SYS | | 264005 |
LBL | | 00000naa^^22^^^^^^^^450 |
005 | | 20230712150710.9 |
035 | | $a (NFA-K)b-00244379 |
100 | | $a 20221216d2022 m 0czey0103 ba |
101 | 0- | $a cze |
102 | | $a SK |
200 | 1- | $a Návraty k počátkům $b rn $e filmové reflexe dávných filmových přestavení $f Petr Mareš |
320 | | $a Bibliografické odkazy |
330 | | $a Studie českého filmového teoretika Petra Mareše se věnuje (sebe)reflexivitě filmu. Film se stále vrací k dřívějším stádiím své evoluce a zapojuje jejich rysy do nového celku, vytváří napětí mezi současným a přehodnoceným "starým". Tuto sebereflexivitu podporuje vývojová diskontinuita. Éra němého filmu se jeví jako dávno uzavřená kapitola historie. Když se zvuková kinematografie etablovala a stabilizovala, stal se němý film východiskem pro stylizované odkazy a je rozmanitými způsoby připomínán a významově aktualizován v nových kontextech. Mareš na několika snímcích (př. Vzorný kinematograf Haška Jaroslava, Muž se psem nebo také Pikový kluk, Takový je můj život) sleduje, jak jsou v rámci rozvoje zvukového filmu (re)konstruována a evokována filmová představení z epochy němého filmu. |
463 | -1 | $1 001 nfa_un_cat*263858 $1 200 1 $a Stopy začiatkov $f zodpovedný vydavatel': Peter Dubecký $g editor, zodpovedný redaktor: Martin Kaňuch $v S. 18-27 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Bratislava $c Asociácia slovenských filmových klubov $c Slovenský filmový ústav $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0012655 $a Dubecký $b Peter $f 1957- $4 650 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0015106 $a Kaňuch $b Martin $f 1973- $4 340 $4 651 |
601 | 12 | $3 nfa_un_auth*0150478 $a Česko-slovenská filmologická konference $d 20. $e Krpáčov, Slovensko $f 2021 |
605 | | $3 nfa_un_auth*0045373 $a Vzorný kinematograf Haška Jaroslava $k 1955 $n film |
605 | | $3 nfa_un_auth*0094358 $a Muž se psem $k 1960 $n film |
605 | | $3 nfa_un_auth*0116076 $a Takový je můj život $k 1966 $n film |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001646 $a filmová estetika |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003152 $a němý film $x teorie |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002066 $a narace ve filmu |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002422 $a směry v dějinách filmu |
608 | | $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie |
615 | | $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3 |
675 | | $a 791.3 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.62-026.15 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.21 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.11 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.32.01:111.852 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.32.01 $z cze $9 MRF |
700 | -1 | $3 nfa_un_auth*0012183 $a Mareš $b Petr $f 1954- $4 070 |
801 | -0 | $a CZ $b ABC135 $c 20221216 $g AACR2R $9 2 |
910 | | $a ABC135 $t rm |