Search results

Records found: 16  
Your query: = ("Neo") AND Document Type = "xxxk"
  1. Nachlinger, David, 1989-

    A v každém zlomku toho času umírá člověk- / David Nachlinger. -- Vyd. 1. -- Pistorius & Olšanská. -- 114 s.

    Diskurzivní analýza normalizačních televizních seriálů Nemocnice na kraji města a Sanitka, které se v době svého vysílání staly fenoménem televizní tvorby a na české obrazovky se vrátily s novými epizodami i po revoluci. Autor ve své studii poukazuje na způsoby, jak se producenti dokázali vypořádat s povinným zahrnutím komunistické propagandy do životů doktorů a saniťáků a jak i po pětadvaceti letech přilákali diváky, kteří společně s postavami prožili nejen změnu režimu, ale i osobních hodnot. Zároveň však nabádá k sebereflexi a zamyšlení nad současnou ideologií. -- ISBN 978-80-87855-63-8 (brož.)

    1. Nemocnice na kraji města. 1977. první cyklus televizního seriálu 2. Nemocnice na kraji města. 1981. druhý cyklus televizního seriálu 3. Nemocnice na kraji města po dvaceti letech. 2002-2003. třetí cyklus televizního seriálu 4. Nemocnice na kraji města - nové osudy. 2008. čtvrtý cyklus televizního seriálu 5. Sanitka. 1984. jedenáctidílný seriál 6. Sanitka 2. 2013. televizní seriál 7. seriály - Československo - Česko 8. televize, seriály uvedené - Československo - Česko 9. psychologický vliv televize - Československo - Česko 10. lékaři ve filmu 11. zdravotnictví ve filmu 12. ideologie a film 13. monografie

    791-5+316.75+791+791.23+7.097-2(437)(437.3)+7.097(437)(437.3)+316.6:7.097(437)(437.3)+316.774(437)(437.3)+316.7(437)(437.3)+(048.8)
    ABC135
  2. Directory of world cinema. Vol. 16, American independent 2 / edited by John Berra. -- 1st publ. -- Intellect. -- 397 s.

    Kolektivní monografie přináší podruhé komplexní pohled na současný americký nezávislý (hraný i dokumentární) a jeho tvůrce (Paul Thomas Anderson, Gregg Araki, Hal Hartley, Monte Hellman, Alexander Payne, Alan Rudolph, James Toback, Steve Buscemi). Prostřednictvím kritik klíčových filmových děl i delších esejů o stěžejních režisérech jsou představeny typické žánry a tematické kruhy (mj. americká frustrace, Hollywood a New York ve filmu, mladí násilníci, neo noir, náboženství, americký venkov, queer cinema, underground, válečné konflikty ve filmu). Na závěr je připojen test. -- ISBN 978-1-84150-612-8 (brož.)

    1. Anderson, Paul Thomas, 1970- 2. Araki, Gregg, 1959- 3. Hartley, Hal, 1959- 4. Hellman, Monte, 1932- 5. Payne, Alexander, 1961- 6. Rudolph, Alan, 1943- 7. Buscemi, Steve, 1957- 8. nezávislý film - Spojené státy americké 9. filmový průmysl - Spojené státy americké 10. filmová tvorba - Spojené státy americké 11. filmové žánry - Spojené státy americké 12. téma ve filmu - Spojené státy americké 13. režiséři - Spojené státy americké 14. nezávislí režiséři - Spojené státy americké 15. násilí ve filmu - Spojené státy americké 16. delikventi ve filmu - Spojené státy americké 17. dokumentární film - Spojené státy americké 18. Hollywood ve filmu - Spojené státy americké 19. město ve filmu - Spojené státy americké 20. queer film - Spojené státy americké 21. náboženství ve filmu - Spojené státy americké 22. venkovský život ve filmu - Spojené státy americké 23. venkovani ve filmu - Spojené státy americké 24. underground film - Spojené státy americké 25. válečný film - Spojené státy americké 26.

    I. Berra, John

    791-027.575(73)+791.61(73)+791.62-026.15(73)+791.22(73)+791.633-051(73)+791.229(73)+791.2(73)+791.232(73)+791.23(73)+791.222(73)+791-5(73)+(048.8:082)
    ABC135
  3. Casetti, Francesco, 1947-

    Filmové teorie 1945-1990 / Francesco Casetti. -- 1. vyd. -- Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze. -- 406 s.

    Souhrnný přehled filmových teorií, jimiž byl v Evropě a Spojených státech v posledních padesáti letech promýšlen, studován a diskutován. film. Autor svou práci rozčlenil podle klíčových proudů, jež formovaly podobu filmových studií. V první části své knihy se věnuje padesátým letům a pokusům definovat „esenci“ filmu. Poté rozebírá „oborový“ přístup k filmu, jenž se rozvinul především v šedesátých a sedmdesátých letech – přístup, jenž využívá poznatků a metod psychologie, sociologie, sémiotiky a psychoanalýzy. Závěr Casettiho monografie je věnován přesahům mezi filmem a politikou, kritice filmových způsobů reprezentace, feministickým teoriím, kulturálním studiím a dalším nově konstituovaným oborům, včetně nového přístupu k dějinám filmu. Tento první český překlad je doplněn autorovou studií o současném postavení filmové teorie, tak aby byl pokryt i vývoj, který se odehrál v devadesátých letech minulého a prvních letech tohoto století. -- ISBN 978-80-7331-143-8 (brož.)

    1. filmová teorie 2. autorská teorie 3. filmoví teoretici 4. filmová estetika 5. filmová věda a výzkum 6. filmové vzdělávání 7. filmová kritika 8. filmová kultura 9. filmová řeč 10. metodologie filmové kritiky 11. metodologie filmové vědy 12. sociologie filmu 13. filmová sémiotika 14. psychoanalýza a film 15. ideologie a film 16. feminismus a film 17. monografie 18. studie

    I. Hanzlík, Jan, 1979-
    II. Bernard, Jan, 1948-
    III. Kolář, Jan, 1978-
    IV. Casetti, Francesco, 1947-. Teorie del cinema 1945-1990

    791.32.01+791.3+791.3-051+791.32.01:111.852+791.32+791.51+791.32.072.3+316.74:791+791.32.01:003.2/.6+159.964.2+791+316.75+791+141.72+791+791+(048.8)
    ABC135
  4. Základy asijských náboženství / Blanka Knotková-Čapková (editorka). -- 1. vyd. -- Univerzita Karlova v Praze - Nakladatelství Karolinum. -- 156 s.

    Základy asijských náboženství jsou učebním textem pro studenty Fakulty sociálních věd UK. Z širokého spektra asijských náboženských tradic vybírají systémy (a jejich lokální modifikace), které vytvořily samostatný civilizační typ, ovlivňující i současný duchovní, společenský, etický a politický život a které svým významem přerostly hranice oblasti vzniku. Druhý díl navazuje autochtonními systémy Dálního Východu a modifikacemi islámu v oblasti východní a jihovýchodní Asie. -- ISBN 80-246-0994-0 (brož.)

    1. učební texty 2. příručky

    I. Knotková, Blanka, 1958-

    (07)+(035)+21/29(5)+2-9(5)+22(5)
    ABC135
  5. Film studies / edited by John Hill, Pamela Church Gibson. -- 1st publ. -- Oxford University Press. -- 229 s.

    Sborník studií o jednotlivých složkách a struktuře filmu, o žánrech, tématech a kulturních, historických a sociologických kontextech. -- ISBN 0-19-874280-0 (brož.) : Kč 856,00

    1. filmová teorie 2. filmová estetika 3. filmové žánry 4. sociologie a film 5. sociologie filmu 6. queer film 7. pornografie a film 8. feminismus a film 9. strukturalismus 10. psychoanalýza a film 11. Sborníky 12. Studie

    I. Hill, John
    II. Gibson, Pamela Church, 1954-

    791.2+791.3+791.31+791.32+791.4+791.42+791.43+130.2+(082)
    ABC135
  6. Philosophy of art / Noël Carroll. -- 1st publ. -- Routledge, Taylor & Francis Group. -- 273 s.

    Příručka pro studenty, kteří se zajímají o témata "filozofické" estetiky. Autor představuje techniky analytické filozofie a další klíčová témata (formalismus, neoformalismus, estetické teorie umění, neo-Wittgensteinismus, aj.). V celém textu jsou abstraktní filozofické teorie ilustrovány na příkladech z oblasti tradičního i současného umění. Za každou kapitolou knihy následuje její praktické shrnutí a poznámky. -- ISBN 978-0-415-15964-7 (brož.)

    1. umění 2. příručky 3. studie

    I. Carroll, Noël, 1947-

    (035)+(048.8)+72/76+7.01+7.01:111.852
    ABC135
  7. Avant-garde films and videos from Central Europe / Sixpack Film / Austrian Cultural Institute / The Lux Cinema. -- Sixpack Film. -- 47 s.

    Katalog z festivalu avantgardních filmů je rozčleněn podle zastoupených zemí: Itálie, Rakousko, Bosna a Hercegovina, Česká republika, Slovensko, Chorvatsko, Slovinsko, Maďarsko a Polsko. V rámci každé země je úvodní studie, poté následují filmografie filmů uvedených na festivalu. Z českých filmů byly uvedeny: Praha v záři světel, Bezúčelná procházka, Světlo proniká tmou, Na pražském hradě, Máj, Myšlenka hledající světlo, Hra bublinek, Silnice zpívá, Divotvorné oko, Tma-světlo-tma, Adam Kadmon, Neo-B, Dříve než..., Poslední hrdinové, Ve větru. Katalog je doplněn snímky z filmů. -- (Brož.)

