Search results
SYS 269522 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20240130120448.3 010 $a 978-14744-5043-0 $b brož. 035 $a (NFA-K)b-00249902 100 $a 20231120h2023 m 0czey0103 ba 101 0-
$a eng 102 $a GB 200 1-
$a Badfilm $e incompetence, intention and failure $f Becky Bartlett 205 $a [2. vydání] 210 $a Edinburgh $c Edinburgh University Press $d 2023 215 $a viii, 185 s. $c il. 225 2-
$a Traditions in American cinema 320 $a Bibliografie, index 330 $a Publikace přináší analýzu specifického filmového žánru, tzv. špatného filmu (badmovie) - "béčkového filmu" - v americké kinematografii v 50. a 60. letech 20. století. Tyto filmy vznikaly většinou v amatérských podmínkách, jejich filmařská nedokonalost byla často způsobena nekompetentností tvůrců, nedostatečných materiálním a finančním zajištěním, plagiátorstvím, nedokonalostí v postprodukčním zvuku, recyklovanými záběry a špatným střihem, neprofesionálními hereckými výkony a tím nechtěnou komikou. Tyto filmy se ovšem vyznačovaly také tvůrčím nadšením přes všechny překážky a kouzlem nechtěného, což z nich časem vytvořilo kultovní filmy s velkou fanouškovskou základnou. Studie nabízí alternativu k více recepčním analýzám kultovní kinematografie a hodnocení špatných filmů tím, že se zaměřuje na charakteristiky filmů samotných. Rozvíjí rámec, jehož prostřednictvím jsou identifikovány a analyzovány formální charakteristiky nedokonalosti a identifikuje záměrnost jako ústřední prvek toho, jak jsou špatné filmy oceňovány jako kultovní. Kniha čerpá z debat o kultovní kinematografii a filmové podobě, zahrnuje sérii případových studií klasických filmů („tak špatné, že jsou dobré"), jako je např.: Plan 9 From Outer Space, Robot Monster a The Beast of Yucca Flats. 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002089 $a špatný film $y Spojené státy americké $z 50.-60. léta 20. stol. 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001913 $a filmová kritika 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001744 $a hodnocení filmů 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002677 $a vnímání 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001917 $a kultovní film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002436 $a sociologie filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001658 $a filmoví fanoušci 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001485 $a B film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003556 $a filmový brak 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 608 $3 nfa_un_auth*0068829 $a analýzy 675 $a 791.43(73) $z cze $9 MRF 675 $a 316.74:791 $v MRF $z cze $9 MRF 675 $a 791.65.073 $z cze $9 MRF 675 $a 791.32.072.3 $z cze $9 MRF 675 $a 791.43.073 $z cze $9 MRF 675 $a 7.073:791 $z cze $9 MRF 675 $a 791.22 $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a (048.83) $z cze $9 MRF 701 -1
$3 nfa_un_auth*0151697 $a Bartlett $b Becky $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20231120 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy SYS 210847 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20230629103619.5 010 $a 978-0-7864-3700-9 $b brož. 035 $a (NFA-K)b-00190218 100 $a 20161017h2009 m 0czey0103 ba 101 0-
$a eng 102 $a US $a GB 200 1-
$a Edgar G. Ulmer $e essays on the king of the B's $f edited by Bernd Herzogenrath $g foreword by Arianné Ulmer Cipes 210 $a Jefferson $a London $c McFarland & Company, Inc., Publishers $d 2009 215 $a 287 s. $c il., portréty, faksim. 307 $a Úvod, poznámky v textu, citáty, výňatky, o editorovi a autorech přispěvků 320 $a Rejstřík 327 0-
