Search results

Records found: 42  
Your query: = ("Monika" AND "Na��eva") AND Document Type = "rn"
  1. SYS276541
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20241101140815.7
    035
      
    $a (NFA-K)b-00256912
    100
      
    $a 20241022d2023 m 0czey0103 ba
    101
      
    $a cze
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a "Otec vlasti" : nic než komedie? $b rn $e Karel IV. ve filmu $f Petr Kopal
    215
      
    $c il.
    307
      
    $a Poznámky
    320
      
    $a Bibliografické odkazy
    330
      
    $a Film jako tvůrce kolektivní historické paměti, která se tvoří sledovaností a diváckými ohlasy. Stať prezentuje vliv filmu a jeho důležitost při tvorbě dějin národů, ale také možnost ideologické manipulace s dějinnými fakty tak, aby odpovídaly očekávání mocenských nároků na autentičnost, ale zároveň na pozadí doby nepřekračovaly meze chtěné "pravdy". Z toho důvodu vznikaly mnohé historické snímky s posunem reálných dějinných faktů, nebo se s dějinami vypořádávaly s pomocí komediálního žánru snímků. Lákavost dějin a literárních předloh pro zpracování filmových snímků materiálů, například český Král Karel IV. (Noc na Karlštejně, 1973; Slasti otce vlasti, 1969), přibližují odlehčeným tónem život panovníka na pozadí romantického muzikálu. Autor statě hledá souvislosti také v době komunistického nacionalismu a tím i vzývání sovětských, ale zejména českých hrdinů revolučních tradic, kdy se mocenská strana komunistů zhlédla v revoluční tradici husitů. V 60. letech vznikla komedie Král Králů (režie Václav Frič, 1963), která proti sobě staví myšlenku krále a dělníka, který se tím králem může stát.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*276329 $1 200 1 $a Média, dějiny, společnost $f Monika Horsáková (ed.) $v s. 9-25 $1 205 $a Vyd. 1. $1 210 $a Opava $c Slezská univerzita v Opavě $d 2023 $1 700 1 $3 nfa_un_auth*0105228 $a Horsáková $b Monika $f 1970- $4 340 $4 070
    517
    1-
    $a Otec vlasti: nic než komedie?
    600
    -1
    $3 nfa_un_auth*0081876 $a Karel $d IV. $f 1316-1378 $x český král a římský císař $y Česko
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0045425 $a Noc na Karlštejně $k 1973 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0045701 $a Slasti Otce vlasti $k 1969 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0046034 $a Král Králů $k 1963 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0127592 $a Hlas pro římského krále $k 2016
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001674 $a filmy $y Československo $z 1969
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001674 $a filmy $y Československo $z 1973
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001674 $a filmy $y Československo $z 1963
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001674 $a filmy $y Česko $z 2016
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002589 $a televizní tvorba
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001734 $a historické osobnosti ve filmu $y Česko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002453 $a společnost a film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003195 $a kultura a společnost
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067379 $a stati
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 791.63(437) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.63(437.3) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.62-026.15 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 7.097 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.23(437.3) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.4 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 316.72/.75 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (049) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0064330 $a Kopal $b Petr $f 1975- $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20241022 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
  2. SYS276625
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20241101141303.2
    035
      
    $a (NFA-K)b-00256996
    100
      
    $a 20241025d2023 m 0czey0103 ba
    101
      
    $a cze
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a Vyrovnávání se s komunistickou minulostí v českém filmu posledních let $b rn $e kritika versus ostalgie $f Martin Novosad
    307
      
