Search results

Records found: 40  
Your query: = ("Marek" AND "Jícha") AND Document Type = "rn"
  1. SYS210094
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20201015143819.8
    035
      
    $a (NFA-K)b-00189510
    100
      
    $a 20140923h2016 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a cze
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a O některých základních a nepominutelných hlediscích při šíření děl uměleckého filmu $b rn $f Petr Weigl
    307
      
    $a Poznámky
    330
      
    $a Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci programu NAKI. Režisér Petr Weigl ve svém příspěvku vychází z předpokladu, že společnost bude zachovávat především ty filmy, které můžeme považovat za filmové umění. Připomíná také, že hodnocení uměleckého díla je vždy subjektivní a aby bylo vůbec možno jej za umění považovat, musí být ve své působnosti nadčasové. Nutné je také respektovat talent tvůrce (tvůrců) jako základní východisko výsledku díla. Weigl konstatuje, že vývoj technologií v souvislosti s možnostmi digitalizace přináší záruky delšího uchování filmů a nové možnosti jejich přepisu. Věnuje se také problematice postupů při digitalizaci filmových materiálů. Zdůrazňuje, že je třeba rozlišit, co je úprava díla vylepšováním a co je odpovědným dorovnáním technické konvence dobové účinnosti do konvence současné a jako východisko vidí zachování původního záměru.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*209734 $1 200 1 $a Živý film $f Marek Jícha, Jaromír Šofr [a kolektiv] $v S. 17-19 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Praha $c Lepton studio $d 2016 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $f 1959- $4 070 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0004047 $a Šofr $b Jaromír $f 1939- $4 070 $1 712 02 $3 nfa_un_auth*0068267 $a Akademie múzických umění v Praze
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003709 $a digitalizace filmu $y Česko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003588 $a digitalizace
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003322 $a digitální restaurování
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002254 $a preservace filmů
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067379 $a stati
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 791:004 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 7.025 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 930.253:025.85 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 004 $z cze $v MRF
    675
      
    $a (049) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0002942 $a Weigl $b Petr $f 1939-2018 $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20140923 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
  2. SYS212771
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20201015145430.0
    035
      
    $a (NFA-K)b-00192029
    100
      
    $a 20140923h2016 m 0czey0103 ba
    101
    2-
    $a cze
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a Existuje originál kinematografického díla? $b rn $f Peter Michalovič, Vlastimil Zuska
    307
      
    $a Poznámky
    330
      
    $a Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci programu NAKI. Slovenský filozof, estetik, filmový teoretik a historik Peter Michalovič se ve svém příspěvku věnuje problematice originality uměleckého díla obecně a různým pohledům na tuto otázku (I. Kant, Walter Benjamin, Noël Carroll, Jan Mukařovský, aj.). Ústředním tématem stati je však originalita kinematografického díla, zejména v souvislosti s novými formami technické reprodukovatelnosti mezi které dnes patří digitalizace. Michalovič uvádí její klady i zápory. Za pozitivum pokládá schopnost vyčištění starších kopií do digitální podoby, přičemž pozizivitu vyčištění má podporovat spolupráce režiséra nebo kameramana. V závěru autor konstatuje, že digitalizace nic nemění na faktu, že originální filmové umění je případem vícefázového autografického uměleckého druhu, jehož instance se mohou nekonečně množit, ale pokud do nich nezasáhneme, nemůžeme vytvořit plagiát.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*209734 $1 200 1 $a Živý film $f Marek Jícha, Jaromír Šofr [a kolektiv] $v S. 20-26 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Praha $c Lepton studio $d 2016 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $f 1959- $4 070 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0004047 $a Šofr $b Jaromír $f 1939- $4 070 $1 712 02 $3 nfa_un_auth*0068267 $a Akademie múzických umění v Praze
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003709 $a digitalizace filmu $y Česko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003588 $a digitalizace
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002608 $a umění a film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003322 $a digitální restaurování
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001887 $a kopírování filmů
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002254 $a preservace filmů
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067379 $a stati
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 791.32.01 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 72/79+791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 7.01 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 778.588 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791:004 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 7.025 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 930.253:025.85 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 004 $z cze $v MRF
    675
      