$a Ulmer's anti-syphilis film : Damaged lives and its novelization / Marcel Arbeit $a <The> effects of the displacement of home in Daughter of Dr. Jekyll / Michal Peprník $a What you see is what you get : Ulmer and the nudist picture / Petra Hanáková 330 $a Kolektivní monografie se ve dvaceti esejích mezinárodního kolektivu filmových, literárních a kulturních teoretiků a historiků, mezi nimiž jsou i tři čeští filmologové, pokouší o analytický portrét amerického filmaře rakousko-židovského původu Edgara G. Ulmera, jemuž se přezdívá "krále béčkových a nízkorozpočtových filmů". Některé jeho stylové a excentrické filmy různých žánrů (horory, film noir, sci-fi a etnické filmy), které natočil většinou mimo studiový systém Hollywoodu, získaly dokonce kultovní status. 600 -1
$3 nfa_un_auth*0062011 $a Ulmer $b Edgar G. $f 1904-1972 $g Edgar George $x americký filmový režisér, scenárista a producent českého původu $y Česko $y Spojené státy americké 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002348 $a režiséři $y Spojené státy americké 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003374 $a nízkorozpočtový film $y Spojené státy americké $z 1934-1964 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001485 $a B film $y Spojené státy americké $z 1934-1964 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001917 $a kultovní film $y Spojené státy americké $z 1934-1964 608 $3 nfa_un_auth*0101814 $a kolektivní monografie 675 $a 791.633-051(73) $z cze $9 MRF 675 $a 791.631(73)"1934/1964" $z cze $9 MRF 675 $a 791.22(73)"1934/1964" $z cze $9 MRF 675 $a 791.43(73)"1934/1964" $z cze $9 MRF 675 $a (048.8:082) $z cze $9 MRF 702 -1
$3 nfa_un_auth*0109869 $a Herzogenrath $b Bernd $f 1964- $4 340 702 -1
$3 nfa_un_auth*0129303 $a Ulmer $b Arianne $f 1937- $4 080 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20161017 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy SYS 112845 LBL 02137nam^^220056550^450 005 20201015061043.6 010 $a 2-84706-125-8 $b brož. 035 $a (NFA-K)b-00094182 100 $a 20010830a2006 m 0czey0103 ba 101 0-
$a fre 102 $a FR 200 1-
$a Jacques Tourneur, une esthétique du trouble $f dirigé par Gilles Menegaldo 210 $a Condé-sur-Noireau $c Corlet éditions Diffusion $d 2006 215 $a 302 s. $c il. 225 1-
$a CinémAction $v No. 120 $f fondateur Guy Hennebelle $x 1241-8161 307 $a Poznámky v textu, filmografie 308 $a CinémAction, No. 120, 2006 320 $a Bibliografie na s. 296-298 330 $a Monotematické číslo časopisu CinémAction z roku 2002 je věnované francouzskému režisérovi J. Tourneurovi, který v roce 1939 odešel do USA a natočil zde řadu béčkových filmů, z nichž jsou třeba významní Kočičí lidé (1942) nebo Kletba démona (1957). Jednotlivé studie analyzují nejen jednotlivé filmy, ale také se obecněji věnují hororu a různým teoretickýmn a estetickým aspektům jeho práce. 600 -1
$3 nfa_un_auth*0011270 $a Tourneur $b Jacques $f 1904-1977 $x francouzský režisér působící v USA $y Francie $y Spojené státy americké 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002348 $a režiséři $y Francie $y Spojené státy americké 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001756 $a horor $y Spojené státy americké 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001485 $a B film $y Spojené státy americké 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001679 $a film noir 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001917 $a kultovní film $y Spojené státy americké 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001646 $a filmová estetika 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba $y Francie $z 1931-1934 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba $y Spojené státy americké $z 1935-1965 608 $3 nfa_un_auth*0067230 $a sborníky 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 608 $3 nfa_un_auth*0067209 $a výňatky 675 $a 791.62-026.15(44)(73)"1931/1965" $z cze $9 MRF 675 $a 791.633-051(44)(73) $z cze $9 MRF 675 $a 791.221.9(73) $z cze $9 MRF 675 $a 791.22(73) $z cze $9 MRF 675 $a 791.221.51 $z cze $9 MRF 675 $a 791.32.01:111.852 $z cze $9 MRF 675 $a 929Tourneur, Jacques $9 MRF $z cze 675 $a (082.22) $z cze $9 MRF 675 $a (082) $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 675 $a (049.2) $z cze $9 MRF 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20010830 $g AACR2 $9 2 910 $a ABC135 SYS 270155 LBL 00000nam^^22^^^^^^^^450 005 20240122145453.5 010 $a 88 489 0051 8 $b brož. 035 $a (NFA-K)b-00250532 100 $a 20240104h2000 m 0czey0103 ba 101 0-
