhodnocení výzkumu a rozhodnutí o restaurované verzi; o průběhu digitálního restaurování (výběr filmových materiálů k digitalizaci, výběr referenčních materiálů); o technickém restaurování a rekonstrukci (digitální restaurování obrazu a zvuku); o výsledku restaurování, distribuce a archivace (výroba distribučních masterů, archivace výstupů). Dokumentace restaurování je doplněna patnácti přílohami. 540 1-
$a Dokumentace digitálního restaurování filmu Až přijde kocour 601 02
$3 nfa_un_auth*0052309 $a Národní filmový archiv 605 $3 nfa_un_auth*0042208 $a Až přijde kocour $k 1963 $n film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003589 $a digitalizace obrazu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001869 $a komedie $y Československo $z 1963 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003588 $a digitalizace $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003709 $a digitalizace filmu $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003591 $a digitalizace zvuku 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003322 $a digitální restaurování $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001592 $a digitální technika 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001687 $a filmová surovina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003305 $a barevná korekce 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002510 $a synchronizace obrazu a zvuku 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001595 $a filmová distribuce 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001610 $a filmová dokumentace 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001688 $a filmová věda a výzkum 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002535 $a technické vybavení 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001927 $a laboratorní práce 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002254 $a preservace filmů 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002341 $a restaurované filmy $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001459 $a filmové archivy a instituce $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002384 $a filmové sbírky $y Česko 675 $a 791.221.2(437) $z cze $9 MRF 675 $a 004.4'273 $v MRF $z cze 675 $a 004 $v MRF $z cze 675 $a 791:004(437.3) $z cze $9 MRF 675 $a 004.4'277.2 $v MRF $z cze 675 $a 791.623 $z cze $9 MRF 675 $a 778.534.48 $z cze $9 MRF 675 $a 002:791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.64 $z cze $9 MRF 675 $a 771.531.3 $z cze $9 MRF 675 $a 791.32 $z cze $9 MRF 675 $a 791.621 $z cze $9 MRF 675 $a 778.58 $z cze $9 MRF 675 $a 621.3.037.37 $z cze $9 MRF 675 $a 7.025 $z cze $9 MRF 675 $a 930.253:025.85 $z cze $9 MRF 675 $a 791.53 $z cze $9 MRF 675 $a 930.253:791 $z cze $9 MRF 675 $a 026.064 $z cze $9 MRF 710 02
$3 nfa_un_auth*0052309 $a Národní filmový archiv 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20211021 $g AACR2R $9 2 856 4-
$u https://www.dropbox.com/s/wdx6ozqjqwarlsg/A4_APK%20Dokument_2.pdf?dl=0 $a Fulltext 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy SYS 250178 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20230109092553.2 010 $a 978-3-030-44308-5 $b váz. 035 $a (NFA-K)b-00130979 $z (NFA-K)b-00244262 100 $a 20201015f2020 m 0czey0103 ba 101 0-
$a eng 102 $a CH 200 1-
$a Experimental film and photochemical practices $f Kim Knowles 210 $a Cham $c Palgrave Macmillan $d c2020 215 $a xv, 255 s. $c il., barev. il. 225 2-
$a Experimental films and artists' moving image $f series editors Kim Knowles, Jonathan Walley 307 $a Poznámky v textu 320 $a Bibliografie na s. 229-243 320 $a Rejstřík 330 $a Tato kniha hodnotí, jaký status má v současnosti takzvaná fotochemická filmová praxe. Činí tak na pozadí probíhajících technologických změn a s ohledem na problematiku zastarávání technologií. Argumentuje, že užívání filmového materiálu (filmové suroviny) má nadále význam, protože umožňuje nalézat alternativní způsoby vidění a vnímání světa. Autorka zpochybňuje přitom názory založené na konceptech nahrazení, fetišismu a nostalgie. Načrtává obrysy fotochemické renesance poháněné kolektivní vášní, tvůrčí rezistencí a uměleckou re-invencí. 