    $a (049) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0007294 $a Michalovič $b Peter $4 070 $f 1960-
    701
    -1
    $3 nfa_un_auth*0013727 $a Zuska $b Vlastimil $f 1951- $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20140923 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
  3. SYS212773
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20201015145431.2
    035
      
    $a (NFA-K)b-00192031
    100
      
    $a 20140923h2016 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a cze
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a Kameraman jako autor filmové fotografie $b rn $f Marek Jícha
    215
      
    $c il., barev. il.
    307
      
    $a Poznámky
    330
      
    $a Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci programu NAKI. Kameraman Marek Jícha se v úvodu věnuje shodným prvkům umělecké práce kameramanů s klasickou fotografickou praxí. Jádrem příspěvku je problematika role kameramana a jeho autorství, legislativa vyjadřující se k této otázce a to vše v souvislosti s procesem digitalizace (metoda digitálně restaurovaného autorizátu - DRA). Dále se Jícha zamýšlí nad otázkou, zda lze dodatečně vylepšit autorský koncept díla, kterou vyvolal spor o nutnosti přítomnosti kameramana či režiséra u digitalizace.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*209734 $1 200 1 $a Živý film $f Marek Jícha, Jaromír Šofr [a kolektiv] $v S. 27-42 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Praha $c Lepton studio $d 2016 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $f 1959- $4 070 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0004047 $a Šofr $b Jaromír $f 1939- $4 070 $1 712 02 $3 nfa_un_auth*0068267 $a Akademie múzických umění v Praze
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003709 $a digitalizace filmu $y Česko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003588 $a digitalizace
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002608 $a umění a film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001833 $a kameramani
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001483 $a autorství
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001545 $a autorské právo
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001832 $a kamera
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002604 $a umělecké prostředky filmu
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001936 $a legislativa
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003322 $a digitální restaurování
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001887 $a kopírování filmů
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002254 $a preservace filmů
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067379 $a stati
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 791.636 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.636:778.53 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 34:791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 347.78 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 778.53-051 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.32.01 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 72/79+791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 7.01 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 778.588 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791:004 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 7.025 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 930.253:025.85 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 004 $z cze $v MRF
    675
      
    $a (049) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $4 070 $f 1959-
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20140923 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
  4. SYS212774
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20201015145431.7
    035
      
    $a (NFA-K)b-00192032
    100
      
    $a 20140923h2016 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a cze
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a Dílo kameramana a jeho restaurování v digitálním věku $b rn $f Jaromír Šofr
    215
      
    $c barev. il.
    307
      
    $a Poznámky
    330
      
    $a Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci programu NAKI. Kameraman Jaromír Šofr ve svém příspěvku vyzdvihuje restaurátorskou metodu za použití autorizovaného digitalizování a následným vznikem nového digitálního originálního zdroje filmového díla, tzn. DRA (digitálně restaurovaného autorizátu). Také se zabývá otázkou autorství obrazové složky filmu; zvláštními podmínkami filmové tvorby na území bývalého Československa, které bylo závislé na dodávkách filmové suroviny (Agfa, ORWO); specifiky, vlastnostmi a nedostatky používaných filmových materiálů; náročností digitalizační restaurátorské práce v souvislosti s dobou vzniku filmu. V závěru zdůrazňuje nezbytnost účasti autora-kameramana nebo expertní skupiny (v případě již nežijících tvůrců) v procesu digitalizace.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*209734 $1 200 1 $a Živý film $f Marek Jícha, Jaromír Šofr [a kolektiv] $v S. 43-49 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Praha $c Lepton studio $d 2016 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $f 1959- $4 070 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0004047 $a Šofr $b Jaromír $f 1939- $4 070 $1 712 02 $3 nfa_un_auth*0068267 $a Akademie múzických umění v Praze
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003709 $a digitalizace filmu $y Česko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003588 $a digitalizace
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003322 $a digitální restaurování
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001832 $a kamera
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002604 $a umělecké prostředky filmu
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002538 $a technický vývoj
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001833 $a kameramani
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001687 $a filmová surovina
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002254 $a preservace filmů
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067379 $a stati
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 771.531.3 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.636:778.53 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.636 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 778.53-051 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791:004 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 7.025 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 930.253:025.85 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 004 $z cze $v MRF
    675
      
