Search results
SYS 210094 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20201015143819.8 035 $a (NFA-K)b-00189510 100 $a 20140923h2016 m 0czey0103 ba 101 0-
$a cze 102 $a CZ 200 1-
$a O některých základních a nepominutelných hlediscích při šíření děl uměleckého filmu $b rn $f Petr Weigl 307 $a Poznámky 330 $a Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci programu NAKI. Režisér Petr Weigl ve svém příspěvku vychází z předpokladu, že společnost bude zachovávat především ty filmy, které můžeme považovat za filmové umění. Připomíná také, že hodnocení uměleckého díla je vždy subjektivní a aby bylo vůbec možno jej za umění považovat, musí být ve své působnosti nadčasové. Nutné je také respektovat talent tvůrce (tvůrců) jako základní východisko výsledku díla. Weigl konstatuje, že vývoj technologií v souvislosti s možnostmi digitalizace přináší záruky delšího uchování filmů a nové možnosti jejich přepisu. Věnuje se také problematice postupů při digitalizaci filmových materiálů. Zdůrazňuje, že je třeba rozlišit, co je úprava díla vylepšováním a co je odpovědným dorovnáním technické konvence dobové účinnosti do konvence současné a jako východisko vidí zachování původního záměru. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*209734 $1 200 1 $a Živý film $f Marek Jícha, Jaromír Šofr [a kolektiv] $v S. 17-19 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Praha $c Lepton studio $d 2016 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $f 1959- $4 070 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0004047 $a Šofr $b Jaromír $f 1939- $4 070 $1 712 02 $3 nfa_un_auth*0068267 $a Akademie múzických umění v Praze 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003709 $a digitalizace filmu $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003588 $a digitalizace 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003322 $a digitální restaurování 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002254 $a preservace filmů 608 $3 nfa_un_auth*0067379 $a stati 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 791:004 $z cze $9 MRF 675 $a 7.025 $z cze $9 MRF 675 $a 930.253:025.85 $z cze $9 MRF 675 $a 004 $z cze $v MRF 675 $a (049) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0002942 $a Weigl $b Petr $f 1939-2018 $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20140923 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rm SYS 212771 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20201015145430.0 035 $a (NFA-K)b-00192029 100 $a 20140923h2016 m 0czey0103 ba 101 2-
$a cze 102 $a CZ 200 1-
$a Existuje originál kinematografického díla? $b rn $f Peter Michalovič, Vlastimil Zuska 307 $a Poznámky 330 $a Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci programu NAKI. Slovenský filozof, estetik, filmový teoretik a historik Peter Michalovič se ve svém příspěvku věnuje problematice originality uměleckého díla obecně a různým pohledům na tuto otázku (I. Kant, Walter Benjamin, Noël Carroll, Jan Mukařovský, aj.). Ústředním tématem stati je však originalita kinematografického díla, zejména v souvislosti s novými formami technické reprodukovatelnosti mezi které dnes patří digitalizace. Michalovič uvádí její klady i zápory. Za pozitivum pokládá schopnost vyčištění starších kopií do digitální podoby, přičemž pozizivitu vyčištění má podporovat spolupráce režiséra nebo kameramana. V závěru autor konstatuje, že digitalizace nic nemění na faktu, že originální filmové umění je případem vícefázového autografického uměleckého druhu, jehož instance se mohou nekonečně množit, ale pokud do nich nezasáhneme, nemůžeme vytvořit plagiát. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*209734 $1 200 1 $a Živý film $f Marek Jícha, Jaromír Šofr [a kolektiv] $v S. 20-26 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Praha $c Lepton studio $d 2016 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $f 1959- $4 070 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0004047 $a Šofr $b Jaromír $f 1939- $4 070 $1 712 02 $3 nfa_un_auth*0068267 $a Akademie múzických umění v Praze 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003709 $a digitalizace filmu $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003588 $a digitalizace 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002608 $a umění a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003322 $a digitální restaurování 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001887 $a kopírování filmů 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002254 $a preservace filmů 608 $3 nfa_un_auth*0067379 $a stati 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 791.32.01 $z cze $9 MRF 675 $a 72/79+791 $z cze $9 MRF 675 $a 7.01 $z cze $9 MRF 675 $a 778.588 $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a 791:004 $z cze $9 MRF 675 $a 7.025 $z cze $9 MRF 675 $a 930.253:025.85 $z cze $9 MRF 675 $a 004 $z cze $v MRF 675 $a (049) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0007294 $a Michalovič $b Peter $4 070 $f 1960- 701 -1
