Search results

Records found: 12  
Your query: Subject headings = "filozofové Francie"
  1. Slavík, Benjamin

    This time is out of joint. O překvapivém setkání Drahomíry Vihanové, Jacquese Derridy a Hamleta [online] / Benjamin Slavík. -- 1 online zdroj : 1 il. -- Rubrika: Fokus - Obsahuje použitou literaturu a poznámky - Studie o filmu Pevnost (1994) české režisérky Drahomíry Vihanové, která tento snímek nahlíží z hlediska chápání Hamleta francouzským filosofem Jacquesem Derridou.

    In Revue Filmového přehledu. -- Praha : Národní filmový archiv, 2016-. -- ISSN 2464-6229. -- 20230911

    1. Derrida, Jacques, 1930-2004 2. Pevnost. 1994 3. filmy - Česko - 1994 4. filozofové - Francie 5. filozofie a film 6. filmová teorie 7. strukturalismus 8. filmová estetika 9. internetové zdroje 10. články 11. studie

    I. Revue Filmového přehledu. -- 20230911

    791.63(437.3)+101-051(44)+1+791+791.32.01+791.32.01:111.852+(048.8)+002.1:004.738.5+(0:82-95)+(046)
    ABC135
  2. Slavík, Benjamin

    Zrezlá těla Claire Denisové a Jeana-Luca Nancyho : k filmu L'Intrus a eseji Vetřelec / Benjamin Slavík. -- 5 il. -- Rubrika: Texty - Poznámky - Stať analyzuje téma vetřelce jak v kinematografii, tak i v literárním umění. Analýza probíhá na dvou vzorcích - zpracování tohoto tématu francouzským filozofem Jeanem-Lucem Nancym v jeho eseji Vetřelec a zpracování vetřelce v kinematografii, jak jej pojala francouzská režisérka Claire Denisová ve svém snímku L'Intrus, a v jakém vzájemném vztahu obě díla jsou. - Jiná související díla: Vetřelec / Nancy, Jean-Luc, 1940-. -- Praha : Oikoymenh, 2021. -- ISBN ISBN 978–80–7298–528–9

    In Film a doba. -- , 2022. -- ISSN 0015-1068. -- Roč. 68, č. 1 (2022), s. 58-63

    1. Denis, Claire, 1948- 2. Nancy, Jean-Luc, 1940- 3. L'Intrus. 2004. film 4. filmy - Francie - 2004 5. filmová tvorba 6. režisérky - Francie 7. filmoví tvůrci 8. filozofové - Francie 9. filmové adaptace 10. literatura a film 11. stati

    I. Nancy, Jean-Luc, 1940-. Vetřelec
    II. Film a doba. -- Roč. 68, č. 1 (2022), s. 58-63

    791.63(44)+791.62-026.15+791.633-055.2(44)+791.63-051+101-051(44)+791.22+82+791+(049)+(046)
    ABC135
  3. Pavlík, Ondřej

    Soustředěné pohledy do světa umění : interpretace filmů Wese Andersona / Ondřej Pavlík. -- 6 il. -- Rubrika: Téma - Pojednání se zabývá filmy amerického režiséra a scenáristy Wese Andersona z pohledu filosofické interpretace Bruna Latoura. Zejména si všímá snímků Grandhotel Budapešť (2014), Psí ostrov (2018), Francouzská depeše Liberty (2021) a Život pod vodou (2004).

    In Cinepur. -- , 2022. -- ISSN 1210-678x. -- Roč. 31, č. 140 (2022), s. 52–[57]

    1. Anderson, Wes, 1969- 2. Latour, Bruno, 1947- 3. Grandhotel Budapešť. 2014. film 4. Psí ostrov. 2018. film 5. Francouzská depeše Liberty, Kansas Evening Sun. 2021. film 6. Život pod vodou. 2004. film 7. umění a film 8. filozofie a film 9. filozofové 10. filmy - Velká Británie - Spojené státy americké - Německo - 2014 11. filmy - Spojené státy americké - Německo - 2018 12. filmy - Spojené státy americké - Německo - 2021 13. filmy - Spojené státy americké - 2004 14. scenáristé 15. režiséři - Spojené státy americké 16. filozofové - Francie 17. články 18. studie

    I. Cinepur. -- Roč. 31, č. 140 (2022), s. 52–[57]

    791.632-051+791.633-051(73)+791.63(73)+791.63(410)+(73)+(430)+791.63(73)+(430)+72/79+791+1+791+101-051(44)+(048.8)+(046)
    ABC135
  4. Slavík, Benjamin

    Když se čas stal hrozným a nevysvětlitelným : film Alaina Robbe-Grilleta Ľ Homme qui ment / Benjamin Slavík. -- 4 il. -- Rubrika: Texty - Poznámky - Francouzský režisér a spisovatel Allain Robbe-Grillet je představitelem nového spisovatele a nového francouzského filmu šedesátých let. Text představuje režisérův snímek L'Homme qui ment (Muž, který lže, 1968) a jeho podrobný rozbor, zachycení přítomnosti a filozofické chápání času, které je podobné filozofickému pojetí času Gillese Deleuze.

