Search results
SYS 265627 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20230814112927.4 010 $a 979-10-320-0423-4 $b brož. 035 $a (NFA-K)b-00246008 100 $a 20230322h2023 m 0czey0103 ba 101 0-
$a fre 102 $a FR 200 1-
$a <Le> cinéma argentique au XXI siècle $e obsolescence et réinvention $f Monise Nicodemos 210 $a Aix-en-Provence $c Presses Universitaires de Provence $d 2023 215 $a 291 s. $c il., barev. il. 225 2-
$a Arts $f dirigée par Jean-Luc Lioult 307 $a Úvod 320 $a Bibliografie na s. 283-293 320 $a Bibliografické odkazy 330 $a Od 90. let 20. století se díky rozšíření digitalizace klasický film konfrontován s problémy zastarávání. Tato studie si klade za cíl prozkoumat „eventuální“ proces zastarávání a nové možnosti uplatnění klasického filmu. 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001687 $a filmová surovina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001572 $a dějiny filmu $x filmové materiály 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003324 $a technika a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002534 $a technické prostředky filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001414 $a 35mm film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001413 $a 16mm film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003770 $a 8mm film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003020 $a formáty kinematografického filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003709 $a digitalizace filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003209 $a digitální formáty 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003703 $a digitální kinematografie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001927 $a laboratorní práce 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002608 $a umění a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002662 $a video a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001459 $a filmové archivy a instituce 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a 72/79+791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.53 $z cze $9 MRF 675 $a 930.253:791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.1 $z cze $9 MRF 675 $a 791(091) $z cze $9 MRF 675 $a 771.531.352 $z cze $9 MRF 675 $a 62+791 $z cze $9 MRF 675 $a 771.531.351 $z cze $9 MRF 675 $a 791:004 $z cze $9 MRF 675 $a 621.38+791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.32.01 $z cze $9 MRF 675 $a 778.58 $z cze $9 MRF 675 $a 771.531.35 $z cze $9 MRF 675 $a 544.52 $z cze $9 MRF 675 $a 791.621 $z cze $9 MRF 675 $a 539.1.073.7 $z cze $9 MRF 675 $a 771.531.3 $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0149822 $a Nicodemos $b Monise $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20230322 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy SYS 269510 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20240130120802.8 010 $a 978-3-8376-6197-2 $b brož. 035 $a (NFA-K)b-00249890 100 $a 20231120h2022 m 0czey0103 ba 101 0-
$a eng 102 $a DE 200 1-
$a Big screens, small forms $e visual varieties in digital media culture $f Lisa Gotto 210 $a Bielefeld $c Transcript Verlag $d 2022 215 $a 263 s. $c il. 225 2-
$a Digital society $v vol. 50 307 $a Poznámky pod čarou, seznam vyobrazení, citace 330 $a Filmová teoretička Lisa Gotto zkoumá mediální rozmanitost jako pole napětí mezi velkými a malými formami kultury digitálního obrazu. To zahrnuje na jedné straně pohlcující potenciál velkých obrazových aranžmá, jako je digitální 3D kino, a na druhé straně kompaktnost mobilních obrazových forem, jako jsou filmy pro chytré telefony nebo mediální praktiky Instagramu. Tato kniha, která spojuje bohatou škálu příkladů a zdrojů, představuje mnohostrannou sbírku esejů, které zkoumají transformační potenciál kultury digitálních médií, uvádějí do kontextu její mediálně-technické podmínky a reflektují její sociální důsledky. 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003073 $a média 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001986 $a masmédia 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002436 $a sociologie filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003272 $a digitální média a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003209 $a digitální formáty 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001592 $a digitální technika 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002476 $a 3D film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002534 $a technické prostředky filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003731 $a digitální distribuce filmů 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003703 $a digitální kinematografie 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 608 $3 nfa_un_auth*0067260 $a eseje 675 $a 316.774 $z cze $9 MRF 675 $a 316.74:791 $v MRF $z cze $9 MRF 675 $a 659.3 $z cze $9 MRF 675 $a 621.38+791 $z cze $9 MRF 675 $a 621.3.037.37 $z cze $9 MRF 675 $a 778.534.1 $z cze $9 MRF 675 $a 791.621 $z cze $9 MRF 675 $a 791.64 $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a (0:82-4) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0147058 $a Gotto $b Lisa $f 1976- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20231120 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy SYS 256353 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20220104100044.8 010 $a 978-8831487177 $b váz. 035 $a (NFA-K)b-00236742 $z (NFA-K)b-00236266 100 $a 20210923f2020 m 0czey0103 ba 101 0-