    $a Poznámky
    320
      
    $a Bibliografické odkazy
    330
      
    $a Zásadní společenský kontext doby se vždy projevoval v potřebě filmového zpracování dějinných témat, ať již jde o zachycení událostí 2. světové války, německý nacismus v 50. letech, nebo morální kvality v letech šedesátých a následně zkušenost s komunistickým režimem. Pro filmové tvůrce je historie často jen inspirací pro zobrazení jiných témat. Stať se snaží vyrovnat s otázkou, co vlastně tvoří paměť a kontinuitu našeho národa a jak se projevuje v ostalgických snímcích (ostalgie - původně německý termín, který označuje stesk východních Němců po některých aspektech života v bývalé NDR. Výraz vznikl jako složenina německých slov Osten (východ) a Nostalgie).
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*276329 $1 200 1 $a Média, dějiny, společnost $f Monika Horsáková (ed.) $v s. 41-50 $1 205 $a Vyd. 1. $1 210 $a Opava $c Slezská univerzita v Opavě $d 2023 $1 700 1 $3 nfa_un_auth*0105228 $a Horsáková $b Monika $f 1970- $4 340 $4 070
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0145933 $a Okupace $k 2021 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0091615 $a Operace Dunaj $k 2009 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0062991 $a Pupendo $k 2003
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0042983 $a Kolja $k 1996
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0064456 $a Muž na radnici $k 1976 $n jedenáctidílný TV seriál
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0045378 $a Obchod na korze $k 1965 $n film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002115 $a nostalgie ve filmu
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002589 $a televizní tvorba
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001674 $a filmy $y Česko $z 2021
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001674 $a filmy $y Česko $z 2003
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001674 $a filmy $y Česko $y Velká Británie $y Francie $z 1996
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001674 $a filmy $y Polsko $y Česko $z 2009
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003028 $a seriály $y Československo $z 1976
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003028 $a seriály $y Československo $z 1965
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002454 $a společnost ve filmu
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002451 $a společenské třídy ve filmu
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001880 $a komunismus ve filmu
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001791 $a ideologie a film
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067379 $a stati
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 791.62-026.15 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 7.097 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.63(437.3) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.63(437) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.63(438)+(437.3) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.63(438)+(410)+(44) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 7.097-2(437) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.23 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 316.75+791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (049) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0079147 $a Novosad $b Martin $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20241025 $9 2 $g AACR2R
    910
      
    $a ABC135 $t rm
  3. SYS276586
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20241101140656.0
    035
      
    $a (NFA-K)b-00256957
    100
      
    $a 20241023d2023 m 0czey0103 ba
    101
      
    $a cze
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a Zlá macecha Čechů, nebo nová Sissi? $b rn $e aktuální společenská témata v historickém seriálu Marie Terezie $f Luboš Ptáček
    215
      
    $c 1 il.
    307
      
    $a Poznámky
    320
      
    $a Bibliografické odkazy
    330
      
    $a Cílem předkládané statě je prozkoumat způsoby, se kterými pracují tvůrci televizního seriálu o habsburské panovnici Marii Terezii, především jak se její obraz prezentuje v audiovizuálním znázornění historie vůči zemím koruny české. Zkoumá zároveň také vztah panovnice ke genderovým zvyklostem v dané době a také to, jak se je postava Marie Terezie snaží porušovat. Stať se snaží upozorňovat na pohled současné české společnosti k aktuálním (zejména genderovým) tématům.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*276329 $1 200 1 $a Média, dějiny, společnost $f Monika Horsáková (ed.) $v s. 27-38 $1 205 $a Vyd. 1. $1 210 $a Opava $c Slezská univerzita v Opavě $d 2023 $1 700 1 $3 nfa_un_auth*0105228 $a Horsáková $b Monika $f 1970- $4 340 $4 070
    600
    -1
    $3 nfa_un_auth*0097938 $a Marie Terezie $f 1717-1780 $x římská císařovna, uherská a česká královna, arcivévodkyně rakouská, vévodkyně burgundská a hraběnka tyrolská $y Česko
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0132489 $a Marie Terezie $k 2017 $n dvoudílný televizní film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0142833 $a Marie Terezie II $k 2019 $n dvoudílný televizní film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0147016 $a Marie Terezie III $k 2021 $n seriál
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001734 $a historické osobnosti ve filmu $y Česko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002589 $a televizní tvorba
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003195 $a kultura a společnost
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003028 $a seriály $y Česko $y Rakousko $y Maďarsko $y Slovensko $z 2017-2021
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002227 $a postavy ve filmu
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003428 $a monarchové ve filmu
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002454 $a společnost ve filmu
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002592 $a typ postavy ve filmu
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003228 $a gender a film
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067379 $a stati
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0068829 $a analýzy
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 316.66-055.1/.3 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.83) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 7.097 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 316.72/.75 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 7.097-2(437.3)+(436)+(439)+(437.6) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.23 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791-5 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (049) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0006207 $a Ptáček $b Luboš $f 1965- $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20241023 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
  4. SYS276640
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20241101141521.3
    035
      