    $a (049) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0004047 $a Šofr $b Jaromír $f 1939- $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20140923 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
  5. SYS212776
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20201015145432.8
    035
      
    $a (NFA-K)b-00192034
    100
      
    $a 20140923h2016 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a cze
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a Cesta k metodě digitálně restaurovaného autorizátu $b rn $e od myšlenky výzkumu metodik digitalizace národního filmového fondu k deklaracím Imago a AČK o DRA $f Marek Jícha
    215
      
    $c barev. il.
    307
      
    $a Poznámky
    330
      
    $a Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci programu NAKI. Kameraman Marek Jícha seznamuje s vývojem metodiky digitalizačního pracovního postupu od počátků až ke vzniku Metody digitálně restaurovaného autorizátu (DRA), která byla diskutována i na mezinárodní úrovni. Asociace českých kameramanů ji představila roku 2012 na půdě Evropské federace kameramanských asociací (IMAGO), kde se i rodil text budoucí Deklarace IMAGO o DRA. Autor se dále zmiňuje o rozporech mezi kameramany a archiváři o Metodu DRA a různých názorech na úroveň digitalizačního procesu, rozlišení, aj. V závěru se Jícha vyjadřuje k již proběhnuté digitalizaci, např. filmů Staré pověsti české, Adéla ještě nevečeřela, Adelheid, Případ pro začínajícího kata. Stať je doplněna i o vědecký poster výzkumného projektu NAKI AMU vystaveného a odprezentovaného na Mezinárodní konferenci Mezinárodní asociace filmových archivářů (AMIA) v Savannah v roce 2014.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*209734 $1 200 1 $a Živý film $f Marek Jícha, Jaromír Šofr [a kolektiv] $v S. 50-71 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Praha $c Lepton studio $d 2016 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $f 1959- $4 070 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0004047 $a Šofr $b Jaromír $f 1939- $4 070 $1 712 02 $3 nfa_un_auth*0068267 $a Akademie múzických umění v Praze
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003709 $a digitalizace filmu $y Česko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003588 $a digitalizace
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001833 $a kameramani
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001483 $a autorství
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001545 $a autorské právo
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001832 $a kamera
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002604 $a umělecké prostředky filmu
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003033 $a archiváři
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001936 $a legislativa
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003322 $a digitální restaurování
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001887 $a kopírování filmů
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002254 $a preservace filmů
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002150 $a filmové organizace
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003059 $a profesní svazy
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067379 $a stati
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 791.53 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 331.105.5 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 930.25-051 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.636 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.636:778.53 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 34:791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 347.78 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 778.53-051 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.32.01 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 72/79+791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 7.01 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 778.588 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791:004 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 7.025 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 930.253:025.85 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 004 $z cze $v MRF
    675
      
    $a (049) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $4 070 $f 1959-
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20140923 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
  6. SYS212779
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20201015145434.4
    035
      
    $a (NFA-K)b-00192037
    100
      
    $a 20140923h2016 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a cze
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a Digitalizace a restaurování národního filmového dědictví $b rn $f Jiří Šimůnek
    215
      