$a eng 200 1-
$a FFMPEG $e from zero to hero $f by Nick Ferrando 210 $a [Brescia $c Wondermark $d c2020] 215 $a vii, 286 s. $c il., vzorce 307 $a Doporučené zdroje 307 $a O autorovi 320 $a Bibliografie na s. 278 320 $a Rejstřík 330 $a Základní praktická příručka seznamující s FFMPEG (Fast-Forward-Moving-Picture-Experts-Group), kolekcí svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku (audia) a obrazu (videa). Zahrnuje slovník a mnoho pracovních vzorců s vysvětlením syntaxe FFMPEG krok za krokem. Autor popisuje a vysvětluje také několik nástrojů, které pracují společně s FFMPEG, jako jsou ImageMagick, Bento4, GhostScript, WebP Tools a další. Publikace obsahuje také speciální průvodce krok za krokem pro různé možnosti instalace FFMPEG pro platformy MacOS X, Ubuntu a Windows. 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003272 $a digitální média a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002180 $a počítače a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002039 $a multimédia 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003589 $a digitalizace obrazu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003320 $a digitální střih 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003209 $a digitální formáty 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001470 $a audiovizuální prostředky 608 $3 nfa_un_auth*0067268 $a příručky 608 $3 nfa_un_auth*0067269 $a metodické příručky 675 $a 004.4'273 $v MRF $z cze 675 $a 621.38+791 $z cze $9 MRF 675 $a (035) $z cze $9 MRF 675 $a (072) $z cze $9 MRF 675 $a 004.38+791 $z cze $9 MRF 675 $a 004.032.6 $z cze $9 MRF 675 $a 791.64-028.23 $z cze $9 MRF 675 $a 004.738.5 $z cze $9 MRF 675 $a 004.4 $z cze $9 MRF 675 $a 004.032.6 $z cze 700 -1
$3 nfa_un_auth*0146378 $a Ferrando $b Nick $f 1981- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20210923 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy SYS 257975 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20211213113719.3 010 $a 978-0-231-19423-5 $b brož. $d Kč 752,00 035 $a (NFA-K)b-00238364 100 $a 20211209f2020 m 0czey0103 ba 101 0-
$a eng 102 $a US 200 1-
$a Spaces mapped and monstrous $e digital 3D cinema and visual culture $f Nick Jones 210 $a New York $c Columbia University Press $d c2020 215 $a xii, 287 s. $c il. 225 2-
$a Film and culture $e <a> series of Columbia University Press $f edited by John Belton 307 $a Úvod 307 $a Poznámky 320 $a Bibliografie na s. 265-280 320 $a Rejstřík 330 $a Kniha Spaces Mapped and Monstrous zkoumá „paradoxní“ povahu 3D kinematografie a nabízí kritickou analýzu této nedílné součásti současné kultury. S ohledem na zvláštní vizuální kvality 3D a jeho propojení s širšími digitálními systémy studuje Nick Jones produkci a projekci 3D filmů v rámci estetických, technologických a historických souvislostí. Zkoumá vztah 3D s počítačovým rozhraním, virtuální realitou a digitálními sítěmi. Publikace zahrnuje podrobnou analýzu široké škály filmů - včetně Avatara (2009), Sbohem jazyku (2014), Láska (2015) a Souboj titánů (2010) - a dokládá, že 3D není pouhým rozšířením 2D kinematografie, ale že má své vlastní jedinečné vlastnosti. Kniha spojuje mediální archeologii, digitální teorii a textovou analýzu a poskytuje nový pohled na význam 3D pro současnou vizuální kulturu. 605 $3 nfa_un_auth*0089621 $a Avatar $k 2009 $n film 605 $3 nfa_un_auth*0099046 $a Souboj Titánů $k 2010 $n film 605 $3 nfa_un_auth*0120988 $a Sbohem jazyku $k 2014 $n film 605 $3 nfa_un_auth*0125026 $a Love $k 2015 $n film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002476 $a 3D film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002538 $a technický vývoj 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002535 $a technické vybavení 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002677 $a vnímání 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002262 $a produkce 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003046 $a filmoví tvůrci 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003073 $a média 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003774 $a mediální studia a výzkum 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001688 $a filmová věda a výzkum 