SYS | | 186716 |
LBL | | 00000nam^^22^^^^^^^^450 |
005 | | 20201015123231.8 |
010 | | $a 978-0-262-52511-4 $b brož. |
035 | | $a (NFA-K)b-00166786 |
100 | | $a 20140602h2011 m 0czey0103 ba |
101 | 0- | $a eng |
102 | | $a US $a GB |
200 | 1- | $a <The> filming of modern life $e European avant-garde film of the 1920s $f Malcolm Turvey |
210 | | $a Cambridge $a London $c <The> MIT Press $d 2011 |
215 | | $a xii, 2013 s. $c il., portréty |
225 | 2- | $a October books |
307 | | $a Úvod, poznámky na s. 183-206, o autorovi |
320 | | $a Rejstřík |
330 | | $a Ve 20. letech přijala evropská avantgarda film, experimentující s médiem radikálním způsobem. Malíři včetně Hanse Richtera a Fernanda Legera, jakož i filmaři náležející do těchto avantgardních hnutí (Dada a surrealismus) vytvořili několik klíčových a fascinujících filmů v historii kinematografie. Britský filmolog zkoumá pět kanonických avantgardních filmů, které vyjadřují složité, někdy i protichůdné postoje vůči modernosti a ilustrují hlavní trendy v evropské avantgardní kinematografii té doby: Rytmus 21 (Hans Richter, 1921), Mechanický balet (Dudley Murphy a Fernand Leger, 1924), Mezihra (Francis Picabia a René Clair, 1924), Andaluský pes (Salvador Dalí a Luis Buñuel , 1929) a Muž s kinoaparátem (Dziga Vertov, 1929). |
600 | -1 | $3 nfa_un_auth*0003454 $a Clair $b René $f 1898-1981 $x francouzský režisér, scenárista, herec $y Francie |
600 | -1 | $3 nfa_un_auth*0005076 $a Richter $b Hans $f 1888-1976 $x německý avantgardní filmař, experimentátor, filmový teoretik, producent, malíř a grafik $y Německo |
600 | -1 | $3 nfa_un_auth*0010311 $a Murphy $b Dudley $f 1897-1968 $x americký režisér, herec, scenárista $y Spojené státy americké |
600 | -1 | $3 nfa_un_auth*0000441 $a Léger $b Fernand $f 1881-1955 $x francouzský malíř a sochař $y Francie |
600 | -1 | $3 nfa_un_auth*0002741 $a Dalí $b Salvador $f 1904-1989 $x španělský malíř $y Španělsko |
600 | -1 | $3 nfa_un_auth*0003762 $a Buñuel $b Luis $f 1900-1983 $x španělský režisér $y Španělsko |
600 | -1 | $3 nfa_un_auth*0064830 $a Vertov $b Dziga $f 1896-1954 $x ruský filmový režisér $y Sovětský svaz |
605 | | $3 nfa_un_auth*0114855 $a Mezihra $k 1924 $n film |
605 | | $3 nfa_un_auth*0095081 $a Ballet mécanique $k 1924 |
605 | | $3 nfa_un_auth*0042459 $a Andaluský pes $k 1928 $n film |
605 | | $3 nfa_un_auth*0070669 $a Muž s kinoaparátem $k 1929 |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001484 $a avantgardní film $z 1921-1929 |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002500 $a surrealismus ve filmu $z 1921-1929 |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002499 $a surrealismus (film) $z 1921-1929 |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002422 $a směry v dějinách filmu $z 1921-1929 |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002605 $a umělecké směry ve filmu $z 1921-1929 |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003533 $a umělecké směry a film $z 1921-19269 |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002348 $a režiséři $z 1921-1929 |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002608 $a umění a film $z 1921-1929 |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001652 $a experimentální film $z 1921-1929 |
608 | | $3 nfa_un_auth*0067396 $a monografie |
675 | | $a 791.23"1921/1929" $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.21"1921/1929" $z cze $9 MRF |
675 | | $a 7.037+791"1921/1929" $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.633-051"1921/1929" $z cze $9 MRF |
675 | | $a 72/79+791"1921/1929" $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.22-028.77"1921/1929" $z cze $9 MRF |
675 | | $a (048.8) $z cze $9 MRF |
700 | -1 | $3 nfa_un_auth*0120374 $a Turvey $b Malcolm $f 1969- $4 070 |
801 | -0 | $a CZ $b ABC135 $c 20140602 $g AACR2R $9 2 |
910 | | $a ABC135 |