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001687 $a filmová surovina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001652 $a experimentální film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003073 $a média 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003212 $a ekologie a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001494 $a barva 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002269 $a projekce 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003194 $a kultura 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002707 $a vyvolávání filmů 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001927 $a laboratorní práce 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003305 $a barevná korekce 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003085 $a kinematografie 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 675 $a 778.55 $z cze $9 MRF 675 $a 316.7 675 $a 7.017.4 $z cze $9 MRF 675 $a 7.038.55 $z cze $9 MRF 675 $a 502+791.62 $z cze $9 MRF 675 $a 574+791.62 $z cze $9 MRF 675 $a 316.774 $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a 791.623 $z cze $9 MRF 675 $a 778.5 $z cze $9 MRF 675 $a 778.58 $z cze $9 MRF 675 $a 544.52 $z cze $9 MRF 675 $a 791.22-028.77 $z cze $9 MRF 675 $a 771.531.3 $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0144078 $a Knowles $b Kim $f 1976- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20201015 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy SYS 248775 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20201015180513.9 010 $a 978-80-7331-452-1 $b brož. 020 $a CZ $b cnb003157889 035 $a (NFA-K)b-00227508 100 $a 20200812h2018 m 0czey0103 ba 101 0-
$a cze 102 $a CZ 200 1-
$a Metodiky digitalizace národního filmového fondu metodou DRA $e metodiky hodnocení kvality filmového obrazu z pohledu zrakového vjemu diváka s cílem vytvoření rovnocenné restaurované digitální kopie v porovnání s mateřskými archivními filmovými obrazovými zdroji $f Marek Jícha ... [et al.] 205 $a 1. vyd. 210 $a Praha $c Akademie muzických umění v Praze (Nakladatelství AMU) $d 2018 215 $a 739 s. $c il., barev. il., tabulky, grafy 304 $a Další autoři: Jaromír Šofr, Jiří Myslík, Josef Pecák, Jiří Macák, Antonín Weiser, Ivo Mathé, Petr Páta, Pavel Rejholec, Petr Neubauer, Karel Fliegel, Miloslav Novák, František Rund, Libor Husník, Vidu Gunaratna, Jiří Šimunek, Stanislav Vítek, Martin Procházka, Daniel Souček, Martin Piškula, Miroslav Jedlička, Zdeněk Stuchlík 307 $a Název a cíl projektu 307 $a Seznam použité literatury 307 $a Seznam publikací, které předcházely metodice a byly publikovány, případně výstupy z originální práce 307 $a Certifikáty jednotlivých metodik 330 $a Práce je dílem výzkumného týmu Akademie múzických umění v Praze, vznikla v rámci programu aplikovaného výzkumu Národní kulturní identity Ministerstva kultury České republiky v letech 2013-2017. Publikace obsahuje sedm certifikovaných metodik DRA (Digitálně Restaurovaný Autorizát), které zachovávají původní vzhled obrazu i charakter zvuku a zároveň řeší problém kontroly autorů nad digitalizací filmů. Mezi přílohami najdeme: chronologické přehledy kinematografických materiálů vyráběných v období let 1888-1950 a 1951-2016; časové osy materiálů Eastman Kodak, Agfa Wolfen, Orwo Wolfen, Agfa Leverkusen, Gevaert, Du Pont, Fuji, Ilford, Ansco, Ferrania, Foma Cine F; filmové kopírky 35 mm a vyvolávací stroje 35 a 16 mm používané ve Filmové laboratoři Barrandov apod. 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003589 $a digitalizace obrazu $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003588 $a digitalizace $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002254 $a preservace filmů $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001688 $a filmová věda a výzkum $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003085 $a kinematografie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003709 $a digitalizace filmu $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001927 $a laboratorní práce 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003591 $a digitalizace zvuku $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003209 $a digitální formáty 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001687 $a filmová surovina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003020 $a formáty kinematografického filmu 608 $3 nfa_un_auth*0067268 $a příručky 608 $3 nfa_un_auth*0067269 $a metodické příručky 675 $a 778.58 $z cze $9 MRF 675 $a (035) $z cze $9 MRF 675 $a (072) $z cze $9 MRF 675 $a 7.025 $z cze $9 MRF 675 $a 930.253:025.85 $z cze $9 MRF 675 $a 778.5 $z cze $9 MRF 675 $a 791.32 $z cze $9 MRF 675 $a 556.012 $z cze $9 MRF 675 $a 771.531.3 $z cze $9 MRF 675 $a 004.4'273 $v MRF $z cze 675 $a 004 $v MRF $z cze 675 $a 791:004 $z cze $9 MRF 675 $a 004.4'277.2 $v MRF $z cze 675 $a 621.38+791 $z cze $9 MRF 675 $a 771.531.35 $z cze $9 MRF 702 -1
$3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $f 1959- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20200812 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy SYS 258431 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20240205161527.7 010 $a 978-1-291-98130-8 $b váz. 035 $a (NFA-K)b-00238820 100 $a 20220112h2014 m 0czey0103 ba 101 0-