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003209 $a digitální formáty 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001592 $a digitální technika 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001652 $a experimentální film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003276 $a počítačem generovaný obraz 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002180 $a počítače a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001434 $a akční film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001659 $a fantasy film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002644 $a vědecko-fantastický film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003564 $a virtuální realita 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002762 $a zvláštní efekty 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002534 $a technické prostředky filmu 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 608 $3 nfa_un_auth*0068829 $a analýzy 675 $a 791.22-028.77 $z cze $9 MRF 675 $a 791.221.8 $z cze $9 MRF 675 $a 791.221.7 $z cze $9 MRF 675 $a 791.221.8:82-311.9 $z cze $9 MRF 675 $a 316.774 $z cze $9 MRF 675 $a 316.774:37.016 $z cze $9 MRF 675 $a 316.774:303 $z cze $9 MRF 675 $a 004.38+791 $z cze $9 MRF 675 $a 004.946 $z cze $9 MRF 675 $a (048.83) $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a 791.63 $z cze $9 MRF 675 $a 791.62-026.15 $z cze $9 MRF 675 $a 791.63-051 $z cze $9 MRF 675 $a 791.32.01 $z cze $9 MRF 675 $a 791.32 $z cze $9 MRF 675 $a 7.073:791 $z cze $9 MRF 675 $a 778.534.1 $z cze $9 MRF 675 $a 621.38+791 $z cze $9 MRF 675 $a 621.3.037.37 $z cze $9 MRF 675 $a 778.534.6 $z cze $9 MRF 675 $a 791.621 $z cze $9 MRF 675 $a 778.534.1 $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0146927 $a Jones $b Nick $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20211209 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy SYS 249625 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20201021094234.4 010 $a 978-0-19-093864-2 $b brož. 035 $a (NFA-K)b-00228341 100 $a 20200917f2020 m 0czey0103 ba 101 0-
$a eng 102 $a US 200 1-
$a Cinema expanded $d avant-garde film in the age of intermedia $f Jonathan Walley 210 $a New York $c Oxford University Press $d c2020 215 $a viii, 561 s. $c il., schém., diagramy 307 $a Úvod 307 $a Poznámky v textu 320 $a Rejstřík 330 $a Tato monografie je výsledkem více než dvacetiletého bádání v oblasti "expanded cinema", tzn. širokého spektra audiovizuálních situací, které přechází za hranice samotného umění a filmu. Podle Walleyho se expanded cinema neodklání od tradic a forem filmu, ale naopak přirozenou povahu filmu prosazuje a posiluje také uměleckou autonomii. Autor se dále zamýšlí nad pozicí expanded cinema v rámci historie avantgardního filmu a uvádí, že nabízí prostředky tvůrcům filmové avantgardy bez ohledu na jejich různé styly, formy vyjádření, zájmy apod. Walley zkoumá tvorbu známých autorů v 60. a 70. letech 20. století (Andy Warhol, Robert Whitman, Nam June Paik), ale rovněž se věnuje méně známým dílům. Přináší komplex úvah o povaze filmu a přispívá do tak do současné akademické debaty o osudu pohyblivého obrazu v digitální éře. 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003365 $a expanded cinema $z 1964-2018 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001572 $a dějiny filmu $y země světa $z 1964-2018 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001652 $a experimentální film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001484 $a avantgardní film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002422 $a směry v dějinách filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002605 $a umělecké směry ve filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001600 $a divadlo a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002608 $a umění a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003193 $a umění 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003680 $a projekce mimo kina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003148 $a digitální záznam zvuku 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003272 $a digitální média a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001590 $a DVD a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003209 $a digitální formáty 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003321 $a digitální projekce 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001592 $a digitální technika 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003046 $a filmoví tvůrci 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003049 $a filmoví umělci 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002534 $a technické prostředky filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001810 $a internet a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002180 $a počítače