    $c barev. il.
    307
      
    $a Poznámky
    330
      
    $a Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci programu NAKI. Kameraman a režisér Jiří Šimůnek ve svém příspěvku definuje pojmy digitalizace a restaurování. Uvádí rozdíly mezi výstupy prosté digitalizace a restaurování kinematografického díla. Nastiňuje problém kvality referenčních kopií při digitalizaci a kvality filmových materiálů využívaných v bývalém Československu (Agfa, později ORWO). Zdůrazňuje úlohu zodpovědného a zkušeného kameramana v procesu restaurování filmu.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*209734 $1 200 1 $a Živý film $f Marek Jícha, Jaromír Šofr [a kolektiv] $v S. 72-76 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Praha $c Lepton studio $d 2016 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $f 1959- $4 070 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0004047 $a Šofr $b Jaromír $f 1939- $4 070 $1 712 02 $3 nfa_un_auth*0068267 $a Akademie múzických umění v Praze
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003709 $a digitalizace filmu $y Česko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003588 $a digitalizace
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003322 $a digitální restaurování
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001833 $a kameramani
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001687 $a filmová surovina $y Československo
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002254 $a preservace filmů
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067379 $a stati
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 771.531.3 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 778.53-051 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791:004 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 7.025 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 930.253:025.85 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 004 $z cze $v MRF
    675
      
    $a (049) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0072762 $a Šimunek $b Jiří $f 1938- $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20140923 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
  7. SYS212781
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20201015145435.3
    035
      
    $a (NFA-K)b-00192039
    100
      
    $a 20140923h2016 m 0czey0103 ba
    101
    1-
    $a cze $c eng
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a Duchové v obraze $b rn $f Brian Winston
    215
      
    $c il., barev. il.
    307
      
    $a Poznámky
    330
      
    $a Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci programu NAKI. Britský historik a scenárista dokumentárních filmů Brian Winston se ve svém příspěvku věnuje reálnosti uměleckého zobrazení ve výtvarném umění, fotografii, analogovém a zejména digitálně restaurovaném filmu. Zabývá se otázkou kolorování filmů; problémem zachování původního diváckého zážitku, vzhledu filmu; legislativou ve sféře duševního vlastnictví a autorských práv a z ní vyplývající přítomností filmového tvůrce v procesu restaurování.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*209734 $1 200 1 $a Živý film $f Marek Jícha, Jaromír Šofr [a kolektiv] $v S. 77-88 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Praha $c Lepton studio $d 2016 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $f 1959- $4 070 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0004047 $a Šofr $b Jaromír $f 1939- $4 070 $1 712 02 $3 nfa_un_auth*0068267 $a Akademie múzických umění v Praze
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003709 $a digitalizace filmu
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003588 $a digitalizace
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003322 $a digitální restaurování
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002604 $a umělecké prostředky filmu
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002538 $a technický vývoj
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001483 $a autorství
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001936 $a legislativa
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001867 $a kolorizace
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002254 $a preservace filmů
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067379 $a stati
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 34:791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 347.78 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 771.531.3 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.636:778.53 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.636 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 778.53-051 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791:004 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 7.025 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 930.253:025.85 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 004 $z cze $v MRF
    675
      
    $a (049) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0126045 $a Winston $b Brian $f 1941- $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20140923 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
  8. SYS212785
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20201015145436.9
    035
      
    $a (NFA-K)b-00192043
    100
      
    $a 20140923h2016 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a cze
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a Metoda DRA $b rn $f Marek Jícha
    215
      