$a ita $a eng $a fre 102 $a IT 200 1-
$a Girls, ladies, stars $e divine apparizioni, 2 $e Chaplin, Ford, B-movies degli anni Venti $f Giuliana Muscio ... [et al.] $g Kevin Brownlow 210 $a Ancona $c Transeuropa $c Cineteca del Comune di Bologna $d 2000 215 $a 334 s. 225 2-
$a Cinegrafie $v 13 302 $a Souběžný italský, francouzský a anglický text 304 $a Cinegrafie : rivista semestrale della Cineteca del Comune di Bologna 320 $a Bibliografie, poznámky 330 $a Číslo italské filmologické revue z roku 2000 je přednostně věnovano tématu žen ve filmu (herečky, scenáristky...) ve 20. letech v Americe. Další hlavní studie jsou věnovány tvorbě Charlie Chaplina (Moderní doba) a tzv. B-filmům vznikajícím v té době. 600 -1
$3 nfa_un_auth*0002735 $a Chaplin $b Charles $f 1889-1977 $x britský a americký herec, režisér, scenárista, producent a hudební skladatel $y Spojené státy americké $y Velká Británie 605 $3 nfa_un_auth*0070752 $a Moderní doba $k 1936 $n film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002774 $a ženy a film $y Spojené státy americké 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002638 $a femme fatale ve filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002777 $a ženy ve filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002788 $a herečky 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001728 $a herci $y Spojené státy americké 606 0-
$3 nfa_un_entry*0003575 $a herci režiséři $y Spojené státy americké 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002348 $a režiséři $y Spojené státy americké 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001674 $a filmy $y Spojené státy americké $z 1936 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002807 $a scenáristky 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001746 $a Hollywood 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001574 $a dějiny filmu $x němá éra 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001485 $a B film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie 608 $3 nfa_un_auth*0067230 $a sborníky 608 $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie 675 $a 791.63(73) $z cze $9 MRF 675 $a 791.635-051(73) $z cze $9 MRF 675 $a 791.635-051:791.633-051(73) $z cze $9 MRF 675 $a 791.633-051(73) $z cze $9 MRF 675 $a 316.346.2-055.2+791 $z cze $9 MRF 675 $a 791-5 $z cze $9 MRF 675 $a 791.635-055.2 $z cze $9 MRF 675 $a 791.632-055.2 $z cze $9 MRF 675 $a 791.61(73) $z cze $9 MRF 675 $a 791.11 $z cze $9 MRF 675 $a 791.22 $z cze $9 MRF 675 $a 791.32.01 $z cze $9 MRF 675 $a (082) $z cze $9 MRF 675 $a (081) $z cze $9 MRF 675 $a (066) $z cze $9 MRF 675 $a (048.8) $z cze $9 MRF 700 -1
$3 nfa_un_auth*0151680 $a Muscio $b Giuliana $4 070 701 -1
$3 nfa_un_auth*0013602 $a Brownlow $b Kevin $f 1938- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20240104 $g AACR2R $9 2 910 $a ABC135 T85 $x existuji fulltexy SYS 043663 LBL 03588nam^^220078150^450 005 20201015005452.2 010 $a 0-684-191156 $b váz. $d Kč 3330,00 035 $a (NFA-K)b-00032138 100 $a 20010830h m 0czey0103 ba 101 0-
$a eng 102 $a US $a CA 200 1-