$a eng 102 $a US 200 1-
$a <A> light affliction $e <a> history of film preservation and restauration $f by Michael Binder 205 $a 1st publ. 210 $a [Morrisville $c Lulu Press] $d 2014 215 $a ix, 319 s. $c portréty 307 $a Zkratky 307 $a Odkazy 307 $a Biografické poznámky 320 $a Bibliografie na s. 309-319 320 $a Rejstřík 330 $a Filmový nadšenec, povoláním webový vývojář, Michael Binder věnoval svou knihu dějinám uchovávání a restaurování filmů. Od prvních pokusů o uchování filmů až po moderní dobu digitální techniky sleduje příběh lidí, kterým záleží na tom, aby byly filmové "poklady" uchovány i pro budoucí generace. První čtyři desetiletí po vynálezu filmu se téměř nikdo nesnažil uchovat miliony stop celuloidu, které protekly kamerami a promítačkami celého světa. Namísto toho byly kombinací náhod, zanedbání a úmyslného zničení navždy ztraceny tisíce filmů. Ve 30. letech 20. století pak začaly první společné pokusy o uchování filmů průkopníci jako Iris Barry v newyorském Muzeu moderního umění, Ernest Lindgren v Britském filmovém institutu a Henri Langlois ve Francouzské filmové akademii. K dalším hrdinům příběhu o uchovávání filmů patří Kevin Brownlow, který pečlivě poskládal dohromady film Abela Gance Napoleón. Robert A. Harris se ujal filmu Lawrence z Arábie a Martin Scorsese vedl kampaň, jejímž cílem bylo přimět společnost Kodak k výrobě filmového pásu méně náchylného k poškození. Snímek Metropolis zachránil argentinský sběratel a chybějící sekvence z filmů King Kong a Star is Born se zachovaly v soukromých rukou dlouho poté, co jejich tvůrci záběry vyřadili. Rozmach videofilmů v 80. letech přiměl filmová studia k zavedení programů na ochranu filmů a v digitálním věku se objevily nové metody výroby, projekce a uchovávání filmů. 600 -1
$3 nfa_un_auth*0068505 $a Barry $b Iris $f 1895-1969 $x filmová kritička, publicistka, překladatelka $y Velká Británie $y Spojené státy americké 600 -1
$3 nfa_un_auth*0147112 $a Card $b James $f 1915-2000 $x americký archivář, filmový historik, konzervátor $y Spojené státy americké 600 -1
$3 nfa_un_auth*0128297 $a Langlois $b Henri $f 1914-1977 $x francouzský archivář, sběratel a kinofil $y Francie 600 -1
$3 nfa_un_auth*0013602 $a Brownlow $b Kevin $f 1938- $x anglický scenárista, režisér, producent, redaktor a publicista $y Velká Británie 600 -1
$3 nfa_un_auth*0002786 $a Scorsese $b Martin $f 1942- $x americký režisér, scenárista, střihač a producent $y Spojené státy americké 600 -1
$3 nfa_un_auth*0064465 $a Lindgren $b Ernest $f 1910-1973 $x anglický filmový historik a teoretik, archivář $y Velká Británie 601 02
$3 nfa_un_auth*0061570 $a FIAF 601 02
$3 nfa_un_auth*0052907 $a <The> American Film Institute 601 02
$3 nfa_un_auth*0075284 $a <La> Cinémathèque française $c filmotéka : Paříž, Francie 601 02
$3 nfa_un_auth*0052334 $a George Eastman House $c muzeum fotografie : Rochester, New York 605 $3 nfa_un_auth*0044451 $a Drak přichází $k 1973 $n film 605 $3 nfa_un_auth*0147113 $a <An> affaire to Remeber $k 1957 $n film 605 $3 nfa_un_auth*0041794 $a Lawrence z Arábie $k 1962 $n film 605 $3 nfa_un_auth*0060442 $a Napoleon $k 1927 $n film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002254 $a preservace filmů 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003335 $a dějiny filmu $x němá éra $z 1895-1900 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001459 $a filmové archivy a instituce 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002171 $a filmové časopisy 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001927 $a laboratorní práce 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001574 $a dějiny filmu $x němá éra 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003154 $a dějiny filmu $x zvuková éra 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002341 $a restaurované filmy 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002662 $a video a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003324 $a technika a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003750 $a filmoví kurátoři 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003751 $a filmové kurátorky 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001740 $a filmoví historici 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002384 $a filmové sbírky 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002762 $a zvláštní efekty 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002260 $a filmoví producenti 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003046 $a filmoví tvůrci 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001590 $a DVD a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001591 $a filmy na DVD 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002171 $a filmové časopisy 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001956 $a filmová literatura 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001687 $a filmová surovina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001769 $a filmová hudba 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003589 $a digitalizace obrazu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003322 $a digitální restaurování 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001592 $a digitální technika 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a 82:791 $z cze $9 MRF 675 $a 771.531.3 $z cze $9 MRF 675 $a 791.631-051 $z cze $9 MRF 675 $a 791.63-051 $z cze $9 MRF 675 $a 070.48:791 $z cze $9 MRF 675 $a 778.58 $z cze $9 MRF 675 $a 930.253:791-051 $z cze $9 MRF 675 $a 930.253:791-055.2 $z cze $9 MRF 675 $a 791.3-051 $z cze $9 MRF 675 $a 026.064 $z cze $9 MRF 675 $a 62+791 $z cze $9 MRF 675 $a 004.085.4 $z cze $9 MRF 675 $a 791:004.085.4 $z cze $9 MRF 675 $a 791.636:78 $z cze $9 MRF 675 $a 778.534.6 $z cze $9 MRF 675 $a 004.4'273 $v MRF $z cze 675 $a 621.3.037.37 $z cze $9 MRF 675 $a 791.53 $z cze $9 MRF 675 $a 930.253:791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.11"1895-1900" $z cze $9 MRF 675 $a 791.11 $z cze $9 MRF 675 $a 791.12 $z cze $9 MRF 675 $a 7.025 $z cze $9 MRF 675 $a 930.253:025.85 $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0147109 $a Binder $b Michael $f 1970- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20220112 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy SYS 217585 LBL 00000nbm^^22^^^^^^^^450^ 005 20220203111436.1 010 $b Volné l. v deskách 035 $a (NFA-K)b-00196933 100 $a 20170606d2013 m 0czey0103 ba 101 0-
$a cze 102 $a CZ 200 1-
$a Barva v raném období kinematografie a její uplatnění v domácím filmovém průmyslu $b rukopis $e bakalářská diplomová práce $f Michaela Koželuhová $g Ústav filmu a audiovizuální kultury 210 $a Brno $c Masarykova univerzita $d 2013 215 $a 58 l. $c il., faksim. 304 $a Michaela Koželuhová, vdaná Matějčková 307 $a Kopie 307 $a Úvod 307 $a Závěr 307 $a Resumé 307 $a Dokumentační přílohy 307 $a Citované filmy 310 $a Tisk z PC 320 $a Bibliografie 320 $a Bibliografické poznámky 330 $a Tato bakalářská práce zkoumá rané dějiny barevné kinematografie v domácím i světovém kontextu. Zahrnuje období od roku 1895 do 20. let 20. století. Věnuje se metodám ručního kolorování, patronového barvení, virážování a tónování. Zabývá se změnami funkce barvy ve filmu, vývoji metod barvení, specifiky domácího filmového průmyslu a domácím diskursem o filmové barvě. První část práce shrnuje historické a teoretické ukotvení barvících technik. Druhá odhaluje situaci v domácím filmovém průmyslu a analyzuje dobový diskurs. 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003085 $a kinematografie $y Československo $y Česko $y země světa 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003335 $a dějiny filmu $x němá éra $y Česko $z 1895-1900 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001574 $a dějiny filmu $x němá éra $z česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003154 $a dějiny filmu $x zvuková éra 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001927 $a laboratorní práce 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002283 $a filmový průmysl $y Rakousko-Uhersko $y Československo $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002262 $a produkce $y země světa 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002534 $a technické prostředky filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001491 $a barevné systémy 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001492 $a barevný film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001494 $a barva 608 $3 nfa_un_auth*0067249 $a bakalářské práce 675 $a 791.11"1895-1900" $z cze $9 MRF 675 $a 791.11 $z cze $9 MRF 675 $a 791.12 $z cze $9 MRF 675 $a 791.61(100) $z cze $9 MRF 675 $a 791.63(100) $z cze $9 MRF 675 $a 778.58 $z cze $9 MRF 675 $a (043)378.22 $z cze $9 MRF 675 $a 778.5 $z cze $9 MRF 675 $a 791.621 $z cze $9 MRF 675 $a 7.017.4 $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0146722 $a Matějčková $b Michaela $f 1991- $4 070 712 02
$3 nfa_un_auth*0081852 $a Masarykova univerzita $b Ústav filmu a audiovizuální kultury 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20170606 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy SYS 258334 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20220919122140.4 010 $a 978-613-0-29821-0 $b brož. 035 $a (NFA-K)b-00238723 100 $a 20220106h2010 m 0czey0103 ba 101 0-
$a eng 102 $a MU 200 1-
$a Film preservation $e museum, non-profit organization, film stock, outtake, film colorization, Dolby laboratories, film editing, lost film, 3D LUT, digital intermediate, digital cinematography, direct to disk recording $f Frederic P. Miller, Agnes F. Vandome, John Mc Brewster (ed.) 210 $a Beau Bassin $c Alphasript Publishing $d 2010 215 $a 129 s. $c il., tabulky 307 $a Zdroje statí 307 $a Autoři příspěvků 320 $a Bibliografické odkazy v textu 330 $a Sborník textů extrahovaných z Wikipedie, věnovaných problematice uchovávání a restaurování filmů; různým metodám a technikám, které se v procesu "film preservation" využívají a nechybí ani historické ohlédnutí. Hnutí za uchování filmů nebo restaurování filmů je pokračující projekt mezi filmovými historiky, archiváři, muzei a neziskovými organizacemi na záchranu chátrajících filmových fondů a zachování pohyblivých obrazů, které obsahují. V nejširším slova smyslu dnes konzervace zajišťuje, že film bude i nadále existovat, co nejblíže své původní podobě. Po mnoho let byl termín uchování synonymem pouze duplikace a cílem uchování bylo vytvořit trvanlivou kopii bez výrazné ztráty kvality. Dnes uchovávání filmů zahrnuje manipulaci, duplikaci, způsoby skladování a zpřístupnění. V dnešní době je tak úkolem archivářů nejen film chránit, ale také sdílet jej s veřejností. 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002254 $a preservace filmů 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003703 $a digitální kinematografie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002341 $a restaurované filmy 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002757 $a ztracený film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001687 $a filmová surovina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002482 $a střih 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002535 $a technické vybavení 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002538 $a technický vývoj 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003324 $a technika a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003588 $a digitalizace 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002385 $a vybavení a zařízení knihoven a archivů 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001867 $a kolorizace 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003073 $a média 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003774 $a mediální studia a výzkum 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003272 $a digitální média a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001927 $a laboratorní práce 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003221 $a postprodukce 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003020 $a formáty kinematografického filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001577 $a depozitáře 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003250 $a filmové kurátorství 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001459 $a filmové archivy a instituce 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003362 $a muzea a film 608 $3 nfa_un_auth*0067230 $a sborníky 608 $3 nfa_un_auth*0067379 $a stati 608 $3 nfa_un_auth*0067268 $a příručky 675 $a (082) $z cze $9 MRF 675 $a (035) $z cze $9 MRF 675 $a (049) $z cze $9 MRF 675 $a 791.53 $z cze $9 MRF 675 $a 930.253:791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.32.01 $z cze $9 MRF 675 $a 069+791 $z cze $9 MRF 675 $a 7.025 $z cze $9 MRF 675 $a 930.253:025.85 $z cze $9 MRF 675 $a 791.621 $z cze $9 MRF 675 $a 62+791 $z cze $9 MRF 675 $a 316.774 $z cze $9 MRF 675 $a 316.774:37.016 $z cze $9 MRF 675 $a 316.774:303 $z cze $9 MRF 675 $a 791.623 $z cze $9 MRF 675 $a 771.531.35 $z cze $9 MRF 675 $a 778.58 $z cze $9 MRF 675 $a 021.61 $z cze $9 MRF 675 $a 022.9 $z cze $9 MRF 675 $a (930.253:791):005 $z cze $9 MRF 675 $a 004 $v MRF $z cze 675 $a 791.623.1 $z cze $9 MRF 675 $a 771.531.3 $z cze $9 MRF 675 $a 771.429 $z cze $9 MRF 675 $a 791-021.163 $z cze $9 MRF 702 -1
$3 nfa_un_auth*0147079 $a Miller $b Frederic P. $4 340 702 -1
$3 nfa_un_auth*0147080 $a Vandome $b Agnes F. $4 340 702 -1
$3 nfa_un_auth*0147081 $a John $b Mc Brewster $4 340 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20220106 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy SYS 252471 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20210406172546.1 010 $a 978-1-4443-3239-1 $b váz. 035 $a (NFA-K)b-00232859 100 $a 20210225h2010 m 0czey0103 ba 101 0-