a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003564 $a virtuální realita 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003272 $a digitální média a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001470 $a audiovizuální prostředky 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 675 $a 778.55 $z cze $9 MRF 675 $a 778.534.4 $z cze $9 MRF 675 $a 791.63-051 $z cze $9 MRF 675 $a 7.071.2 $z cze $9 MRF 675 $a 004.738.5+791 $z cze $9 MRF 675 $a 004.38+791 $z cze $9 MRF 675 $a 004.946 $z cze $9 MRF 675 $a 72/79+791 $z cze $9 MRF 675 $a 72/76 $v MRF $z cze 675 $a 004.085.4 $z cze $9 MRF 675 $a 621.38+791 $z cze $9 MRF 675 $a (0.034.2)791.65 $z cze $9 MRF 675 $a (0.034.2)778.2 $z cze $9 MRF 675 $a 621.3.037.37 $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a 791.1 $z cze $9 MRF 675 $a 791(091) $z cze $9 MRF 675 $a 791.22 $z cze $9 MRF 675 $a 791.22-028.77 $z cze $9 MRF 675 $a 792+791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.621 $z cze $9 MRF 675 $a 791.21 $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0143986 $a Walley $b Jonathan $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20200917 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy SYS 249756 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20201015181039.9 010 $a 978-0-231-19593-5 $b brož. 035 $a (NFA-K)b-00228472 100 $a 20200924f2020 m 0czey0103 ba 101 $a eng 102 $a US 200 1-
$a Film studies $e <an> introduction $f Ed Sikov 205 $a 2nd ed. 210 $a New York $c Columbia University Press $d c2020 215 $a 245 s. $c il. 225 2-
$a Film and Culture $e <a> series of Columbia University Press $f edited by John Belton 307 $a Předmluva 307 $a Úvod 307 $a Slovníček termínů 320 $a Rejstřík 330 $a Kniha je úvodem do akademické disciplíny "film studies", která se zabývá různými teoretickými, historickými a kritickými přístupy k filmům (někdy zahrnuta do mediálních studií). Filmová studia se hlavně zajímají o zkoumání narativních, uměleckých, kulturních, ekonomických a politických důsledků filmu; zaujímají řadu kritických přístupů k analýze produkce, teoretického rámce, kontextu a tvorby. Autor se věnuje základním prvkům formální filmové analýzy, od expresivního obsahu jednotlivých obrazů až po způsoby jejich vzájemného propojení obrazů; od struktur narativních scénářů až po základy kinematografie, speciální efekty a zvuk. Publikace je určena zejména studentům oboru Filmová studia v USA a v Kanadě a proto Sikov uvádí příklady hlavně z americké produkce. 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001646 $a filmová estetika 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003765 $a filmová mizanscéna 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003671 $a stylistické prostředky 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003404 $a analýza obrazu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001729 $a herecká metoda 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001731 $a filmové herectví 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002201 $a pohyb kamery 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002763 $a zvuk ve filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002769 $a zvukový střih 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002770 $a filmové žánry 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002762 $a zvláštní efekty 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001791 $a ideologie a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003589 $a digitalizace obrazu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003709 $a digitalizace filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003209 $a digitální formáty 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002604 $a umělecké prostředky filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002482 $a střih 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002484 $a střihová montáž 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002067 $a narativní film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002066 $a narace ve filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001688 $a filmová věda a výzkum 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002710 $a filmové vzdělávání 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001922 $a filmové kursy 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 608 $3 nfa_un_auth*0067268 $a příručky 608 $3 nfa_un_auth*0067226 $a učebnice 675 $a 791.635 $z cze $9 MRF 675 $a 791.32.01 $z cze $9 MRF 675 $a 791.24 $z cze $9 MRF 675 $a 778.534.4 $z cze $9 MRF 675 $a 778.534.48 $z cze $9 MRF 675 $a 316.75+791 $z cze $9 MRF 675 $a 004.4'273 $v MRF $z cze 675 $a 791:004 $z cze $9 MRF 675 $a 621.38+791 $z cze $9 MRF 675 $a 778.534.6 $z cze $9 MRF 675 $a 791.636:778.53 $z cze $9 MRF 675 $a 791.62-026.15 $z cze $9 MRF 675 $a 791.636 $z cze $9 MRF 675 $a 791.623.1 $z cze $9 MRF 675 $a 791.22 $z cze $9 MRF 675 $a 791.3 $z cze $9 MRF 675 $a 791.32.01:111.852 $z cze $9 MRF 675 $a 791.32 $z cze $9 MRF 675 $a 791.51 $z cze $9 MRF 675 $a (035) $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a (075) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0098957 $a Sikov $b Ed $f 1957- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20200924 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy SYS 252648 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20210406095918.5 010 $a 978-80-7422-762-2 $b brož. $d Kč 294,00 035 $a (NFA-K)b-00233036 100 $a 20210308h2020 m 0czey0103 ba 101 0-
