SYS | | 264514 |
LBL | | 00000nam^^22^^^^^^^^450 |
005 | | 20230202100917.3 |
010 | | $a 978-3-030-76091-5 $b váz. |
035 | | $a (NFA-K)b-00244894 |
100 | | $a 20230120f2022 m 0czey0103 ba |
101 | 0- | $a eng |
102 | | $a CH |
200 | 1- | $a Durational cinema $e <a> short history of long films $f Michael Walsh |
210 | | $a Cham $c Springer Nature Switzerland AG $d c2022 |
215 | | $a xiii, 289 s. |
225 | 2- | $a Experimental Film and Artists' Moving Image $f series editors: Kim Knowles, Jonathan Walley |
306 | | $a Vydáno nakladatelstvím Palgrave Macmillan v Springer Nature Switzerland |
307 | | $a Úvod |
307 | | $a Závěr |
320 | | $a Rejstřík |
320 | | $a Bibliografické odkazy |
330 | | $a První historie "kinematografie trvání" (durational cinema) představované jako koncept lišící se od tzv. "pomalé kinematografie" (slow cinema). Její dějiny jsou zde nahlíženy z různých perspektiv. A to například prostřednictvím: newyorského avantgardního hnutí 60. let, evropských uměleckých filmů natočených po roce 1968, snímků vyráběných od 90. let pro okruh mezinárodních filmových festivalů a galerijních výstavních prostor. Do centra zájmu se dostávají osobnosti jako: Andy Warhol, Ken Jacobs, Chantal Akerman, Marguerite Duras, Claude Lanzmann, James Benning, Kevin Jerome Everson, Lav Diaz a Wang Bing. Kinematografie trvání (durational cinema) je převážně minimalistická, přestože od počátku zahrnovala také svého druhu encyklopedičtější přístupy k filmování. Pro „kinematografii trvání“ je charakteristická prezentace a zaměření na určitá témata (holocaust, deindustrializace, život dělnické třídy a dalších diskriminovaných skupin) a významová proměnlivost. |
600 | -1 | $3 nfa_un_auth*0002828 $a Warhol $b Andy $f 1928-1987 $x americký výtvarník, režisér $y Spojené státy americké |
600 | -1 | $3 nfa_un_auth*0000452 $a Jacobs $b Ken $f 1933- $x americký režisér, experimentální filmař $y Spojené státy americké |
600 | -1 | $3 nfa_un_auth*0115378 $a Benning $b James $f 1942- $x americký experimentální filmař $y Spojené státy americké |
600 | -1 | $3 nfa_un_auth*0002744 $a Akerman $b Chantal $f 1950-2015 $x belgická scenáristka, režisérka $y Belgie |
600 | -1 | $3 nfa_un_auth*0003895 $a Duras $b Marguerite $f 1914-1996 $x francouzská spisovatelka, dramatička, scenáristka a režisérka $y Francie |
600 | -1 | $3 nfa_un_auth*0000099 $a Lanzmann $b Claude $f 1925-2018 $x francouzský režisér, novinář $y Francie |
600 | -1 | $3 nfa_un_auth*0067030 $a Straub $b Jean-Marie $f 1933-2022 $x francouzsko-německý režisér, scenárista, střihač, herec a producent $y Francie $y Německo |
600 | -1 | $3 nfa_un_auth*0067031 $a Huillet $b Danièle $f 1936-2006 $x německá režisérka, scenáristka, střihačka, herečka a producentka $y Německá spolková republika $y Německo |
600 | -1 | $3 nfa_un_auth*0002744 $a Akerman $b Chantal $f 1950-2015 $x belgická scenáristka, režisérka $y Belgie |
600 | -1 | $3 nfa_un_auth*0149405 $a Claerbout $b David $f 1969- $x belgický fotograf, filmař $y Belgie |
600 | -1 | $3 nfa_un_auth*0132191 $a Diaz $b Lav $f 1958- $x filipínský režisér, scenárista $y Filipíny |
600 | -1 | $3 nfa_un_auth*0132289 $a Bing $b Wang $f 1967- $x čínský režisér a dokumentarista, kameraman $y Čína |
600 | -1 | $3 nfa_un_auth*0149406 $a Everson $b Kevin Jerome $f 1965- $x americký dokumentarista, producent, malíř, sochař, fotograf $y Spojené státy americké |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002559 $a filmová teorie |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0003046 $a filmoví tvůrci |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002588 $a filmová tvorba $x durational cinema $z 1960- |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002348 $a režiséři $y Spojené státy americké $y Francie $y Filipíny $y Belgie $y Německo $y Čína |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002794 $a režisérky $y Francie $y Německo $y Belgie |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001652 $a experimentální film |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0001484 $a avantgardní film |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002609 $a underground film |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002422 $a směry v dějinách filmu |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002604 $a umělecké prostředky filmu |
606 | 0- | $3 nfa_un_entry*0002556 $a téma ve filmu |
608 | | $3 nfa_un_auth*0067228 $a studie |
675 | | $a (048.8) $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.633-055.2 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.62-026.15 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.633-051 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.23 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.21 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.636 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.22-028.77 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.32.01 $z cze $9 MRF |
675 | | $a 791.63-051 $z cze $9 MRF |
700 | -1 | $3 nfa_un_auth*0149358 $a Walsh $b Michael $4 070 |
801 | -0 | $a CZ $b ABC135 $c 20230120 $g AACR2R $9 2 |
910 | | $a ABC135 |
T85 | | $x existuji fulltexy |