$a eng 102 $a GB 200 1-
$a Chromatic cinema $e <a> history of screen color $f Richard Misek 205 $a 1st publ. 210 $a Chichester $c Wiley-Blackwell $d 2010 215 $a viii, 227 s., [8] s. barev. obr. příl. $c barev. il. 307 $a Úvod 307 $a Poznámky 320 $a Bibliografie na s. 195-227 320 $a Rejstřík 330 $a Publikace věnovaná barevného filmu poskytuje jak zhutněnou historii barev ve filmu, tak teoretický rámec umožňující pochopení této problematiky. Autor seznamuje s technikami použití barev od raných filmů (1895-1927) až po kolorizaci digitálního obrazu (1989-2009), ale sleduje i efekt černobílých filmů. 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002534 $a technické prostředky filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003085 $a kinematografie $y země světa $z 1895-2009 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001494 $a barva 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001491 $a barevné systémy 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003548 $a Technicolor 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003305 $a barevná korekce 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001927 $a laboratorní práce 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001492 $a barevný film $y země světa 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001556 $a černobílý film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003703 $a digitální kinematografie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003589 $a digitalizace obrazu 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 675 $a 791.621 $z cze $9 MRF 675 $a 7.017.4 $z cze $9 MRF 675 $a 778.5 $z cze $9 MRF 675 $a 791.623 $z cze $9 MRF 675 $a 778.58 $z cze $9 MRF 675 $a 004.4'273 $v MRF $z cze 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0145026 $a Misek $b Richard $f 1971- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20210225 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy SYS 100963 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20201015051016.5 010 $a 80-7037-159-5 $b brož. 035 $a (NFA-K)b-00082523 100 $a 20070517h2007 m 0czey0103 ba 101 0-
$a cze 102 $a CZ 200 1-
$a Z dějin rozhlasu, televize a filmu 3 $f [redakce Pavel Pitrák, Jiří Pazderák, Aleš Krumphanzl] 210 $a Praha $c Národní technické muzeum $d 2007 215 $a 187 s. $c il., faksim. portréty 225 2-
$a Rozpravy Národního technického muzea v Praze $v 201 307 $a Redakční poznámka, grafy, o autorech 320 $a Bibliografie v textu 327 0-
$a Třetí rozměr a jeho perspektivy / Přemysl Prokop 330 $a Třetí sborník, který je tvořen referáty přednesenými na konferenci Klubu rozhlasové, televizní a filmové techniky v květnu 2006. Obsahuje autentické texty autorů, kteří měli nebo ještě mají významnou úlohu ve vývoji těchto oborů v našich zemích. 601 02
$3 nfa_un_auth*0052299 $a Národní technické muzeum $x Praha, Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002535 $a technické vybavení $y Československo $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002538 $a technický vývoj $y Československo $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002476 $a 3D film $x dějiny $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001927 $a laboratorní práce $y Československo $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002543 $a televize $y Československo $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002764 $a zvukaři $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002765 $a zvuková aparatura $y Československo $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002767 $a zvuková studia $y Československo $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003225 $a zvuková stopa $y Československo $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003588 $a digitalizace $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003589 $a digitalizace obrazu $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003591 $a digitalizace zvuku $y Česko 608 $3 nfa_un_auth*0067229 $a sborníky konferencí 675 $a 778.534.1 $z cze $9 MRF 675 $a 791.621(437)(437.3) $z cze $9 MRF 675 $a 778.58(437)(437.3) $z cze $9 MRF 675 $a 654.191(437)(437.3) $z cze $9 MRF 675 $a 778.534.4-051(437)(437.3) $z cze $9 MRF 675 $a 681.84(437)(437.3) $z cze $9 MRF 675 $a 727.94(437)(437.3) $z cze $9 MRF 675 $a 778.534.4(437)(437.3) $z cze $9 MRF 675 $a 004(437.3) 675 $a 004.4'273(437.3) 675 $a 004.4'277.2(437.3) 675 $a (063) $z cze $9 MRF 675 $a 534.86(437)(437.3) $9 MRF $z cze 675 $a 341.226.5(437)(437.3) $z cze 710 02
$3 nfa_un_auth*0052299 $a Národní technické muzeum 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20070517 $g AACR2 $9 2 910 $a ABC135