$a cze 102 $a CZ 200 1-
$a Financování filmu jako aspekt kulturní politiky $f Petr Bilík 205 $a Vyd. 1. 210 $a Praha $c NLN $d 2020 215 $a 202 s. $c il. 300 $a Anglické resumé 300 $a Chronologický přehled 306 $a Vydáno pro: Centrum pro transdisciplinární výzkum kulturních fenoménů ve středoevropských dějinách: obraz, komunikace, jednání 320 $a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a jmenný rejstřík 330 $a Studie Petra Bilíka napsaná v rámci grantového projektu "Centrum pro transdisciplinární výzkum kulturních fenoménů ve středoevropských dějinách: obraz, komunikace, jednání". Publikace v první části představuje tematickou oborovou literaturu včetně kvalifikačních prací a následně sleduje vývoj vztahu státu a kinematografie na detailně vykresleném pozadí proměn národní kulturní politiky od roku 1989 až téměř do současnosti. Autor popisuje děje, které provázely privatizaci filmové sféry po pádu bývalého režimu; přináší řadu faktů, která tento složitý proces dokládají (př. mnozí filmaři nebyli počátkem 90. let vůbec připraveni na vpád tvrdě kapitalistických poměrů). Snaží se rozkrýt, jak zdlouhavé institucionální ukotvování podpory filmové produkce a nesnadné vyjednávání mezi filmovým sektorem a státem spoluutvářelo postoj a očekávání vlády i veřejnosti vůči domácí kinematografii. Proto napříč textem zohledňuje také společenské struktury, v rámci nichž bylo dobové mínění o kultuře utvářeno. Bilík vzhledem ke svému dalekosáhlejšímu chápání národní kinematografie neopomíjí při popisu jejího konstituování ani zahraniční koprodukční programy, otázku českých kin a jejich digitalizace nebo založení České filmové a televizní akademie. Podstatnou část knihy zabírá velmi podrobná rekapitulace obtížného prosazování novely zákona o Státním fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie, která by patřičně reagovala na aktuální postavení kinematografie u nás i v zahraničí. 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002213 $a politika a film $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001936 $a legislativa $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001695 $a financování $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003194 $a kultura $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003195 $a kultura a společnost $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002465 $a stát a film $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002262 $a produkce $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002283 $a filmový průmysl 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001633 $a ekonomika a film $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002126 $a obchodní podnikání a film $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002258 $a privatizace filmu $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001936 $a legislativa $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002469 $a státní regulace $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002004 $a mezinárodní spolupráce 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003073 $a média 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003209 $a digitální formáty 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003709 $a digitalizace filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002467 $a státní podpora $y Česko 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 675 $a 316.774 $z cze $9 MRF 675 $a 621.38+791 $z cze $9 MRF 675 $a 791:004 $z cze $9 MRF 675 $a 316.4.063.34 $z cze $9 MRF 675 $a 791.63 $z cze $9 MRF 675 $a 791.61 $z cze $9 MRF 675 $a 338+791 $z cze $9 MRF 675 $a 658.114+791 $v cze $9 MRF 675 $a 338.246.025.88:791.6 $z cze $9 MRF 675 $a 321+791 $z cze $9 MRF 675 $a 316.7 675 $a 316.72/.75 $z cze $9 MRF 675 $a 32+791 $z cze $9 MRF 675 $a 34:791 $z cze $9 MRF 675 $a 336 $z cze $9 MRF 675 $a 06.047.84 $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0063997 $a Bilík $b Petr $f 1974- $4 070 712 02
$3 nfa_un_auth*0145179 $a Centrum pro transdisciplinární výzkum kulturních fenoménů ve středoevropských dějinách: obraz, komunikace, jednání $c projekt 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20210308 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy SYS 258554 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20220127160425.5 010 $a 0 86196 746 9 $b brož. 035 $a (NFA-K)b-00238943 100 $a 20220117f2019 m 0czey0103 ba 101 1-