    In Film a doba. -- , 2022. -- ISSN 0015-1068. -- Roč. 68, č. 2 (2022), s. 34-39

    1. Robbe-Grillet, Alain, 1922-2008 2. Muž, ktorý luže. 1968. film 3. filmy - Francie - Československo - 1968 4. režiséři - Francie 5. filozofové - Francie 6. spisovatelé - Francie 7. pravda ve filmu 8. realita ve filmu 9. čas ve filmu 10. motiv ve filmu 11. studie

    I. Film a doba. -- Roč. 68, č. 2 (2022), s. 34-39

    791.633-051(44)+101-051(44)+82-051(44)+791.3+791.23+791.63(44)+(437)+(048.8)+(046)
    ABC135
  5. Slavík, Benjamin

    Jak v žánrovém filmu nevidět všudypřítomnost kopie… : současné jihokorejské sci-fi na pozadí filozofie diference / Benjamin Slavík. -- 4 il. -- Rubrika: Téma - Téma: Současné sci-fi – od formy k spiritualitě - Bibliografie - Poznámky - Článek pojednává o jihokorejském sci-fi filmu a aplikuje na něj filozofické teorie, zejména derridovský dekonstruktivismus a deleuzovský vitalismus.

    In Film a doba. -- , 2019. -- ISSN 0015-1068. -- Roč. 65, č. 4 (2019), s. 42-47

    1. Derrida, Jacques, 1930-2004 2. Deleuze, Gilles, 1925-1995 3. vědecko-fantastický film - filozofické aspekty - Korea - 20.-21. století 4. filmová tvorba - filozofické aspekty - Korea - 20.-21. století 5. filmové žánry - Korea - 20.-21. století 6. filozofie a film 7. filozofové - Francie 8. články

    I. Film a doba. -- Roč. 65, č. 4 (2019), s. 42-47

    791.22+791.221.8:82-311.9(519.5)+791.62-026.15(519.5)+1+791+101-051(44)+(046)
    ABC135
  6. Baracco, Alberto

    Hermeneutics of the film world : a Ricœurian method for film interpretation / Alberto Baracco. -- Cham : Palgrave Macmillan, c2017. -- xv, 321 s. : il., schém. -- Předmluva - Závěr - Poznámky v textu - Rejstřík - Bibliografie na s. 309 - Bibliografické odkazy - Tato kniha určuje novou metodologickou strategii interpretace "filmového filosofování". Mnoho nedávných prací z oboru filmosofie (filmové filosofie) chápe přístup "film jako filosofie" a jejich autoři považují film za schopný dělat filozofii. Navrhovaná metoda, zaměřená na základní vztah mezi filmem a divákem je založena na pojetí filmového světa. Spojením Merleau-Pontyho a Ricœurovy filozofie a přehodnocením Goodmanovy teorie světatvorby se filmový svět stává hermeneutickým obzorem, z něhož se může vynořit filmové filozofické myšlení. Kniha ukazuje, jak má ricœurská metodika potenciál poskytnout cenný zdroj pro filmové studie tím, že vyzývá vědce, aby zvážili interpretaci filmu z hlediska hermeneutiky filmového světa. Autor se v knize věnuje i aplikaci diskutovaných metod a uvádí konkrétní příklad na snímcích "The King of Comedy", "Pretty Woman". -- ISBN 978-3-319-65399-0 (váz.)

    1. Král komedie. 1982 2. Pretty Woman. 1990. film 3. filozofie a film 4. filmová věda a výzkum 5. filmová tvorba 6. lingvistika 7. filozofové - Francie - Spojené státy americké 8. psychologie a film 9. diváctví 10. identifikace 11. filmová recepce 12. vnímání 13. filmová estetika 14. metodologie filmové vědy 15. studie 16. analýzy

    (048.8)+(048.83)+101-051(44)(73)+81`1:791.32.01+159.9+791+791.32:791.65.073+791.65.073+7.073:791+791.62-026.15+1+791+791.32+791.32.01:111.852+14+165+165
    ABC135
  7. Didi-Huberman, Georges, 1953-

    --a jednoho dne do sebe možná vše zapadne. = --and one day it will all fit together. An interview with Georges Didi-Huberman : rozhovor s Georgesem Didi-Hubermanem ; Johannes Bennke ; z angličtiny přeložil Jiří Anger. -- Rubrika: Rozhovor - Poznámky - Rozhovor s filozofem a historikem umění Georgesem Didi-Hubermanem o jeho projevu, ve kterém představil novou formu subjektivismu. Rozhovor se uskutečnil v rámci Mezinárodní konference teorie a filosofie médií Dis/appearing konané v Praze v květnu 2015.