    $a (NFA-K)b-00257011
    100
      
    $a 20241029d2023 m 0czey0103 ba
    101
      
    $a cze
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a Média, dokument a obraz světa $b rn $f Monika Horsáková
    215
      
    $c il.
    307
      
    $a Poznámky
    320
      
    $a Bibliografické odkazy
    330
      
    $a Text se zaměřuje na vliv dokumentárních, publicistických a zpravodajských výstupů, které jsou považovány za zobrazení reálného obrazu světa a hledá rozdíly a nuance v chápání takzvaných seriózních médií. Autorka nastavuje otázku médií šíře - tedy co vlastně znamená mediální prostor, čeho je součástí a jak se dotýká principu nabídky a poptávky. Přiklání se také k tomu, že i televizní zpravodajské reportáže cílí především na divácké emoce, a to i v případě dokumentu. K tomu autoři dokumentu využívají obraz (kamera), hudbu, střih, zvukové efekty.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*276329 $1 200 1 $a Média, dějiny, společnost $f Monika Horsáková (ed.) $v s. 53-[63] $1 205 $a Vyd. 1. $1 210 $a Opava $c Slezská univerzita v Opavě $d 2023 $1 700 1 $3 nfa_un_auth*0105228 $a Horsáková $b Monika $f 1970- $4 340 $4 070
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002754 $a zpravodajský film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001611 $a dokumentární film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002088 $a nonfikční film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003073 $a média
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003774 $a mediální studia a výzkum
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002307 $a psychologický vliv filmu
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002677 $a vnímání
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067379 $a stati
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 791.229.4 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.229 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 316.774 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 316.774:37.016 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 316.774:303 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 316.6:791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 7.073:791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (049) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0105228 $a Horsáková $b Monika $f 1970- $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20241029 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
  5. SYS276647
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20241029145531.9
    035
      
    $a (NFA-K)b-00257018
    100
      
    $a 20241029d2023 m 0czey0103 ba
    101
      
    $a cze
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a Film ve výuce $b rn $e dějepis a normalizace $f Milan Hes
    215
      
    $c 5 il.
    307
      
    $a Poznámky, bibliografické odkazy
    330
      
    $a Stať se zaměřuje na problematiku zobrazení našich národních dějin v kinematografii, přesněji na problematiku využívání filmu ve výuce dějepisu a na mediální tvorbu, která souvisí s vnímáním a reflexí normalizačního období v české společnosti. Autor statě reflektuje provázání výuky dějepisu základního školství s mediální výchovou, která žáky učí kritickému myšlení a film i fotografie jsou chápány jako klíčová kulturní stránka dvacátého století, ať již jde o dokument nebo hraný film, či seriál.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*276329 $1 200 1 $a Média, dějiny, společnost $f Monika Horsáková (ed.) $v s. 105-117 $1 205 $a Vyd. 1. $1 210 $a Opava $c Slezská univerzita v Opavě $d 2023 $1 700 1 $3 nfa_un_auth*0105228 $a Horsáková $b Monika $f 1970- $4 340 $4 070
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0101580 $a Abeceda komunistických zločinů $k 2011 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0100818 $a Pouta $k 2010 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0129508 $a Svět pod hlavou $k 2017 $n seriál
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001611 $a dokumentární film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001674 $a filmy $y Česko $z 2011
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001674 $a filmy $y Česko $z 2017
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001674 $a filmy $y Česko $y Slovensko $z 2010
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002589 $a televizní tvorba
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003122 $a televizní žánry
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002703 $a výukový film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002704 $a využití filmu
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002711 $a vzdělávání, využití filmu
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003197 $a vzdělávání, využití televize
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067379 $a stati
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 791.229 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.63(437.3) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.63(437.3)+(437.6) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.62-026.15 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791:371.3 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 371.686 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 7.097 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (049) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0131954 $a Hes $b Milan $f 1976- $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20241029 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
  6. SYS266339
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20230511163416.2
    035
      
    $a (NFA-K)b-00246720
    100
      
    $a 20230511d2022 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a slo
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a Princípy konfliktnej montáže $b rn $f Ľudovít Labík
    215
      
    $c il., tabulky
    330
      
    $a Studie dramaturga a střihače Ľudovíta Labíka je jedním z příspěvků přednesených na odborné konferenci "Proměny dramaturgie" v roce 2022. Autor se zabývá principy konfliktní montáže, jejímž základním znakem je spor dvou současně probíhajících emocí (informací). Jedna emoce je v rozporu jinou emocí reprezentující filmový výrazový prvek. Konfliktní montáž horizontální - dvě nesouběžné emoce v obraze a zvuku; konfliktní montáž vertikální - dvě souběžně probíhající emoce v obraze a zvuku. Labík v závěru konstatuje, že konfliktní montáž racionálně ovlivňuje vědomí diváka už ve fázi tvorby scénáře a jejím prostřednictvím dochází k manipulaci diváka za účelem dosažení emocionálních otřesů sloužících humanistickému cíli. Studii doplňují názorné příklady z konkrétních filmů.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*266275 $1 200 1 $a Proměny dramaturgie $f eds. Monika Horsáková a Irena Kocí $v S. 24-49 $1 205 $a Vyd. 1. $a Opava $c Slezská univerzita v Opavě $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0105228 $a Horsáková $b Monika $f 1970- $4 340 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0138480 $a Kocí $b Irena $f 1974- $4 340
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002482 $a střih
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002484 $a střihová montáž
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001646 $a filmová estetika
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002534 $a technické prostředky filmu
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002604 $a umělecké prostředky filmu
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003344 $a vliv filmu
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 791.32.01 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.62-026.15 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.623.1 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.32.01:111.852 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.621 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.636 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.43 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.83) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0117111 $a Labík $b Ľudovít $f 1957- $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20230511 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
  7. SYS266324
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20230511145836.4
    035
      
    $a (NFA-K)b-00246705
    100
      
    $a 20230511d2022 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a cze
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a Filmový odboj s námi a proti nám $b rn $f Jan Gogola ml.
    330
      
    $a Studie scenáristy, režiséra a dramaturga Jana Gogoly ml. je jedním z příspěvků přednesených na odborné konferenci "Proměny dramaturgie" v roce 2022. Gogola odkazuje na svou dřívější stať z Literárních novin "S vámi a proti vám", ve které se zabýval možnou podobou České televize z hlediska programu, struktury a ducha a jejíž název je pokusem autora o vyzdvihnutí ducha kritického sdílení jako předpokladu toho, být společností vzájemnosti i proměny. K danému textu z Literárních novin se vrací s ohledem na médium veřejné služby jako jednoho z dominantních témat konference. Mezi východisky této konference je uvedena také případová studie dramaturgické práce na konkrétním díle. Prostřednictvím přiblížení práce na zvoleném titulu "Jak jsem se stala partyzánkou: filmový odboj proti zapomenutí" režisérky Very Lackové demonstruje variantu východiska - s námi i proti nám.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*266275 $1 200 1 $a Proměny dramaturgie $f eds. Monika Horsáková a Irena Kocí $v S. 11-18 $1 205 $a Vyd. 1. $a Opava $c Slezská univerzita v Opavě $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0105228 $a Horsáková $b Monika $f 1970- $4 340 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0138480 $a Kocí $b Irena $f 1974- $4 340
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0150125 $a Jak jsem se stala partyzánkou $k 2021 $n film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001620 $a filmová dramaturgie
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002544 $a televize a film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002546 $a televize, pořady uvedené
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002388 $a scénář
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002387 $a scenáristika
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001611 $a dokumentární film $y Slovensko $z 2021
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002432 $a sociální film $y Slovensko $z 2021
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002212 $a politický film $y Slovensko $z 2021
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001737 $a historický film $y Slovensko $z 2021
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0068829 $a analýzy
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 791.229 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.233 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.231 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.224 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.632 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.83) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 621.397+791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 7.097 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.2:792.027 $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0017006 $a Gogola $b Jan $c ml. $f 1971- $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20230511 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
  8. SYS266338
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20230511152034.1
    035
      
    $a (NFA-K)b-00246719
    100
      
    $a 20230511d2022 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a cze
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a Teen seriál TBH $b rn $e idea, realizace, recepce $f Jana Bébarová
    320
      
    $a Bibliografické odkazy
    330
      
    $a Studie scenáristky Jany Bébarové je jedním z příspěvků přednesených na odborné konferenci "Proměny dramaturgie" v roce 2022. Věnuje se českému seriálu TBH (to be honest), který se navzdory rozporuplnému přijetí, zejména ze strany odborné kritiky, stal přelomovým dílem. V deseti epizodách líčí, jak nezdařený střelecký útok navždy ovlivní životy několika studentů jedné brněnské střední školy. Tento text se zaměřuje na kontext vzniku seriálu, od jeho původní ideje přes realizaci až po otázku recepce.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*266275 $1 200 1 $a Proměny dramaturgie $f eds. Monika Horsáková a Irena Kocí $v S. 19-23 $1 205 $a Vyd. 1. $a Opava $c Slezská univerzita v Opavě $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0105228 $a Horsáková $b Monika $f 1970- $4 340 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0138480 $a Kocí $b Irena $f 1974- $4 340
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0147516 $a TBH $k 2022 $n seriál
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003028 $a seriály $y Česko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001620 $a filmová dramaturgie
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001913 $a filmová kritika
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba $y Česko $z 2017-2020
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003343 $a filmová recepce
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 791.32.072.3 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.2:792.027 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.62-026.15 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.65.073 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 7.097-2 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.83) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0109342 $a Bébarová $b Jana $f 1986- $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20230511 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
  9. SYS267609
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20241022163349.3
    035
      
    $a (NFA-K)b-00247990
    100
      
    $a 20230803d2022 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a cze
    102
      
    $a CZ
    200
    1-
    $a Reflexe národnostních a etnických menšin v polské a české kinematografii posledních let $b rn $f Martin Novosad
    320
      