$a eng $c ita 102 $a GB 200 1-
$a Silver screen to digital $e <a> brief history of film technology $f Carlo Montanaro $g translated from Italian by Liam Mac Gabhann 210 $a Barnet $c John Libbey Publishing $d c2019 215 $a 146 s., [14] s. obr. příl., [2] s. barev. obr. příl. $c il., barev. il. 320 $a Rejstřík 330 $a Italský filmový historik Carlo Montanaro sleduje ve své knize historii filmové techniky od vynálezu celuloidu až po počítačem generovaný obraz (CGI). V jednotlivých kapitolách sleduje vývoj techniky a důležité osobnosti, které tento vývoj ovlivnily (Lumière, Edison, Mèliès apod.). 600 -1
$3 nfa_un_auth*0065980 $a Edison $b Thomas Alva $f 1847-1931 $x americký vynálezce $y Spojené státy americké 600 -1
$3 nfa_un_auth*0000551 $a Méliès $b Georges $f 1861-1938 $x francouzský režisér, průkopník trikové kinematografie $y Francie 600 -1
$3 nfa_un_auth*0070412 $a Lumière $b Auguste $f 1862-1954 $x francouzský vynálezce kinematografu $y Francie 600 -1
$3 nfa_un_auth*0001009 $a Lumière $b Louis L. $f 1864-1954 $x francouzský vynálezce kinematografu $y Francie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003085 $a kinematografie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002538 $a technický vývoj 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003324 $a technika a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003244 $a technika ve filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002422 $a směry v dějinách filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001832 $a kamera 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002201 $a pohyb kamery 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002252 $a prehistorie filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003166 $a objevitelé a vynálezci 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003335 $a dějiny filmu $x němá éra $z 1895-1900 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003155 $a dějiny filmu $x éra přechodu ke zvukovému filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003154 $a dějiny filmu $x zvuková éra 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003429 $a filmová řeč 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003209 $a digitální formáty 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003272 $a digitální média a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001592 $a digitální technika 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002180 $a počítače a film 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 675 $a 778.5 $z cze $9 MRF 675 $a 62+791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.636:778.53 $z cze $9 MRF 675 $a 791.21 $z cze $9 MRF 675 $a 791.1"-1895" $z cze $9 MRF 675 $a 001.894-051 675 $a 791.23 $z cze $9 MRF 675 $a 791.11"1895-1900" $z cze $9 MRF 675 $a 791.11/.12 $z cze $9 MRF 675 $a 621.38+791 $z cze $9 MRF 675 $a 621.3.037.37 $z cze $9 MRF 675 $a 004.38+791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.3 $z cze $9 MRF 675 $a 791.12 $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0147132 $a Montanaro $b Carlo $f 1946- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20220117 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy SYS 248775 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20201015180513.9 010 $a 978-80-7331-452-1 $b brož. 020 $a CZ $b cnb003157889 035 $a (NFA-K)b-00227508 100 $a 20200812h2018 m 0czey0103 ba 101 0-
$a cze 102 $a CZ 200 1-
$a Metodiky digitalizace národního filmového fondu metodou DRA $e metodiky hodnocení kvality filmového obrazu z pohledu zrakového vjemu diváka s cílem vytvoření rovnocenné restaurované digitální kopie v porovnání s mateřskými archivními filmovými obrazovými zdroji $f Marek Jícha ... [et al.] 205 $a 1. vyd. 210 $a Praha $c Akademie muzických umění v Praze (Nakladatelství AMU) $d 2018 215 $a 739 s. $c il., barev. il., tabulky, grafy 304 $a Další autoři: Jaromír Šofr, Jiří Myslík, Josef Pecák, Jiří Macák, Antonín Weiser, Ivo Mathé, Petr Páta, Pavel Rejholec, Petr Neubauer, Karel Fliegel, Miloslav Novák, František Rund, Libor Husník, Vidu Gunaratna, Jiří Šimunek, Stanislav Vítek, Martin Procházka, Daniel Souček, Martin Piškula, Miroslav Jedlička, Zdeněk Stuchlík 307 $a Název a cíl projektu 307 $a Seznam použité literatury 307 $a Seznam publikací, které předcházely metodice a byly publikovány, případně výstupy z originální práce 307 $a Certifikáty jednotlivých metodik 330 $a Práce je dílem výzkumného týmu Akademie múzických umění v Praze, vznikla v rámci programu aplikovaného výzkumu Národní kulturní identity Ministerstva kultury České republiky v letech 2013-2017. Publikace obsahuje sedm certifikovaných metodik DRA (Digitálně Restaurovaný Autorizát), které zachovávají původní vzhled obrazu i charakter zvuku a zároveň řeší problém kontroly autorů nad digitalizací filmů. Mezi přílohami najdeme: chronologické přehledy kinematografických materiálů vyráběných v období let 1888-1950 a 1951-2016; časové osy materiálů Eastman Kodak, Agfa Wolfen, Orwo Wolfen, Agfa Leverkusen, Gevaert, Du Pont, Fuji, Ilford, Ansco, Ferrania, Foma Cine F; filmové kopírky 35 mm a vyvolávací stroje 35 a 16 mm používané ve Filmové laboratoři Barrandov apod. 