$3 nfa_un_auth*0013727 $a Zuska $b Vlastimil $f 1951- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20140923 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rm SYS 212773 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20201015145431.2 035 $a (NFA-K)b-00192031 100 $a 20140923h2016 m 0czey0103 ba 101 0-
$a cze 102 $a CZ 200 1-
$a Kameraman jako autor filmové fotografie $b rn $f Marek Jícha 215 $c il., barev. il. 307 $a Poznámky 330 $a Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci programu NAKI. Kameraman Marek Jícha se v úvodu věnuje shodným prvkům umělecké práce kameramanů s klasickou fotografickou praxí. Jádrem příspěvku je problematika role kameramana a jeho autorství, legislativa vyjadřující se k této otázce a to vše v souvislosti s procesem digitalizace (metoda digitálně restaurovaného autorizátu - DRA). Dále se Jícha zamýšlí nad otázkou, zda lze dodatečně vylepšit autorský koncept díla, kterou vyvolal spor o nutnosti přítomnosti kameramana či režiséra u digitalizace. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*209734 $1 200 1 $a Živý film $f Marek Jícha, Jaromír Šofr [a kolektiv] $v S. 27-42 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Praha $c Lepton studio $d 2016 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $f 1959- $4 070 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0004047 $a Šofr $b Jaromír $f 1939- $4 070 $1 712 02 $3 nfa_un_auth*0068267 $a Akademie múzických umění v Praze 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003709 $a digitalizace filmu $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003588 $a digitalizace 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002608 $a umění a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001833 $a kameramani 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001483 $a autorství 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001545 $a autorské právo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001832 $a kamera 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002604 $a umělecké prostředky filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001936 $a legislativa 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003322 $a digitální restaurování 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001887 $a kopírování filmů 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002254 $a preservace filmů 608 $3 nfa_un_auth*0067379 $a stati 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 791.636 $z cze $9 MRF 675 $a 791.636:778.53 $z cze $9 MRF 675 $a 34:791 $z cze $9 MRF 675 $a 347.78 $z cze $9 MRF 675 $a 778.53-051 $z cze $9 MRF 675 $a 791.32.01 $z cze $9 MRF 675 $a 72/79+791 $z cze $9 MRF 675 $a 7.01 $z cze $9 MRF 675 $a 778.588 $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a 791:004 $z cze $9 MRF 675 $a 7.025 $z cze $9 MRF 675 $a 930.253:025.85 $z cze $9 MRF 675 $a 004 $z cze $v MRF 675 $a (049) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $4 070 $f 1959- 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20140923 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rm SYS 212774 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20201015145431.7 035 $a (NFA-K)b-00192032 100 $a 20140923h2016 m 0czey0103 ba 101 0-
$a cze 102 $a CZ 200 1-
$a Dílo kameramana a jeho restaurování v digitálním věku $b rn $f Jaromír Šofr 215 $c barev. il. 307 $a Poznámky 330 $a Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci programu NAKI. Kameraman Jaromír Šofr ve svém příspěvku vyzdvihuje restaurátorskou metodu za použití autorizovaného digitalizování a následným vznikem nového digitálního originálního zdroje filmového díla, tzn. DRA (digitálně restaurovaného autorizátu). Také se zabývá otázkou autorství obrazové složky filmu; zvláštními podmínkami filmové tvorby na území bývalého Československa, které bylo závislé na dodávkách filmové suroviny (Agfa, ORWO); specifiky, vlastnostmi a nedostatky používaných filmových materiálů; náročností digitalizační restaurátorské práce v souvislosti s dobou vzniku filmu. V závěru zdůrazňuje nezbytnost účasti autora-kameramana nebo expertní skupiny (v případě již nežijících tvůrců) v procesu digitalizace. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*209734 $1 200 1 $a Živý film $f Marek Jícha, Jaromír Šofr [a kolektiv] $v S. 43-49 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Praha $c Lepton studio $d 2016 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $f 1959- $4 070 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0004047 $a Šofr $b Jaromír $f 1939- $4 070 $1 712 02 $3 nfa_un_auth*0068267 $a Akademie múzických umění v Praze 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003709 $a digitalizace filmu $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003588 $a digitalizace 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003322 $a digitální restaurování 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001832 $a kamera 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002604 $a umělecké prostředky filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002538 $a technický vývoj 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001833 $a kameramani 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001687 $a filmová surovina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002254 $a preservace filmů 608 $3 nfa_un_auth*0067379 $a stati 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 771.531.3 $z cze $9 MRF 675 $a 791.636:778.53 $z cze $9 MRF 675 $a 791.636 $z cze $9 MRF 675 $a 778.53-051 $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a 791:004 $z cze $9 MRF 675 $a 7.025 $z cze $9 MRF 675 $a 930.253:025.85 $z cze $9 MRF 675 $a 004 $z cze $v MRF 675 $a (049) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0004047 $a Šofr $b Jaromír $f 1939- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20140923 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rm SYS 212776 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20201015145432.8 035 $a (NFA-K)b-00192034 100 $a 20140923h2016 m 0czey0103 ba 101 0-
$a cze 102 $a CZ 200 1-
$a Cesta k metodě digitálně restaurovaného autorizátu $b rn $e od myšlenky výzkumu metodik digitalizace národního filmového fondu k deklaracím Imago a AČK o DRA $f Marek Jícha 215 $c barev. il. 307 $a Poznámky 330 $a Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci programu NAKI. Kameraman Marek Jícha seznamuje s vývojem metodiky digitalizačního pracovního postupu od počátků až ke vzniku Metody digitálně restaurovaného autorizátu (DRA), která byla diskutována i na mezinárodní úrovni. Asociace českých kameramanů ji představila roku 2012 na půdě Evropské federace kameramanských asociací (IMAGO), kde se i rodil text budoucí Deklarace IMAGO o DRA. Autor se dále zmiňuje o rozporech mezi kameramany a archiváři o Metodu DRA a různých názorech na úroveň digitalizačního procesu, rozlišení, aj. V závěru se Jícha vyjadřuje k již proběhnuté digitalizaci, např. filmů Staré pověsti české, Adéla ještě nevečeřela, Adelheid, Případ pro začínajícího kata. Stať je doplněna i o vědecký poster výzkumného projektu NAKI AMU vystaveného a odprezentovaného na Mezinárodní konferenci Mezinárodní asociace filmových archivářů (AMIA) v Savannah v roce 2014. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*209734 $1 200 1 $a Živý film $f Marek Jícha, Jaromír Šofr [a kolektiv] $v S. 50-71 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Praha $c Lepton studio $d 2016 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $f 1959- $4 070 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0004047 $a Šofr $b Jaromír $f 1939- $4 070 $1 712 02 $3 nfa_un_auth*0068267 $a Akademie múzických umění v Praze 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003709 $a digitalizace filmu $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003588 $a digitalizace 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001833 $a kameramani 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001483 $a autorství 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001545 $a autorské právo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001832 $a kamera 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002604 $a umělecké prostředky filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003033 $a archiváři 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001936 $a legislativa 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003322 $a digitální restaurování 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001887 $a kopírování filmů 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002254 $a preservace filmů 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002150 $a filmové organizace 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003059 $a profesní svazy 608 $3 nfa_un_auth*0067379 $a stati 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 791.53 $z cze $9 MRF 675 $a 331.105.5 $z cze $9 MRF 675 $a 930.25-051 $z cze $9 MRF 675 $a 791.636 $z cze $9 MRF 675 $a 791.636:778.53 $z cze $9 MRF 675 $a 34:791 $z cze $9 MRF 675 $a 347.78 $z cze $9 MRF 675 $a 778.53-051 $z cze $9 MRF 675 $a 791.32.01 $z cze $9 MRF 675 $a 72/79+791 $z cze $9 MRF 675 $a 7.01 $z cze $9 MRF 675 $a 778.588 $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a 791:004 $z cze $9 MRF 675 $a 7.025 $z cze $9 MRF 675 $a 930.253:025.85 $z cze $9 MRF 675 $a 004 $z cze $v MRF 675 $a (049) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $4 070 $f 1959- 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20140923 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rm SYS 212779 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20201015145434.4 035 $a (NFA-K)b-00192037 100 $a 20140923h2016 m 0czey0103 ba 101 0-
$a cze 102 $a CZ 200 1-
$a Digitalizace a restaurování národního filmového dědictví $b rn $f Jiří Šimůnek 215 $c barev. il. 307 $a Poznámky 330 $a Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci programu NAKI. Kameraman a režisér Jiří Šimůnek ve svém příspěvku definuje pojmy digitalizace a restaurování. Uvádí rozdíly mezi výstupy prosté digitalizace a restaurování kinematografického díla. Nastiňuje problém kvality referenčních kopií při digitalizaci a kvality filmových materiálů využívaných v bývalém Československu (Agfa, později ORWO). Zdůrazňuje úlohu zodpovědného a zkušeného kameramana v procesu restaurování filmu. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*209734 $1 200 1 $a Živý film $f Marek Jícha, Jaromír Šofr [a kolektiv] $v S. 72-76 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Praha $c Lepton studio $d 2016 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $f 1959- $4 070 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0004047 $a Šofr $b Jaromír $f 1939- $4 070 $1 712 02 $3 nfa_un_auth*0068267 $a Akademie múzických umění v Praze 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003709 $a digitalizace filmu $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003588 $a digitalizace 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003322 $a digitální restaurování 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001833 $a kameramani 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001687 $a filmová surovina $y Československo 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002254 $a preservace filmů 608 $3 nfa_un_auth*0067379 $a stati 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 771.531.3 $z cze $9 MRF 675 $a 778.53-051 $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a 791:004 $z cze $9 MRF 675 $a 7.025 $z cze $9 MRF 675 $a 930.253:025.85 $z cze $9 MRF 675 $a 004 $z cze $v MRF 675 $a (049) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0072762 $a Šimunek $b Jiří $f 1938- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20140923 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rm SYS 212781 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20201015145435.3 035 $a (NFA-K)b-00192039 100 $a 20140923h2016 m 0czey0103 ba 101 1-
$a cze $c eng 102 $a CZ 200 1-
$a Duchové v obraze $b rn $f Brian Winston 215 $c il., barev. il. 307 $a Poznámky 330 $a Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci programu NAKI. Britský historik a scenárista dokumentárních filmů Brian Winston se ve svém příspěvku věnuje reálnosti uměleckého zobrazení ve výtvarném umění, fotografii, analogovém a zejména digitálně restaurovaném filmu. Zabývá se otázkou kolorování filmů; problémem zachování původního diváckého zážitku, vzhledu filmu; legislativou ve sféře duševního vlastnictví a autorských práv a z ní vyplývající přítomností filmového tvůrce v procesu restaurování. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*209734 $1 200 1 $a Živý film $f Marek Jícha, Jaromír Šofr [a kolektiv] $v S. 77-88 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Praha $c Lepton studio $d 2016 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $f 1959- $4 070 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0004047 $a Šofr $b Jaromír $f 1939- $4 070 $1 712 02 $3 nfa_un_auth*0068267 $a Akademie múzických umění v Praze 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003709 $a digitalizace filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003588 $a digitalizace 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003322 $a digitální restaurování 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002604 $a umělecké prostředky filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002538 $a technický vývoj 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001483 $a autorství 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001936 $a legislativa 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001867 $a kolorizace 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002254 $a preservace filmů 608 $3 nfa_un_auth*0067379 $a stati 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 34:791 $z cze $9 MRF 675 $a 347.78 $z cze $9 MRF 675 $a 771.531.3 $z cze $9 MRF 675 $a 791.636:778.53 $z cze $9 MRF 675 $a 791.636 $z cze $9 MRF 675 $a 778.53-051 $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a 791:004 $z cze $9 MRF 675 $a 7.025 $z cze $9 MRF 675 $a 930.253:025.85 $z cze $9 MRF 675 $a 004 $z cze $v MRF 675 $a (049) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0126045 $a Winston $b Brian $f 1941- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20140923 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rm SYS 212785 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20201015145436.9 035 $a (NFA-K)b-00192043 100 $a 20140923h2016 m 0czey0103 ba 101 0-
$a cze 102 $a CZ 200 1-