    $a Bibliografické odkazy
    330
      
    $a Martin Novosad se ve své studii zabývá reflexí národnostních a etnických menšin v současném českém a polském filmu. Posuzuje schopnost obou kinematografií reagovat na národností a sociální problémy v obou státech po roce 2000 a přináší tak zprávu o polské a české občanské společnosti a míře jejich vztahu k těmto společensko politickým jevům. Seznamuje s výchozími podmínkami a situace, v jakých se polská a česká kinematografie nachází. Konstatuje, že Polsko má čtyřikrát větší filmovou produkci, trh i zdroje než Česká republika a z toho vyplývá, že šance filmařů uplatnit vládou nechtěná témata jsou mnohem větší a také často úspěšnější i mimo oficiální státní systém podpor. S tím souvisí i mnohem větší zásah diváků nejen na domácí půdě, ale i v zahraničí díky početné polsky mluvící diaspoře. Velmi důležitý faktor, který se podepsal na velmi silném růstu filmové produkce v poslední době, bylo v roce 2022 otevření centrály Netflixu ve Varšavě pro region střední a východní Evropy a z toho vyplývající obrovské investice do polského filmového průmyslu. O kvalitě polských filmů ve světovém měřítku svědčí i jejich témata, která jsou rozhodně mnohem aktuálnější, než je tomu u současné české filmové produkce. Názorově rozpolcená polská společnost navíc rozhodně poskytuje filmovým tvůrcům daleko podnětnější témata, jež oslovují i mezinárodní publikum, a to jak současná, tak z minulosti. Patrně největší téma, i současné polské kinematografie ve vztahu k menšinám, jsou Židé. Je to dlouhodobě polské národní trauma s hlubokými dějinnými kořeny. Další silně akcentované téma, pramenící rovněž z historických reálií, především z obsazení Polska v průběhu války, jsou Němci. V poslední době ožívá v polské kinematografii také reflexe dalších etnických menšin (Vietnamci, Turci, Kurdové…) a těch, jež jsou nuceny migrovat kvůli konfliktům. Romská menšina je naopak v rámci současné polské filmové tvorby zmiňována spíš okrajově, stejně jako česká či slovenská. Na základě autorem vybraných polských filmů je patrné, že potřeba hovořit v rámci společenské atmosféry o tématech menšin a etnik je zcela relevantní a často vede k vítaným diskusím, jež rezonují i za hranicemi Polska . Bohužel, totéž se neděje ani uspokojivě v české kinematografii posledních let. Novosad osvětluje jednotlivé příčinné souvislosti českého filmu po roce 2000. Ačkoliv se v Česku ve 21. století poměrně záhy stabilizovala situace ve filmové tvorbě, která vykazuje relativně stabilní produkci, její zjevný problém je v její uzavřenosti do lokálních podmínek daných limitovaným filmovým trhem. Možnosti financování českých filmů jsou okleštěné a jako ne zcela efektivní se už dlouhodobě ukazuje být systém grantových podpor a pobídek. Za vůbec nejpodstatnější faktor současného neutěšeného stavu domácí kinematografie ale považuji absenci výraznějších témat v českých filmech. Tvůrci až na výjimky v podstatě nenabízí nic, co by rezonovalo i v mezinárodním kontextu. To souvisí i se současným stavem české společnosti, kterou lze označit za nasycenou společnost.
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*266282 $1 200 1 $a Média, dějiny, společnost $f kolektiv autorů $g Monika Horsáková (ed.) $v S. 27-34 $1 205 $a Vyd. 1. $1 210 $a Opava $c Slezská univerzita v Opavě $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0105228 $a Horsáková $b Monika $f 1970- $4 340
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0119926 $a Dozvuky $k 2012 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0120169 $a Ida $k 2013 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0150716 $a Svatba $k 2021 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0150717 $a Růže $k 2011 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0129323 $a Volyň $k 2016 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0150719 $a Papusza $k 2013 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0146936 $a Sněžit už nikdy nebude $k 2020 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0150720 $a Kamerdyner $k 2018 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0150722 $a Smak Pho $k 2019 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0150724 $a Chléb a sůl $k 2022 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0099053 $a Habermannův mlýn $k 2010 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0113733 $a 7 dní hříchů $k 2012 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0136886 $a Krajina ve stínu $k 2020 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0061986 $a Smradi $k 2002
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0080468 $a Roming $k 2007
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0120167 $a Cesta ven $k 2014 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0060203 $a Podzimní návrat $k 2001
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0096239 $a Nedodržený slib $k 2008 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0135268 $a Miss Hanoi $k 2018 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0136336 $a Na střeše $k 2019 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0131593 $a Čára $k 2017 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0148395 $a Oběť $k 2022 $n film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0003253 $a etnické skupiny a film $y Česko $y Polsko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002283 $a filmový průmysl $y Česko $y Polsko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002213 $a politika a film $y Česko $y Polsko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002779 $a Židé ve filmu
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002453 $a společnost a film $y Česko $y Polsko
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 791.61 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 32+791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.23 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 323.1:791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.4 $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0079147 $a Novosad $b Martin $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20230803 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm
  10. SYS267246
    LBL
      
    00000naa^^22^^^^^^^^450
    005
      
    20230712145740.6
    035
      
    $a (NFA-K)b-00247627
    100
      
    $a 20221216d2022 m 0czey0103 ba
    101
    0-
    $a slo
    102
      
    $a SK
    200
    1-
    $a Hoolywoodska veža: mezi 0 a 1 $b rn $e konce bez začiatkov a začiatky bez koncov $f Monika Mitášová, Marian Zervan
    320
      
    $a Bibliografické odkazy
    330
      
    $a Stať uveřejněná ve sborníku příspěvků z česko-slovenské filmologické konference "Stopy začiatkov" (21.-24.10.2021, Krpáčov) se zabývá formami spolupráce René Daaldera a Rema Koolhaase, obou členů hnutí Zero. Zpočátku se Mitášová a Zervan zaměřují na jejich tři filmová díla: krátký film 1,2,3 Rhapsody, celovečerní film The White Slave a nerealizovaný scénář Hoolywood Tower. Dále se zamýšlí nad výsledky výše zmíněné spolupráce v oblasti filmu a architektury (př. Koolhaas vidí vztah mezi architekturou a psaním scénářů).
    463
    -1
    $1 001 nfa_un_cat*263858 $1 200 1 $a Stopy začiatkov $f zodpovedný vydavatel': Peter Dubecký $g editor, zodpovedný redaktor: Martin Kaňuch $v S. 184-198 $1 205 $a 1. vyd. $1 210 $a Bratislava $c Asociácia slovenských filmových klubov $c Slovenský filmový ústav $d 2022 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0012655 $a Dubecký $b Peter $f 1957- $4 650 $1 702 1 $3 nfa_un_auth*0015106 $a Kaňuch $b Martin $f 1973- $4 340 $4 651
    600
    -1
    $3 nfa_un_auth*0150469 $a Daalder $b René $f 1944-2019 $x nizozemský režisér a scenárista $y Nizozemsko
    600
    -1
    $3 nfa_un_auth*0150472 $a Koolhaas $b Rem $f 1944- $x nizozemský architekt $y Nizozemsko
    601
    12
    $3 nfa_un_auth*0150478 $a Česko-slovenská filmologická konference $d 20. $e Krpáčov, Slovensko $f 2021
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0150475 $a 1,2,3 Rhapsody $k 1964 $n film
    605
      
    $3 nfa_un_auth*0150476 $a <The> White Slave $k 1969 $n film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002348 $a režiséři $y Nizozemsko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002386 $a scenáristé $y Nizozemsko
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0001456 $a architektura a film
    606
    0-
    $3 nfa_un_entry*0002387 $a scenáristika
    608
      
    $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie
    615
      
    $n 791 $a Film. Cirkus. Lidová zábava $2 Konspekt $9 3
    675
      
    $a 72+791 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.632 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 72-051 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.632-051 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a 791.633-051 $z cze $9 MRF
    675
      
    $a (048.8) $z cze $9 MRF
    700
    -1
    $3 nfa_un_auth*0145656 $a Mitášová $b Monika $f 1968- $4 070
    701
    -1
    $3 nfa_un_auth*0067575 $a Zervan $b Marian $f 1952- $4 070
    801
    -0
    $a CZ $b ABC135 $c 20221216 $g AACR2R $9 2
    910
      
    $a ABC135 $t rm

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.