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003589 $a digitalizace obrazu $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003588 $a digitalizace $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002254 $a preservace filmů $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001688 $a filmová věda a výzkum $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003085 $a kinematografie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003709 $a digitalizace filmu $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001927 $a laboratorní práce 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003591 $a digitalizace zvuku $y Česko 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003209 $a digitální formáty 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001687 $a filmová surovina 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003020 $a formáty kinematografického filmu 608 $3 nfa_un_auth*0067268 $a příručky 608 $3 nfa_un_auth*0067269 $a metodické příručky 675 $a 778.58 $z cze $9 MRF 675 $a (035) $z cze $9 MRF 675 $a (072) $z cze $9 MRF 675 $a 7.025 $z cze $9 MRF 675 $a 930.253:025.85 $z cze $9 MRF 675 $a 778.5 $z cze $9 MRF 675 $a 791.32 $z cze $9 MRF 675 $a 556.012 $z cze $9 MRF 675 $a 771.531.3 $z cze $9 MRF 675 $a 004.4'273 $v MRF $z cze 675 $a 004 $v MRF $z cze 675 $a 791:004 $z cze $9 MRF 675 $a 004.4'277.2 $v MRF $z cze 675 $a 621.38+791 $z cze $9 MRF 675 $a 771.531.35 $z cze $9 MRF 702 -1
$3 nfa_un_auth*0003918 $a Jícha $b Marek $f 1959- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20200812 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy SYS 257933 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20220211142747.1 010 $b Váz. 035 $a (NFA-K)b-00238322 100 $a 20211210d2017 m 0czey0103 ba 101 0-
$a cze 102 $a CZ 200 1-
$a Autenticita a digitální informace $z eng $d Authenticity and digital information $e disertační práce $f Ladislav Cubr 210 $a Praha $c Univerzita Karlova, Filozofická fakulta $d 2017 215 $a 227 l. 300 $a Anglické resumé 300 $a Na tit. s.: Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví. Studijní program: Informační studia a knihovnictví. Studijní obor: Informační věda. Školitel: prof. RNDr. Jiří Ivánek, CSc. 320 $a Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy 330 $a Disertace je zaměřena na problematiku autenticity digitalizátů knih, a to v celém jejich životním cyklu (produkce, archivace, zpřístupňování). Nejprve je přiblížen základní konceptuální rámec pro řízení životního cyklu digitálních dokumentů v organizacích (norma ISO 14721). Dále je představen současný stav problematiky řízení životního cyklu digitalizátů knih (tedy předmět autenticity). Poté jsou představeny relevantní tematizace autenticity digitálních dokumentů a provedena jejich analýza a revize. Výsledky této revize (obecný rámec pro zkoumání autenticity) jsou uplatněny pro specifikaci požadavků autenticity pro digitalizáty knih. Tato konceptualizace zahrnuje podrobnou analýzu problémů, které ohrožují autenticitu v životním cyklu digitalizovaných dokumentů. Na základě vybraných zjištění této konceptualizace je následně vypracován doporučený postup pro udržení autenticity digitalizátů knih, obsahující obecné principy i doporučení specifická pro konkrétní fáze jejich životního cyklu. Tento postup je dále podrobněji specifikován pro jedno z dílčích řešení problému zachování autenticity digitalizovaných dokumentů v celém jejich životním cyklu, kterým je systém perzistentní identifikace. 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003587 $a digitalizace dokumentů 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003590 $a digitální archivy 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003586 $a digitální knihovny 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003209 $a digitální formáty 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002114 $a normy 608 $3 nfa_un_auth*0067289 $a disertace 675 $a 006.3/.8 $z cze $9 MRF 675 $a 002.2:004 $v MRF $z cze 675 $a 930.25:004.08 675 $a 025:004.08 $9 ph 675 $a 621.38+791 $z cze $9 MRF 675 $a (043.3) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0141196 $a Cubr $b Ladislav $f 1976- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20211210 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy