Number of the records: 1  

Režisér jako koncept

  1. Havlíčková Kysová, Šárka, 1982-

    Režisér jako koncept : tvorba operního režiséra Miloše Wasserbauera v padesátých a šedesátých letech 20. století / Šárka Havlíčková Kysová. -- 1. vyd. -- Praha : Univerzita Karlova, Nakladatelství Karolinum, 2019. -- 297 s. : il. -- Publikace vznikla za podpory Grantové agentury České republiky v rámci projektu "Generace režiséra Miloše Wasserbauera a progresivní dramaturgie v opeře Státního divadla v Brně" (GA15-06548S) řešeného v letech 2015-17 - Úvod - Závěr - Seznam vyobrazení - Resumé v anglickém jazyce - Poznámky - Bibliografie na s. 271-290 - Rejstřík - Co vlastně lze z dochovaných programů, scénografických návrhů, kritik a komentářů zjistit? Je možné zrekonstruovat podobu režie a jejího nositele? Brněnská teatroložka Šárka Havlíčková Kysová využila nejaktuálnějších informací o problému a jeho řešení a tak také uchopila svou wasserbauerovskou monografii s nezvyklým názvem "Režisér jako koncept". Snaha o využití nových metodologických postupů přivedla autorku k detailnímu rozboru řeči pramenů a možností, jak je číst. Režisérovu osobnost ukázala v ohnisku různých prostředí a vlivů, jež podrobně rozebírá s využitím široké palety aktuálních poznatků. Z analýzy zdrojů právem usoudila, že některé dosavadní kategorie jsou komplikovanější, než by se mohlo zdát z projevů dobových kodifikátorů. Pojetí operního režiséra jako soubor proměnlivých konceptů vypovídá o metodě vskutku neotřelé, zprostředkující však pozoruhodný obraz atmosféry v českém divadelnictví 50. a 60. let dvacátého století. -- ISBN 978-80-246-4460-8 (brož.)

    1. Wasserbauer, Miloš, 1907-1970 2. Národní divadlo v Brně 3. režiséři - Československo 4. kameramani - Československo 5. scénografie - Československo 6. divadelní režiséři - Československo 7. divadla - Československo - 1950-1969 8. studie 9. biografie

    (092)+929+(048.8)+792.05(437)+792.075(437)+791.634(437)+347.782-051(437)+792.54(437)+778.53-051+791.633-051(437)
    ABC135

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.