    1. Festival of Central European Culture. MFF 2. Sixpackfilm (nezisková organizace : Vídeň, Rakousko) 3. Austrian Cultural Institute 4. The Lux Cinema (kino : Londýn, Anglie) 5. avantgardní film 6. experimentální film 7. filmové festivaly - Anglie - 1998 8. filmové festivaly - Velká Británie - 1998 9. produkce - Itálie - 1940-1997 10. produkce - Rakousko - 1956-1998 11. produkce - Jugoslávie - Bosna a Hercegovina - Chorvatsko - Slovinsko 12. produkce - Československo - 1927-1993 13. produkce - Maďarsko - 1970-1998 14. produkce - Polsko - 1937-1996 15. video a film 16. videofilmy 17. produkce - Česko - 1993-1997 18. produkce - Slovensko - 1993-1997 19. katalogy 20. filmografie

    I. Bregant, Michal, 1964-
    II. Macek, Václav, 1952-

    791.63+(083.81)+016:791.2+791.43+791.65.079
    ABC135
  8. Cahiers du cinéma. Vol. 1, The 1950s: Neo-realism, Hollywood, new wave / edited by Jim Hillier. -- 1st publ. -- Routledge. -- xiii, 312 s.

    První svazek antologie do angličtiny přeložených klíčových textů z francouzského filmového časopisu Cahiers du Cinéma přináší kritiky, studie a rozhovory, které v něm byly otištěné v letech 1951-1959 (č. 1-102) a věnovaly se problematice neorealismu, Hollywoodu a nové vlny. Mezi autory textů figurují např. režiséři François Truffaut, Jean-Luc Godard, Eric Rohmer, Pierre Kast, Jacques Rivette, Claude Chabrol a kritik André Bazin. -- ISBN 0-415-15105-8 (váz.) : Kč 2430,00

    1. filmové časopisy - Francie - 1951-1959 2. neorealismus - Itálie 3. Hollywood - Spojené státy americké 4. nová vlna - Francie 5. filmová kritika - Francie - 1951-1959 6. antologie 7. výbory 8. kritiky 9. studie

    I. Hillier, Jim, 1941-2014
    II. The British Film Institute

    070.48:791(44)"1951/1959"+791.61(73)+791.21(44)"1951/1959"+791.32.072.3(44)"1951/1959"+(082.21)+(049.2)+(048.8)
    ABC135
  9. Overbey, David

    Springtime in Italy / edited and translated by David Overbey. -- 1st publ. -- Talisman Books. -- ix, 242 s.

    Sborník studií a rozborů italského neorealismu, z pera význačných italských režisérů (C. Zavattini, M. Antonioni, L. Visconti, V. De Sica, R. Rossellini, G. De Santis, L. Chiarini, G. Ferrara) a spisovatelů a kritiků (A. Moravia, E. Vittorini, F. A. Morlion, F. Venturini) té doby. -- ISBN 0-905983-11-4 (váz.)

    1. dějiny filmu - Itálie - 1945-1964 2. směry v dějinách filmu - Itálie 3. neorealismus - Itálie - 1945-1964 4. režiséři - Itálie 5. filmová teorie - Itálie 6. pravda ve filmu 7. filmová kritika - Itálie 8. filmová estetika - Itálie 9. autorská teorie - Itálie 10. studie 11. sborníky

    (082)+791.32.01(450)+791.3+791.32.072.3(450)+791.32.01:111.852(450)+791.1(450)"1945/1964"+791(091)(450)"1945/1964"+791.21(450)"1945/1964"+791.633-051(450)+(048.8)+929(450)
    ABC135
  10. Skwara, Janusz, 1932-1997

    Świat czarnego filmu / Janusz Skwara. -- Wyd. 1. -- Książka i Wiedza. -- 182 s.

    Polský filmový publicista a kritik Janusz Skwara věnoval svou knihu americkému "neo-noiru", období, kdy film jako zrcadlo odrážel "temné" strany americké společnosti. Následovalo po vlně noirových filmů ve 40.-50. letech, které byly většinou černobílé se silným kontrastem světla a stínu. Na konci 50. let dochází k jejich ústupu a začínají se znovu objevovat právě v 70. letech, tentokrát označovány jako "nový noir". Autor seznamuje s filmy významných režisérů, jako např. Francise F. Coppoly (Kmotr), Williama Friedkina (Francouzská spojka, Vymítač ďábla), Dona Siegela (Drsný Harry) a Arthura Penna (Noc postupuje) a dalších. -- (Brož.)

    1. film noir - Spojené státy americké 2. produkce - Spojené státy americké 3. politika a film - Spojené státy americké 4. filmové žánry 5. politický film - Spojené státy americké 6. policejní film - Spojené státy americké 7. režiséři - Spojené státy americké 8. studie

    32+791+791.221.5(73)+791.231(73)+791.22+791.633-051(73)+791.63(73)"1967/1975"+(048.8)+791.221.51(73)
    ABC135

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.