    In Iluminace. -- ISSN 0862-397X. -- Roč. 28, č. 1 = č. 101 (2016), s. 123-128

    1. Didi-Huberman, Georges, 1953- 2. filozofové - Francie 3. rozhovory

    I. Bennke, Johannes
    II. Anger, Jiří, 1990-
    III. Iluminace. -- Roč. 28, č. 1 = č. 101 (2016), s. 123-128

    101-051(44)+(047.53)+(046)
    ABC135
  8. Carbone, Mauro, 1956-

    The flesh of images : Merleau-Ponty between painting and cinema / Mauro Carbone ; translated by Marta Nijhuis. -- Albany : State University of New York Press, 2015. -- vii, 119 s. -- (SUNY series in contemporary continental philosophy). -- Úvod, citáty, poznámky na s. 85-112, o autorovi a překladatelce - Rejstřík - Knižní studie důmyslně a komplexně zkoumá několik souvisejících témat v pozdních filozofických koncepcích Maurice Merleau-Pontyho (1908-1961), zejména o úloze obrazů jako ztělesnění myšlenek. - Název originálu: La chair des images : Merleau-Ponty entre peinture et cinéma / Carbone, Mauro, 1956-. -- Paris : Librairie Philosophique J. Vrin, 2011. -- ISBN 978-1-4384-5878-6 (brož.)

    1. Merleau-Ponty, Maurice, 1908-1961 2. filozofie a film - Francie 3. filozofové - Francie 4. filmová teorie - Francie 5. filmová estetika - Francie 6. malířství a film 7. monografie 8. studie

    I. Nijhuis, Marta, 1983-
    II. Carbone, Mauro, 1956-. La chair des images : Merleau-Ponty entre peinture et cinéma

    75+791+(048.8)+1+791(44)+101-051(44)+791.32.01(44)+791.32.01:111.852(44)
    ABC135
  9. Charvát, Martin, 1989-

    Deleuze dává odvahu a vášeň přemýšlet / Martin Charvát, David Šebek. -- 3 barev. il. -- Podrobná informace o průběhu a obsahu mezinárodní vědecké konference s názvem Znak a efektivita ve filozofii Gilla Deleuze, která proběhla v listopadu 2015 na Fakultě humanitních studií UK v Praze. Stručné představení osobnosti a díla Gilla Deleuze a dvou zahraničních přednášejících profesorů: Gregga Lamberta a Jamese Williamse.

    In Literární noviny. -- ISSN 1210-0021. -- Roč. 26, č. 12 (2015)
    Věda, technika, civilizace. -- Roč. 26, č. 12 (2015), s. 5

    1. Deleuze, Gilles, 1925-1995 2. konference - Česko - 2015 3. filozofové - Francie 4. filozofie a film 5. filmoví teoretici - Francie 6. zprávy

    I. Šebek, David
    II. Literární noviny. -- Roč. 26, č. 12 (2015)
    III. Věda, technika, civilizace. -- Roč. 26, č. 12 (2015), s. 5

    061.3(437.3)+101-051(44)+1+791+791.3-051(44)+(047)+(046)
    ABC135
  10. Meixnerová, Marie, 1986-

    9/11 jako hollywoodská fantazie [online] / Marie Meixnerová. -- 1 online zdroj : 4 barev. il. -- Rubrika: Téma - Článek o Světovém obchodním centru, jeho zničení a návaznosti na hollywoodský film. Článek postaven na pohledu filosofa, sociologa a fotografa Jeana Baudrillarda.

    In 25fps. -- Nový Jičín : [25fps], 2007-. -- ISSN 1802-5714. -- 20110825

    1. Baudrillard, Jean, 1929-2007 2. filozofové - Francie 3. publicisté - Francie 4. skutečné události a film 5. skutečné události ve filmu 6. katastrofa ve filmu 7. terorismus ve filmu 8. teroristické útoky 11. září 2001, Spojené státy americké a film 9. společnost a film 10. internetové zdroje 11. články 12. recenze

    I. 25fps. -- 20110825 Roč. [5], č. 46 (2011)

    101-051(44)+070.4-051(44)+24-283:791+791.23+94(73)"2001"+791+791.4+(0:82-95)+(046)
    ABC135

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.