$a Metoda DRA $b rn $f Marek Jícha 215 $c il., barev. il., grafy 307 $a Poznámky 320 $a Rejstřík zkratek 330 $a Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci Programu národní kulturní identity (NAKI). Kameraman Marek Jícha ve svém příspěvku seznamuje s metodou digitálně restaurovaného autorizátu (DRA) a s jejím vývojem. Autor podává přehled o základních kvalitativních kritériích Metody DRA a zdůrazňuje, že DRA lze považovat za originální zdroj filmového díla jen v případě, že tato kritéria splňuje. Jícha dále seznamuje s jednotlivými kroky Metody DRA od zahájení práce na digitálním restaurování (výběr filmu); přes jmenování hlavního restaurátora, sestavení expertní skupiny, výběr referenční kopie filmu, analýzu referenční kopie a výběr vzorkovacích scén, naskenování vzorků referenční kopie až po výrobu DCDM (Digital Cinema Distribution Master) pro další distribuci filmu. Stať zahrnuje schéma Metody DRA a v závěru přehled používaných zkratek. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*209734 $1 200 1 $a Živý film $f Marek Jícha, Jaromír Šofr [a kolektiv] $v S. 89-101 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Praha $c Lepton studio $d 2016 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $f 1959- $4 070 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0004047 $a Šofr $b Jaromír $f 1939- $4 070 $1 712 02 $3 nfa_un_auth*0068267 $a Akademie múzických umění v Praze 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003322 $a digitální restaurování 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003588 $a digitalizace 608 $3 nfa_un_auth*0067379 $a stati 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 004 $z cze $v MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $4 070 $f 1959- 801 -0
$b ABC135 $c 20140923 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rm SYS 212787 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20201015145437.7 035 $a (NFA-K)b-00192045 100 $a 20140923h2016 m 0czey0103 ba 101 0-
$a cze 102 $a CZ 200 1-
$a Základní zásady práce digitálního restaurátora podle metody DRA $b rn $f Marek Jícha, Jaromír Šofr 215 $c il., barev. il., grafy 307 $a Poznámky 330 $a Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci Programu národní kulturní identity (NAKI). Kameramani Marek Jícha a Jaromír Šofr ve svém příspěvku seznamují s novou profesí digitálního restaurátora podle Metody DRA (Metoda digitálně restaurovaného autorizátu) a náplní jeho práce. Autoři také přinášejí přehled pojmů používaných v procesu restaurování kinematografických děl, jako např. filmový restaurátor, digitální restaurátor, filmové restaurování, digitální restaurování, digitální restaurování, remasterování, negativní remasterování, rekonstrukce, aj. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*209734 $1 200 1 $a Živý film $f Marek Jícha, Jaromír Šofr [a kolektiv] $v S. 102-110 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Praha $c Lepton studio $d 2016 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $f 1959- $4 070 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0004047 $a Šofr $b Jaromír $f 1939- $4 070 $1 712 02 $3 nfa_un_auth*0068267 $a Akademie múzických umění v Praze 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003322 $a digitální restaurování 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003588 $a digitalizace 608 $3 nfa_un_auth*0067379 $a stati 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 004 $z cze $v MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $4 070 $f 1959- 701 -1
$3 nfa_un_auth*0004047 $a Šofr $b Jaromír $f 1939- $4 070 801 -0
$b ABC135 $c 20140923 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rm SYS 212788 LBL 00000naa^^22^^^^^^^^450 005 20201015145438.1 035 $a (NFA-K)b-00192046 100 $a 20140923h2016 m 0czey0103 ba 101 0-
$a cze 102 $a CZ 200 1-
$a Restaurování optické zvukové stopy $b rn $f Pavel Rejholec 215 $c il., grafy 307 $a Poznámky 330 $a Stať z kolektivní monografie Živý film, která shrnuje výsledky pětiletého výzkumného projektu hledajícího metodiku digitalizace národního filmového fondu v rámci Programu národní kulturní identity (NAKI). Zvukař Pavel Rejholec ve svém příspěvku seznamuje s procesem restaurování optické zvukové stopy a jeho jednotlivými fázemi: výběrem materiálu pro restaurování; kontrolou kompletnosti zdroje; zvukovou rekonstrukcí, retuší, restaurováním; digitalizací; postprodukcí; mixem a masteringem; ekvalizací; nastavením správné hlasitosti a exportu mixu ve formátu PCM WAWE. 463 -1
$1 001 nfa_un_cat*209734 $1 200 1 $a Živý film $f Marek Jícha, Jaromír Šofr [a kolektiv] $v S. 111-116 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Praha $c Lepton studio $d 2016 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $f 1959- $4 070 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0004047 $a Šofr $b Jaromír $f 1939- $4 070 $1 712 02 $3 nfa_un_auth*0068267 $a Akademie múzických umění v Praze 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003322 $a digitální restaurování 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003588 $a digitalizace 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002149 $a optický záznam zvuku 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003225 $a zvuková stopa 608 $3 nfa_un_auth*0067379 $a stati 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 615 $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 675 $a 778.534.4 $z cze $9 MRF 675 $a 004 $z cze $v MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0095361 $a Rejholec $b Pavel $4 070 $f 1971- 801 -0
$b ABC135 $c 20140923 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 $t rm