$a Grand Design: Hollywood as a Modern Business Enterprise $e 1930-1939 $f Tino Balio 205 $a [1. vyd.] 210 $a New York $c Charles Scribner's Sons 210 $a Toronto $c Maxwell Macmillan Canada $d 1993 215 $a ix, 483 s. $c čb. il. 225 $a History of the American Cinema $v v. 5 $f general editor Charles Harpole 306 $a Na tit. listu nakl.: Maxwell Macmillan International - New York, Oxford, Singapore, Sydney 307 $a Zkratky, poznámky, bibliografie, index hlavní, filmů. - O autorech, dodatky - chronol. seznamy úspěšných a oceněných filmů 330 $a Pátý díl dějin amerického filmu mapuje období let 1930 - 1939, kdy se do dění ve filmovém průmyslu promítá hospodářská krize a sociální problémy ve společnosti. Současně je to období velkého rozmachu filmu a filmových studií. Natáčejí se velkolepé filmy, klade se velký důraz na výpravu a umělecké prostředky - styl kamery, detail záběru atd. V popředí zájmu jsou filmové hvězdy a populární filmové žánry - muzikál, komedie, horor, sociální filmy aj. Ve větší míře se prosazuje dokumentární film zaznamenávající politické dění i poetické snímky. Objevuje se avantgardní film. 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001572 $a dějiny filmu $y Spojené státy americké $z 1930-1939 606 0-
$a Spojené státy americké 606 0-
$a 20.stol., 30.léta 606 0-
$a Produkce. Spojené státy americké. 1930-1939 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001728 $a herci 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002348 $a režiséři 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002241 $a filmoví pracovníci 606 0-
$a Produkční společnosti a studia. Spojené státy americké 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002770 $a filmové žánry 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002041 $a filmový muzikál 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002777 $a ženy ve filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001869 $a komedie 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002432 $a sociální film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001756 $a horor 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001484 $a avantgardní film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001611 $a dokumentární film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001763 $a hraný film 606 0-
$a B film $3 nfa_un_entry*0001485 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002453 $a společnost a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002430 $a sociální dějiny a film 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002283 $a filmový průmysl 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002601 $a umělecká výprava 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002604 $a umělecké prostředky filmu 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001781 $a filmové hvězdy 606 0-
$a Hollywood $3 nfa_un_entry*0001746 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002693 $a výpravný film 608 $a Encyklopedie filmové 608 $a Studie 608 $a Vícesvazková díla 675 $a 791(091)(73) $z cze $9 u 675 $a 791.43(73) $z cze $9 u 675 $a 791.63-051 $z cze $9 u 675 $a 791.63(73) $z cze $9 u 675 $a 030 $z cze $9 u 675 $a 821.111 $z cze $9 u 700 -1
$3 nfa_un_auth*0014793 $a Balio $b Tino $f 1937- 702 -1
$a Harpole $b Charles $3 nfa_un_auth*0014765 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20010830 $g AACR2 $9 2 910 $a ABC135 SYS 067106 LBL 01348nam^^2200373^^^450^ 005 20201015022229.0 010 $a 0-8108-1835-3 $b váz. 035 $a (NFA-K)b-00049660 100 $a 20040402h1985¦¦¦¦m 0czey0103 ba 101 0-
$a eng 102 $a US 200 1-
$a <The> "B" directors $e <a> biographical directory $f by Wheeler W. Dixon 210 $a Metuchen, N.J. $a London $c <The> Scarecrow Press $d 1985 215 $a 593 s. $c il. 320 $a Bibliografie, rejstříky 330 $a Biografický slovník amerických režisérů tzv. B filmů. Každé abecedně řazené heslo obsahuje filmografii se společností a rokem výroby a kratší biofilmografické údaje. 606 0-
$3 nfa_un_entry*0002348 $a režiséři $y Spojené státy americké 606 0-
$3 nfa_un_entry*0001485 $a B film $y Spojené státy americké 608 $3 nfa_un_auth*0067245 $a biografie 608 $3 nfa_un_auth*0067194 $a filmografie 608 $3 nfa_un_auth*0067329 $a biografické slovníky 675 $a (031)929 675 $a 791.633-051(73) $z cze $9 u4 675 $a (092) 675 $a 016:791.2 675 $a 929 $9 n $z cze 700 -1
$3 nfa_un_auth*0068824 $a Dixon $b Wheeler Winston $f 1950- $4 070 801 -0
$a CZ $b ABC135 $c 20040402 $g AACR2 $9 2 910 $a ABC135