    $c il., barev. il., grafy
    307
      
    $a Poznámky
    320
      
    $a Rejstřík zkratek
    330
      
    $a Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci Programu národní kulturní identity (NAKI). Kameraman Marek Jícha ve svém příspěvku seznamuje s metodou digitálně restaurovaného autorizátu (DRA) a s jejím vývojem. Autor podává přehled o základních kvalitativních kritériích Metody DRA a zdůrazňuje, že DRA lze považovat za originální zdroj filmového díla jen v případě, že tato kritéria splňuje. Jícha dále seznamuje s jednotlivými kroky Metody DRA od zahájení práce na digitálním restaurování (výběr filmu); přes jmenování hlavního restaurátora, sestavení expertní skupiny, výběr referenční kopie filmu, analýzu referenční kopie a výběr vzorkovacích scén, naskenování vzorků referenční kopie až po výrobu DCDM (Digital Cinema Distribution Master) pro další distribuci filmu. Stať zahrnuje schéma Metody DRA a v závěru přehled používaných zkratek.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*209734 $1 200 1 $a Živý film $f Marek Jícha, Jaromír Šofr [a kolektiv] $v S. 89-101 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Praha $c Lepton studio $d 2016 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $f 1959- $4 070 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0004047 $a Šofr $b Jaromír $f 1939- $4 070 $1 712 02 $3 nfa_un_auth*0068267 $a Akademie múzických umění v Praze
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003322 $a digitální restaurování
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003588 $a digitalizace
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067379 $a stati
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 004 $z cze $v MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $4 070 $f 1959-
    801
    -0
    $b ABC135 $c 20140923 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
  9. SYS212787
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20201015145437.7
    035
      
    $a (NFA-K)b-00192045
    100
      
    $a 20140923h2016 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a cze
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a Základní zásady práce digitálního restaurátora podle metody DRA $b rn $f Marek Jícha, Jaromír Šofr
    215
      
    $c il., barev. il., grafy
    307
      
    $a Poznámky
    330
      
    $a Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci Programu národní kulturní identity (NAKI). Kameramani Marek Jícha a Jaromír Šofr ve svém příspěvku seznamují s novou profesí digitálního restaurátora podle Metody DRA (Metoda digitálně restaurovaného autorizátu) a náplní jeho práce. Autoři také přinášejí přehled pojmů používaných v procesu restaurování kinematografických děl, jako např. filmový restaurátor, digitální restaurátor, filmové restaurování, digitální restaurování, digitální restaurování, remasterování, negativní remasterování, rekonstrukce, aj.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*209734 $1 200 1 $a Živý film $f Marek Jícha, Jaromír Šofr [a kolektiv] $v S. 102-110 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Praha $c Lepton studio $d 2016 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $f 1959- $4 070 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0004047 $a Šofr $b Jaromír $f 1939- $4 070 $1 712 02 $3 nfa_un_auth*0068267 $a Akademie múzických umění v Praze
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003322 $a digitální restaurování
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003588 $a digitalizace
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067379 $a stati
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 004 $z cze $v MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $4 070 $f 1959-
    701
    -1
    $3 nfa_un_auth*0004047 $a Šofr $b Jaromír $f 1939- $4 070
    801
    -0
    $b ABC135 $c 20140923 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
  10. SYS212788
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20201015145438.1
    035
      
    $a (NFA-K)b-00192046
    100
      
    $a 20140923h2016 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a cze
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a Restaurování optické zvukové stopy $b rn $f Pavel Rejholec
    215
      
    $c il., grafy
    307
      
    $a Poznámky
    330
      
    $a Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci Programu národní kulturní identity (NAKI). Zvukař Pavel Rejholec ve svém příspěvku seznamuje s procesem restaurování optické zvukové stopy a jeho jednotlivými fázemi: výběrem materiálu pro restaurování; kontrolou kompletnosti zdroje; zvukovou rekonstrukcí, retuší, restaurováním; digitalizací; postprodukcí; mixem a masteringem; ekvalizací; nastavením správné hlasitosti a exportu mixu ve formátu PCM WAWE.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*209734 $1 200 1 $a Živý film $f Marek Jícha, Jaromír Šofr [a kolektiv] $v S. 111-116 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Praha $c Lepton studio $d 2016 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $f 1959- $4 070 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0004047 $a Šofr $b Jaromír $f 1939- $4 070 $1 712 02 $3 nfa_un_auth*0068267 $a Akademie múzických umění v Praze
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003322 $a digitální restaurování
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003588 $a digitalizace
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002149 $a optický záznam zvuku
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003225 $a zvuková stopa
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067379 $a stati
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 778.534.4 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 004 $z cze $v MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0095361 $a Rejholec $b Pavel $4 070 $f 1971-
    801
    -0
    $b ABC135 $c 20140923 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.